de laatste loodjes... uitgerekend voor 1/07

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door AnGiEkEn, 5 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnGiEkEn

AnGiEkEn Actief lid

9 mrt 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Hier zijn het de laatste loodjes... Ik heb de indruk dat mijn buik sinds een goeie week behoorlijk is gezakt, dus dat de baby aan het indalen is. Ik ben niet zo kortademig meer bij trappenlopen, maar kan nu ook minder lange afstanden lopen of huishoudelijk werk gaat ook vaak moeizamer doordat de hele buik mij last in de onderrug bezorgt. Ik heb, denk ik, nog geen slijmprop verloren. Bij de vorige controle zat alles nog potdicht zei de gyn en was mijn baarmoederhals nog lang... Ik denk niet dat als ik volgende week dinsdag op controle moet, hier enige verandering zal in gebracht zijn... Ik wil zo graag dat ons kleintje niet te lang meer op zich laat wachten want door zwangerschapsdiabetes is hij behoorlijk zwaar en zal hij tegen de 4 kg wegen als hij geboren wordt... Veel vrouwen maken mij bang en zeggen 'amaai, succes bij het persen...' 'zou je geen epidurale overwegen?'... Ik had graag een onderwaterbevalling gehad met zo weinig mogelijk pijnmedicatie omdat wij reeds een lang traject met IUI en IVF achter de rug hebben... Maar de gyn wil geen onderwaterbevalling riskeren bij baby's van 4 kg... Dus daar gaat mijn 'droom'bevalling een beetje... Ik ben tegelijkertijd erg bang maar ook benieuwd naar de bevalling, krijg soms wat paniekaanvallen, en ook mijn man loopt erg nerveus...
    Heb gehoord dat framboosblad thee kan helpen om het wat in gang te zetten, is ook goed voor de baarmoeder? Iemand hier ervaringen mee? Zijn er ook mensen die met een baby van 4 kg een supervlotte bevalling achter de rug hebben? Ik ben iemand die erg controle-achtig is aangelegd en alles van te voren wil gepland hebben, maarja een bevalling kan je nu eenmaal niet plannen, is heel moeilijk voor mij. Troostende woorden zijn altijd welkom! :D

2. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Hee,
    Niet bang zij voor de bevalling, is niet nodig.
    mij zus is afgelopen vrijdag bevallen van een kindje van 4650 gram, en was binnen 4 uur bevallen ( was dr eerste) en maar 3 hechtinkjes..
    Bij hasr wisten ze niet dat hij ZO groot zou zijn..

zelf ben ik er op tegen om de bevalling te stimuleren met wat dan ook als daar geen reden voor is, want dan is naar mijn mening je lichaam er gewoon niet klaar voor..

maar dat is mijn mening ;)

3. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Mijn zoontje was 4 kilo toen hij geboren werd, en ik heb nog nooit gehoord dat het een risicobevalling zou zijn met dat gewicht. Mijn bevalling duurde 7 uur waarvan 3 kwartier persen. Helemaal zonder pijnstilling gedaan, want dat was helemaal niet nodig. (En dus al helemaal geen epidurale ;) )

Framboosbladthee... ja, je kunt het proberen. Er is geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor de "opwekmethodes" die circuleren. Bitter lemon, ananashart, framboosbladthee en dat homeopathische goedje wat te koop is, vaker seks, traplopen, springen... helpt allemaal geen zier als je kindje er zelf al niet aan toe was om geboren te worden. Het enige met enige onderbouwing is strippen.

Zoek wat afleiding. Lees een boek. Wat wel goed schijnt te zijn voor weeën en bevallingen is rust en vertrouwen. ;)

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Nee, de slijmprop ben je gelukkig nog niet verloren! Dan zou de bevalling namelijk beginnen en daar is het nog te vroeg voor.

Veel sterkte iig! Hoop dat het, ondanks een groot kindje, een goede bevalling wordt.

Bedenk; als het meeste gewicht in het hoofd zit, wordt het zwaar maar anders (en dat is meestal het geval) maakt het weinig uit.

5. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 3 kinderen boven de 4 kg...

eerste was 4410 gram en 54 cm lang (geboren in 4.5 uur waarvan wel 5 kwartier persen maar kwam omdat de gyneacoloog te bedonderd was zijn bed uit te komen.

2e woog 4750 gram en was 56 cm lang. Geboren in 3.5 uur waarvan 10 minuten persen dus ging super snel.

3e was 4375 gram en 55 cm lang en geboren in 3 uur. Waarvan 3x persen (oftewel 3 minuten ofzo haha)

Kortom het gewicht niet te druk om maken. Als het echt zo extreem zou zijn hadden ze vast wel van te voren ingegrepen.

En opwekken ik vind het flauwe kul, kindje komt wanneer hij/zij er klaar voor is.

Succes met de laatste loodjes, weet hoe zwaar de laatste loodjes zijn zal zelf ook het liefst starks bij de 37 weken bevallen, maar ik wacht geduldig af. Andere kinderen allemaal tot de 40 weken gezeten dus verwacht zoiets nu ook maar. Zoek lekker afleiding en laat je vooral niet gek maken door verhalen.

Trouwens nog een voorbeeld mijn moeder (mijn jongste zusje) woog 2420 gram en was de zwaarste bevalling die me moeder ooit gehad heeft, terwijl ik met de geboorte 10 pond woog....

Kortom gewicht wil niet altijd wat zeggen :)

6. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Oh, als dit toch eens waar was...

Vorige keer ook slijmprop verloren en een week later nog steeds niks.

7. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Haha ben die van mij al sinds vorige week maandag kwijt.. wil inderdaad helemaal niks zeggen hoor :)

8. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Zelf smalle heupen en maatje 34, dochter was 4500gram en 53cm. Heb in totaal over de bevalling gedaan 9-10 uur. Vind het nog best meevallen voor een eerste!!
    je zelf niet te druk maken want dat werkt een bevalling alleen maar tegen, laat het over je heen komen, denk nuchter het kindje moet er toch uit, 1 dagje pijn en je krijgt er zoiets moois voor terug!

Deel Deze Pagina