Dringende vraag: positieve ovulatietest VOOR zetten Ovitrelle

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door koekjesbakker, 7 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koekjesbakker

koekjesbakker Actief lid

13 aug 2015
    277
    38
    28
    NULL
    NULL
    Hi ik zit hier met de zenuwen. Ik.moet dadelijk om 23.00 mijn ovitrelle prikken voor een iui behandeling op dinsdagochtend 11.00. Ik heb alleen net gezien dat ik nu al een positieve ov test heb....Ben ik dan over 36 uur niet te laat?? Mijn lichaam is blijkbaar zelf al ad slag...het is mijn laatste poging en ben als de dood dat hij voor niks zal zijn :( Iemand ervaring?

2. Hanna83

Hanna83 Actief lid

1 dec 2014
    314
    96
    28
    Ja ik! Ik zou op zaterdagavond de ovitrelle hebben moeten zetten voor de IUI op maandag. Zaterdag ochtend was mijn ovulatietest positief. Ik heb gebeld met het ziekenhuis en kreeg de instructie de ovitrelle NIET te zetten (want mijn lichaam had de ovulatie zelf al in gang gezet) en ik moest een dag eerder komen (dus zondag) voor de IUI.
    Twee weken later was had ik een positieve zwangerschapstest :D.
    Mijn advies daarom: overleg met je arts om de IUI te vervroegen anders ben je misschien te laat! Succes!

3. koekjesbakker

koekjesbakker Actief lid

13 aug 2015
    277
    38
    28
    NULL
    NULL
    Oh dank voor je reactie eniet gefeliciteerd ! Ik moet wel de ovitrelle zetten denk ik nu...kan het niet zomaar overslaan? Vanmiddag was mijn test nog niet positief overigens. Ik zet hem en bel morgenochtend meteen het ziekenhuis!

4. Hanna83

Hanna83 Actief lid

1 dec 2014
    314
    96
    28
    Ik weet niet of de ovitrelle echt nodig is maar het lijkt me ook geen kwaad te kunnen. Wel zou ik inderdaad overleggen of je niet morgen al moet komen. Beter de IUI iets te vroeg dan te laat!
    Ik ga voor je duimen!

5. koekjesbakker

koekjesbakker Actief lid

13 aug 2015
    277
    38
    28
    NULL
    NULL
    Was jouw iui dan ook op zondagochtend; 24 uur later of zondagmiddag? Ik denk dat morgenavond om 23.00 geen optie zal zijn...vrees dat ik sowieso op di ochtend ut ga komen...36 u na de positieve test...keep u posted

6. Hanna83

Hanna83 Actief lid

1 dec 2014
    314
    96
    28
    Ja mijn IUI was ongeveer 24 uur na de positieve test.
    Maar dinsdagochtend is waarschijnlijk ook nog ok voor jou? Is je ovu test nog positief?

7. koekjesbakker

koekjesbakker Actief lid

13 aug 2015
    277
    38
    28
    NULL
    NULL
    Good morning! Ja nou ik heb gebeld met het ziekenhuis en die zeggen inderdaad dat dinsdagochtend nog prima is. Ik heb of de eisprong van mezelf of van de Ovitrelle en in beide gevallen is het okee. Gisteravond laat pas de eerste positieve test in handen dus dikke kans dat mn eisprong ook pas tussen de 36 en 48 uur daarna is (ook van mezelf)
    Anders sowieso gister gevreeen dus ms dat dat nog helpt al ben ik daar natuurlijk inmiddels mijn vertrouwen wel in verloren :p

In het snelste geval springt mn ei wel ergens vandaag en dan zal de IUI inderdaad te laat zijn maar de kans dat het nog goed zit is groter dus het gaat gewoon door. Voor hetzelfde geld had ik geen test gedaan...dus ik probeer los te laten. Moeilijk!

Deel Deze Pagina