De laatste 5 weken....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door freck, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    @elcie, het komt nu zeker heel dicht bij! krijg het stiekem wel een beetje benauwd hoor.
    ik kijk erg uit naar de bevalling, maar toch krijg ik soms het gevoel van, het zou ook nog best even mogen duren. ben soms bang dat ik niet goed voorbereid ben. en het gevoel van, ben ik er wel klaar voor?
    maar ach dat zal er wel bij horen:) ik kijk in ieder geval heel erg uit naar het moment dat ik mijn meisje eindelijk in mijn armen mag houden.

@floral, welkom!

@flotsje, zeker spannend!! ben benieuwd of de vk gelijk gaat krijgen.
    jij ook al zo moe? pff ik ook, bah. heb alleen maar een beetje huishouden gedaan en ben letterlijk gesloopt!. sterkte vandaag, hoop dat je je morgen weer fitter voelt!.

hier: ook erg moe vandaag, en erg misselijk geweest, gelukkig is dat nu weer weg.
    heb het gevoel alsof ik aan het dagdromen ben en er niet 'uit' kan komen. (ja ik weet het, klinkt zweverig:p)
    heb het gevoel alsof ik op de achtergrond leef zeg maar. heel vreemd.

2. freck

freck Actief lid

15 jul 2012
    235
    0
    0
    Hee dames,
    Wil even laten weten dat ik in 't ziekenhuis lig nu.
    Vrijdag weer bloeddruk te hoog dus opname.
    Lig nu aan 'n infuus met spierontspanners ter voorkoming van het krijgen van stuipen.
    Doel is om maandag te halen (37 weken) en dan in te leiden of 'n keizersnede.
    Spannend allemaal!

3. tinusjeikke

tinusjeikke Actief lid

1 dec 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Freck, balen zeg dat je in het ziekenhuis ligt.
    Maar je bent daar wel op je plek.
    Dus voor jou wordt het spannend maandag.

Hoe kan het dan dat je stuipen kan krijgen? Heeft dat te maken met je hoge bloeddruk of is er ook iets anders dat speelt?

Hier: Vandaag rustig aan, de kleine is ook heel rustig, voel wel geschuif en krijg reactie maar minder als eerst.

Wel heb ik veel last van harde buiken, ik heb geen idee of die kleine hier ook last van kan hebben. Ook wel wat voorweeen.
    Ik maak me geen zorgen, maar vind het wel opvallend.

@moe: dat ben ik ook wel, voer ook nog maar weinig uit.
    Naja mag ook wel als we al zover zijn toch.

Net nog mn mannetje aan de telefoon gehad, bij hem begint het nu ook wel te kriebelen.

Volgende week staat de keizersnede gepland voor ons, dus we weten dat we volgend weekend papa en mama zijn.
    Man zit op de vaart en komt maandag thuis, dus voor hem gaat het nu ook allemaal heel snel.

4. MLkids

MLkids Niet meer actief

Dames, ben ff weg geweest helaas! Opname gehad ivm groeiachterstand en uitdroging. Maar alles is inmiddels weer ok!

Aanstaande vrijdag worden wij weer papa en mama! Joepie!

Oh ik lees net misselijkheid, ik heb er sinds gisteren ook superveel last van! Boeren, opgeblazen gevoel, maagpijn, gevoel van braken etc... Graviscon helpt iig niet! Zou het een voorteken zijn? Verlies vandaag wel erg veel afscheiding ook...

Freck en tinusss wat spannend! Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt!

Oh en Kimmmmberley, dat dagdromen gevoel dat ken ik wel! Ik hoor alles wel maar ik reageer niet, lijkt wel of ik niet meer kan reageren ofzo. Heel vaag!

Ik kijk ontzettend uit naar de bevalling, het is de 4e dus ik weet wat ik kan verwachten. Aan de andere kant voelt het alsof in onvoorbereid ben. Het hele idee dat er een baby in mijn buik zit is foetsie.... het is meer een gewenning die dikke buik met die irritante klachten en bewegingen, maar niet meer het gevoel dat er een echte echte baby in zit. Heel raar om te omschrijven. Ben een beetje bang dat ik me straks een hoedje schrik als er zo'n klein frummeltje op mijn buik ligt.

5. flotsje

flotsje Niet meer actief

wauw spannend bij jullie allemaal hoor!

freck: sterkte in het zh! spannend maandag!

tinisjeike: jij ook zo een spannende week tegemoet! nog een is je man thuis! dat lijkt me wel een fijn gevoel!

mlkids: ook al een opname.,, gelukkig alles nu weer goed.,
    dat gevoel had ik bij de eerste heel erg.. was gewoon echt vergeten waar het allemaal om draaide haha.. hoe gingen je vorige bevallingen?

6. elcie

elcie Lid

7 feb 2013
    94
    0
    0
    Wat een verhalen allemaal!
    @ freck: Dan schrik je toch wel even lijkt me, heftig. Ik hoop dat alles goed gaat nu, veel succes morgen!

@Tinusjeikke: Volgende week is het eindelijk zo ver! Super spannend, maar waarom een geplande keizersnee? (sorry als ik er overheen heb gelezen)

@MLKids: Aanstaande Vrijdag! ook al zo spannen! een geplande keizersnee of dan wordt je ingeleidt? Wel fijn dat je zo uit kijkt naar de bevalling. En ik voel me ook vrij onvoorbereid, kan me niet voorstellen dat er straks echt een baby uit mn buik komt! haha

Hier alles rustig, Merk wel dat mn buik nu echt zwaarder wordt en ik iets minder mobiel ben. Maar verder verloopt alles soepeltjes geloof ik, morgen weer controle..

7. tinusjeikke

tinusjeikke Actief lid

1 dec 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag allemaal.

De kleine was gister wat rustiger, maar maakt dat vandaag weer helemaal goed. MIjn buik gaat alle kanten op

Ben zelf niet helemaal lekker, voel me een beetje lamlendig.
    Heb steeds steken in mijn rug.

@elcie ik krijg een geplande keizersnede omdat de kleine in een stuit ligt en draaipogingen niet gelukt zijn.

8. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Tinusjeikke en MLkids jeetje volgende week mama's!
    Freck wat een schrik!

9. minimeee

minimeee Actief lid

12 jun 2012
    262
    1
    0
    Medewerker sociaal juridische dienstverlening
    Ook ik meld mij hier graag aan. Ik moet nog 2 weken tot de uitgerekende datum. Heb zelf het idee dat ik wat langer dan die 2 weken met mijn dikke buik ga lopen. Maar dat geeft niet, want op zich voel ik me prima op pijn in mijn heupen na dan. En slapen is een drama, maar ja hoort erbij schijnt.

10. flotsje

flotsje Niet meer actief

welkom minimee :)! spannende tijd he!!

hier alles rustig.. moe maar verder ok.. lekker genoten van de zon vandaag...

11. Mama Jude

Mama Jude Actief lid

4 sep 2012
    210
    1
    0
    Midden Nederland
    Hallo meiden,

Mag ik hier ook meeschrijven? Ik hoef ook nog maar 4 weken... de tijd gaat nu toch ineens wel snel... :D

12. minimeee

minimeee Actief lid

12 jun 2012
    262
    1
    0
    Ik ben elke dag rond 4 uur/half 5 klaarwakker de afgelopen week. Nog meer mensen daar last van?
    Lig nu ook alweer bijna 2 uur wakker.
    Ga er zo maar uit, want tussen 8 uur en 10 uur wordt er een kastje voor de badkamer geleverd en daarna moet ik naar de verloskundige. Kan ik nog ff rustig douchen en ontbijten. En hier wat rommelen in huis.

13. MLkids

MLkids Niet meer actief

Dan ben ik gelukkig niet de enige!

Ik word standaard rond een uur of 5 wakker en met veel moeite val ik dan weer in slaap, en dan rond 7 uur en dan kan ik echt niet meer slapen. En voila, hier zit ik weer! Heel het huishouden ligt nog lekker te ronken en ik zit hier een beetje te balen.

Vanmiddag maar eens kijken of ik een powernap kan doen:D

14. MLkids

MLkids Niet meer actief

Welkom!

15. minimeee

minimeee Actief lid

12 jun 2012
    262
    1
    0
    Ik heb dus precies hetzelfde elke dag. Val met moeite weer in slaap, maar ik van pas rond 7:30 uur weer in slaap... Pfffff en dan ook maar van die hazenslaapjes. 'S middags val ik dan onder het lezen van een boek alsnog in slaap.
    Nou ja, geef er ook maar gewoon aan over. Nu lekker al gedoucht op de bank. Er zit al een was in. Zo ff eten en dan de stofzuiger door het huis halen. En ff een dweil erdoorheen en dan op naar de verloskundige. Daarna maar ff een boodschap doen en dan met een kop thee op de bank weer een boek lezen.

16. tinusjeikke

tinusjeikke Actief lid

1 dec 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden,

Ik heb juist dat ik de hele nacht lig te draaien en te keren. Meestal vanwege pijn in m'n heupen. En tegen de ochtend val ik in slaap.
    Overdag deed ik eerst ook een powernap maar dat lukt de laatste dagen ook niet meer omdat ik gewoon niet meer lekker kan liggen.

Ik ga nu lekker een lange douche nemen. Houden jullie daar ook zo van? Lekker dat warme water langs m'n bolle buik en zere rug.

Vandaag afspraak in ziekenhuis voor een opname gesprek. Als t goed is krijgen we te horen hoelaat we verwacht worden de dag van de keizersnede.

Ik heb sinds 2 dagen ook weer zo een last van m'n borsten, lijkt wel of ze weer groeien en zwaarder worden. Voor m'n gevoel besta ik alleen nog maar uit borsten en buik haha.

17. minimeee

minimeee Actief lid

12 jun 2012
    262
    1
    0
    'S nachts slaap ik nog wel. Weliswaar maar 4 uur ongeveer, maar lukt nog aardig.
    Ja heerlijk een hele warme douche. Daar knap ik echt van op ja!
    Erg is dat hè! Bij mij lijken ze ook weer iets groter. En ze zijn al groot genoeg vind ik.
    Maar ja het is voor een mooi en bijzonder eind resultaat

18. moppie1992

moppie1992 Actief lid

21 jan 2012
    369
    112
    43
    Vrouw
    hier gaat het slapen snachts ook nog wel redelijk alleen minimaal 2 a 3 x wakker om naar de wc te gaan ook al ben ik zo moe overdag ik kan gewoon niet slapen lijkt ook net of mijn buik gevoeliger wordt als ik ergens tegenaan druk met m'n buik ook al is het maar heel licht of heel zacht dat ik bijv zachtjes met me buik tegen de stoel druk hoop wel dat de kleine man zich snel aankondigt begin het nu echt wel zat te worden ook vanwege lage bloeddruk en ben heel erg nieuwsgierig hoe hij eruit ziet hihhi :p

mama jude ben jij ook 5 mei uitgerekend? zo ver ik aan je handtekening kan zien

xx chantal

19. elcie

elcie Lid

7 feb 2013
    94
    0
    0
    Ik slaap nog steeds goed, wordt wel elke nacht rond 6 uur wakker om te plassen maar daarna val ik vrij snel weer in slaap tot een uur of 9.
    Vandaag weer controle gehad, bloeddruk was goed, hartje klopte goed, de baby is nog steeds niet helemaal ingedaald maar al wel bijna, bij de volgende controle verwachte ze dat ie helemaal is ingedaald. Ze hebben een schatting gemaakt van het gewicht en ze dacht nu zo'n 2800 gram. Heb ook maar een klein buikje, ben zelf erg smal. Maar het waa goed zei ze. Dus alles was goed. :)

Na de controle lekker samen gelunched met mn vriend. Even wat in huis gedaan en nu lekker op de bank.

20. Mama Jude

Mama Jude Actief lid

4 sep 2012
    210
    1
    0
    Midden Nederland
    Dat is één van de nare kwaaltjes aan het einde van je zwangerschap, hè? Dat niet goed slapen... niet goed liggen... steeds wakker worden... bah!

Tegen de tijd dat het ochtend is, dan ben ik moe en heb ik overal pijn. Maar goed, het hoort erbij...

Helaas is het bij mij niet zo makkelijk om powernapjes te doen: mijn drukke gezin houdt me behoorlijk bezig. Morgen zijn de kinderen in principe de hele dag van huis en ga ik het zeker proberen. Als ik s'nachts niet goed slaap, moet ik toch minimaal een klein uurtje overdag proberen te pakken als ik gelegenheid krijg. :D

Deel Deze Pagina