Sinds het begin van mijn zwangerschap heb ik erg veel last van pukkeltjes, acne, mijn hele gezicht zit er vol mee, en ze doen ook nog eens pijn, erg rood enz.. Heeft iemand tips, zodat het wat minder word?
Ik heb het ook. Sinds ik geen zeepjes en cremépjes meer gebruik en mijn gezicht alleen was met lauw water gaat het een stuk beter! Ook niet krabben, knijpen etc.
bij mij werkte sudocreme erg goed! Sávonds wat dik opsmeren en na een tijdje werd het steeds minder. Ik had dit als tip gelezen op ook zo'n topic over pukkeltjes Je kan het altijd eens proberen. Hoop dat je ze snel weer kwijt bent
Ik heb er ook erge last van gekregen toen ik zwanger werd. Ben in mei 2008 gestopt met de diane35 pil (die is tegen acne) en in oktober 2008 werd ik dus zwanger. Een maandje erna zat mijn hele gezicht onder de kleine talgbultjes en puistjes. Werd er wanhopig van. Maar toen begon het ook nog in mn hals zo bij mn kaaklijn in de buurt echt afschuwelijk overal grote onderhuidse bulten. Maar nu na 6 maanden zwangerschap is het gelukkig weggetrokken. Ik gebruik Tea tree wasgel en scrubcreme en de dag/nachtcreme van de kruidvat nu sinds 3 maandjes en sinds deze week ben ik overgestapt van de teat tree dagcreme naar bio-oil. Bio-oil is speciaal tegen striemen (striae) en littekens etc. Maar sinds ik dit spul ook op mn gezicht smeer zijn al mn ontstekingkjes en puistjes weg ook al waren ze al heel erg verminderd. Nu wil ik de rode overgebleven vlekjes nog wegkrijgen door die bio-oil en dan is mijn huidje eindelijk weer pukkelvrij zoals het was. Had eigenlijk nooit gedacht dat ik zonder de diane35 zou kunnen omdat ik bang was dat de pukkels dan voor altijd zouden blijven. Maar blijkbaar is het dus gewoon tijdelijk totdat je hormonen weer normaal zijn.
Hoi, Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad ook mega veel onderhuidse bulten, vlekjes enz en ook in mijn hals en kaaklijn. Had dit voor mijn zwangerschap eigenlijk niet... Ik ga die bio-oil ook proberen. Heb je dit gewoon bij de drogist gekocht?
Ik heb hem online besteld bij http://www.deonlinedrogist.nl/biooil-pu ... -8949.html Is het grote flesje voor 14 euro maar wel nog verzendkosten erbij. Vind hem echt erg goed en ruikt heerlijk en vooral fijn dat hij ook geschikt is voor het gezicht en littekens.
He. Bedankt voor de tip, Heb het gelijk besteld..vond het wel een handige site! Hopen dat het werkt...
Ik had er al last van voordat ik zwanger was, bij mij wordt het al wel minder. Maar ik ga toch echt regelmatig naar de schoonheidsspecialite toe! HEt is heerlijk ontspannend en die bulten en puistjes verdwijnen als sneeuw voor de zon! En, ja heel veel water drinken helpt toch ook heel goed. En ik probeer er zo min mogelijk make up op te smeren...
Ik heb op 1 wang net naast mijn mond continu puistjes en plekjes, erg pijnlijk en vooral erg lelijk! Ik gebruik nu de wasgel van biodermal en de PCLE-creme, deze 'ondersteund het herstellend vermogen van de huid' mijn huid is nu weer rustig en de littekens worden echt minder gelukkig..blijf nog even flink smeren en hopen dat het helemaal weg trekt! [-o<
Ik ben er voor naar de huisarts gegaan en kreeg Eryacne. Moet zeggen dat het HEEL goed hielp. Maar na de 4e maand zwangerschap werden de bultjes zowiezo minder en nu heb ik er niet zoveel last meer van gelukkig.
ik gebruik soms dode zee zout (te koop bij kuritvat en de tuinen o.a) in een bakje heet water doen en flinke laag zout er in dan op laten lossen en op een sponsje doen en deppen op de plekken ... is o.a. ook goed tegen eczeem ,... pas wel op als je het op je gezicht ofzo dept niet bij je ogen of mond dit brand echt iedioot ... even lekker in laten trekken en daarna evt. douche.... wij kregen dit als tip van een ouder iemand die gebruikte dat al jaren voor vanalles en als je beetje doordenkt .. ze sturen mensen met ernstige huidproblemen vaak op "vakante"naar de dode zee om te zwemmen daar genezen ze van ...
ja zout droogt uit en het is juist het vet dat de puistjes veroorzaakt dus snap heel goed dat het werkt. zout en zon, perfecte combinatie. tandpasta moet ook helpen, droogt ook uit.. heb er zelf nu ook vreselijk last van, maar ben een pulleker dus ook beetje eigen schuld.
word het dan een jongen of meisje trouwens? wat zeggen ze altijd over slechte huid tijdens zwangerschap?
Een jongen geeft je schoonheid, een meisje neemt het van je af voor eigen gebruik... Dat zei mijn kapster iig
nou dan krijgen wij een meisje! ghehehe. heb ook last van pukkeltjes. vooral op mn voorhoofd en op mn kin. en als ik begin te prutsen er mee komt er alleen maar bloed uit. maar vind het wel irri maar hopen dat het straks over gaat. ik gebruik er eigenlijk niks voor. geen make up, geen zalf oid maar ook geen bio oil of zout water. misschien wel goed idee. heb nog een potje bio oil staan.
Ik zag dit topic weer voorbij komen en dacht toch even een reactie plaatsen. Ik heb je tip meteen maar gebruikt, ik had zo'n proefpotje Sudocreme gehad en dacht ik ga het gewoon proberen. Na een week smeren echt geen last meer van rode vlekken en pukkeltjes!!! Ik heb nog wel steeds een droge huid, maar het helpt absoluut!!! Bedankt!!! =D> =D> =D>
Ja hoor hier ook weer pukkeltjes. Bij mijn 1ste zwangerschap had ik er ook veel last van en ja hoor ook dat was een Meisje! ik heb van alles geprobeerd en het hielp niet. Het gaat vanzelf over en tot die tijd is het echt balen. Sudo heb ik ook nog niet geprobeerd maar zal dat nu zeker gaan doen.