Hoi allemaal, Ik heb een klein probleempje.. Mijn zoontje wordt 's ochtends om half 7 wakker ongeveer. Nou, gewone tijd natuurlijk, maar het probleem is dat ik nachtdiensten draai, en dan ben ik pas om kwart over 7 thuis. Hij heeft een tijd gehad dat hij wel tot half 8 sliep, maar nu is het echt weer elke keer rond half 7.. ik probeer hem 's avonds later borstvoeding te geven, maar hij wordt er niet later wakker van! Hij weigert de fles, als hij erge honger heeft, wil hij wel een beetje, maar niet veel. Nu krijg ik met de kolf (een elektrische) ook bijna niets meer eruit, dus m'n voorraad raakt op en flesvoeding hoeft hij helemaal niet. Wat moet ik doen om hem toch weer na kwart over 7 te laten komen 's ochtends? Groetjes, mamavanwilliam
Eerlijk? Hier kun je niets aan doen, kindjes bepalen hun eigen ritme. Half 7 is een heel normale tijd als je het mij vraagt.
Ik ben ook bang dat je er niet veel aan kan doen. Om half 7 wakker betekent ook direct willen eten? Mijn dochter ligt wel eens een uur naast me te babbelen tot ik eens wakker word
@Melisa, ik zei ook dat half 7 een normale tijd is, maar ik vraag het omdat ik pas om kwart over 7 thuis ben, als ik nachtdienst heb. @Nescio, mijn zoontje heeft wel echt honger gelijk als hij wakker wordt, begint dan echt te huilen en als ik niet reageer gaat het over in krijsen.. Dus als er iemand nog tips heeft dan hoor ik het graag... Bedankt alvast!
Ik denk ook niet dat je er wat aan kunt doen. Oudste dronk rond die leeftijd nog een paar keer s nachts en weigerde ook de fles. Hier nacht werk uit kunnen stellen tot 14 maanden en toen was ze wel oud genoeg om het zonder te kunnen doen en kon papa het ook wat uitleggen dat ik er niet was.
Denk niet dat je er wat aan kunt veranderen. Maar probeer anders eens neusspray bij beu kolven zodat je wat kunt kolven of waarom anders geen broodje als je nachtdienst hebt?
Hij hoeft dan toch niet meteen aan de borst? Hier speelt de jongste vaak ook eerst een half uur voordat we gaan eten. En dan is het gewoon een broodje. Die melk kan later toch ook nog.
Uit een bekertje wat laten drinken, klein beetje water ofzo. Kleine lekker aankleden etc zodat je ze afleid. Je kolfrecht zit er bijna op anders zou je ook nog eerder naar huis kunnen van je werk. Ik denk dat ze bij 9 maanden wel even geduld mag hebben. Begrijp je vraag wel, bedoel het niet akelig.