Toen mijn ouders op gingen passen op onze dochter vroegen zij ons de juiste benodigdheden aan te schaffen, zoals wippertje, loopstoeltje box etc. Natuurlijk geen probleem, waren allang blij dat ze op wilden passen en ik zou het ook niet eerlijk vinden als zij alles aan moesten schaffen voor ons kindje. Nu hoeven mijn ouders al ruim een jaar niet meer op onze kids te passen omdat ikzelf thuis ben. Maar nu passen ze op de kleine van mn zus. En je raad het al, die maakt gebruik van onze spullen. Opzich geen probleem, maar ergens krom.. Wij moesten ook alles aanschaffen en mn zus hoeft het niet omdat onze spullen daar staan. Mijn moeder blijft aan mij telkens spullen voor mn neefje vragen, ik breng het ook wel, want mn moeder zit er de hele dag mee en het kindje is niet heel makkelijk en gouw uitgekeken op dingen.. ik heb dit ook aan mn moeder verteld en ze begrijpt t volkomen.. maar inmiddels weken verder en mn spullen staan er nog steeds en mn zus maakt ook weinig aanstalte als mn moeder haar iets vraagt om daar ook daadwerkelijk voor te zorgen dat het er komt.. wat vinden jullie? Nogmaals dit is niet om mn zus af te zeiken, maar het gaat me om de principes..
Ik snap je helemaal Als jij je spullen terug wil dan haal je ze toch op? Dan moet je zus wel zelf zorgen voor de juiste spullen. Of je vraagt of je zus de spullen over wil nemen omdat je van plan bent ze op marktplaats te zetten. Tenzij het je niet uitmaakt dat de spullen daar staan en je het alleen maar irritant vind,dan zou ik dat tegen je zus zeggen
Ik zou de spullen die jij daar hebt neergezet voor jullie kindje, gewoon laten staan (je hebt ze denk ik nu toch niet zelf meer nodig voor jouw kindje?) en als je moeder iets nodig heeft voor je neefje haar toch echt weer naar je zuster terugsturen.
Ik snap je wel. Het gaat om het principe... Je kunt inderdaad je spullen meenemen naar huis, desnoods met een smoes? Dan moet je zus wel..
Snap je wel hoor.. Niet echt in verhouding.. Aan de andere kant kan je zus het moeilijk dubbel gaan kopen.. Het zou wel leuk zijn er een keer een etentje ofzo voor te krijgen met z'n allen bijv. Een beetje waardering voel jij je ook weer beter dat je je neefje blij maakt met jouw spullen.
Ik snap t probleem niet. Wat jij terug wil haal je toch gewoon terug¡? Mijn ouders hebben zelf alles gekocht bij mn zus dr kids van autostoeltje tot fietszitje. Deden daar niet moeilijk over omdat ze t leuk vinden als ze hun kleinkids zien. Het oude ledikantje van mij zoon staat daar nu ook. Wij gebruikten het niet meer en mn ouders hadden die van hun weggedaan. Maar mn zus was onverwachts zwanger dus mochten ze de onze hebben. Die gebruikt haar kindje nu dus.. En ja als jij alles aangeschaft hebt dan maakt toch niet uit dat jouw zus daarvan gebruik maakt? Als je het zo erg vindt of oneerlijk moet je alles gewoon terug halen...
naja als jullie zelf de keuze willen maken het te verkopen omdat jullie het niet gebruiken en het geld bijvoorbeeld goed zouden kunnen gebruiken zou ik dat bijvoorbeeld tegen mn zus zeggen, dan wacht je even af wat ze zelf zegt miss wil ze het wel over nemen. als je (niet lullig bedoeld ofzo) niet om het geld verlegen zit en je het daar best wil laten staat zou ik het lekker zo laten , Maar... ik zou niet constant spullen voor het neefje brengen en tegen je moeder zeggen: vraag dat maar een keer aan de ouders zelf!
Lastig, is bij ons hetzelfde gegaan. Ik heb mijn zus gevraagd mee te betalen en dat begreep ze gelukkig. Wij hadden een duo wagen aangeschaft een box, autostoeltje en een ledikantje. Maar wel allemaal via marktplaats. Mijn zusje heeft een klein gedeelte meebetaald. Vond ik verder geen probleem, want zij knipt ons hele gezin altijd gratis. De rest hebben mijn ouders zelf gekocht en qua speelgoed hebben we wel gezamelijke kado's aan de kinderen gegeven met de feestdagen voor bij opa & oma. Dat kon bij ons omdat er niet zoveel leeftijdsverschil is. Kun je je zus niet vragen om de spulletjes terug te geven of om een kleine bijdrage vragen?
Als het echt een probleem is voor jou of in iedergeval de moeite waard om een probleem van te maken, haal dan je spullen terug. Laat jou moeder het dan vervolgens uitzoeken met jou zus.. En dan is het aan je moeder om stappen te ondernemen als jou zus geen spullen wil regelen.
ja wij hebben zelf ook een aantal dure dingen aan schoonouders kado gedaan omdat het (voor ons) een veiliger en geruster gevoel geeft. Dat de kids van mijn zwager en schoonzusje (zijn even oud als die van ons) er ook gebruik van maken vind ik zelf helemaal niet erg. Misschien ligt het ook aan hoe de band is met zus dat het bij ts wat gevoeliger ligt?
ik snap het. is idd een principe kwestie. misschien denkt je zus er wel niet verder over na omdat het er toch al allemaal is. maar het is wel krom want haar kindje maakt er ook gebruik van en het heeft ts ook geld gekost en haar dus niets. ik zou de spullen terug halen die je echt graag terug wilt en desnoods onder het mom vandat je het wilt verkopen of er iemand anders blij mee wilt maken. de rest moet je moeder dan met je zusbespreken want dat is verder niet jou probleem
Beetje wel.. ze zijn namelijk heel erg goed in het mee profiteren over andermans rug en zullen nooit in de buidel tasten.. Ik heb een goeie vriendin die sinds kort een opvang heeft voor kinderen met beperkingen.. zij vroeg me laatst om spullen die ze heel goed kan gebruiken. Ik zou ze het liefst naar haar doen..
ik snap je probleem niet, jij maakt er geen gebruik meer van... je moeder kan het gebruiken voor je neefje... tja...
Ik vind het ook krom. Ik zou de spullen vragen omdat je het wil verkopendat je weer iets anders kan kopen voor jou kids? Ik snap het wel jullie kopen tig euros aan spullen en zij helemaal niets. Dat zou mij ook tegen de borst stuiten.
nou ik snap het probleem wel. ik heb geen broers of zussen maar als ik de eerste zou zijn met kids en ik alles moet aanschaffen en mijn zussen die later kinderen krijgen en zomaar alles gebruik van maken daarna en ik zie daar nooit wat van terug zou ik ook niet leuk vinden. tuurlijk onzin om alles weer nieuw te gaan kopen maar een keer ene bedankje of eet ik veel is dat teveel gevraagd???