De laatste kilootjes afvallen - juli 2020

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Nummer4, 20 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.867
    5.548
    113
    Vrouw
    Hee hoi! Leuk dat je er bent @Wizzy5 :)
    Wat ben je al veel kwijt :thumup:

    Mijn man stond vanmorgen te grinniken bij de lijst die op de koelkast hangt waar we elke ochtend ons gewicht op zetten. Hij was na 4 dagen stilstaan weer 600gr kwijt en ik ben aangekomen.
    Maar over het algemeen is het wel fijn om samen er voor te gaan.

    Fietsen is ook sporten hoor ;) met zo'n kleintje ben je gewoon heel beperkt in je mogelijkheden, goed dat je iets hebt gevonden om samen te kunnen doen!
     
  2. Wizzy5

    Wizzy5 Bekend lid

    27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Thnx.

    Wat fijn dat jou'n man ook meedoet. Stimuleert toch wel weer vind je niet?
    Ik heb voor mijn man ooit eens een afvalkalender gemaakt. Ik had op elk los blaadje zijn gewicht opgeschreven tot zijn streefgewicht. Zo kon hij elke kilo er een blaadje afscheuren. Dat steunde hem heel goed.

    Ja het fietsen wil ik nu echt weer gaan oppakken. Hoewel het best pittig is met 5 kinderen haha. De een na jongste is 4,5 en de middelste is net 6. Die kan wel fietsen maar moet hem wel vasthouden. Anders houd hij het tempo niet bij. De jongste twee heb ik dan ook nog voor en achter op de fiets. Best een flinke workout zeg maar ;) gelukkig zijn de oudste twee wel zelfstandig.
    Ik zwom altijd iedere week, maar ivm corona vind ik dat nu geen prettig idee. Doen we wel weer als alles weer bij het "oude" is.:D
     
  3. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.867
    5.548
    113
    Vrouw
    Wat een leuk idee van die kalender!
    Wij houden onze gewichten op een lijst op de koelkast bij. Ben je ook minder geneigd om iets lekkers te pakken. :roflmao:

    Hij is nu bijna 4kg kwijt en ik blijf even steken op 1,5. Zal eind van de week wel weer naar beneden gaan. De chocolade was lekker :oops: haha maar dat komt goed, gaat er wel weer af. :rolleyes:
     
  4. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.867
    5.548
    113
    Vrouw
    #24 Nummer4, 31 jul 2020
    Laatst bewerkt: 31 jul 2020
    @Koekie1 en @Wizzy5 hoe gaat het bij jullie?
    Er komt een prachtig weekend aan zag ik. Nog plannen?

    Vandaag komt mijn dochter thuis van anderhalve week logeren bij opa en oma. Eindelijk weer alle kinderen thuis (ze wisselen altijd af in de vakanties).
    Morgen maken we er maar een mooie dag van met een boswandeling of even naar het hertenkamp.

    Zondag ga ik heel veel bloembakken ophalen voor mijn terras. van die loodzware stapelstenen. Vanmiddag maar alvast de potgrond gaan halen want er zal heel wat in gaan. er komt een kruidenhoekje met wat vaste bloeiende kleine plantjes. Ben er nog niet helemaal uit dus ga weer even googlen.
     
  5. Wizzy5

    Wizzy5 Bekend lid

    27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Hier paar zware dagen. Na ruim 2 maanden ben ik er beetje klaar mee. Maar wil wel doorzetten. Heb me voorgenomen dit weekend even lekker te genieten van lekkere dingen. Gisteren met de 2 oudsten naar de stad geweest en samen hebben we bij de mac gegeten. (Erg slecht ik weet het) rest van de dag wel gezond gedaan. Vandaag is echt bagger. Heb al 3 koekjes gehad en vanavond hebben man en ik afgesproken 1x wat lekkers te bestellen. Morgen weer flink compenseren denk ik. En dan maandag hopelijk weer recht getrokken zodat ik verder kan met af vallen. Pfff t is wel de doorzetten hoor.

    Jij komt zondag wel aan je beweging geloof ik:D

    Geniet lekker van je kinderen dit weekend. Wij gaan bedje opzetten dit weekend :)
     
  6. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    @Wizzy5; welkom, wat gezellig dat je mee komt kletsen. En wat ben je al veel kwijt! Wow, goed hoor!
    Gezellig 5 kinderen in huis! Welke leeftijden hebben ze?

    Kan begrijpen dat je er na 2 maanden een beetje klaar mee bent. Misschien inderdaad soms wat meer toegeven en dan vervolgens weer doorgaan. De laatste paar kilo's gaan er ook altijd moeizaam af zeggen ze...

    @Nummer4; 1,5 week logeren? Wat lang! (Mijn oudste heeft van de week 1 nacht bij opa en oma gelogeerd en ik kon niet wachten om haar te halen :oops:) wonen ze ver weg?
    De zondag klinkt inderdaad als een work-out! Maar wel een hele leuke :thumup:

    @hier; gaat het ook even wat lastiger de afgelopen dagen. Afgelopen week slechter gegeten (3x patat op :oops:) en dat merk ik wel. M'n PDS speelt behoorlijk op, heb al de hele dag last van krampen.
    Verder baal ik op dit moment behoorlijk van mijn vakantie. Vanwege de verbouwing gingen we sowieso niet op vakantie, maar we hadden niet ingecalculeerd dat ik alleen vakantie had met de meiden. En ik merk dat dat best pittig is. Vooral omdat de oudste in het eerste weekend 2 flinke blaren onder haar tenen had opgelopen. Nu 1,5 week later gaat het wel weer oké... valt mijn jongste gisteren keihard op straat. Op beide knieën flink diepe schaafplekken. Halve nacht wakker geweest want ze kon niet slapen. Vanochtend hele ochtend gehuild en gepiept want ze kon niet lopen. Man rond 12.00 uur tot zijn werk met migraine.
    Dus de hele dag 2 kinderen bezig houden, rustig houden en uit elkaar houden (ze waren nogal kibbelig) kost behoorlijk wat energie.
    O ja,gisteravond het badje opgezet en vanmorgen was ie zo goed als leeg :cry:
    Pff, na zo'n korte nacht was ik er wel klaar mee.

    Het was niet helemaal mijn dag vandaag geloof ik :rolleyes:

    De weegschaal heb ik al een paar dagen vermeden. Ik voel me op dit moment net zo'n opgeblazen michelin mannetje dus vermijden is de beste optie op dit moment.

    Plannen voor het weekend: morgen klussen. De puincontainer komt dus we kunnen het spul wat op de oprit ligt opruimen. Verder 2x naar de stort rijden, heel veel zand scheppen en 2 kinderen bezig houden.
    Zondag is op dit moment ook klussen en 's middags misschien naar het bos.
    De oudste heeft geen zwemles met op zondag. Ze is naar het afzwemgroepje op de woensdag gegaan :thumup:

    Slaap lekker allebei :)
     
  7. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.867
    5.548
    113
    Vrouw


    Hopelijk heb je even lekker kunnen genieten dit weekend. Mac is ongezond maar moet kunnen toch? Zolang je het niet dagelijks eet :roflmao:

    Poeh, beweging genoeg gehad vandaag, :confused:
     
  8. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.867
    5.548
    113
    Vrouw
    Zo doen we het al jaren, een weekje hier, een weekje daar. Ze wonen op twee uur rijden dus dat is wel een eindje, maar ze geven ook zelf aan wanneer ze weer terug willen.
    Na twee weken hebben we zelf gezegd dat de oudste naar huis moest en 'omgeruild' werd voor de middelste. Zij heeft wat meer last van heimwee dus die is na anderhalve week thuis gekomen. Je merkt dan in de avond op skype (wanneer ze moe is) dat het tijd wordt, dan begint ze huilerig te worden. Gelukkig zijn ze nu beiden weer thuis dus het huis vol. Man werkt ook al weer sinds twee weken dus overdag mag ik van alles verzinnen om ze bezig te houden.

    Wat vervelend dat je zo'n last hebt van je PDS. Is het al weer wat gekalmeerd?
    Ja, het is pittig, vakantie en toch thuis zijn en er semi-alleen voor staan.
    Wat voor dingen verzin je om de dag door te komen zodat je niet alleen maar tussen beide hoeft te komen?

    Ik vond het heerlijk dat de oudste twee even bijna 4 weken niet op elkaars lip zaten. Had heel andere kinderen thuis en veel meer rust. Nu zijn ze sinds vrijdag weer beiden thuis en inderdaad meteen weer politieagentje moeten spelen. Verschrikkelijk vind ik dat. En niet één keer, maar echt tig keren per dag.


    Is het gelukt met klussen?
    Ik heb een to do list op mijn telefoon die ik af kan vinken. Heb al twee weken niks meer afgevinkt dus moet mezelf even een trap onder m'n bibs geven. Nog heel veel opruim klussen te gaan en ik moet nog gordijnen naaien. De stof ligt er al maanden ...

    Super dat je oudste naar het afzwem groepje is gegaan, einde in zicht! Voor nu...

    Bij ons bleef het bad dicht (buiten) dus ging de zwemles helaas ook niet door voor de middelste. Ik twijfel nu of ik haar na de zomer elders op les ga doen. In mei gaat het bad hopelijk weer open, dan hebben ze 3 maanden lang 4xpw les en meestal een diploma aan het eind van het seizoen, voor vrij weinig geld ook nog. Een leskaart voor reguliere les is toch flink wat duurder. (€100 tegenover €300)
     
  9. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.867
    5.548
    113
    Vrouw
    Ohja, het onderwerp van dit topic... Haha... Eergisteren zat ik op -0,1 deze week. Heb niet meer durven wegen. Morgen misschien maar ik denk dat er weer wat aan zit.
    *Propt een speculaas brok in haar mond*

    We aten pizza vanavond. Na al die stenen te hebben uitgegraven en verplaatst had ik geen zin meer om te koken.
     
  10. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    @Nummer4; als jullie het al jaren doen ben je eraan gewend natuurlijk. De oudste is voor de 1e keer gaan logeren toen de jongste geboren werd. Daarna nog 3x voor de fun. De jongste is 1x wezen logeren omdat het 'moest' maar dat gaat niet snel voor de fun gebeuren. Ze is een verschrikkelijke slaapster :(

    M'n buik is inmiddels wat rustiger gelukkig. Voelt dan altijd zo vervelend..

    Door de blaren van de oudste en nu de knieën van de jongste is het vooral veel rondom huis bezig houden. Als ze nergens last van hebben en ik alleen met ze ben dan gaan we vaak fietsen, in het bos wandelen, speeltuin / hal ed. Vooral fietsen vind de oudste erg leuk!
    Ik vind het ook weleens heerlijk als de oudste met haar overbuurmeisjes speelt, lekker even geen gekibbel naar elkaar :thumup:

    Ja, dat lijkt me wel het voordeel van het logeren dat je dan goed de tijd kunt nemen voor de ander. Toen de oudste van de week logeerde was het bij beide huilen omdat ze elkaar zo misten (ze houden dus wel van elkaar :p)

    Het klussen is aardig gegaan. Gisteren beter dan vandaag :oops: Van de week kunnen we waarschijnlijk de stenen schuur afbreken een dan kunnen we goed uitgraven en zien wat de afmetingen gaan worden :D Ik ben nogal visueel ingesteld dus zo'n bouwtekening met maten zegt me niet zoveel :p
    Vandaag ging het moeizamer. Man moe (slecht geslapen en teveel gewerkt afgelopen tijd), ik moe, kinderen klierig = een slechte combinatie.
    Dus vanmiddag de kinderen maar meegenomen voor een fietstocht zodat man lekker kon klussen.
    Morgen de oprit nog even afmaken en nieuwe schoenen kopen voor de oudste. Worden alweer te klein en ze heeft nu blaren van haar sandalen gekregen. Krijg je ook met blote (zweet)voeten in sandalen :rolleyes:
    Man moet morgen nog werken en heeft dan de rest van de week vrij. We hebben nog geen vaststaande plannen.

    Wij hebben in de keuken 2 witheboards met planning, bouwtekeningen, to do's ed. Best wel handig, zo wordt je er iedere dag mee geconfronteerd. En we hebben natuurlijk wel een deadline te halen aangezien de aannemer over 3 werken begint :oops:

    Oh, in 3 maanden je diploma halen is wel handig! Hier bieden ze zoiets niet aan . Wel turbozwemmen maar dan ben je ook al wel gauw een maand of 8 bezig. Dan zwem je 1,5 uur per week. Mijn oudste heeft reguliere lessen en zwemt 45 minuten per week. Het lesgeld van zwemles is echt om te :cry::cry::cry::cry:. Snap niet dat dat zo duurt moet zijn...

    Tja, het onderwerp... ik mijd de weegschaal nog een weekje denk ik. Heel gezond eten zal er niet vreemd van komen deze week en komend weekend vier ik mijn verjaardag dus ben er bang voor....
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  11. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.867
    5.548
    113
    Vrouw
    @Koekie1 verbouwen vreet energie vind ik. Maar je krijgt er wel wat moois voor terug!

    De stenen staan hier nog op de oprit. Ben gesloopt na zondag. Heb ook niet meer op de weegschaal durven staan. 1x patatjes en verder niet super gezond gegeten. Het valt allemaal wel mee gok ik, maar toch...
     
  12. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.867
    5.548
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina