De laatste 100 dagen van de zwangerschap!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimmetjuh90, 4 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Spannend! En succes!


    Hier reactie gehad van mijn leidinggevende. Ze wil me morgen na mijn afspraak bij de vk nog bellen on te vragen wat de vk er van vond van mijn ziekmelding...

    Ze zal vast een wettelijke plicht hebbenn ofzo. Maar ik kan hier zo boos om worden..
    Ik stond een week geleden te jankenbals een klein kind voor haar neus dat het me allemaal te veel wordt. Dat mijn bekken ennruf zeer doen. Harde buiken heb. Dat mijn moeder mijn huis staat te poetsen omdat ik het niet bij kan houden.
    Ik meld me toch niet ziek voor de lol.. als ik in 5 kaar tijd 5x een dag thuis ben gebleven wegen ziekte, dan is het veel. En dan was het nog 3 van de 5x omdat mijn kind ziek was.

    Maar goed. Hopelijk is de vk het met me eens..

    Ellende..
     
  2. kly073

    kly073 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    Hoi allemaal! Mag ik met jullie mee schrijven? Inmiddels morgen alweer 32 weken van de voor mij 2e, voor manlief 1e :D
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ja ach het houd me bezig :roflmao:
    Ik heb wel medelijden met mijn vriend als die thuis is.. Ik kan echt ontploffen als die zijn zooi niet opruimt :rolleyes:

    @paula1984 hopelijk doet de ballon snel zijn werk!
     
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Welkom & nog gefeliciteerd! :D
     
  5. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Naja me bek valt open. Gewoon zeggen dat je vk het met je eens is. En wettelijk plicht? Komt ze als je gewoon ziek bent ook langs ofzo om te kijken of het wel zo is? Die is niet goed joh. Proberen er weinig van aan te trekken hoor! Goed van je dat je je ziek hebt gemeld en je niet gedwongen voelen om weer aan t werk te moeten
     
  6. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Leuk! Welkom!
    Goede zwangerschap?
     
  7. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Nou dit vind ik ook @Imona! Ongeacht wat je vk vindt (die is er het er vast mee eens hoor) zou ik zeggen dat die het ook vindt. Flikker maar op. Met de inhoudelijke mening van je baas heb je niets te maken in deze. Jij beslist of je ziek bent.
    Gewoon volhouden!

    @paula1984 nogmaals veel succes!!! Hopelijk pakt je lijf het snel op. Geniet ervan straks als je de baby in je armen hebt ❤️

    Welkom!!!
    Hoe gaat het tot nu toe?
     
  8. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113

    Bi-zar! Een wettelijke plicht heeft ze hier zeker niet voor. Mijn manager hoefde alleen maar van mij pijnlijke harde buiken te horen en zei direct ‘jij gaat geen eens vervangend kantoor werk doen, ik ga jou beschermen voor jezelf’.
    Contact met een vk heeft ze nooit gewild. Jammer dat het op deze manier voor jou moet, juist nu kan je dit gedoe niet hebben. Goed onthouden dat je volledig in je recht staat, goed om jezelf en je kindje denken.
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  9. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    @Imona Gaat ze dat controleren dan?
    Wat een onzin zeg.
    Je vk gaat waarschijnlijk zeggen dat jij het het beste aanvoelt.
    Aparte gang van zaken hoor o_O

    Mijn clustermanager vond dat ik het de 2 weken voor mijn verlof wel wat rustiger aan mag gaan doen dus die heeft geregeld dat mijn vervangster eerder begint zodat ik ondersteuning heb de laatste weken.
    Ik mag die man wel :D
     
    Kirzy en Poolvos vinden dit leuk.
  10. kly073

    kly073 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    @Kirzy @Poolvos @Lotion dankjulliewel! Ook al vroeg thuis helaas, veel last van bekken en liep al vroeg bij de pop poli, maar gelukkig een hele fijne leidinggevende! Ben nog nooit echt thuis geweest dus verveel me het apezuur haha! Zoonlief zit normaal gewoon op school, manlief is (internationaal) vrachtwagenchauffeur dus veel alleen. Net als 8 jaar geleden weer heel blij met zp :D
     
    Kirzy en Poolvos vinden dit leuk.
  11. Ezeltjestrikje

    Ezeltjestrikje Actief lid

    14 jun 2018
    301
    254
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Fijn dat alles goed gaat.
     
    Girly1985 vindt dit leuk.
  12. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Oohh verschrikkelijk he? Ik ben ook geen thuiszitter. Maar bijzonder tevreden met mijn halve dagen - waar ik een paar weken voor de vakantie mee begonnen ben. Ook vanwege bekkenklachten (en een longontsteking die ook wat extra hersteltijd vergde).
    Na de vakantie kán ik met verlof, maar ik ga pas beslissen over 3 weken als de vakantie ook echt voorbij is. Valt t allemaal mee, werk ik er graag nog een paar 50%. Precies om die reden: wat doe je thuis héle dagen? Op een gegeven moment heb ik t wel gezien. Nu nog veel te fixen, maar dat zal tzt ook wel klaar zijn. :|
     
  13. kly073

    kly073 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    Haha ja precies, ik snap je wel hoor. Heb ook aangegeven dat ik wat rustiger aan Wil de doen, maar werk in de thuiszorg en dat is niet zo makkelijk. Was ook voor de baas gewoon makkelijker als ik gewoon in de ziektewet ging.. helaas kan ik niet zeggen nou ik heb gepoetst, u stofzuigt en dweilt zelf wel effe he?:roflmao:
    Anders had ik dit ook nooit gedaan hoor haha!
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  14. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Hahaha! Ik zie ‘t al voor me.
    Nee, ook beter zo. Flink zwaar werk ook dat. Los van dat je misschien best de helft aan adresjes kan doen tov anders - zou ik dat soort werk helemaal niet willen met bekkenpijn. Ben al blij als mijn huis er niet al te achterstallig uit ziet. Heb zelfs 1x per 14 dagen hulp nu voor een “grote schoonmaak”. Echt super lekker dat ik zelf alleen maar beetje hoef bij te houden.
     
  15. kly073

    kly073 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    Da's idd dus ook de reden dat ik thuis ben helaas. Mis mn clienten ontzettend hoor:D ben ook echt een vreselijke poets muts maar om dar ik nu de hele week de tijd heb is het thuis prima te doen haha:D heerlijk toch dat je daar iemand voor hebt! Super fijn!
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  16. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Leuk dat we elkaar hier ook tegenkomen ! Ik verveel mij ook stierlijk! Ben totaal niet creatief aangelegd, maar ben nu toch echt gaan kijken op pinterest naar crea dingen om te maken voor in de kraamweek (versiering bijv)
     
    kly073 vindt dit leuk.
  17. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Ik heb m'n e reader weer onder 't stof vandaan geplukt en heb nieuwe boeken gedownload, ook een tip ;):roflmao:
     
    wolkje1994, Poolvos en kly073 vinden dit leuk.
  18. kly073

    kly073 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    Haha ik heb ook van alles geprobeerd. Resultaat dat er nu zo'n 4 diamond paintings, 6 bollen wol met 6 verschillende haaknaalden en 3 boeken 'kleuren op nummer' in de kast liggen te wachten. Echt top :roflmao: nu heeft zoonlief de 1e 3 weken vakantie bij ons en vorige week was manlief nog thuis. Nu issie alleen met mij en ik heb echt effe geen idee hoe ik m moet vermaken gezien ik geen hele dagen weg kan. Nouja het lost zich wel op, maar vervelend is het dan wel even. Voel me ineens ontzettend schuldig ofzo :( enne de ereader word hier idd ook veel gebruikt, dat vind ik dan wel weer heerlijk :D
     
  19. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Oh dat geloof ik!
    Mijn vriend is ook internationaal vrachtwagenchauffeur maar ik vind die rust heerlijk:D
    Maar goed ik werk nog en heb 2 peuters thuis :p
    Dus s avonds heb ik echt me-time.
     
  20. kly073

    kly073 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    Ik vind het vreselijk.. zelfs als ik niet zwanger ben. Ben ook blij dat het steeds minder word en die steeds meer thuis is Savonds... maar goed ik ben dan ook verhuisd voor hem en heb hier een heel leven opnieuw en nu nog moeten opbouwen.. plus ik ben mijn ex gewend die altijd thuis was dus na 2.5 jaar moet ik hier toch nog steeds aan wennen, al denk ik niet dat het ooit helemaal went haha! Maar idd als ik gewoon werk valt het allemaal reuze mee en dalijk met de baby en mn zoontje is het weer druk genoeg :D
     

Deel Deze Pagina