De laatste loodjes - klaagmuur....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gilmoora, 20 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

ik heb er ineens sinds afgelopen zaterdag last van echt erg.
    Zou idd kunnen vanwege het idee de baby kan er ieder moment zijn :rolleyes:

2. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Misschien dat het bij jou wél iets zegt! Ik ben blijkbaar gewoon een ster in mezelf voor de gek houden! ;) Positief blijven, hoor! Jij gaat vast de 40+ weken niet halen. :thumup:

3. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Oh heerlijk.. een topic waar ik steen en been kan klagen... want ik ben met mijn 41 weken en 1 dag wel echt heel erg zielig.

En kun je nagaan dat dit de tweede is... en dat iedereen tegen me zei dat de tweede altijd eerder komt... nou... NOT! Mijn eerste zoon was er al met 39 weken en 3 dagen.

Ik voel me echt een buik op pootjes en waggel van de bank naar de computer en naar het toilet en ondertussen troost ik mezelf maar met lekkere dingetjes... ja, ik ben nu toch al dik :)

En ik slaap voor geen meter... en... en.... en... ik ben gewoon heel erg ZIELIG!

En vanmiddag had ik me voorgenomen om mijn Grey's Anatomy DVD's dan maar te gaan kijken, maar ik heb ze waarschijnlijk aan iemand uitgeleend en ik weet niet meer aan wie. En mijn man zei dat ik dan toch een andere DVD kon kijken, maar hij snapt er niks van, want ik wil DIE *stampvoet*

En in mijn telefoon heb ik een standaard-sms tekst met 'nee, de baby is er nog niet'... want ik krijg er wel een aantal op een dag.

Haha... zo lucht dat even op! :D

Maar zat ben ik het wel... ik ben afgelopen woensdag gestript door de vk en toen heeft het 's middags wel even gerommeld, maar nu is alles weer stil. Ook geen voorweeën oid... niks!
    Nu troost ik me maar met de gedachte dat ik bij mijn eerste ook helemaal geen voorweeën oid heb gehad en dat die bevalling ineens op gang kwam.

Als de bevalling uitblijft moet ik woensdag voor de controle naar het ziekenhuis en dan gaan ze kijken of het nodig is om in te leiden... dus ik hoop wel dat ik uiterlijk over een week wel mijn kindje eindelijk vast kan houden!

4. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Heel veel mensen zeggen dat ik 40 weken niet zal halen en mijn gevoel zegt dat ook maar echt geloven doe ik het niet baby komt toch wel wanneer het wilt ;)
    Nu begint alweer de harde buiken en heb last in mijn onderrug (alsof je ongesteld moet worden maar dan in de rug ipv buik)
    Maar vandaag laat ik het me eens begaan ik ga lekker Nederland kijken vanavond hoop dat ze winnen :D

5. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

@ Lia: ik wens je succes en hopelijk heb je deze week je baby in je armen.

6. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    van mij zeggen vrienden en familie ook dat ik de 40 weken niet zal halen! ik heb van alles het ergste als ik lach dan lach ik tot ik ervan in men broek plas, en als ik huil kan ik niet meer stoppen en hoe meer je tegen me zegt hoe meer zelfmedelijden ik krijg en hoe meer ik huil! ook de ene dag is de baby heel rustig dat ik haar bijna niet voel en dan de andere dag beweegt men buik zoals een storm op zee! en dat allemaal voor 34 weken zwanger he haha

7. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Pin je er niet teveel op vast.
    Stiekem hoop je natuurlijk dat het ook zo is maar valt erg tegen naarmate je de 40 weken nadert.
    Ik deed dat eerst ook omdat alles erg vroeg was en in ziekenhuis vaak aan CTG gelegen heb (vooral afgelopen week) en je zag dat er bij mij activiteit was (baarmoeder) en een vrouw die was ingeleid dag ervoor had nog totaal niets en je gaat dan ook nog eens op aan verhalen van anderen die zeggen dat je eerder gaat bevallen,en toch loop ik nog steeds met mijn buik rond ;)

Ik hoop ook voor je dat je niet de 40+ zult halen.

8. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    Hoi Lia

hoe gaat het? ik maak me nogal zorgen... zou zo graag willen dat de bevalling gewoon spontaan begon
    maar denk echt dat het ingeleid gaat worden... k had nog helemaal geen ontsluiting vrijdag bij het ziekenhuis
    ik hoop maar wel dat mn baarmoedermond al rijp is

k wil echt geen keizersnee ofzo!
    ik word donderdag ingeleid... en weet jij het al?

ik las dat er maar 5 tot 10 procent van de vrouwen 42 weken zwanger is
    dat zal jullie vast wel gerust stellen dames

9. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    nou hier is er ook nog niets aan de gang, geen slijmprop, pijn of voorweeen, ik was zo overtuigd dat ik voor 40 weken zou bevallen...nu dus niet meer

hopelijk hoor ik niet tot die 5-10 vrouwen die 42 weken zwanger is :confused: wil ook niet ingeleid worden :(

10. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    ieder avond ben k vreselijk op mn hoede omdat dan meestal de weeen beginnen

en k zweet me helemaal kapot! zou stress weeenremmend zijn?
    ook als k denk een wee te hebben, krijg k adrenaline... en dat is toch ook weeen remmend?

k heb echt het idee alsof ik iets fout doe... :( dat t daarom zo lang duurt

@Jeslin, mn Vk weet me wel gerust te stellen dat het ook zo maar plotseling kan gebeuren, zonder slijmprop, gebroken vliezen etc

11. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    Ik heb dat ook hoor dat ik in avond alerter begin te worden, ieder pijntje denk je dan zal het nu beginnen...
    Maar jij bent natuurlijk al een stuk verder...mag vanavond wel beginnen bij jou :p

12. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    vind ik ook :evil: had in de avond wel harde buiken/voorweeen (wat is het verschil eigenlijk?)
    maar dat is nu weer helemaal weg.......

kindje gelukkig wel lekker druk

13. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    ik weet het verschil ook niet hoor, volgens mij doen harde buiken geen pijn...behalve dat je het voelt hard worden...en voorweeen zijn wel pijnlijk...ten minste zo heb ik het ervaren?

die klein is aardig druk...maar zelfs dat zegt niets...ik had zo een druk kind dat ik dacht die houdt het nooit 40 weken in os een kleine ruimte vol...dat was dus whisful thinken van mij

14. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Hier ook nog steeds geen kindje...geeneens een pijntje of klachtje...wel harde buiken, maar ja, die heb ik nu al zo lang.

@Lia: Ik heb met je te doen, ik herken je gevoelens. Ik was er gisteren ook even helemaal mee aan toen Lost niet op tv kwam! :cry: ;)

Tot overmaat van ramp kregen we te maken met een erg ziek huisdier en zijn met hem tot 's nachts bezig geweest. Hij is inmiddels bij de dierenarts geweest , maar heb er weinig vertrouwen in dat het nog helemaal goed gaat komen. Normaal ben ik een vrij optimistisch mens, maar met ons beestje nu, nee. En ik was zo opgefokt gisterenavond, dat ik het hele huis gedesinfecteerd heb, met harde buik flink aan het poetsen geslagen, dat mijn baby waarschijnlijk denkt...ik zit hier wel goed, zo'n gestresste mama daar heb ik nu weinig aan.

Och, ik hoop toch zo, dat ik geen hulp hoef te krijgen om mijn kleintje op de wereld te zetten en dat ik het volgens oorspronkelijk plan thuis mag doen. Ik zou het vreselijk naar vinden als ik naar het ziekenhuis zou moeten om ingeleid te worden of wat dan ook. Dan zou mijn droom toch even in duigen vallen. Gelukkig troost ik me ook met de gedachte, dat ik hoe dan ook volgende week mijn kindje in mijn armen kan houden.
    Donderdag gaan we naar de vk en ik verwacht dat hij dan zal voorstellen te gaan strippen. Voor die tijd hoop ik toch echt al bevallen te zijn en mijn jochie eindelijk zijn kamertje, speelgoed en kleertjes te laten zien....

Tegen mij werd ook steeds gezegd , dat ik de 40 weken niet halen zou. Nou, daar trap ik een volgende keer mooi niet meer in. :rolleyes:

Zo, dat was even een goed klaag-bericht, maar ben blij dat ik het hier weer kwijt kan.

Dames, zet hem op! We gaan het zónder inleidingen redden, hoor! :D ;)

15. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Hier nog steeds niks! Word gek van de gebroken nachten! Aan de ene kant niet meer lekker liggen en steeds klaarwakker, aan de andere kant spanning 'wanneer begint het nou' doet weinig goeds voor je nachtrust :( Zit mezelf gigantisch in de weg. Ik heb altijd gezegd dat ik op 25 juni ga bevallen, dus als die dag voorbij gaat zonder beeb ga ik echt ff flink balen.

@April, sterkte met je huisdier en hopelijk beval je nog voor donderdag.

16. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Ook hier nog steeds niks... ik was vanochtend behoorlijk geïrriteerd toen ik wakker werd, naar beneden keek en nog steeds die buik zag. Om me vervolgens met de elegantie van een drachtige olifant uit dat torenhoge bed te hijsen om voor de zoveelste keer die nacht naar het toilet te gaan.

Verder flink op mijn mannetje lopen mopperen dat hij weer overal zijn troep rond had laten slingeren... ik hoorde hem alleen maar zachtjes mompelen 'meeveren, Joris... meeveren'... de schat!

Ik moet woensdag voor controle naar het ziekenhuis, dan maken ze een CTG en word ik door de vk van het ziekenhuis onderzocht om te kijken of de placenta nog goed functioneert en of ik nog genoeg vruchtwater heb. Nu was ik er eigenlijk van overtuigd, dat ze me nooit langer dan 42 weken door zouden laten lopen, maar ik las gisteravond op internet dat als de placenta nog goed functioneert en ik nog voldoende vruchtwater heb, ze best eens af kunnen wachten of de bevalling alsnog spontaan gaat beginnen... en dat het dan wel eens langer dan 42 weken zou kunnen gaan duren! Dat vond ik niet echt een opbeurende gedachte, ik ging er toch eigenlijk wel vanuit dat ik sowieso eind deze week mijn kindje eindelijk vast zou kunnen houden :(

@CrazyAngel: je kan er niks aan doen.. het is gewoon dikke pech! Ik houd me redelijk koest, neem iedere avond voor het slapen gaan een ontspannend bad, maar dat helpt ook niet. Je kan tenslotte ook moeilijk op een stoel blijven zitten, totdat de baby komt, toch?

@April: sterkte met je huisdier.. ik leef met je mee!

17. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Dag, dank voor het medeleven, met mijn beestje gaat het volgens mij iets beter inmiddels.

Vraagje, ik heb zojuist de vk gebeld, omdat ik af en toe een een natte kringel in mijn onderbroek heb met in het midden wat afscheiding wat er een beetje slijmerig groenig/wittig uitziet. Zou dit al vruchtwater kunnen zijn of gewoon nattige afscheiding?
    Als ik druk zet (pers, hoest) dan komt er niet direct iets meer uit. De vk kon er ook weinig over zeggen. Hij zei, dat er meer uit zou moeten komen wanneer je perst/ hoest. Ook stroomt het niet langs mijn been en is mijn slip niet kletsnat. Eerlijk gezegd denk ik niet dat dit al vw is, maar ja, ik ben voor de eerste keer zwanger, dus een leek. ;)

18. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Zou het ook niet weten.. ik heb ook wel wat meer afscheiding dan normaal.

Bij mijn eerste was het overigens ook niet zo dat het vruchtwater er met sloten tegelijk uitliep. Ik liep al vanaf 3 uur met weeén, toen bij een wee rond half 7 mijn vliezen braken... er gutste toen wel iets uit, maar dat werd opgevangen door het maandverbandje dat ik veiligheidshalve al in mijn slip had gedaan. En verder verloor ik volgens mij niet nog meer vruchtwater. Het hoofdje van je baby fungeert ook als een soort van stop, volgens mij.

19. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Dank je voor je antwoord.
    Ik heb toch het idee, dat dit nog geen vruchtwater is. Mijn twijfel ontstond eigenlijk ook doordat ik weleens had gelezen dat het er druppelsgewijs uit kon komen, doordat het hoofdje van de baby als stop fungeert. Maar als ik een beetje druk zet of op mijn hand blaas, komt er niets uit. Dit had ik ook al tegen mijn vk gezegd. Dus ik ga er ook een beetje van uit dat wanneer hij zou twijfelen, mij voor de zekerheid langs zou laten komen. Hij vroeg wel of ik het kon opvangen, maar ik vertelde hem dat dat niet te doen is, omdat het bij een kringeltje blijft. Ik heb het geprobeerd door een urinecontainertje eronder te houden en op mijn hand te blazen en een beetje druk te zetten, maar er komt niks uit. Alleen wat urine (duidelijk urine)
    Dus ik wacht het rustig af. Heb verder ook geen andere 'klachten', zoals weeen.

Groetjes :D

20. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

April1: ik hoop dat alles nog goed is met je huisdier? :(

Denk allemaal positief meiden, komt echt goed nog even :D

Ik heb het echt gehad heb nu sinds vrijdag 13.00 uur iedere dag harde buiken en soms zijn ze erg hard :confused: word er gek van :rolleyes:
    Benieuwd wat de VK woensdag erover zegt.
    Kan toch niet echt goed zijn?

Deel Deze Pagina