De laatste loodjes vanaf 37 wk, wie telt er mee af?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door NathalieD, 17 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Jehhhhh spannend meid! Zet 'm op! Wie weet sluiten lievemamma en ik nog aan vandaag....Hier lijkt het er niet op trouwens!

U go girl!

2. LieveMama28

LieveMama28 Actief lid

23 okt 2011
    222
    0
    0
    Ik ben planner in een zorginstelling
    Bemmel ( Gelderland)
    Gelukkig!
    Dan bevalt dr toch nog iemand op deze mooie datum!
    Zet hem op meid!

3. LieveMama28

LieveMama28 Actief lid

23 okt 2011
    222
    0
    0
    Bemmel ( Gelderland)
    He bah.
    Voelde me eigenlijk wel goed, en had de 18de al min of meer uit mn kop gezet. lees: minder bezig in mn kop met pijntjes en alles voelen wat met een bevalling te maken heeft. Lekker rust in mn koppie.

Nu toch maar weer even melden hier.
    Vanaf vanmorgen de beeb niet meer gevoelt. Vanmorgen rond 08.30 uur een hele voorzichtige draai maar moest me er echt op concentreren. Daarna niet meer.
    Wel harde buiken. Niet meer dan normaal en ook niet pijnlijker. Maar ze zijn er wel. Is dat ook een teken van gevoel zeg maar.
    VK zegt altijd bellen als je minder leven hebt, maar ik twijfel dus of een harde buik ook een gevoel is van je baby. Volgens mij niet.

Ik wacht nog even af tot uurtje of 3 en ga dan toch maar even bellen.

Stiekem denk ik natuurlijk alweer....... is dit stilte voor de storm.
    Bah. Niks aan dat onzekere gevoel en ergens geen controle over hebben!!

4. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Grappig detail; ik voel h'm ook veel minder. Zelfs vanmorgen niet. Nu ik mn boterham aan het eten ben word ie wel wat beweeglijker.
    Probeer ff lekker te gaan zitten lievemamma, met een kopje thee, en zoek hem even op met je handen. Geef het even de tijd. Desnoods bel je vk over een uurtje of wat. Had dit laatst ook, toen ook aan ctg gezeten. Uiteindelijk alles goed. Daar komt bij dat de uitgerekende datum echt wel in de buurt komt. Dus hij moet z'n eigen ook voorbereiden! Met de eerste was je ook vroeg met bevallen toch?
    Nja, bellen kan altijd!

5. Evaaatje

Evaaatje Actief lid

17 mei 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook duidelijk wat minder beweging. Maak me nog geen zorgen en probeer nu even contact met m te zoeken. Ik ga nu even lekker rustig om de bank zitten, zoontje ligt in bed, en dan komt ie vast wel weer. Maak je niet te druk, maar als je je zorgen maakt, gewoon even bellen hoor!

6. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @ lievemamma; hoe gaat ie meid?? Maak me zorgen om je!

@ Marcella; al nieuws???

@ evaaatje; weet je al wat je krijgt??

Vanmorgen hier ook duidelijk minder beweging. Ben mezelf toen bezig gaan houden met vanallles en nog wat. Moest de box nog zetten en jawel, helemaal in mn upje gelukt :D

Mn beebje is nu wel in beweging..helemaal onderin is ie druk bezig! Van mij mag ie...net manlief opdracht gegeven 2 verse ananassen mee te nemen. Baat het niet dan schaad het niet wel?!?!

7. Bloem1988

Bloem1988 Actief lid

21 apr 2012
    125
    13
    18
    Hoi! Ik wl me ook aanmelden hier.. Ben 38 weken en 1 dag.. Voel ook minder leven. Eerst was hel altijd elk uur.. Heb de verloskundige gesproken en die zegt als je het maar wel elke dag voelt en dan ongeveer tien schopjes.. Dus nu maak ik me alweer minder druk.. De kleine is zich aan het voorbereiden denk ik:)
    Verder ben ik het al behoorlijk zat, net als zoveel van jullie:)
    Succes allemaal! Liefs!

8. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hee Bloem, welkom!
    Lekker samen klagen is beter dan alleen, of tegen mannen die het wel proberen maar het toch niet begrijpen. Weet je al wat je krijgt? Hier een jongetje. Die nu mag komen...alleen is de uitgerekende datum pas 4januari....tkan alle kanten op gaan dus...

9. Evaaatje

Evaaatje Actief lid

17 mei 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja opzich is het natuurlijk ook best logisch dat de kleintjes wat rustiger zijn als ze zich voorbereiden op de bevalling... Maar het is lastig he, wanneer je je nou zorgen moet maken...
    Gitster, wij krijgen nog een jongen erbij :) Vorige werk nog eens bevestigst tijdens de liggingsecho toen er onmiskenbaar twee balletjes door t beeld floepten :) Weten jullie het geslacht? En wanneer ben jij uitgerekend?

10. Evaaatje

Evaaatje Actief lid

17 mei 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ho, je bent net iets sneller dan ik... Haha!

11. Bloem1988

Bloem1988 Actief lid

21 apr 2012
    125
    13
    18
    Dankjewel! Nee ik weet het niet.. Afwachten..leuk een jongen! Het afwachten is best lastig;) succes met alles! Hoop dat de tijd snel gaat..

12. sinem

sinem Actief lid

11 okt 2012
    178
    0
    0
    Den Haag
    Bah, nu ben ik het helemaaaal zat. Heb vanmorgen 2x spontaan in mijn broek geplast, en mocht gelukkig meteen langskomen van de gyn. Zij vermoedde dat mijn vliezen gebroken waren, ik was er toch echt zeker van dat het plas was..

Inwendig onderzoek en echo gehad, vliezen inderdaad intact. Daarna bij verder onderzoek bleek dus dat ik een niersteen heb. :( En daar kunnen ze nu net weer niks aan doen zolang de baby nog op z'n plekkie zit.. Baarmoedermond is er nog lang niet klaar voor, dus met inleiden gaan ze wachten tot 39wk om te voorkomen dat ik er straks een dikke week mee bezig ben of dat het in een keizersnee uit gaat lopen. Ik moet nu wel 2x per week op controle.

Op de CTG deed de baby het heel goed en waren ook flinke harde buiken te zien, maar die worden waarschijnlijk dus ook wel door de niersteen veroorzaakt.

13. LieveMama28

LieveMama28 Actief lid

23 okt 2011
    222
    0
    0
    Bemmel ( Gelderland)
    Was ik weer. Lig nu aan ctg. Hartslag beeb is aan hoge kant. Word nu overlegd of ik nog langer eraan moet liggen of ik naar huis mag.
    Ik bel misschien wat eerder dan de gemiddelde nederlander. Mijn nicht had hetzelfde met 38 weken. Werd niet serieus genomen en moest de volgende dag komen. Gevolg. Kindje overleden in dr buik. Bah. Vandaar dat ik dit ook wel spannende weken vind!

Marcella.
    Inmiddels al lekker aan het knuffelen?!

14. Bloem1988

Bloem1988 Actief lid

21 apr 2012
    125
    13
    18
    Spannend Sinem en lieve mama.. En logisch dat je dan eerder belt! Wel een heftig verhaal..

15. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Lievemama goed dat je gebeld hebt hoor...Hoop dat je snel naar huis mag..

16. sinem

sinem Actief lid

11 okt 2012
    178
    0
    0
    Den Haag
    Lievemama hoop dat je inmiddels goed nieuws hebt gekregen!!

Ben ook benieuwd naar Marcella, spannend!

17. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik heb net een verse ananas aangesneden....Erg hè haha...Maarja, baat het niet, dan is ie iig erg lekker.
    Wat een dag zo he dames.
    @ Lievemamma, hoe gaat ie? Hopelijk heb je wat meer duidelijk. Misschien toch 'onze' datum nog gered?

@ Sinem....pfff wat rot. Kan er ook nog wel bij :$ Maar als alles goed gaat met de baby is al erg fijn.

@ Bloem; extra spannend dus dat je het geslacht niet weet.
    En jij Sinem?

Oh oh en die Marcella!!! Dies vast aant knuffelen nu! *zei ze jaloers*

18. LieveMama28

LieveMama28 Actief lid

23 okt 2011
    222
    0
    0
    Bemmel ( Gelderland)
    Home sweet home.
    Na 3 uur ctg. Pfff.
    Eerste uur was de hartslag te hoog. Dus nog uurtje extra. Na dat uur was het te constant. Weer niet goed. Laatste uur wel beter.
    Echo was ook alles goed. Nu 2700 gram geschat. De eerste was 2550 dus dit is al een mooi gewicht.
    Het laatste uur kreeg ik erg pijnlijke harde buiken. Waren ook op ctg te zien.
    Ze heeft me getoucheerd. Wie weet hè !
    Maar nee hoor. Geen ontsluiting.
    Had ik toch wel gehoopt natuurlijk.
    Zij al tegen haar. Durven dus nog een weekje.
    Kon ze niks van zeggen. Kan zelfs vannacht nog komen. Ook met in het achterhoofd dat ik bij de eerste maar 2 uur gedaan heb over 8 cm.
    Zullen zien!
    Maar denk dat ik me dr bij neer moet leggen dat hè nog wel even gaat duren

19. sinem

sinem Actief lid

11 okt 2012
    178
    0
    0
    Den Haag
    Spannend lievemama! Ik hoop dat je snel mag bevallen, het zal toch wel een ongerust gevoel blijven. Maar je kindje is gelukkig in ieder geval in orde, begrijp ik?

Ik verwacht een kleine meneer! :D Heb nu heel sterk het gevoel dat ik niet voor de 39wk ga bevallen, omdat het grootste gedeelte van mijn pijn/gerommel dus door die niersteen te verklaren valt. Is wel even een tegenvaller stiekem..;)

20. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @Lievemamma; ergens had ik zitten hopen, duimen, denken dat je ons een berichtje had gestuurd dat je was bevallen, of in ieder geval onderweg was....Jammer, maar als alles maar goed is met kiddo

@Sinem; nog een jochie!!!! Allemaal mannetjes hier op dit forum.

@Bloem, dan word die van jouw ook een jongen, dat kan nu niet meer missen...

Zal ik dalik mn tweede ananas ook aansnijden???:cool:

Deel Deze Pagina