De laatste 5 weken....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door freck, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. freck

freck Actief lid

15 jul 2012
    235
    0
    0
    Hee dames, Sorry ben even niet zo actief,
    Mn vriend is ziek, ons zoontje hangerig, en ik heb enorm veel harde buiken en felle steken. Misschien is de baby bezig met indalen?
    Hopelijk gaat 't gauw beter...

Wens jullie allemaal n fijne Pasen!!

2. Xannetje

Xannetje Actief lid

24 sep 2012
    293
    0
    0
    Ik heb een eigen bedrijfje. Butterfly Beads! Ik m
    Noord-Brabant
    Hoi allemaal!
    Ik had even een klein vraagje.. Ik heb de laatste maanden best veel last van mijn gezondheid. Ben erg veel ziek geweest. Ook deze week was het weer prijs.. Begon met misselijkheid, verkoudheid en keelpijn. Alleen vannacht werd ik wakker met enorme oorpijn.. Ik ging echt stuk deed verschrikkelijk zeer.
    Ik ben er normaal echt tegen maar heb een paracetamol 500mg in genomen.
    Nou was mijn vraag. Wat vinden jullie van paracetamol gebruik tijdens de zwangerschap? Wat zijn jullie ervaringen ermee?
    Volgens de vk mag ik 4x daags twee tabletten van 500 mg innemen. Persoonlijk vind ik dat erg veel en zou ik dat nooit doen. Maar die oorpijn doet zo'n pijn dat ik over een paar uurtjes denk ik toch maar weer eentje inneem.. Ik ben erg benieuwd naar jullie mening!!

@Flotsje:
    Vind het erg knap dat je nu nog met twee mannekes kan rond sjouwen!! Petje af hoor!! Wel erg vervelend dat je zo'n last hebt van je rug en druk pijnen.. Sterkte en geniet van je chocola ;)

@Freck:
    Wat vervelend dat het nu allemaal even wat minder gaat.. Veel sterkte met de pijnen zou inderdaad goed het indalen kunnen zijn! Beterschap voor je vriend!! Nog eventjes door bikkelen!! Ook een hele fijne Pasen!!

Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat!! Fijne paas dagen!!

3. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    @freck, beterschap voor je vriend, en rustig aan meid, erg vervelend die pijnen, maar 1 opluchting, we zijn er bijna! en kan idd heel goed indaling zijn, had toen ook van die felle steken enz.

@xannetje, paracetamol kan geen kwaad hoor, ik gebruik het ook zo nu en dan. heb veel last van migraine gehad dus moest wel. anders hield ik het niet meer. geen enkel medicijn is goed natuurlijk, maar mits je het niet overdrijft kan het geen kwaad hoor:).

hier: gaat wel redelijk, veel last van voorweeen.
    daarom ben ik ook even niet zo actief.
    heb vandaag maar lekker de hele dag thuis wat omgehangen en mijn gipsbuik beplakt met spiegel stukjes:) ben erg blij met het resultaat.

fijne paasdagen!

4. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Mag ik met jullie meekletsen? Ik zit morgen officieel in mijn laatste 5 weken! Kleintje is al ingedaald en ligt vast, kleintje is een jongetje en ik kijk enorm naar alles uit maar het andere moment ben ik 'bang' voor alles wat komen gaat, alle veranderingen. Kan het niet zo goed uitleggen.. Herkenbaar voor iemand of ben ik de enige ;)

5. vlinder82

vlinder82 Actief lid

7 jun 2011
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgen officieel ook 35 weken... Dan nog de paasvakantie overbruggen en ons kindje is geen prematuurtje meer!
    Met het zonnetje hier in huis (en twee levendige meisjes ;) heb ik bergen zin om mijn huis te verbouwen ;)
    Ben momenteel bezig om heel de speelgoedhoek te veranderen (en mocht ik mogen van mijn man, ga ik op zolder de boel daar ook op orde brengen ;)... Gelukkig is hij er om mij een beetje in te tomen!
    Lichamelijk kan ik niet alles meer doen hoor! Soms zit ik even te puffen omdat ik wat buikpijn heb (omdat de baby tegen mijn ribben ligt dan, niet van de weeën hoor!) en 's avonds moet ik het wel bekopen van mijn bekken! Ik profiteer dus van de ochtenden want na de middag kan mijn energie gauw weg zijn!
    Fijne paasmaandag nog!

Vlinder (die nog zo geniet van de schopjes ;)

6. freck

freck Actief lid

15 jul 2012
    235
    0
    0
    @xannetje: wbt je vraag over het paracetamol gebruik… ik gebruik ze af en toe wel… en volgens mijn verloskundige kan het ook geen kwaad.
    Ik zou het gewoon doen dus zolang je nog oorpijn hebt! Gaat het al wat beter?
    Wat gaaf trouwens dat je laatst zo’n leuke interactie had met je baby!! Geweldig zijn die momenten hè!!

@Kimmmmberly: Wat gaaf zeg, zo’n gips buik en dan met al die spiegeltjes… echt ’n mooie herinnering voor later. Hoe gaat het met de voorweeën?

@Riverr: Welkom!! Gezellig hoor dat je ook komt kletsen. Het is inderdaad allemaal heel spannend… vooral bij de 1e. Vind het nu bij onze 2e ook erg spannend, maar qua kraamweek enzo niet, dat zie ik wel zitten. Vind het vooral spannend qua gezondheid van de baby, nu in de buik en hoe hij de bevalling door gaat komen.. je hoort soms van die verhalen… brrr niet teveel bij nadenken dan maar..

@Vlinder: Oh wat heerlijk hè, die schopjes… daar geniet ik ook enorm van J. En verder is het ook erg herkenbaar wat je schrijft!! Zou ook ’t liefst het hele huis nog willen schoonmaken/opruimen en wil alles wel opnieuw verven haha… maar dat zijn echt de hormonen denk ik…
    Omdat ik zo met m’n bekken zit, komt mijn moeder iedere week het huishouden doen… erg fijn.

@Tinusjeikke: Hoe is het nu? Hopelijk weer meer bewegingen voelbaar? Eng is dat hè… Heb het gehad bij 33 weken… voelde hem ook amper nog, ook een ctg gehad in het ziekenhuis, en een echo en alles was goed.

@Flotsje: Hoe gaat het?

Hier gaat het gelukkig weer beter J. Vriendlief heeft ’n antibiotica kuur gekregen en daar knapt hij gelukkig erg snel van op! Ook ik voel me weer beter en ons zoontje zit weer vol energie ;).

7. flotsje

flotsje Niet meer actief

hey allemaal,

riverr welkom!

hier alles ok.. ik kom morgen even uitgebreid reageren.. lig al op bed en ben heel moe., nesteldrang is een vreselijk iets haha.. morgen de 34 weken gehaald! wie had dat gedacht haha..

slaap lekker allemaal en tot morgen!

8. elcie

elcie Lid

7 feb 2013
    94
    0
    0
    GRRRRRRRRRRRRRRRRRRR voor de tweede keer vandaag typ ik een heel verhaal. en voor de tweede keer verdwijnt het hele verhaal en zegt het forum dat ik niet ingelogd ben! heeeeel irritant :x

dus voor de 3e keer!!!

@ Xannetje: Paracetamol kan je gewoon in nemen hoor. De verloskundigen zeggen het ook allemaal en dat zeggen ze niet zomaar ;) Gaat het al beter?

@ Kimmberly: Vervelend die voorweeën. Ik heb er eigenlijk nog geen last van. Wel dat mn buik hard aanvoelt en ik niet lekker ontspannen kan zitten soms. Leuk zo'n gipsbuik! mooie herrinering. Ik heb met mn babyshower van mn vriendinnen wel gips gekregen voor de handjes en voetjes van de baby straks :)

@ Riverr: Ik herken het. Vind het ook erg eng straks al die veranderingen. En de bevalling, of het allemaal wel goed verloopt. Volgens mij durf ik straks de deur niet meer uit, veel te bang dat het in eens gaat gebeuren. Verder maak ik me ook zorgen om de gezondheid van het kindje, straks heeft het toch iets. Pff hoop zo dat het helemaal gezond is!! Ook ben ik bang dat ik niet goed genoeg ben voorbereidt. Achja, we moeten het maar allemaal op ons af laten komen denk ik....

@Vlinder: Ik kan ook genieten van die schopjes, vooral als je je buik zo helemaal heen en weer ziet gaan, zo maf! Maar met die schoppen tegen mn ribben aan ben ik idd niet zo blij mee haha!

Verder gaat alles goed, wel nog steeds last van maagzuur dat omhoog komt als ik lig en als ik zit voelt mn buik vaak gespannen aan en kan ik niet lekker ontspannen ademen. De vorrige keer dat ik bij de verloskundige was zei ze ook dat de baby nog erg hoog ligt. Heb niet het idee dat dat al is veranderd. Dus hoop wel dat de baby binnenkort gaat indalen zodat ik weer wat relaxer kan ademen.

9. freck

freck Actief lid

15 jul 2012
    235
    0
    0
    @ elcie Wat irritant is dat hè, als je 'n stuk typt en 't komt niet over.... Heb 't ook al 'n paar keer gehad...grrrr
    Wat betreft je baby die hoog ligt, hier 't zelfde... Ook vaak niet kunnen zitten, benauwd, harde buiken ervan...
    Tegen 't maag zuur neem ik rennie en drink ik optimel yoghurt... Heb er vooral 's nachts last van (zoals nu ;) )

@flotsje: jij hebt vast 'n blinkend schoon huis Haha. Heeeerlijk!!

Lig nu wakker... Ga maar weer eens proberen te slapen...
    Vanmiddag controle bij de gyn... Ben benieuwd hoe 't ervoor staat!

10. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    @riverr, gezellig dat je met ons mee komt kletsen:)

@freck, ja is een hele mooie herinnering voor later zo'n buik. hebben hem gisteren nog even gevoegd, en hangt nu aan de wand:).
    met de voorweeen gaat het wel goed, het begint af te zakken gelukkig:) het put me zo enorm uit, en word er een beetje kribbig van. heb dan zoiets van, zet please door! :p
    suc6 vanmiddag bij de gyn!

@elcie, gips voor de handjes en voetjes is ook leuk! je brengt me op een idee hihi.
    vervelend dat je zo last hebt van maagzuur en moeilijk ademen. hoop dat je kleintje snel begint te zakken:).
    ik moet donderdag weer naar de vk, dus ben benieuwd of de kleine dan ook echt vast in het bekken ligt. dat was afgelopen keer nog niet zo.

hier: gaat goed:) voorweeen beginnen af te zakken gelukkig, dus voel me weer wat fitter, heb vannacht goed kunnen slapen.
    iedereen een leuk paasweekend gehad?

11. Xannetje

Xannetje Actief lid

24 sep 2012
    293
    0
    0
    Ik heb een eigen bedrijfje. Butterfly Beads! Ik m
    Noord-Brabant
    Hoi allemaal!
    Hier even reacties op iedereen! Vind het erg leuk dat het hier zo actief is! Fijn om je zwangerschapskwaaltjes en zeurtjes hier kwijt te kunnen en natuurlijk ook alle momenten waar je van geniet!! :)

Hier gaat het wel goed! Belabberd geslapen vannacht maar ik ga zo lekker weer eventjes terug op bed liggen! Dat vind ik toch wel erg fijn in de middag!! Af en toe wat steken in mijn bekken weet niet zeker of ze nu al helemaal is ingedaald of niet.. Volgende week weer controle dus dan zullen we het horen!

Fijne dag allemaal!!

@Kimmmmberly:
    Bedankt voor de reactie!! Stelt me gerust!! Voel me dan snel schuldig als ik iets in neem wat slecht kan zijn voor m'n meisje. Wil uiteraard het beste voor haar en sla misschien soms een beetje door :p

Gelukkig dat de voor weeën wat aan het afzwakken zijn! En dat je nog goed kan slapen!! Kun je genoeg energie opsparen voor de bevalling!!

@Riverr:
    Welkom!! Gezellig dat je mee komt kletsen!! Heel erg herkenbaar hoor!! Soms heb ik het ook hoor dat ik ineens bang ben voor wat komen gaat. Ik denk dat het er een beetje bij hoort!

@Freck:
    Bedankt voor de reactie!! Ja gelukkig is de ergste pijn wel over, heb twee keer een paracetamol ingenomen. Ja dat contact met m'n kleintje was echt super geniet er echt van!!

Gelukkig dat bij jullie iedereen zich weer beter voelt!! Het scheelt al zoveel als je gewoon kunt genieten ;) Veel succes bij de gyn!!

@Elcie:
    Bedankt voor de reactie!! Doet me goed dat gelukkig iedereen er een beetje het zelfde over denkt!! Gelukkig gaat het een stuk beter hier!! Kan weer wat meer genieten zo ;)

Wat vervelend dat je zo'n last hebt van maagzuur en benauwdheid... Ik hoop dat de kleine vlug indaald, sterkte!!

12. freck

freck Actief lid

15 jul 2012
    235
    0
    0
    Hoi!
    Dinsdag (gisteren) had ik controle bij de gyn. Daar bleek dat mijn bloeddruk aan het stijgen is. Het was altijd rond de 120/70 en gisteren was het 150/90.
    Gezien mijn geschiedenis (ingeleide bevalling i.v.m te hoge bloeddruk) moest ik meteen aan de ctg en werd m'n bloed en urine gecheckt.
    Dat was allemaal goed. Mocht naar huis, maar moet me wel vrijdag weer melden en dan doen ze weer de hele check up...
    Ben dus heel benieuwd vrijdag en vind het ook wel spannend allemaal.... het kan zo opeens erg snel gaan nu als die bloeddruk blijft stijgen...

13. flotsje

flotsje Niet meer actief

spannend freck! gelukkig was alles goed.. hier vandaag controle en alles was weer ok.. beebje ligt ingedaald en vast... dus weer een stapje verder!

14. freck

freck Actief lid

15 jul 2012
    235
    0
    0
    Wat fijn zeg dat je baby is ingedaald! Die van mij inmiddels ook!
    Fijn dat ze mee werken hè ;)

15. elcie

elcie Lid

7 feb 2013
    94
    0
    0
    @freck, gelukkig dat alles goed was, maar inderdaad goed in de gaten houden..
    En idd fijn dat jullie baby is ingedaald..
    ik begin nu ook wat meer pijn onderin te krijgen dus hopelijk is die van mij ook aan het indalen. Maandag weer controle dus dan hoor ik het.
    vandaag nog maar 20 daagjes, oh zo klinkt het al zo dichtbij, spannend!! Ben vandaag wel echt supermoe in eens. Ga zo met mn schoonmoeder eindelijk het matrasje kopen voor in de ledikant en dekentje en slaapzakje. En vanavond komen vriendinnen langs, dus hoop dat ik dan wat minder moe ben.

16. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    @freck, spannend! kan idd hard gaan nu, hoop dat je bloeddruk zo blijft en niet nog hoger word.

@flotsje, fijn dat de kleine ingedaald is en vast ligt. lekker op tijd!

@elcie, vervelend dat je zo vermoeid bent, die dagen heb ik ook regelmatig. wel fijn dat je straks de laatste dingetjes voor de kleine spruit in huis hebt:). veel plezier vanavond!

hier: vanmorgen om 12 uur bij de vk geweest:). controle gehad en ze heeft nog een groei echo gemaakt. beebje ligt nog steeds goed, en is super diep ingedaald. ze kon alleen nog maar de kin zien.
    ook is mijn buik helemaal gevuld met baby en heb ik amper nog een vingertop ruimte. dus volgens de vk zou ze verbaasd zijn als ik de controle volgende week dinsdag nog haal. spannend dus!
    beeb word trouwens geschat op 6,5 a 7 pond.

en daarstraks nog bij de huisarts langs geweest voor een vit b12 injectie. ivm bloedarmoede.
    dus het hele medische gebeuren weer gehad :p.

voor de rest even wat boodschapjes gedaan, en mooie tulpen gehaald. en zit nu net lekker op de bank met een kop thee en een tijdschrift. heerlijk ff tijd voor mezelf:) fijne dag allemaal!

17. elcie

elcie Lid

7 feb 2013
    94
    0
    0
    Oh wauw kimmberly wat spannend! Nu komt het wel heel dichtbij! Maar klinkt allemaal erg goed. Hoe kijk je tegen de bevalling aan? Vindt Heb je er zin in?

18. Floral

Floral Actief lid

28 feb 2013
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames,

ik ben nu 35 weken zwanger van ons eerste kindje (een dochter!). Ik zou ook graag mee willen lezen/schrijven in dit topic. Ik hoop dat ik het allemaal een beetje bij kan houden.

Ik ben de eerste 18-20 weken heel erg misselijk geweest met veel overgeven, met 22 weken kreeg ik last van nierstenen/stuwing, maar daarna begon het echte genieten! Inmiddels wel wat 'gewone' klachtjes als rugpijn/harde buiken/maagzuur/moe, maar we mogen niet klagen!

Ik hoop dat ons meisje niet al te lang meer op zich laat wachten ;).

19. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Sorry dames ik vergeet het hier actief bij te houden... Maar ik ben er nog hoor!

20. flotsje

flotsje Niet meer actief

kimmberly: spannend!! gaat vlug nu!

floral: welkom!!

ladyk: hoe gaat het met je?

hier erg moe! vanochtend boodschappen gedaan en ben helemaal kapot.. nu even 30 min op bed gelegen en er dan weer tegenaan.. manlief moet werken en de twee jochies beneden werken vandaag ook echt niet mee... pfff...

Deel Deze Pagina