Blootstelling verflucht

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Superblijemama, 26 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Superblijemama

26 okt 2014
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Superblijemama, 26 okt 2014
    Laatst bewerkt: 26 okt 2014
    Hallo,

Ik heb een vraag aan 1 van de verloskundigen. Hoe schadelijk is blootstelling aan vluchtige organische stoffen (verf) in de 6e week van de zwangerschap? Gaat om halve dag, niet zelf geschilderd en niet direct in deze ruimte gezeten

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Superblijemama,

geeft niets, geen zorgen maken. Dat gaat om zulke minimale hoeveelheden die je dan binnen zou kunnen krijgen, dat je kindje daar geen last van heeft.

Groetjes Brigitte

3. Superblijemama

26 okt 2014
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Brigitte,

Bedankt voor je geruststellende antwoord, want maak me zorgen om alles :(
    Nog 1 vraagje en dan ben ik van mijn "stress" af.
    Ik ben clusterhoofdpijnpatient en heb 1x immigran Ftab100 geslikt op het moment van bevruchting (volgens eigen berekening). Namelijk clusterhoofdpijn bij menstruatie en eisprong. Laatste menstruatie was vrijdag 5 september en 2 weken later (zondag 21 sept) immigran genomen (regelmatige cyclus, dus dat weekend eisprong/bevruchting). Weer 2 weken later positief getest.
    Enorme spijt, maar had niet verwacht zo snel zwanger te zijn (ben 36).
    Hoe schadelijk is dit (geweest)?? Hier word ik 's nachts nog wel eens wakker van....

4. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    #4 Monique, 26 okt 2014
    Laatst bewerkt: 26 okt 2014
    Goedenavond,

je hoeft je hierover echt geen zorgen te maken. Het medicijn dat je genomen hebt rond de eisprong heeft toen nog geen invloed kunnen hebben op de ontwikkeling van de baby. Dus niet meer van wakker liggen hoor! Goede zwangerschap toegewenst.

Groetjes Monique

5. Superblijemama

26 okt 2014
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Monique! Wat goed dat jullie er zijn!
    Fijne avond

Deel Deze Pagina