April1: Hoe is het nu met je huisdier? Veronique: Zou je anders niet even met je vk bellen, als je continu harde buiken hebt? Want idd, lijkt me niet zo goed. Ik heb er zelf niet zo veel ervaring mee. Hier is alles nog rustig.. ik dacht vannacht dat het een beetje rommelde, maar verder dan wat menstruatieachtige krampen kwam het niet. En nu is alles weer rustig Nou ja, ik heb me er al bij neergelegd dat het waarschijnlijk ingeleid gaat worden... alleen hoop ik dan wel nog deze week!
@Lia: huisdier begint op te knappen, hoor! Hier ook nog helemaal niks. Ze zullen je toch niet langer dan 42 weken laten lopen, of is dit nu naief van mij om te denken? Sterkte!
Ik kijk het voor vandaag even aan. Nu is het al van vanochtend begonnen en heb het idee dat het steeds erger word anders bel ik strakjes toch de VK even. Wie weet begint het vandaag voor mij
Ik dacht ook dat ze dat niet deden, maar ik las op internet dat sommige ziekenhuizen er voor kiezen om te wachten of de bevalling zich spontaan aandient, als CTG goed is, voldoende vruchtwater is en een goed functionerende placenta. En dat er in dat geval soms wel eens wordt gewacht tot 43 weken. Ik heb al gekeken wat voor regels het ziekenhuis hanteert waar ik ga bevallen, maar dat stond natuurlijk weer net niet op de website. Maar goed... morgenmiddag om 2 uur weet ik meer. @Veronique: misschien is het inderdaad wel begonnen... dat zou fijn zijn! Ben benieuwd!
Ohh ik kan hier even klagen lees ik! Fijn..... Ook hier nog niks aan de hand, en wil haar zo graag zien.... Kom net bij de VK vandaan en die heeft me doorgestuurd naar het ziekenhuis.... Me bloeddruk is te hoog en een spoortje eiwit in urine. Buiten het feit dat ik slecht slaap, ik moeilijk kan lopen en steken in me buik en doos heb.... grr.... Mag ik eigenlijk niet klagen... Fijn..... Maar goed, ze willen me nog niet inleiden, omdat de kans er dan is dat ze het kindje uiteindelijk met een pomp, tang of zelfs keizersnede moeten gaan halen.... Ik moet dus donderdag weer komen en dan zien we wel weer even verder.... Ze ging ook even voelen en er was nog geen ontsluiting verder.....zucht... Weet je, ik kan me dus niet voorstellen dat het dan in 1x vanavond gaat gebeuren.....Maar ze zal er toch een keer uitmoeten..... Whaaaaa
Ik weet niet of het door gaat zetten hoop het zo! Heb wel nu af en toe last van krampjes en nog steeds harde buiken. Voor mij mag de kleine er nu uit vooral met de nierbekontsteking doet echt pijn als de kleine er tegenaan stampt Rot lijkt me dat om overtijd te lopen en dan nog niet eens worden ingeleid pff kan me goed voorstellen dat jullie het echt hebben gehad.
@Richa: Ja, ik begin zo langzamerhand te denken dat ik schijnzwanger ben... dat ik 9 maanden lang teveel chocolaatjes heb gegeten en dat ik daardoor plaatselijk wat dikker ben geworden Ik hoop voor je dat alles goed gaat, ik mag zelf morgen naar het ziekenhuis en dan zien we dus wel wat er gaat gebeuren. Ik heb besloten om mijn koffertje maar mee te nemen @Veronique: Oei, een nierbekontsteking... dat klinkt niet fijn! Dan hoop ik voor jou inderdaad dat hij er snel uitkomt. Sterkte!
haha dat heb ik ook, krijg echt het idee dat er gewoon helemaal niks uit gaat komen, dat ik gewoon voor altijd met een dikke buik rond zal lopen duurt gewoon zo lang... en helemaal geen voorruit gang geboekt heb ik het idee (weet je hoe vervelend dat is!) ook de mensen om me heen schijnen het niet meer zo spannend te vinden omdat het zo lang duurt maar donderdag word ik ingeleid dus dat is een licht puntje! hoewel het nog maar ander half dag duurt, vind ik het wachten nog erger! en had het ook veeeel liever gewoon op een natuurlijke wijze gewild, ingeleid worden lijkt me echt DOOD eng ben nu al zenuwachtig, gewoon het idee dat ze "pijn" bij je willen opwekken is echt beangstigend... want het is niet 'natuurlijke' pijn en daarom is het gewoon heel eng! ze 'maken' de pijn. en dat is het verschil auw auw auw wee kom maar gauw
Ingeleid worden lijkt me niets, ik heb het in oktober 07 meegemaakt bij me zusje...dus ik hoop dat het niet zover bij mij komt! Crazy Angel...pijn lijden hoeft niet perse hoor, me zus had een ruggeprik dus van de kunstmatige weeen voelde ze weinig, nadeel was wel dat ze om 8 uur werd op genomen die ochtend en pas om 22 hr beval...zij was moe, de baby was oververmoeid geraakt...want de ontsluiting wilde niet vlotten bij haar, pas rond 20 hr had ze 9 cm ontsluiting, en door de ruggeprik..heb je minder persdrang...uiteindelijk werd de vacuumpomp dus gebruikt...het schijnt vaak voor te komen bij zwangerschappen die worden ingeleid...niet dat ik nu bang wil maken ofzo...maar vandaar dat ik het echt niet wil... Het enige fijne eraan vind ik dat je weet dat je die dag gaat bevallen...maar meer ook niet...
Nog eventjes een bemoedigend bericht er tegen aan... bij mijn eerste ook een ruggeprik en weeopwekkers gehad ivm niet vlottende ontsluiting (was toen niet ingeleid) en daarbij behorende uitputting. Daarna ging het bij mij als een speer, ik zat binnen 4 uur van 4 naar 10 cm ontsluiting. Ik had mijn zoon (op een onsje na een 9-ponder) binnen het half uur naar buiten geperst, wat best snel is voor een eerste. Vandaag maakte iemand nog de opmerking, dat het wel lekker is dat ik nu nog 2 weken langer verlof heb... tsja, daar was het me nu ook echt om te doen Ach, kon er wel om lachen. CrazyAngel, ik zal in ieder geval voor je duimen donderdag en hopen dat alles voorspoedig en met zo min mogelijk pijn verloopt!
Kom maar fijn klagen hoor, dat heb je verdiend. Je wacht al lang zat! Morgen weet je in elk geval weer meer. Wel jammer dat je bloeddruk te hoog is, maar misschien een momentopname (dat je net heeeel gespannen was? ) Ik vind je nog lekker nuchter overkomen, dus die is voor jou! Trouwens, dat laatste dat je schreef, dat gevoel herken ik. Ik geloof ook nauwelijks, dat het zomaar ineens kan beginnen, maar ja het schijnt wel zo te gaan he, Succes en sterkte hoor!
de verloskundige vroeg vandaag wat ik ervan vond, dat ik donderdag nog geen 42 weken was en toch ingeleid zou worden en ik zei daarop dat ik het liefst op een natuurlijke manier wou bevallen dus word het vrijdag waarschijnlijk! maar er komt bij mij nu eindelijk voorruit gang in, 1,5 cm ontsluiting en werd gestript dus wie weet gebeurt het vannacht of morgen nacht en zo niet, toch het ziekenhuis dan maar...... heb er dus voor gekozen nog een dag te wachten! vind k best goed van mezelf
Hai meiden, Nou, ik ben vandaag bij het ziekenhuis geweest en ik word morgen ingeleid... eindelijk gaat het dan gebeuren! Ik mocht ook kiezen tussen donderdag en vrijdag, maar heb toch voor donderdag gekozen, want anders zit ik morgen de hele dag te stressen. Met de baby was alles verder prima, gelukkig. Ben nogmaals gestript, wat wederom geen genoegen was.... AU! Maar het goede nieuws is dat ik al wel 3 cm ontsluiting heb, dus dat heb ik dan toch mooi gratis en voor niets gekregen! En het rommelt nu weer een beetje, dus misschien komt de bevalling toch nog spontaan op gang. Ik knijp hem wel een beetje... de bevalling van mijn eerste verliep jammer genoeg niet zo soepel en merk dat ik daar nu wel weer vaak aan moet denken... Maar goed, morgen is ie er! Hoera!
@ Lia: veel succes morgen en hopelijk heb je snel je kleintje in de armen @ April: nog steeds niets? word tijd dat het bij jou gaat doorzetten he @ Crazy angel: jij ook veel succes he! Hier is nog niets. Vandaag bij gyn geweest. alles was goed alleen de baby is iets kleiner dan de gemiddelde maar dat wist ik al Mag gelukkig gewoon bij de VK blijven waar ik net vandaan kom. Ik heb nu sinds 2 uur geleden pijn in mijn rug wat erger lijkt te worden, word er echt gek van Moet van de VK in de gaten houden en kijken of het niet erger word. Zij hoopte ook voor mij dat de bevalling een dezer dagen gaat beginnen en niet de 40 weken ga lopen.
@Crazyangel: Heel veel geluk en succes! @Lia: ik heb je een pbtje gestuurd, anders blijven we elkaar achterna lopen door het forum @Veronique: Ik begin net mijn slijmprop kwijt te raken, dus ik heb goede hoop! Jij heel veel succes en sterktye. Ik hoop voor je dat je lekker gezond en snel bevalt! Zet hem op! (misschien moeten we allevier morgen wel bevallen, dat zou toch bizar en leuk zijn!) Succes allemaal!
dus jij gaat wel voor morgen haha, ik ga dan wel voor vrijdag... maar eigenlijk wil ik het nu ook wel morgen! want straks wacht ik dus een dag helemaal voor niks, maar je weet maar nooit heel veel succes ! spannende dag voor jou
Lia, heel veel succes morgen, spannend hoor! Heb mijn APK ook weer gehad. VK heeft me gestript (en hoefde er niet eens om te vragen ) maar het heeft tot nu toe nog nergens toe geleid. Wel al een paar dagen bezig met het verliezen van de slijmprop en dat werd door het strippen wel wat versterkt incl. wat bloedverlies. Wie weet!