Pijnlijke Ribben!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sweetydaantjuh, 19 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetydaantjuh

sweetydaantjuh Actief lid

2 jan 2012
    175
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Hallo Allemaal!

Ik had even een vraagje aan alle zwangere dames.
    Ik ben aanstaande vrijdag precies 30 weken zwanger, en sta onder controle bij de Gynaecoloog in het ziekenhuis.
    Maar nu heb ik sinds een paar weken ondraaglijke pijn in mijn Ribben.
    Dat begint zo'n beetje rond 4 uur smiddags, als de dag er al voor een groot stuk op zit.
    En in de loop van de avond kan ik dan echt niet meer normaal zitten, en het enige wat er tegen helpt is plat liggen.

Ik heb een zoontje van 17 maand, dus zoals jullie begrijpen kan ik niet steeds bij die pijn maar gewoon plat gaan liggen. Zo werkt dat helaas niet.
    Hebben jullie hier ook last van, of hebben jullie tips?
    Ik hoor het graag!:(

2. droepie

droepie Actief lid

3 jun 2012
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    HEY

hier ook last van maar komt omdat ze in stuit ligt. er is weinig aan te doen wat bij mij nog wel eens helpt. ik heb een tuinstoel in de woonkamer staan zodat ik een beetje achterover lig/zit. voor de rest hoop ik ook misschien nog wat tips te lezen maar ben bang weinig

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Misschien even de assistente bellen en dit voorleggen?
    Lijkt me sterk dat de baby elke dag rond dezelfde tijd tegen je ribben gaat duwen?
    Er zullen toch geen organen in de knel zitten? Aan de andere kant dan moet je dat toch ook hele dagen voelen?

Heel vervelend, maar zou wel even een belletje eraan wagen hoor.

STerkte.

4. sweetydaantjuh

2 jan 2012
    175
    0
    0
    NULL
    Zwolle

Ja ik voel het inderdaad iedere dag, de hele dag lang, maar na 16:00 is het niet meer draaglijk, en weet ik niet meer waar ik het zoeken moet.
    4 Juli hoef ik pas weer naar het ziekenhuis voor controle, maar ben zo bang dat ze me zeurend vinden, das ook de reden dat ik hier niet voor durf te bellen, omdat ik de kleine meid wel gewoon voel bewegen.
    Maar het rare daar weer aan is dat ik haar heel heel heel laag voel.
    Daarom begrijp ik de pijn in mijn ribben ook niet zo goed meer... :(

5. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Ik heb dat ook gehad tijdens mijn zwschap, Had naar mijn idee te maken met het wijder gaan staan van de ribben om meer plaats voor de baby te creƫren. Was inderdaad erg pijnlijk en vervelend maar ging na een paar weken wel beter, maar is gevoelig gebleven tot aan de bevalling! Hoop dat het bij jou ook snel minder wordt.

6. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik durf ook nooit zo snel te bellen, maar daar zijn ze voor hoor ..(ik hoor het mezelf zeggen, en doe het ook nooit)..

Heel vervelend lijkt me dat .

Ik heb een beurse plek net onder mijn maag. VOlgens mij duwt hij daar telkens zijn kont tegenaan. Kan echt heel veel pijn doen. Maar is niet continu aanwezig, dat scheelt wel een berg.

7. sweetydaantjuh

2 jan 2012
    175
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Ik heb het bij mijn zoontje ook gehad,alleen toen kwam het pas na de 36e week, en verdween pas weer na de bevalling.

Alleen het probleem nu is dat ik vrijdag pas 30 weken ben, en nog zo lang moet.. en weet niet of ik dat wel ga trekken.. NOG 10 weken met die helse pijn.

Het voelt dag in dag uit naar, maar het is nu kwart over 8 en verga van de pijn..echt zoon pijn dat je het niet meer leuk vind.. :(

8. blauwe wolk

11 sep 2008
    48
    0
    0
    schoonmaakster
    Ik heb ook vanaf half 5 ongeveer verschrikkelijke pijn en heb het gezegd tegen m'n vk. Zij denkt dat het niet de ribben zijn maar dat het komt van dat je middenrif daar een soort aanhangt en als je ribben dan iets wijder gaan staan dat je daar pijn van hebt.zij zegt dat er niets aan te doen is verder. Bij mij is het eigenlijk ook altijd alleen aan de linkse kant van mijn ribben zeg maar. als ik er met mijn hand tegen druk scheelt dat wel wat maar inderdaad plat liggen op je zij werkt het beste. Rugligging is nl ook een drama.We hebben er heel wat voor over voor een mooi, lief kindje maar goed echt leuk is het bepaald niet!

9. blauwe wolk

11 sep 2008
    48
    0
    0
    schoonmaakster
    ik bedoel al ong 2 weken maar dan ook elke dag vanaf half 5 s middags zo'n beetje...
    ik lees mee voor goede tips....

10. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik herken het wel, ik had er ook heel erg veel last van. Volgens mij komt het om ruimte te maken voor de baby. Ik kon dan ook echt niet meer zitten en liggen was het enige wat hielp dus dat heb ik maar zoveel mogelijk gedaan als ik er last van had.

11. milolove

milolove Actief lid

18 aug 2008
    320
    0
    0
    Heel herkenbaar helaas...
    Bij mij aan de rechterkant. Was de vorige zwschap ook zo maar dan op latere termijn. Nu sinds een week ook weer last.

Vooral na een drukke dag is de pijn echt vreselijk. Wat mij naast liggen ook nog wel (al is het maar kort) wil helpen is ergens aan gaan hangen. (bijv bovenkant van een deur.) Dan voel ik het gewoon wegtrekken...

Deel Deze Pagina