goedemorgen, begin weer een beetje op te knappen, een aantal dagen op bed gelegen vanwege een hevige griep. heb alles dus even vluchtig gelezen, zal vanmiddag even wat uitgebreider reageren. nou hier nog niet bevallen hoor! de vk dacht dat ze me vandaag niet meer terug zou zien. nou mooi wel dus. ik moet om 2 uur. benieuwd wat ze gaat zeggen, en of mijn bloeddruk nog goed is. laatste controle was die flink gestegen maar nog niet te hoog. @freck, als het goed is ben je al mama!! ben benieuwd hoe het met je/jullie gaat. @tinusjeikke, spannend zeg!! komt nu echt dichtbij he. en welkom voor de nieuwe!! gezellig
Hoi meiden! Hier even een paar dagen druk geweest dus vandaar dat ik niet meer gereageerd heb. Ik lees dat er een hoop meiden deze week (weer) moeder gaan worden. Heel erg veel succes!! Wat super spannend!! Gisteren hier weer controle gehad. Ons meisje is nu helemaal ingedaald. Morgen hebben we nog een liggingsecho. Geen idee waarom die dan nog moet aangezien ze weten hoe ze ligt.. Maar uiteraard vind ik het super om madam morgen weer eventjes te zien! Verder zijn mijn nachten erg vermoeiend. Word veel wakker van harde buiken en een zeurend menstruatie achtige pijn.. Eigenlijk de afgelopen drie dagen veel last van deze krampen. Dus ik ben benieuwd of het de eerste tekenen zijn. We zullen zien! Groetjes!!
Hee hebben jullie ook wel eens last van steken bij je hart? Heb het nu bijna elke dag, wordt er een beetje gek van. Had het wel verteld aan de verloskundige en ze zei dat dat wel vaker voorkomt aangezien je hart nu veel harder moet werken. Maar denk dat ik toch maar een afspraak bij de huisarts ga maken.. Hebben jullie t ook wel eens?
@Elcie: Nee, dat heb ik niet... ook niet gehad tijdens vorige zwangerschappen. Wel vervelend voor je, want dat zal naar zijn!! @Xannetje: Morgen weer even spieken dus! Leuk! Ik weet ook niet waarom ze dat doen als je beebje al helemaal is ingedaald en het duidelijk is dat ze er goed voor ligt. Nou ja... een echo is altijd leuk! @Kimmmmberly: Een hoge bloeddruk? Dat is vervelend zeg! Gelukkig nog niet bevallen, je hebt nog een paar weekjes te gaan, toch? Hier alles z'n gangetje, ik begin (nu pas) aardig last van nesteldrang te krijgen en ben aan het schoonmaken en wassen... aan het opruimen en lijstjes aan het maken. Eerlijk gezegd best nodig, dus ik maak maar even gebruik van mijn hormonen. Nou heb ik net mijn boxkleed gewassen: Ik heb zo'n heerlijk dik kleed gekocht voor ons meisje... maar omdat mijn neefje van 3,5 maand hier veel is (ik zorg zeker 2 dagen per week voor hem), gebruikte ik deze natuurlijk alvast. Nu wilde ik deze wassen... lekker mijn eigen geurtje eraan... alleen hoe krijg ik dat ding ooit weer droog? Drijfnat komt 'ie uit de wasmachine, het regent buiten en kan 'm dus niet ophangen. Wat een gedoe... haha!
Halllo! Waar is iedereen? haha vind het altijd zo leuk om jullie verhaaltjes te lezen, aangezien ik me veel verveel! Hoe gaat het met jullie? Vandaag precies 38 weken zwanger, Spannend! Heb niet het idee dat het ieder moment kan gebeuren, volgens mij vermaakt de baby zich nog wel in mn buik.
Hallo dames! Afgelopen maandag ben ik bevallen van onze zoon Hugo. We zijn helemaal in de wolken. Helaas ligt hij wel op de kinderafdeling omdat hij opstartproblemen heeft. Hij kan niet zelfstandig drinken, krijgt sondevoeding en hij heeft zijn ademhaling niet onder controle. Het zijn opstartproblemen, niets ernstigs gelukkig. Hij is geboren met 37 weken en na 'n hele dag weeën, 's avonds om tien uur 'n keizersnede. 'T was 'n ingeleide bevalling omdat ik bijna zwangerschapsvergiftiging had. Zelf ga ik de goede kant alweer op gelukkig. Lig nog in 't ziekenhuis zolang Hugo hier ook is. Succes en sterkte allemaal nog!
Gefeliciteerd Freck!!! Wat een leuke naam!! Wel wat minder van de opstart problemen maar gelukkig zoals je zelf zegt niets ernstigs! Ik hoop dat jullie Hugo vlug mee naar huis kan! Voor jou nog veel beterschap kan me voorstellen dat een keizersnede niet het makkelijkst is! Rust goed uit en geniet van jullie wonder!!
@Elcie, Nee die steken herken ik niet.. lijkt me erg lastig! Ik hoop dat de ha je meer informatie kan geven! Hier vandaag ons meisje weer gezien. Ze ligt goed vast in mijn bekken. Kan een stuk minder prettig zitten.. en helaas veel last van mijn heupen maar het hoort er maar bij he Qua groei ligt ze helemaal op schema!! Dus dat maakt ons dol gelukkig!! Nog even geduld en dan mogen ook wij ons meisje vast houden!!
Freck gefeliciteerd!! hopelijk mogen jullie snel naar huis en dan is t helemaal genieten! @xannetje, mooi dat ze op schema ligt qua groei. Vervelend van je heupen maar het hoort er bij, de laatste loodjes! Ik voel het nu ook wel in mn bekken hoor. Nog eventjes!!
Ik mag me inmiddels ook hier aanmelden! Wat gaat het dan toch eigenlijk snel. feck: gefeliciteerd met jullie zoon Hugo!
Freck een hele dikke proficiat! En voor mij: Nog 1 nachtje slapen en dan wordt ik ingeleid! Ik slaap wel vreselijk slecht en vrees vannacht helemaal geen oog dicht te doen :-D
@Freck: Gefeliciteerd met Hugo! Ik hoop van harte dat hij heel snel in zijn bedje thuis ligt en het goed met hem gaat.
Kan niet wachten tot ons dametje er is! Het is zo ontzettend spannend! Aangezien ik in een kraamhotel ga bevallen heb ik al uitgebreid ingepakt, alleen misschien wat overdreven met de kleertjes voor de kleine.... Wat hebben jullie voor kleertjes in de ''vluchtkoffer'' zitten? En misschien nog andere handige tips om mee te nemen? Fijne dag allemaal!!
@MLkids, Wat ontzettend spannend! Heel erg veel succes! Ik hoop dat je aankomende nacht dan nog wel een beetje kan slapen.. Succes!
Gefeliciteerd Freck! Mlkids zet hem op morgen! En kimberley hopelijk druk bezig nu! Hier rommelt het ook. Helaas te vroeg.. Afwachten of ze blijft zitten.
MLkids, wat super spannend! Snap dat je waarschijnlijk geen oog dicht zal doen vannacht maar probeer toch goed uit te rusten zodat je morgen gwnoeg energy hebt! Heel veel succes! En van kimmberly zijn de vliezen gebroken dus die is hopelijk hard aan het werk ja. Wij hadden dezelfde uitgerekende datum, ben wel jaloers, van mij mag het nu ook wel gaan beginnen. Maar denk dat het nog wel even duurt
@xannetje, ik heb in mn vluchtkoffertje 2 setjes kleertjes maat 50, 2 mutsjes en een speentje. Een lang nacht shirt, die ik aan wil doen tijdens de bevalling. Dikke sokken. Kleding voor na de bevalling (joggingbroek, groot shirt, grote onderbroeken) slippers voor als ik wil douchen daar. Verder moet ik de camera er nog in doen. Schoenen en jas doe je gewoon van te voren aan, neem ik aan. wat los geld, voor rolstoel of wat te snacken etc. Verder..??
Voel je er eigenlijk wat van als je vliezen breken? Behalve dat je het vruchtwater langs je benen voelt lopen, doet t ook zeer?
Wat spannend voor Kimmmberly, ze zal dit wel niet meer lezen maar veel succes met de bevalling! @Elcie, snap wel dat jij ook zou willen dat het nu zou beginnen. Helaas heb je er zo weinig over te vertellen.. Hopelijk komt je kleintje snel! Ikzelf heb voor sowieso 4 dagen in mijn koffertje zitten want ik blijf wat langer in het kraamhotel. Ook maatje 50/56 er maar in gedaan. Heb natuurlijk geen idee hoe groot ze is. Voor mijn gevoel ben ik in ieder geval alles vergeten Maar ik denk dat dat er ook bij hoort. Heb ik ook altijd als ik op vakantie ga.. Ik ben ook heel erg nieuwsgierig naar de ervaringen over het verliezen van het vruchtwater.. ook geen idee wat ik me erbij moet voorstellen..