De baby zit al een aantal weken vast ingedaald. Dat kan het dus niet zijn. Ik denk dat hij het te klein begint te vinden. Maar ik heb liever oxytocine dan gebroken ribben Mooi dat het zetten niet pijnlijk is Hoelang duurde het voor het ingewerkt was? Ik neig er wel toe om hem te laten zetten. Is ook aangeraden door mn vk. Vind het alleen lastig dat mn eigen vk dan vertrekt en ik een vreemd iemand van het ziekenhuis krijg. Hoe was het toen ze het uit lieten werken bij het persen?
Ah Rietje wel fijn dat ze dat heeft aangeboden inderdaad. Ik hoop gewoon echt dat ik geen rugweeen ga krijgen want ik ben als de dood voor een ruggenprik.. Ik ben daar denk ik nog banger voor dan voor de hele bevalling. Ik hoef het natuurlijk niet te nemen maar de angst dat ik het ga willen is erg groot. Klinkt een beetje tegenstrijdig eigenlijk haha excuus voor mijn onverschilligheid! Wat spannend meiden!! Het einde is echt in zicht. Maandag heeft de gyn een inwendig onderzoek gedaan en toen kwam ze tot de conclusie dat ik nog net geen ontsluiting had. Ze voelde al wel het hoofdje! En morgen dan weer kijken hoe ik ervoor sta. Hoop echt op wat ontsluiting dan kunnen ze meteen mijn vliezen breken en aan het infuus. Dan hoop ik morgen nog mijn kleine in mijn armen te kunnen sluiten. Maar ach dat is natuurlijk wat ik hoop. Het kan nog net zo goed dagen duren! Ik zag dat er ook al een kleintje erg druk was! Ik maak me gewoon zorgen en ben bang dat er iets mis is met de kleine.. Dat hij/zij in totale paniek is en dat dat de reden is waarom het zo onrustig is in mijn buik. Het zit blijkbaar tussen mijn oren want iedereen zegt ( en ik lees overal dat) als je beebje vee beweegt hij/zij zich lekker voelt ! De een houdt er een huil baby aan over en de ander een 'voorbeeldig' kindje. Het zegt dus niets en het is echt afwachten. Is het gek dat ik best tegen het persen opzie? Ik weet niet of het kindje wel erdoorheen gaat passen.. Maargoed eruit komt het toch of het nou met grof geweld is of niet.. Er is nog geen kind blijven zitten dus..
@Lady Druk bewegend kindje is idd goed! niet altijd even prettig Persen kan best eng zijn en voelen, maar over het algemeen passen ze er prima door en anders met een beetje hulp komen ze er als nog doorheen!Je lichaam kan heel wat hebben en heel wat rekken! Gewoon niet teveel over nadenken...laat je leiden door gyn op dat moment, dan komt het goed!
Wat vind je eng aan een ruggenprik? Volgens mij strand een bevalling eerder door te kleine heupbot dan door een te kleine uitgang. Maar idd voor n bevalling ziet het dr niet uit alsof het drvoor gemaakt is xd
Een ruggenprik is als je geen pijn hebt, eng. Maar bij mn eerste had ik weeenstorm en veel pijn...een ruggenprik laat je dan zo zetten zonder angst! Want de pijn overheerst dan! Tenminste dat was mijn ervaring. Vandaag controle gehad bij de vk en alles was goed. Was zelfs een kilo lichter Ben benieuwd of komende nacht wat gaat gebeuren of gaat rommelen...je weet maar nooit
Ik herken je verhaal wel! Ook ik ben meer angstig voor een ruggenprik dan voor weeën, haha! De vorige keer had ik een geplande ks op 36 weken, dus nog geen wee gehad! Maar die ruggenprik toen vond ik ontzettend akelig... Maar achteraf bleek dat het ook niet fantastisch was verlopen... Hou me voor nu vast aan wat madelief ook zegt, dat je het echt niet merkt tijdens weeën... En ik zie ook het meest op tegen het persen inderdaad, gewoon dat idee dat het toch eigenlijk niet kan passen! Maar inderdAd, hopelijk wordt je dan goed gecoacht en zit je in zo'n flow dat je je er niet meer druk om maakt! Ik zal in elk geval blij zijn als het achter de rug is! Hihi! (En toch ook echt liever een normale bevalling dan een ks voor m'n gevoel nu) Bewegingen van t kinde zijn inderdaad goed! Ik vind dat juist een geruststellend gevoel... De vorige was ook zo bewegelijk, maar absoluut geen huilbaby hoor!! No worries, ti's jullie kind en dat maakt het allemaal sowieso geweldig
@rietje ik ben bang dat het fout gaat ofzo ik weet niet ben over het algemeen best bang aangelegd haha! En ja straks blijft de kleine vast zitten doordat me bekken te klein is idd dat bedoelde ik! Nou dat wordt me nog eens een ervaring.. Wat grappig lentekind dat je een beetje hetzelfde er tegen aan kijkt! Ik kan ook echt niet wachten tot dat het achter de rug is. Ben zo benieuwd hoe ik dit alles zal gaan ervaren.. Ik moet het allemaal maar over me heen laten komen. Morgen is de grote dag dat ik word ingeleid Vind het zo spannend !!
ladys4 s6 morgen, eind is in zich hoor. Ik ben 2 x ingeleid en vond t best mee vallen. ben van beide dezelfde dag bevallen.
@Succes Lady vandaag!! Hoop dat je snel je kleine in je armen mag sluiten!!Dat alles voorspoedig mag verlopen!
Jep! Hoop dat je de kleine in je armen hebt lady! En dat het je allemaal is meegevallen! Ben erg benieuwd!
Hoe is het met iedereen? Ladys4 al bevallen? Vast wel ondertussen! Hier gister gestript. Het heeft wel gerommeld maar nu weer helemaal niets. Helaas... Nu al 6 dagen overtijd en met 3 kleine kinderen (waarvan er nu 2 ziek ) heb ik het wel gehad. Zelf ook nog snipverkouden...
Hi Ladies, Nou nu eindelijk me verhaal vertellen. ( ik heb 2x een poging gedaan om het te vertellen maar werd steeds onderbroken haha!) dank voor alle succes wensen want dat heeft zeker geholpen! Zie hier mijn verhaal Vrijdag 7 nov om 8 uur heb ik aan een ctg gelegen. Om 9 uur kwamen ze even kijken en zagen zij dat ik al 2-3 cm ontsluiting had. Mijn vliezen werden meteen gebroken en werd aan de weeën opwekkers gezet. Dit was trouwens om half 10. Om 10 uit begonnen de weeën. En om 11:15 registreerde de ctg het hartje niet goed genoeg meer van de kleine. ( er was al eerder een poging gedaan om zo'n draadje op het hoofdje te zetten maar die was mislukt dus besloten zij om het draadje opnieuw te plaatsen als ik weer getoucheerd zou worden dat hadden zij eerst gepland om 12:00 uur.) zij hebben het dus vervroegd naar 11:15 uur en toen ook meteen gekeken hoe ver ik was. Ik had toen 4-5 cm ontsluiting. Ging snel dus! Ondertussen is het pompje 1 x opgehoogd en ging ik kapot van de pijn. Heb alleen maar rugweeen gehad. ( wat vreselijk!) ik bleek de weeën wel goed op te vangen want zij hadden niet altijd door dat ik midden in een wee zat en werd er steeds tegen me gepraat terwijl ik het er echt niet bij kon hebben! Ik moest dus tijdens het opvangen zeggen dat ik een wee had.. Ik ben waarschijnlijk erg in mezelf gekeerd. Om 13:00 uur kreeg ik het gevoel alsof ik moest poepen.. Nou mijn moeder rende als een bezetenen door de kamer roepend om de verloskundige want ze wist wel beter. Ik dacht ach dit is een aanloop naar... Maar toch niet al het ?! Oh jawel. Ik werd wederom weer getoucheerd en had al 10 cm ontsluiting. Ik had trouwens een volle blaas en ze dachten dat het mij zou helpen als mijn blaas werd geleegd door een katheter. Ik zag dat natuurlijk weer niet zitten aangezien ik overal bang voor ben! Ik probeerde tussen de weeën door te plassen op een po maar dat ging niet. Toen dacht ik als ik nou met mijn persweeen probeer de kleine al iets wat voorbij mijn blaas te persen dan ben ik volgens mij al een heel eind! Nou mijn geniaal plan heeft gewerkt want ik mocht om 13:33 beginnen met persen. En ik kan jullie vertellen dat ik het lachend heb gedaan. Was zo blij om mijn kleintje te ontmoeten dat ik maar bleef lachen en grapjes maken. De verloskundige en de verpleegkundige wisten niet wat ze zagen ze hadden nog nooit iemand zo zien bevallen. En al helemaal niet iemand die aan het bevallen was van de eerste! Geloof het of niet om 14:00 uur is mijn kleine man geboren. Zonder ingescheurd of ingeknipt te zijn. En met de weeën opwekkers maar 1 x opgehoogd en zonder enige pijnbestrijding. Alleen wat schaafwondjes bij mijn binnenste schaamlippen maar daar merk ik helemaal niets van! Mijn zoon is geboren met 3350 gram en 50 cm lang! Ben erg trots op hem en hij doet het prima. Mocht gisteren meteen naar huis. Ben uiteindelijk maar 10 uurtjes in het ziekenhuis gebleven haha wat een speedy bevalling zeg!
Wat fijn om je verhaal te lezen ladyS4! Super goed gedaan en heel erg fijn dat jullie nu lekker kunnen genieten thuis!! Gefeliciteerd!
Van harte gefeliciteerd Lady met de geboorte van jullie zoon! Wat een superbevalling en wat heb je het goed gedaan!! Fijn dat het zo goed gegaan is en je lekker weer thuis bent!Geniet ze en hele fijne kraamtijd!!
Wat een superbevalling LadyS4! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!!!! Heerlijk ook zo snel naar huis, laat je lekker verwennen en geniet van je kraamtijd! Hier nu bijjjjna 1 week overtijd...grrr.... ik hoop zo dat het vannacht nog gaat beginnen. Zou ook heel erg fijn zijn ivm oppas voor andere kinderen.... duim duim
Gefeliciteerd meiden!! En anderen succes met laatste loodjes. ik ben gister bevallen van een prachtige dochter. Alles is goed verlopen en ze weegt 4670 gram