De laatste kilootjes afvallen - juli 2020

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Nummer4, 20 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.898
    5.585
    113
    Vrouw
    Ik zag dat de andere afval topics al een tijdje lopen en de dames daar vaak wat meer kwijt willen dan 5-10 kilo.
    Zijn er dames die samen met mij voor de laatste kilootjes willen gaan?

    Zelf heb ik er nog zo'n 5kg te veel aan zitten na de laatste zwangerschap, maar zou graag nog 8 a 9 kilo kwijtraken.
    Mijn man wil wat meer kwijt en is begonnen met weight care shakes vanmorgen. Ik dacht dat probeer ik ook wel maar ik krijg het echt niet weg. Bah wat vies :|. Het helpt wel bij het afvallen, ik hoef meteen geen ontbijt meer. :roflmao:

    De laatste kilo's blijven hier hangen door gewoonweg te veel vreten. Chips, koekjes, chocolade. Die ga ik nu (proberen) achterwege te laten. Daarnaast ook meer bewegen. Drie keer per week een 5km rondje wandelen is de planning.

    Wie doet er met me mee? :D
     
  2. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    Ik wil wel meeschrijven! :D
    Ben al wel ongeveer een maand bezig met al het lekkers laten liggen en hierdoor al ongeveer 4 kg kwijt :thumup:
    Ik ga ook nog voor een kilo of 8/9.

    Mijn man moet juist aankomen dus daar heb ik niet veel aan ;) Gelukkig helpt hij me wel door minder ongezonde dingen in mijn bijzijn te eten.

    Vandaag een boterkoek (hmm, lekker :rolleyes:) gebakken met de kinderen. Kinderen een stuk, man een stuk en ik niets. Voelde best goed om zoiets lekkers te weerstaan :D

    Ik ben donderdag begonnen met hardlopen. Eindelijk over de welbekende drempel gestapt en ondanks dat mijn conditie verschrikkelijk blijkt te zijn voelde het wel ontzettend goed. Gisteren voor de 2e keer gelopen en dat ging al wat beter :thumup:

    Heb jij jezelf een termijn gesteld?
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  3. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.898
    5.585
    113
    Vrouw
    Hoi! Leuk dat je meeschrijft :D

    Knap dat je dat lekkers kunt weerstaan, en super van het hardlopen. :thumup:
    Ik kom die drempel maar niet over. Was tot een jaar of 5 geleden fanatiek aan het hardlopen (wedstrijden e.d.) maar ik kan de drive niet meer vinden. Wel nog een aantal keer geprobeerd maar mijn conditie is zo slecht :( heb me voorgenomen om te wandelen met de jongste en te skeeleren met de oudste.

    Geen termijn, ik zie wel hoe lang het duurt voordat we het gezonder eten en minder snacken onder de knie hebben.
    Man wil dmv de weightcare shakes afvallen. Ik heb nu twee keer een halve shake geprobeerd maar krijg het amper weg. Ik vul het aan met rijstwafels en fruit overdag. We hebben in principe voldoende voor drie weken samen shakes drinken (maar als ik maar de helft drink dan dus langer) dus ik denk dat ik eerst die weken afwacht en als de shakes op zijn hopelijk wat van de koolhydraten afgekickt ben :cool:
     
  4. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.898
    5.585
    113
    Vrouw
    @Koekie1 hoe gaat het vandaag?

    Ik ben net terug van een 5km rondje skeeleren met mijn zoon. Nouja, trekken, duwen, omhoog hijsen :roflmao: de laatste kilometer heeft hij op sokken afgelegd :roflmao:
    Volgende keer gaat hij op de fiets mee zei hij :cool:

    Vanmorgen was er 700 gram af. Morgen gaan we naar een pretpark dus dan zal er weinig van diëten komen gok ik. Ik troost me met de gedachte dat ik veel zal lopen.
     
    Koekie1 vindt dit leuk.
  5. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    @Nummer4 ; het is goed gegaan vandaag! :D:thumup:
    Tussen de middag met schoonouders en kinderen gepicknickt in het bos en een km of 5 gewandeld . Daar koffie, aardbeien, 1 boterham met kaas en 1 boterham met worst op. De krentenbollen, donuts en chocolade melk laten staan :thumup:
    Ook de boterkoek weggegeven zonder er een hap van gegeten te hebben:D
    Vanavond wilde ik eigenlijk nog hardlopen maar mijn man is nog aan het werk. Beetje afhankelijk van hoe laat hij thuis is of ik nog kan gaan of niet. Vind het niet zo fijn om in het schemer / donker te lopen.

    Goed bezig 5 km skeeleren :thumup: al zal het met je zoon niet zo hard gegaan zijn denk ik :p dat hij de volgende keer gaat fietsen is wel een goed idee.
    Fijn dat er 700 gr af was vanmorgen! Hoevaak weeg je jezelf?
    Leuk morgen naar het pretpark. Naar welke gaan jullie?
    En een dagje wat minder opletten moet kunnen toch?

    Wat eet jij zoal op een dag?

    Ik heb vandaag het volgende op:
    O: 1/2 boterham kipfilet, 1/2 met kruidenkaas, 1 cracker kruidenkaas, 1 beker karnemelk, 1 kop koffie
    T: 2 kiwi's, 1 kop koffie
    L: 1 boterham kaas, 1boterham grilworst, paar aardbeien, koffie
    T: kop thee
    A: gekookte aardappelen, veel rode bietjes, gehaktbal, beker amandelmelk.
    T: koffie
    Daarnaast tot nu toe 1400 ml water gedronken, komt vanavond nog 700 ml bij (Ik heb een waterfles van 700 ml waarvan ik er 3 per dag van moet drinken)

    Volgens mij is dat wel aardig oké toch?
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  6. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.898
    5.585
    113
    Vrouw
    @Koekie1 dat ziet er volgens mij prima uit, en klinkt als een heerlijke dag. Grillworst is misschien niet de meest handige keuze maar als je dat niet dagelijks eet of op elke boterham kan het geen kwaad toch?
    Ik ben nog niet zo ver dat ik die verleiding van lekkere dingen kan weerstaan hoor :oops:

    Vandaag (moet ik even goed nadenken)
    O: krentenbol (haha blijkbaar niet goed?) En snack a jack
    T: zelfde als ontbijt
    L: rijstwafel met kaas
    T: krentenbol (na skeeleren, had echt trek gekregen) en daarna toch wat winegums :$
    A: twee pitabroodjes en stukje Turks brood met kruidenboter (enige vega bij BBQ)

    Drinken:
    Drie doppers met water (halve liter geloof ik?)
    Een flesje cola light
    Glas cola (BBQ)


    Normaal gesproken drink ik amper water. Beetje cola verslaafd, dus dat probeer ik tegelijkertijd aan te pakken.

    Ik weeg nu in het begin gewoon elke dag, ik verwacht niet elke dag een daling want weet dat het schommelt. Als er op weekbasis maar iets af gaat ben ik blij.
    Hoe vaak sta jij op de schaal?
     
  7. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.898
    5.585
    113
    Vrouw
    Ohja, wij gaan naar Drouwenerzand morgen. All inclusive maar ik probeer gewoon eerst veel fruit en thee te pakken en de Dopper gaat mee!
    En ach, een patatje moet kunnen, maar ik ga me echt niet volstouwen met frituur, doe ik anders ook niet maar morgen toch iets bewuster dan anders.
     
  8. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    Ziet er leuk uit! Had er nog nooit van gehoord :oops:
    En wat is het goedkoop zeg voor een all-in!
    Heel veel plezier en hopelijk kun je je nog een beetje inhouden wat betreft het eten :thumup:
    Fruit en thee is in ieder geval goed!
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  9. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    @Nummer4 : mijn schoonmoeder had de broodjes gesmeerd vandaar de grilworst haha. Ik ben zelf meer van de kipfilet, rookvlees en casselerib.
    Krentenbollen zijn inderdaad niet zo heel goed (maar wel lekker! )

    Ik sta te vaak op de weegschaal. 1 a 2 keer per dag :oops: Waarom weet ik ook niet eigenlijk. Beter is 1x per week dus misschien moet ik maar een vaste dag afspreken met mezelf. :rolleyes:

    Veel succes vandaag! :thumup:
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  10. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.898
    5.585
    113
    Vrouw
    Een keer per week (of zelfs maand) is inderdaad beter, vooral omdat je gewicht tijdens je cyclus ook nogal kan schommelen.
    Ik ben gelijk gebleven t.o.v. gister dus ben blij, niks er aan en niks er af.

    Ik eet vooral zuivelspread op brood en soms kaas. Vleeswaren zijn niet zo aan mij besteed. Heel soms een plakje kipfilet maar ik eet voornamelijk vegetarisch. Bij het avondeten eet ik nooit vlees, houd er gewoon niet van.

    Bekijk bijlage 657903

    Vandaag staat dan eindelijk de courgette lasagne in de planning. Courgettes uit eigen tuin, paprika, wortel, teentje knoflook. Jammer dat de tomaten nog niet rijp zijn anders kon ik de saus helemaal zelf maken.
    Wél met kaas anders is het geen lasagne.
    Sla uit eigen tuin met komkommer, paprika en een gekookt eitje erdoor.

    O: snack a jack (even mager ivm de patatjes gisteren) en een flesje Arizona ice tea. Aanrader!
    L: twee rijstwafels met sla, paprika en brie, kop soep
    A: courgette lasagne met salade.

    Begin wat minder drang naar koolhydraten te krijgen, goed teken. Vooral 's avonds merk ik het nog, dan wil ik graag een zak chips open trekken ofzo. Maar wat je niet in huis hebt kan ook niet je mond in verdwijnen :roflmao:

    Ik wilde om de dag een eind skeeleren of wandelen maar merk dat ik ga gister de hele dag rondgewandeld te hebben in het pretpark, er weinig energie voor heb. Morgen weer een dag :cool:
     
  11. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    Dat ziet er gezond uit! Lijkt me lekker!
    Ik moet wel altijd vlees bij het avondeten anders mis ik toch iets. Wel eens vegetarisch geprobeerd maar dat is niet aan mij besteed ;)
    Zuivelspread eet ik ook vaak op brood. De light variant van het ah merk afgewisseld met Philadelphia kruiden. Soms nog plakjes komkommer erop :)

    Bij mij is de trek in lekkers al behoorlijk afgenomen! Chips ed hebben we wel in huis maar de trek erin is weg voor mij. Verder merk ik dat ik minder last van mijn buik heb en minder opgeblazen ben aan het eind van de dag. Heel fijn om te merken!

    Vandaag wel sprits koekje op. Had visite van een vriendin van me. Ik vond het wel lekker maar niet meer zo lekker als voorheen.

    Straks staat er kipsiam op het menu. Schijnt niet zo gezond te zijn die knorr wereldgerechten maar kip siam is de enige die ik echt heel erg lekker vind (en zo simpel ;))

    Hoe was het in het prerpark? Heb je je een beetje in kunnen houden? :p
    Ik heb gisteren nog hard gelopen. Voelde weer erg goed na afloop :thumup:
     
  12. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.898
    5.585
    113
    Vrouw
    Doe ik ook! Of met paprika of sla, en vaak nog een beetje aromat zout er op. Lekker :)

    Wat fijn dat die trek afneemt. Dat zal ook wel met suiker/koolhydraten gewenning te maken hebben denk ik?
    Als het hier in huis ligt is het op, ik denk dat dat nog wel een tijdje zo blijft.


    Makkelijk hè? Ik vind ze wel te doen allemaal maar inderdaad niet al te gezond. Heb nog een pak lasagnette liggen voor wanneer ik minder tijd heb om te koken, maar eigenlijk kost het net zo veel tijd als een gewone lasagne maken.
    Ik was vandaag vrij snel klaar, had alle gesneden groenten bij elkaar in een grote kom en zo in de pan gegooid. Saus erbij, paar minuutjes laten koken en met de kaasschaaf de courgette in de lengte geschaafd als lasagne bladen.
    Ik koop uit gemak wel eens van die verspakketten van de supermarkt, er ligt nu nog een curry madras pakket. Die vind ik fijner dan de krorr wereldgerechten.

    Super dat je weer bent gaan lopen! Wat voor afstand doe je?
    Morgen gaan de oudste en ik weer skeeleren, hoewel, hij gaat op de fiets mee als ik 5km doe. Dan doen we er vast korter dan anderhalf uur over :roflmao:


    Het pretpark was leuk maar ontzettend druk. Kreeg het er af en toe benauwd van, zo dicht als iedereen op elkaar stond. Werkelijk waar niemand die zich aan de anderhalve meter hield, ookal stonden overal strepen op de grond.
    Was fijn om de kinderen te zien genieten, ik houd zelf niet van snelle en rond draaiende attracties maar dat liet ik aan de mannen over :roflmao:

    Vandaag wel echt weinig energie, hopelijk is dat morgen wat beter.
     
  13. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.898
    5.585
    113
    Vrouw
    Sinds de start van dit topic sta ik op -1,2. Benieuwd of er morgen ook wat af is, dan ben ik een week bezig.

    Vind het best pittig. Heb gisteren de laatste snoepjes uit de snoeppot opgegeten, de zure die niemand wil :rolleyes:

    @Koekie1 nog plannen voor het weekend?
    Vandaag wordt een druilerige dag dus wij blijven lekker binnen. Hopelijk is het morgen mooi wandel weer, dan staat er 8km op de planning.
     
  14. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    Dat is best goed 1,2 kg eraf in een week!

    Wij hebben vandaag geklust. Alleen rond een uur of 12.00 wat regen gehad gelukkig. Dus dat viel wel mee. Vooral in de middag was het lekker klusweer :thumup:
    Vanmorgen heb ik 6 km gefietst. Mountainbike van mijn man maar die schakelde nogal beroerd en ik zat er wel heel erg voorovergebogen op. Klein rondje gefietst en toen maar gauw naar huis ;)
    Zelf heb ik een elektrische fiets (niet handig als je af wilt vallen) en een gewone maar daarvan is het framemaat eigenlijk te klein. Wel handig met kleine kinderen op de fiets i.v.m. voeten op de grond en voor kleine stukjes is het ook nog wel te doen.
    Morgen heeft de oudste eerst zwemles, daarna gaan we bij mijn zwager en schoonzus op de koffie en aansluitend gaan we winkelen op hoog Catharijne.
    Als ik dan 's avonds nog puf heb ga ik hardlopen. Moet eigenlijk wel want maandag komt het er ook niet van gok ik. :oops:

    Nu maar zorgen dat er geen snoepjes meer binnenkomen hè? :thumup: Het is ook wel zonde om te weg te gooien als niemand ze meer wil hebben.

    Fijn dat het pretpark leuk was! Volgens mij is het bij al dat soort dingen druk. Wij waren vorige week zondag in de dierentuin en daar was het ook niet leuk qua aantallen van mensen. Veel dingen omheen gelopen omdat het te druk was. Gelukkig hebben we een abbonnement maar ik kan me voorstellen dat als je een kaartje koopt je ook wel alles wilt zien.

    Wat betreft hardlopen ben ik nog in de opbouwende fase ;) ik liep eerst 3,25 km ongeveer een gisteren 4,5 km. Maar ik red het nog niet in 1 keer hoor. Moet tussendoor ook even wandelen. Verder merk ik dat mijn bekkenbodemspieren niet meer zo goed zijn als voor de bevallingen dus dat is ook niet zo fijn :oops:

    Had je weer wat meer energie vandaag? Hoe ging het skeeleren gisteren?
    Succes met wandelen morgen. Hopelijk hou je het droog :)
     
  15. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.898
    5.585
    113
    Vrouw

    Goedemorgen!
    Ah jullie zijn ook aan het klussen, leuk! Veel dingen aan het aanpakken?
    Wij hebben 10 jaar geleden een klus huis gekocht en hebben dat compleet gerenoveerd. Sinds 6jaar zijn we bezig met een grote aanbouw, ong 5x groter dan het huis zelf. Het oorspronkelijke huisje is dan ook piepklein.
    We bouwen alles in eigen beheer en sinds een jaar is het casco klaar en we pakken nu nog de laatste dingetjes aan, maar alles in de weekenden en vakanties.
    Deze zomervakantie ben ik vooral aan het opruimen en verplaatsen van spullen.

    Hoog Catharijne is leuk om te shoppen. Hopelijk viel het wat mee met de drukte. Ben je nog gaan hardlopen?
    Ik heb gisteren weer 5km gedaan, deze keer met mijn oudste op de fiets er naast, maar het zweet stond me overal want hij fietst best hard :roflmao:
    Vandaag ga ik als het droog blijft 8km wandelen. Halverwege even bij een vriendin langs voor een kopje thee. Zo deed zij het gisteren bij mij :)

    Op mijn hoogtepunt deed ik 10 mijl aan één stuk. Kan het me nu niet meer voorstellen, maar ik had toen echt een goede conditie. Wil heel graag weer terug naar dat punt en het hardlopen gaan oppakken maar begin dus rustig met wandelen en skeeleren. Merk wel dat mijn benen wat stijf zijn van het skeeleren, maar dat is even doorbijten en gewoon om de dag goed blijven bewegen.

    Knap dat je al zulke afstanden doet. Train je met een hardloop app?


    Ik zal me eens aankleden en aan de schoonmaak. Heb er weinig zin in vandaag maar moet maar even zin maken. :rolleyes:
     
  16. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    Goedemorgen!
    Wij hebben 8 jaar geleden een huis compleet gestript en zelf opnieuw opgebouwd :thumup:
    Nu maken we een aanbouw aan de keuken, dat wordt onze slaapkamer en een schuur. Ook dit doen we grotendeels zelf. Een aannemer komt ons wel even een stukje helpen ;)
    Leuk dat jullie ook van het klussen zijn! Wordt een ruime uitbouw bij jullie zeg!

    Ik heb voor vorige week nog nooit hard gelopen :oops: maar ik vind het boven verwachting leuk :D ik train zelf. Heb een rondje in het dorp wat ik loop. En deze wil ik steeds verder uitbreiden tot het rondje van 7 km (dat is mijn 1e doel). Ik hou wel alles bij met mn Samsung watch. Leuk om de vorderingen te zien.

    Ik moet met de oudste naar zwemles. Succes vandaag met lopen en de schoonmaak! :thumup:
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  17. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.898
    5.585
    113
    Vrouw
    Succes met zwemles!

    Knap dat je het helemaal zelf doet. Ik begon ooit met de mp3s van Evi op mijn telefoon en ben daarna met een collega gaan trainen, die tevens hardloop coach is. Ik weet nu hoe het moet maar moet echt de schoenen weer eens afstoffen.

    Veel plezier vandaag!
     
  18. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    Hoe is het gegaan gisteren en vandaag?
    Ik heb 2 dagen niets gedaan (nou ja, niet aan het afvallen dan :oops:)
    Gisteren bij schoonzus en zwager geweest en erna naar hoog Catharijne, toen weer thuis kwamen frietjes gehaald :oops:
    Was echt te moe om te gaan hardlopen.

    Vandaag naar een andere schoonzus en neefje geweest. 2 uur in de auto enkele reis :rolleyes:
    Daar naar het strand geweest, bij terugkomst patatjes gegeten met een broodje hamburger :oops:
    Toen naar huis, 21.00 uur thuis, kinderen op bed gelegd en heerlijk op de bank gelegen :thumup:

    Morgen weer een nieuwe dag, geen verplichtingen dus kan weer goed met mezelf bezig zijn :thumup:
     
  19. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.898
    5.585
    113
    Vrouw
    @Koekie1 klinkt als een heel er leuk weekend! Ook fijn om even niet te diëten denk ik. Moet af en toe ook kunnen.

    Ik zag eergisteren bij het boodschappen doen m&ms chocoladerepen liggen dus die kon ik niet weerstaan. Gisteren waren ze alle drie al op. En ja hoor, ongesteld. De repen waren niet veel bijzonders, had er meer van verwacht. Scheelt wel weer een stukje verleiding de volgende keer, maar helaas wel 700gr aangekomen. Zal ongetwijfeld ook door mijn cyclus komen.

    Vandaag in ieder geval weer vol goede moed. Het sporten laat ik op de eerste (heftige) dagen van mijn cyclus even achterwege, maar ik denk donderdag als het weer het toelaat weer flink ga bewegen.

    Gisteren wel flink in de keuken aan het poetsen geweest, zo erg dat het zweet me over mijn rug liep. De kastjes zijn weer schoon (bovenop vergeet ik nog wel eens dus dat was hoog tijd) en de frituurpan is leeg en stralend schoon. Dat was een flink karwei. De oven staat nog op mijn lijstje.
     
  20. Wizzy5

    Wizzy5 Bekend lid

    27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Hoi dames. Mag ik hier meekletsen?
    Ik ben in januari bevallen en ben van 73kg naar 100 kg gegaan:| in de zwangerschap.
    Ik moest dus 26 kilo weer afvallen. In maart was ik even begonnen en was toen 6 kilo kwijt. Daarna een maandje niks eraan gedaan ivm alle kinderen die thuis les kregen. En ik gewoon zin had in lekkers! Gewicht is stabiel gebleven gelukkig.
    In mei ben ik weer verder begonnen met afvallen. Ben nu 18.9 kg kwijt!!
    En moet er nu nog 8. Maar vind de laatste loodjes erg zwaar. Mag ik mij hier laten motiveren ? :D

    Mijn man is vorige week ook begonnen met afvallen. Dat sleept mij er weer doorheen op de zware momenten. Maar denk dat ik hier ook wel weer gemotiveerd kan raken.

    Succes dames. Ik ben verder geen sporter ofzo. Ik probeer het fietsen nu weer op te pakken nu de jongste kan zitten:D
     

Deel Deze Pagina