Jaaa, ik mag ook mee aftellen!! Meiden die zijn bevallen allemaal gefeliciteerd!! @Suus, ik hoop dat je gestript kan worden Mijn vriend begint al ongeduldig te worden, wanneer komt ie? Voel je al wat? Haha, nou het is nog rustig hier hoor. Ik ben wel onwijs moe, dus ga zo lekker een tukkie doen!
Balleke en Bas, van harte gefeliciteerd!! Ik ben benieuwd naar jullie verhalen Ik heb de laatste past dagen last van voorweeen, op momenten dat ik me ontspan komen ze steeds op zetten en als ik bezig ben voel ik ze niet.. Herkent iemand dit?
Zo ineens weer 2 kindje erbij. Gefeliciteerd dames. Hier ook nog rustig. Vrijdag mag hij komen . Dan zijn ze als het goed is klaar hier haha.
Gefeliciteerd joyce, geniet ervan! Suus hopelijk mag je gestript worden. Ben benieuwd wie de volgende is. Hier erg rustig heb vandaag zelfs weer een bestelling aangenomen en ben al de hele middag lkkr taarten aan het bakken. Wel fijn want dan denk k er even niet aan haha
Hebben jullie trouwens ook dat jullie meer (stink) scheten laten aan het einde van de zwangerschap? Sorry voor de ranzige vraag haha.
Bessie hoop dat het doorzet! Suus jammer dat wandelen niet helpt. Welkom andere dames En Bas jij ook van harte gefeliciteerd met jullie kleine (grote) meid. Ben benieuwd naar je bevallings verhaal. Wij hadden de hoop dat hij op 27 okt zou komen, omdat mijn schoonmoeder dan ook jarig is. Hier even mijn bevallingsverhaal. Om 23.15 kreeg ik wee op de bank. We zaten lekker tv te kijken En dit leek toch echt op een wee. 8 min later nog een. Ik dacht nog zou het jo?? Zat er vrij relax bij. Om 23.45 kwamen ze om de 6 min.. twijfel twijfel of het geen voorwee was, omdat ze 1 min/1,5 min aanhielden. Toch maar naar boven om de verwarming aan te doen en ramen dicht te doen. Matje klaar gelegd voor op het bed en de kraamdoos klaar gezet voor de verlos. Verwarming op de badkamer ook maar aangezet. In de tussen tijd had ik al 3 weeen opgevangen, maar nog allemaal reuzen te doen (eitje) Naar beneden en tegen man lief gezegd dat hij maar mijn broertje moest bellen om hier heen te komen voor oppas voor de jongens. Dit was om 00.00, maar het erge was ik twijfelde wel of het niet voor niets was. om 00.10 was hij en toen ben ik naar boven gegaan en daarna kwam mijn man naar boven om mijn rug beetje te masseren (wat hij trouwens veel te hard deed!! leek wel of ik in een film zat) Om 00.30 hield ik het niet en ging onder de douche staan. Om 00.35 was de verlos binnen en ondertussen kwamen de weeen om de twee/drie min. Ze voelde om 00.45 hoeveel cm ik had en had dusss 7 cm... wow dit gaat wel erg snel ging er nog door me heen!! Ze wilde mijn vliezen door prikken, maar er zat super veel spanning op en dat deed echt zeer. Toen het vruchtwater vrij kwam, had hij in het vrucht water gepoept. Ik vroeg nog moeten we niet naar het zh " nee zei ze, want dat haal je niet" Moeten we niet naderhand naar de het zh toe " zo te zien heeft hij het niet moeilijk, dus voor zover hoeven we niet" onder tussen had ik al persweeen, maar vielen reuzen mee met de vorige bevalling. Om 1.00 mocht ik beetje meepersen en volledige ontsluiting om 01.10 en om 01,12 is hij geboren. Ik heb zelf geperst (weer, was bij vorige ook) op geen persweeen geperst, want dat deed zo zeer en ik wilde perse dat hij eruit kwam,..haha Daar was de verlos niet mee eens, maar hij kwam er wel uit Nu veel last van naweeen...pff door de snelle bevalling. Hij maakt het erg goed. helemaal happy
Superbevalling balleke. Idd erg snel gegaan. Gelukkig is alles goed verlopen ondanks dat de kleine in t vw had gepoept. Nou jij bent fijn verlost en geniet lekker van je baby. Nu wij nog haha Djingo: vindt t altijd wel stinken haha dus merk eerlijk gezegd niet echt verschil
Wow das n snelle bevalling... mooi hoor... Hopelijk zakken de naweeën ook snel. Ikndenk dat t miss wel met de verdrukkingen verschuiving v je organen te maken kan hebben vooral je darmen. Herken t wel hoor djingo.
Hallo dames, bij deze mag ik meeschrijven! (al een week maargoed). Wat fijn om hier bevallingsverhalen te lezen!!
Wauw Balleke, dat is echt snel.. Lijkt me wel even om schakelen.. Het ene moment zit je tv te kijken en 2 uur later heb je in eens je kindje in je armen! Gelukkig is alles goed gegaan ondanks dat hij in het vruchtwater had gepoept..
mooi geschreven Balleke! Ik zit ook vaak te denken, hoe zou het bij mij beginnen?? Eerst had ik zo'n beeld van mezelf midden in een winkel in een plas vruchtwater, maar dat is inmiddels wel verdwenen... Ik dacht dat je de laatste weken van je zwangerschap echt aan huis gekluisterd zou zijn, maar doe nu ook nog gewoon boodschappen en laat ook nog de hond uit enzo
Wow balleke. Dat is echt snel. Lijkt me heerlijk mijn eerste duurde 18 uur. Dus ben benieuwd hoe snel het nu gaat. 2 uurtjes is wel heel snel maar wel lekker dat je zo snel je kleintje in je armen hebt. Misschien een rare vraag. Maar Merken jullie iets aan je ontlasting patroon. Ik moet de laatste week ineens 's avonds naar de wc voor grote boodschap. En heb trouwens niet meer last van windjes dan anders. Ook niet kwa geur. Lekkere verhalen trouwens Hihi. Zo vandaag lekker even rust. Ml werken en zoon lief naar het Kdv. Zo nog maar even shoppen Hihi.
Ik lees al een tijdje mee met jullie bij deze ook een berichtje van mij Ik ben het inmiddels namelijk spuugzat en het is fijn om dat even te kunnen delen. Morgen ben ik 39 weken zwanger. Sinds vorige week donderdag heb ik de hele dag door menstruatie achtige pijn in mijn buik en harde buiken. Vannacht leken ze zelfs regelmatig te komen. Maar elke keer blijkt het weer niets te zijn want ik zit hier nog steeds zonder kind... pfff! Straks weer langs de verloskundige, ben beetje bang dat die gaat zeggen dat het er nou eenmaal bij hoort en er niet zoveel aan te doen is. Maar van mij mag ons mannetje NU komen. Ik zal dit hopelijk nog niet 3 weken hoeven uit te zitten want dat is niet goed voor de gezelligheid in huis haha.
Balleke, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Ook hier mag de baby nu wel komen! Morgen 40 weken en pas 7 november een nieuwe afspraak om een plan te maken voor het eventuele inleiden. Snap dat de natuur z'n werk laten doen het beste is... Maar een beetje hulp om de natuur op gang te helpen zou wel fijn zijn... Haha Alles staat klaar, kom op nou kleintje! Ik word ook gek van iedereen die mij elke dag vraagt voel je al wat, duurt wel lang hè. Alsof ik dat zelf niet weet.... Ze zit in mijn lichaam hoor Pffff.
@ontlasting en windjes geen gekkigheden. Had even last van mijn darmen door een antibiotica kuur. Nu is alles weer normaal. Wel sinds gisteren pijn in mijn schaambot. De kleine ligt vast in het bekken, misschien dat het daarvan komt.
Nou mijn verhaaltje echt leuk al die verhalen en allemaal zo verschillend he. Maar eerst meiden die nog moeten zet hem op en het komt goed. Nou ja zoals jullie weten was ik vrijdag op controle geweest ruim 1cm ontsluiting alles was soepel en verweekt, dus nog maar een keer gestript. Vrijdagavond nergens last van en og gegrapt ik zeg we zullen wel weer ingeleid worden ik zie het echt nog niet gebeuren. Maargoed zaterdagochtend ik werd wakker met onze andere kleine meid in bed, erg slechtle slaapster en ik zeg kom staan we op 8:15 gaan we even aankleden en lekker eten. Mijn man was al met zoonlief beneden. Ik wil me omdraaien wat sowieso al moeizaam gaat, maar ja moet toch opstaan. Zegt er iets knap in mijn buik. Ik denk watis dat nu weer sta op, til me dochterop de commode en er vallen wat druppels. Dus ik dacht meteen het zou toch niet, nou ja naar beneden geroepen. Ik zeg ik denk dat we zo even op controle moeten ik denk dat ik een hoge vliesscheur heb omdat het druppelsgewijs kwam. Nou eerst samen gegeten om 9 uur toch maar besloten om te bellen want kwamen nog eenpaar druppels. Tja natuurlijk je raad het al, ja mevrouw u moet toch even op controle komen om te kijken of het vruchtwater is. Maar ze zei doe maar rustig we zien je wel een keer verschijnen mag nu maar mag ook pas rond 12 uur. Mijn man zei meteen we komen over een uurtje. Telefoon opgehangen en je raad het al kreeg meteen een wee. Eerst 3 weeenom de 10 min en vanaf toen meteen elke 3 min. Dus snel opgefrisd aangekleed spullen gepakt. Kinderen hup in de auto gezet, eerst afgeleverd bij hun oom en tante. Nou we waren dus rond 10:00 uur 10:30 in het zh. Zuster deed oen en zei u komt voor vruchtwatercontrole. Ik zeg ja, maar ik heb al om de 3 min weeen. O zegt ze dan rijden we meteen deze kamer op. Had ik wederom Viproom van de verlosafdeling. Aan ctg gelegd enz. Om half 1 kwam de gyn voor het eerst kijken en had ik 4cm maar ik had gehoopt op meer omdat ik echt heel veel weeen had met weinig pauze endie lang aanhielden. Maargoed was niet anders. Dus ze zei ik kom over twee uur og eens kijken en precies 2 uur later om 14:30 6cm dus redelijk volgens het boekje, ongeveer cm per uur. Maarik baalde we zag het niet meer ech zitten. Maargoed de zuster had met me te doen en zei je hebt wel erg veel weeen ik wil je even wa afleding geven door toch even naatoilet te gaan of te douchen. Maar ik wil eigenlijk echt niet en zei serieus datik misschien deze keer toch een ruggeprik wilde. Toen zei ze da doen we niet, ik wil datje nu met me mee gaat en de douche gaat proberen. Eerde al keer naartoilet geweest omdatik moest maa kon de weeen daar ietgoed opvangen. Dus wilde echt niet. Maar ze zei kom we helpen je en toch gegaan. 14:50 Heerlijk een verademing die warme douchestraal op mijnpijnlijke weeenplek. Nou zegt ze dan gaan we vast kleertjes voor de beeb klaarleggen en ik oorde mijn man zeggen ja mijn vrouw heeft vanalles ingepakt dus moet je dadelijk maar even aan haar vragen of het goed is, want ik weet niet. Ze kwamen samen teruggelopen en ze zei zo vind je het lekker. Ik zegja nou zegtze dan lijf je maar zitten en dan bel je maarals je er onderuitwil. Dusik blijf lekker zitten mijn man bleef erbij. Nou ze was nog niet de deur uit of ik zeg tegen mijn manik krijg eenperswee. Mijn man trekt aan het touwtje en ze was dus letterlijk binnen twee seconde er weer. Ze zegtik kijk de volgende wee even aan en dan bekijken we wat we doen enja oor daar kwam de wee en ze zegt we gaan je nu snel op bed leggen want ik zie het hoofdje al. (Eersthelaas was er nog een stinkdrolletje gevallen dat even terzijde). Mijn man en de zuster mij met alle kracht op bed gelegd. Gyn riep ze vanuit de kamer meteen twee andere zusters erij en toen was ze er na de volgende 2 lange persweeen daar. In totaal maar 5 min hoeven te persen en ze had ook klem gezeten met de schouders, maar daar was ze dan toch onze charlotte van 4100 gram en 50cm, terwijl ze de week ervoor mog maar 3440 gram geschat hadden. Het enige wat ik nog uit kon kramen was ze is er ze is er ze is er. Ik was zo opgelucht en zo trots op mezelf dat het me weer gelukt was op geheel eigen kracht zonde ruggeprik. Zo beetje lang verhaal met wat ontbrekende letters dat krijg met zo'n vervelende ipad, dus excuus daarvoor. Xxx joyce
Goed gedaan meid! Knap van je zonder ruggenprik.. Echt interessant om te lezen hoe het met jullie gegaan is.. Bij mij is het namelijk de eerste en geen idee wat ik kan verwachten.. Geniet van je meisje! En hopelijk volgen wij allemaal je snel op
Mooie verhalen inderdaad. Ik bereid me voor op een keizersnede verhaal. Wie weet, als ik er niet op wacht, gebeurd het nog spontaan. En anders, ach een.keizersnede of natuurlijk, uiteindelijk telt er maar 1 ding. Een.gezond kindje op de wereld zetten. Ben ik met mijn 40+3 weken de langst zwangere trouwens? Snif....... Xxx