Hallo meiden. Wij zijn begonnen aan onze laatste poging op dit moment. Ik wilde graag utrogestan van de arts omdat mijn lf zeer kort is (8 dagen) en mijn menstruatie heel zwaar.. maar dat geeft ze niet want "het is niet nodig" en zou "niets voor mij veranderen".. heeft iemand een idee waar/hoe ik het toch kan krijgen?
Utrogestan is alleen nuttig als je van jezelf te weinig baarmoederslijmvlies aanmaakt. Ik denk dat je het daarom niet krijgt. Utrogestan is behoorlijk zware medicatie. Ik zou dat niet zonder begeleiding van een arts gaan gebruiken. Heb je je zorgen en de lengte van je lf besproken met je arts? En zoja, wat zei die daarover?
Heb ik besproken en zij zei dat het binnen de norm is.. wat natuurlijk helemaal niet klopt aangezien hij maar 8 dagen is..
Je zou je huisarts kunnen vragen Of anders hier online https://www.dokteronline.com/utrogestan/kopen Ennuh... utrogestan is absoluut geen zwaar medicijn. Het is een lichaamseigen hormoon (progesteron) en bij een lf van maar 8 dagen zou dit zeker verschil kunnen maken omdat 8 dagen te kort kan zijn en dat betekent dat je progesteron te vroeg daalt en je bms te snel afbouwt en je ongi wordt. Utro houdt je progesteron omhoog en je bms dus langer in tact waardoor een innesteling zeker bevorderd kan worden. Ik zou het dus gewoon lekker op eigen houtje gaan gebruiken (heb ik zelf ook gedaan en met positief resultaat).
Misschien heeft er iemand hier iets over wat je kunt overnemen. Het wordt iig niet volledig vergoed door de verzekering..
Heb nog wel wat liggen voor je. Is genoeg voor 8 dagen dus je gaat 't er niet helemaal mee redden maar 't is een begin. Dus mocht je huisarts je niet helpen moet je me maar even een pb-tje sturen.
Het is niet voor niets alleen op recept verkrijgbaar. De bijwerkingen kunnen behoorlijk vervelend zijn. Ik zou nooit zomaar medicijnen die alleen op recept te krijgen zijn zonder begeleiding van een arts gebruiken en overnemen van onbekende mensen op een internetforum.
Ik begrijp je helemaal. Ik zou het zelf misschien niet zo snel aandurven als een arts het niet heeft geadviseerd, maar ik ben zelf ook wel hevig gefrustreerd geweest op mijn fertiliteitsarts omdat ze voor mijn gevoel nergens voor openstond. Utrogestan is toch gewoon progesteron, wat je anders zelf ook zou aanmaken/meer van zou aanmaken? Ik heb het zelf gebruikt en vond de bijwerkingen minimaal, alleen wat hoofdpijn. En volgens mij werd het een aantal jaar terug veel vaker voorgeschreven, samen met kinderaspirine (nu is dat inmiddels achterhaald, dacht ik), dus ik zeg: als je je er goed bij voelt en je wilt het proberen, doen! Nu weet je dat dit 'm op deze manier ook niet gaat worden en dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
Zou ik gewoon doen als ik jou was. Je redenatie klinkt logisch en vaak moet je je eigen gevoel volgen in deze trajecten. Ik ben ook tegen advies in doorgegaan en achteraf dit in het zkh besproken. Arts heeft maandag aangegeven dat het geen kwaad kan om door te gaan als het mij geruststelling geeft. Je lichaam schijnt alleen uit de bolletjes te halen wat het eventueel tekort heeft, dus je kunt geen overdosis krijgen. In die zin valt het dus allemaal wel mee. Succes!!
Mijn LF is ook Max 7 dagen. Soms zelfs maar 5 of 6!! Voor de 1e wuifde de arts het probleem van de korte LF ook wat af. Na een half jaar aandringen kreeg ik extra pregnyl. Was toen meteen zwanger. Bij de 2e en 3e zwangerschap ook meteen met extra pregnyl gelukt. Dit werkt hetzelfde als die bollen begreep ik. Mijn nieuwe arts zei trouwens dat als je zo'n tekort aan progesteron hebt het w.s in de 1e fase van je cyclus ook niet helemaal goed gaat. Hopelijk gaat dit zo bij jou werken anders zou ik het zeker weer aankaarten of naar een ander ziekenhuis gaan .