Ik ben wel benieuwd naar wat anekdotes van hele leuke reacties of mindere reacties. Wij hebben het nu langzaam aan aan vrienden en familie verteld. Iedereen reageert eigenlijk leuk. Maar ik vond vooral de reactie van een vriendin van mij heel leuk. Zij is eigenlijk altijd heel nuchter. Ik ken haar al bijna 20 jaar maar zie nooit emotie. Ik vertelde het in een cafeetje bij de lunch (we zaten wel vrij afgezonderd). Op de seconde dat ik het zei betrok haar gezicht en kwam er een hoos van tranen. Ze kwam gelijk naast me zitten en me omhelzen. En toen ik zei dat het er twee waren..huuuuuuu...het ging maar door. Ik vind dat zo'n bijzonder mooie reactie, heeft me echt geraakt. Toen ze uit was gehuild zei ze nog beduusd 'je wordt moeder.'
haha, ja dat is wel heel erg leuk. Hier alleen maar erg leuke reacties op onze zwangerschap. Het leukste was nog om te zien hoe bepaalde vrienden van mijn man reageerden, hij was vroeger niet zo'n lieverdje en men heeft zich wel eens af gevraagd of het ooit nog wel goed zou komen met hem. Dus nu hij verteld heeft dat hij vader wordt ... dat was wel even slikken voor sommigen, ook al ligt die tijd al eeuwen achter hem. Maar op een goede manier bedoel ik dan. Wat ik nu wel vaker heb gehoord en wat ik heel storend vind: dan gaan jullie zeker de auto snel verkopen. We hebben een VW corrado, 3 deurs auto dus... ehm nou nee hoor, hebben we geen geld voor. Maar het idee dat mensen er gewoon vanuit gaan dat je een station (het liefst nog een volvo) gaat kopen omdat er een kind komt ... daar heb ik dan even om moeten slikken en dan in een niet positieve manier. Verder nog geen rare reacties. (gelukkig)
Bij onze eerste hadden we veel enthousiaste reacties, maar vooral ook een vriendin van ons reageerde erg leuk. Ze is een hele middag van slag geweest zo leuk vond ze het!
1 persoon trok me naar zich toe die wist t nog niet en zag t wel die zei: " JE BENT TOCH NIET ZWANGER HE!!! " was lief bedoelt, maar kwam er een beetje uit zo va nou dat kan niet hoor! hahahahaha ik antwoordde dus: jawel, mag t niet dan??? was een leuke maar wel beetje dwaze reactie en wat ik ook leuk vond was de beste kameraad van mn man.... die kennen elkaar sinds ze vroeer op scouting zaten en nu al iets van 20 jaar ofzo...? nuchtere gozer... toen we t vertelden geloofde hij t niet echt keek mij zo s aan van, die gast lult uit zn nek toch? waarop ik knikte van tis echt zo!! nou hij SPRONG uit zn stoel, om mn nek heeeelemaal blij.... en heeft HEEEEL de avond nog gezeten van " oh wat leuk... goh wat leuk... ooeehhh wat leuk ^^ .. ' hihi
Mooie reactie inderdaad!! Ik heb ook hele leuke reacties gekregen! Maar dan gewoon: "Ah, wat leuk!! Proficiat!" De moeder van mijn man stond aan het aanrecht, was bezig en via via brachten we het gesprek op baby's. Toen draaide ze zich in één ruk om en riep: "Ben je in verwachting?!?!!" "Ja..." "OOOOOOOOOOOHHHHHHHHHH Gewéldig!!!" en ze sprong en danste in het rond! Dat was nog wel de leukste reactie van allemaal. De stomste reactie kreeg ik van mijn oma... :S Ik ben het tweede kleinkind van haar, en nummer 1 is echt haar alles. Laten we haar even Truusje noemen. Het is Truusje voor en Truusje na. Ik word altijd met Truusje vergeleken. Als ik iets vertel is het, jaaaa, Truusje ook en weet je wat Truusje nog meer......? blablabla. Nu ben ik dus het eerste kleinkind dat zelf een kindje krijgt, dus haar reactie was: Ben je Truusje nog voor geweest :x Grrrrrrrrrrrr..... Dat hoef ik op dat moment écht niet te horen. Maar verder is mijn oma wel lief hoor Ben benieuwd naar verdere reacties!
@ Ingelke 87: Haha nou jammer voor Truusje dan Ik ben de één na jongste van 14 kleinkinderen (mn zusje is de jongste). Mijn oma kwam met de reactie nou dan hoop ik maar dat het een jongetje wordt want dan staat het gelijk: 6 meisjes op dit moment en 5 jongetjes. Ook zo'n reactie waarvan je denkt tsjah. Maar verder is ze ook heel lief hoor
de liefste reactie was van mijn oma, op haar sterfbed. weinig drong meer echt tot haar door maar toen ik vertelde dat er nog een kindje kwam was haar reactie, ohh jee dan moet ik maar komen helpen met de babykamer! en wou ze mijn hand constant vasthouden. tranen met tuiten natuurlijk, vooral met die hormonen erbij, zit nu alweer te snikken
oma's zijn bijzonder hihi oma van truusje ehhh tsja... en de oma die de tel bijhoudt... tsja lief bedoeld maar komt er gek uit maar een oma op sterfbed die zich druk maakt om de kinderkamer... oohhh guuttttt.... ja tranen met tuiten dat snap ik helemaal
Ik had destijds bijna alleen maar leuke reacties, op 2 na, waar ik echt heel erg van baalde. 1 was een 'vriendin' (vriendschap is inmiddels over, niet hierom maar was wel veelzeggend). Ik vertelde dat ik zwanger was en haar enige reactie was: "Hm, dat dacht ik al, want je krijgt al een buik". Geen gefeliciteerd of wat dan ook En een kennis die we het vertelden die zei "Ik feliciteer je nog niet, hoor, want er kan nog zoveel mis gaan" Pff, daar was ik ook wel ff zuur van. Als ik het al durf te vertellen, wie is zij dan om te zeggen dat het te vroeg is voor felicitaties..?! Vond ik heel raar. Ik eindig met de leukste reactie. Mijn mans beste vriendin is echt zo'n superlieve meid die bij alles enorm meeleeft en -geniet en dus ook heel oprecht uit haar dak kan gaan bij goed nieuws van een ander. We hebben het haar via sms verteld, door een berichtje te sturen dat eindigde met 'Liefs van ons 3en'. Ze belde al gillend op, steeds maar vragend of het echt zo was en toen ze het eindelijk geloofde, kwam er alleen nog maar "Gaaaaf!" uit Meteen de volgende dag lag er een kaartje in de bus van haar zoon (die was toen 1 jaar ) dat hij niet kon wachten tot zijn nieuwe vriendje geboren zou worden... Daar schoot ik wel ff van vol. Zo lief!
helaas heeft ons kleintje met 4.5 wk losgelaten en was mn zwangerschap dus van zeeeer korte duur maar de reacties waren er niet minder leuk om!! ik was zwanger via ivf en mn beste vriendin zat al de hele dag te wachten op nieuws van me,..en mij te smsn : weet je al wat?! ze was zelf werken (koop avond) en half 9 belde ik haar eindelijk op,... ze nam niet op met hoi met "beb" maar en en en?!?! waarop ik blij antwoorde,..je wordt tante (ja wij zien de kids van elkaar als tante zeggers) en ze gilde het uit .. in de winkel waar ze werkte!!! (iedereen bleek daar in spanning te zitten) 9uur ging de deurbel,..daar stond ze met tranen in dr ogen fles jip en janneke champagne en een donut van de mac donalds (die vond zij tijdens haar zwangerschap zo lekker) (he,...weer tranen in mn ogen,..maar van genot!!) en mn eigen reactie was ook zo gek,...mn man had de arts aan de lijn dus ik wist van niets en stond met zweet in mn handen in de keuken kijkend of ik de uitslag van zijn gezicht af kon lezen maar niet dus,...hij hing op en ik zei meteen : G.V.D. het is zeker weer niet zo?!?! en hij zei: jawel ,...de dokter zei gefeliciteerd! dus ik heeel verbaasd,..wat?!?!?! schat je hebt een babytje in je buik! waarop ik heel hard begon te gille en door de kamer van voor naar achter rende roepend ik krijg een baby ik moet mn moeder bellen en ondertussen probeerde ik te huilen van blijdschap maar bleef maar roepen/gillen en rennen en manlief gaf de telefoon in mn hand: schat, je wil je moeder bellen! zo leuk!!!!! (probeer het je maar eens in te beelden hoe iemand zo door een kamer rent! hahaha)
Bij de eerste een collega: "maar hoe moet dat dan met je proefschrift??" Nou, dat heb ik in zijn geheel geschreven toen ik terug kwam van verlof, in negen maanden tijd (erg symbolisch), en met vlag en wimpel door de verdediging gekomen. Wat een vooroordeel. Heeft me wel aangegrepen toen, promovendi worden nogsteeds geacht om pas na hun promotie een kind te krijgen
Ik kreeg meteen iemand die ik niet ken op m'n dak die ging uitleggen dat ik echt wel moest gaan werken met kinderen. Ehm, ja, feliciteer me gewoon eerst even ipv meteen een feministische preek over thuisblijfmoeders op te gaan hangen? Verder heel veel nuchtere reacties. Behalve van de twee nuchterste mensen die ik ken; mijn ouders begonnen meteen te knuffelen en te huilen <33
Toen ik zwanger was, was ik 24. Ik vertelde het op mijn werk tijdens de koffie want zo had ik dan gelijk iedereen te pakken. En wat zegt mijn werkgever als eerst nadat ik het verteld had: "Hoe oud ben jij nou dan?" Had liever een gefeliciteerd gehoord...
bijzondere reacties " dat je wel moet werken met kids" en als JIJ nu gewoon eens THUIS wil bijven...??? en je baas ook.. die leeftijden pff ik was 22 toen ik zwanger werd 22 (nu inmiddels 23) heb er nog niet echt iemand over gehoord gelukkig maar
Gelukkig waren de meeste reacties heel positief. Maar helaas ook mensen die zeiden "goh, nooit gedacht dat jullie kinderen zouden willen, dat is toch niet voor jullie" (terwijl ik altijd aan het opassen was op andermans kinderen en de pabo heb gedaan, en er heel vaak logeetjes bij ons komen). Dat kwam best hard aan, want we hebben er uiteindelijk 3,5 jaar overgedaan, met de MMM. En van een collega, die was ook heel raar. Ze kwam speciaal naar het werk toe en vroeg of het wel gepland was?? Ik ben gvd al 30, dan vraag je dat toch niet?
owjaaa reacties pfff Ook hier is er lang over gedaan om zwanger te raken. De reacties zijn van twee zwangerschappen. Heb in september een mk gehad. negatief; - ow dan moeten wij nu ook maar snel voor een tweede... - Ik had een t shirt aan waarop stond dat ik zwanger was. Schoonzus had het overduidelijk gezien maar zei niets omdat ze stiekem jaloers is. Toen we het zeiden werd er op een matte wijze gezegd; "ow dat dacht ik al". Geen gefeliciteerd... - Toen ik het mijn vader vertelde zei hij; eerst maar even afwachten of het goed gaat. Positief; - Zwager vloog me om mijn nek en kon het niet geloven. - Schoonpa moest huilen. - Schoonmoeder stuurt iedere dag een felicitatiekaart.
Ik vertelde het aan een vriendin van mij door de telefoon...de hoorn werd er direct op gegooid en binnen 3 minuten stond ze voor de deur met een cadeautje. Haar man stuurde me nog een sms met de tekst, waar is die stofwolk van een vrouw van mij gebleven? ! Mijn schoonvader daarentegen keek ons aan...begon te lachen..en liep toen weg. Hij moet ons nu nog feliciteren...en vraag me niet waarom, want er zijn verder geen problemen of ruzies onderling. Hij is er, denk ik, nog niet aan toe om opa te worden
Goed topic! Bij de eerste zwangerschap was mn pa heel leuk met de reactie. Hij pakte een boekje over opa uit en keek erg verbaasd en was zo blij. Dit is het mooiste vaderdag cadeautje ooit. De minste reactie was van een collega die achter mn rug om tegen anderen had gezegd: "Dat is ook wat he van lin is ze net naar een andere afdeling word ze zwanger" Mn werk wist het optijd ivm een risico beroep.. Toen ging het mis.. De 2e zwangerschap. De minste reactie was van een tante van mn vriend." O 10 weken pas? Nou dr kan nog een hoop misgaan hoor". (die wist niet van de eerste miskraam) Ofsof wij dat niet wisten! De leukste van van een tante van mij die niets wist van de mk en ook niet dat we bezig waren. Ik belde op en ik zei:"We krijgen een kindje" Toen was het helemaal stil. Ze riep Pietje..Lin heeft een baby in dr buik!!! Lachen en bijna gillend.
leuke reacties zeg! wij zijn ook heel lang bezig geweest kleine kans op zwangerschap ivm mijn man zijn slechte zwemmers.. :S van mij de mindere reacties: is het wel gepland? ja, gefeliciteerd dan, nu hopen dat het goed gaat mijn schoonouders en zusje, jullie zeggen maar wat wij weten dat jullie dat niet zomaar kunnen leuke reacties: mijn zus *droogkloot* schoot me om de nek en ging over mijn buik wrijven; hier zit een baby in! wat leuk! een baby! tranen in haar ogen vreemde zinnen maar ze was erg blij mijn oma helaas nu ook stervende, en ze weet van voren niet goed dat ze achter ook leeft! zegt ze.. echt krijg ik nog een achter kleinkind!? echt?! ow zo mooi! mag ik hem/haar ook in bad doen hihi
De mooiste reactie was van mijn moeder, die moest huilen... En van mijn oma, die wist niet hoe ze het had dat de behandeling in 1x gelukt was. Mijn schoonouders reageerden nauwelijks, alsof ze het nog niet konden beseffen, ik vond hun reactie een beetje lauwtjes. De oma van mijn vriend zei dat we het eigenlijk andersom hadden moeten doen, daar bedoelde ze mee dat we eerst hadden moeten trouwen en dan pas zwanger worden i.p.v. andersom. Maar ze vond het wel heel leuk, dat dan weer wel hihi!