Hoi wie kookt het water ook nog steeds voor de fles opvolgmelk waarneer kun je daarmee stoppen en gewoon water uit de kraan pakken?
Hoi hoi, Je kan gewoon water uit de kraan gebruiken. Dit hebbende kraamzorg en de verpleegkundige aan mij verteld. groetjes
Wij hebben vanaf het begin kraanwater gebruikt. De kraam gniffelde zelf een beetje toen ze mijn vriend een kan gekookt water in de koelkast zag doen. Daarna dus alleen nog gewoon kraanwater, opgewarmt in de magnetron..
Ik kook het water ook nog steeds. Ik weet dat het niet hoeft, maar het voelt gewoon beter als ik het kook.. Raar eigenlijk..
Ik kook ook nog steeds voor ieder flesje water...laat ik vervolgens afkoelen in een bakje koud water. Ouderwets he? Heb het idee dat als ik water uit de kraan opwarm in de magnetron dat ze krampjes krijgt..(zit tussen de oren..I know! )
Ik gebruik nu nog Spa, maar dat is eigenlijk meer gewoonte. Als we op vakantie zijn geweest eind deze maand, gaan we over op kraanwater. Waar we naar toe gaan zit vrij veel ijzer in het water, en afgelopen zomer was dat echt een drama. Jelle was toen pas 10 weken, maar ik loop het risico liever niet dat hij er last van krijgt. Als ik al een keer water uit de kraan pak, omdat ik geen Spa meer heb, vind ik het ook wel een beetje vreemd om het niet te koken maar zo in de magnetron te zetten. Maar dat zit echt tussen m'n oren, hoor!
Wij koken ook nog steeds het water Ik heb me ooit laten vertellen dat bij oude huizen met koperen leidingen het beter is om het water af te koken : Het is nu een gewoonte geworden en och eigenlijk maar een kleine moeite.
Ik ben rond 6 maanden overgegaan op kraanwater. Daarvoor gebruikte ik altijd gekookt water. De eerste paar keer was het wel even raar, maar je went er snel weer aan dat je het niet hoeft te koken (of uit de koelkast halen). Ik denk dat vanaf 6 maanden kindjes wel wat meer kunnen hebben. Ze krijgen dan toch ook al vast eten. En uiteindelijk zullen ze toch een keer kraanwater gaan drinken
Hier ook meteen kraanwater gebruikt, kraamverzorgster zei dat dat mocht en wie ben ik om haar tegen te spreken .