De laatste loodjes vanaf 37 wk, wie telt er mee af?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door NathalieD, 17 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem1988

Bloem1988 Actief lid

21 apr 2012
    125
    13
    18
    Wat veel jongens!

2. 3ebaby

3ebaby Actief lid

11 apr 2012
    407
    0
    0
    limburg
    ja echt veel :)

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    OMG!!
    Jongens DIK in de meerderheid!!
    Wat hebben de meiden het goed:D (of juist niet Hihi)

4. 3ebaby

3ebaby Actief lid

11 apr 2012
    407
    0
    0
    limburg
    haha, ga me bed maar ff opzoeken!
    Voel me raar vandaag,last van me buik en me benen, hoofdpijn, misselijk en moe, alles is te veel en heb nergens zin in.........

5. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ah bah! Hopelijk voel je je na een dutje wat beter! Helpt mij nl. meestal wel een uurtje dutten :)!

6. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Nou heb even hellp syndr opgezocht, word er niet vrolijk van:

eiwit in de urine - geen idee

hoge bloeddruk - altijd goede bloeddruk

vocht vasthouden, sterke gewichtstoename - check

bandgevoel (om hoofd en/of buik) - nee

misselijkheid/veel braken - nee

concentratieproblemen - altijd al gehad haha

hoofdpijn/sterretjes zien - check (al paar dagen aan paracetamol, met douchen zie ik sterretjes als ik opzij kijk, maar kan ook warmte zijn)

pijn in de bovenbuik of onder de borst - check (heb vaker last van gehad, ook pijnstillers gehad, was dat stukje kraakbeen in borstbeen, kwam van zware dingen, dus dacht dat dat het was/is)

pijn in de bovenrug of tussen de schouderbladen - check (begon eergister ineens, zei ik nog dat ik het zo vreemd vond, vanmorgen nog zitten googlen wat het kon zijn.)

tintelingen (in de vingers) - check (nu een week ongeveer)

Maar ik voel me verder goed, zit lekker en wil mezelf niet bang maken. Wacht wel even tot vanavond, even bespreken met ml. Vind dit ook dingen wat 'gewoon' met einde zwangerschap te maken kunnen hebben

7. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    saga ik wilde je ook niet bang maken. maar wel even laten weten dat je altijd mag bellen.

ik heb ook doorgelopen toen ik de kleine wat minder voelde en de verloskundige drukte me echt op het hart om voortaan te bellen als ik minder leven voel.
    gelukkig was na controle ziekenhuis alles goed. maar ze willen het zekere voor het onzekere nemen. liever dubbele check dan 1 keer te laat.

hou het gewoon in de gaten.... en schaam niet om te bellen als je twijfelt..

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38

Ik voel me vandaag ook vreemd.
    Erg extreem moe en af en toe wat krampjes,er komt dan meteen zo een zenuwachtig gevoel over me heen.
    Ook voel ik de kleine iets minder,voel haar wel maar anders als normaal.
    Ze is erg rustig..wie weet!!;)

9. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hee dames...

Hahaha moet lachen om die lijst. Ik ben nm echt vd lijstjes, heel mn zwangerschap balanceerde ik op lijstjes. Heeeeeerlijk, en nu beginnen jullie ook al haha...

Hier verder alles rustig. Net ff liggen slapen, vanmorgen de boom eruit gekieperd. Had echt het idee dat mini zou komen in de kerstperiode, en nu dat niet het geval is moet ie ook meteen de deur uit voor mijn gevoel haha :p

Zometeen met manlief series kijken. Misschien nog even ergens wat bosjes bloemen scoren. Condo is nu wel leeg zo zonder xmass-stuff

Vanmorgen sprak de vk over evt volgende strippen. hoe kijken jullie daar tegenaan? Ik kan niet wachten tot mn ventje er is, maar vind het 'opwekken' ook een beetje raar.
    Hij moet komen als ie er klaar voor is, en niet omdat wij dat willen. Mits er natuurlijk een medische noodzaak is. Of ben ik nu extreem alternatief bezig....Zo ben ik helemaal niet namelijk

10. Roxyroxx

@ Saga, lastig... Ik heb het vocht vasthouden/ gewichtstoename en de duizeligheid maar de rest herken ik (nog en hopelijk helemaal) niet. Het is volgens mij, maar ben ik niet zeker van, dat je sowieso wel die hoge bloeddruk moet hebben voor zwangerschapsvergiftiging. Daarom wacht ik ook nog ff af... Morgen even laten checken als die goed is vind ik het ook goed.

@ Gitster, poeh lastig... Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat strippen ook een beetje eng vind... Ik weet niet haha... Ben nu natuurlijk ook helemaal nog niet overtijd maar zou het niet weten... Misschien dat als ik tegen inleiden aanzit dat ik dan denk van ja laten we dan eerst maar eens dat strippen proberen, lijkt me minder ingrijpend dan inleiden, maar dan nog. Moeilijk.

11. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    @Saga; gewoon even bellen, beter een keer teveel als te weinig.. het is echt zo! en daar je toch behoorlijk wat klachten hebt kun je beter even extra controleren.. Succes!

@Melanie; ben benieuwd!

@Smurfin; en? al wat aan de gang? hoop echt voor je dat je niet meer lang hoeft te wachten!

@Gitster; haha tja, wel duidelijk zo'n lijstje.. dus daar houden we lekker aan vast :p Hier ook druk bezig geweest al het kerstspul er uit te gooien.. nu ruimte voor beeb :D kom maar op!
    Maar idd een beetje kaal is het allemaal wel..
    Van mij mag er gestript worden als dit mogelijk is, als het namelijk echt nog niet rijp is gebeurd er niets.. dus als je beeb er niet klaar voor is komt er ook echt niets..
    Maar je moet je er wel goed bij voelen natuurlijk!

12. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Uitgerekend:
    27-12: Babyke, Ziekenhuis
    28-12: Sydneys, 27 jaar, 1ste kindje, .., Ziekenhuis 03-01 Inleiden
    28-12: Smurfin29, 29 jaar, 1e kindje, FV, Ziekenhuis
    29-12: Kiewie, 25 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis
    31-12: Bloem1988, BV, Thuis
    01-01: Laura1986, BV, Thuis
    01-01: Natascha1, 2e kindje, BV, Thuis
    02-01: Evaaatje, 28 jaar, 2e kindje, BV, Thuis
    04-01: Gitster, BV, Ziekenhuis
    08-01: Senim, FV, Ziekenhuis.01-01 Inleiden
    15-01: Melanie1986, FV, Thuis
    19-01: Roxyroxx, BV, Ziekenhuis
    21-01: Saga , BV, ziekenhuis
    22-01: M0es, eerste kindje, ZH
    23-01: Dolfijn1982, 30 jr, 2e kindje, BV, Ziekenhuis
    23-01: 3ebaby (Jolanda), 29 jaar, 3e kindje,

12 jongens, 2 Meisjes, 2 geheim/onbekend

13. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Tis zo dubbel want je kan dat ook allemaal 'gewoon' hebben.
    Ml heeft de vk gebeld want ik wou wachten, maar vk zei ook niet hiermee doorlopen zonder even te kijken. Dus om 15.15 even langs de vk.

Roxy alweer wat opgeknapt?

Strippen, tja als ik ver overtijd zou gaan zou ik denk ik wel willen dat ze even helpen, maar je leest ook vaak dat het niet helpt, eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht!

14. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ben benieuwd saga! Goed dat ml toch gebeld heeft

15. Roxyroxx

@ Saga, ik voel me al weer wat minder duizelig gelukkig! Net gebeld en ga morgen even bloeddruk meten in zh.
    Hou jij ons op de hoogte? Hopelijk is alles gewoon goed!!!

16. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    @saga: sterkte straks bij de vk. Hopelijk valt het allemaal mee.

@strippen: vanochtend voor het eerst gestript door mijn zus (die is vk). Ik vond het wel een beetje spannend, maar het stelde niet veel voor. En nu weet ik ook gelijk hoe het ervoor staat. Ze zei dat mijn baarmoederhals half verweekt was en ze kon er met 1 vinger in, dus heeft wel goed kunnen strippen.
    Wat ik er van weet is het een: baadt het niet dan schaadt het niet methode. En als de baby er nog niet klaar voor is zal er ook niets gebeuren. Maar het kan wel helpen om de boel wat meer op gang te helpen.

Moet wel zeggen dat ik tot nu toe nog niet heel veel veranderingen voel. Straks heb ik controle bij de vk dus misschien dat zij ook nog een keer wil strippen. En wie weet dat het dan vanavond bij rust wat door wil zetten :)

De reden waarom ik wil laten strippen is omdat ik heel graag thuis wil bevallen en ik anders volgende week zal worden overgedragen aan de gynaecoloog.

17. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38

Weet je vk wel van het strippen wat je zus doet??
    Zou het wel even met haar overleggen;)

18. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Oke, dat is een duidelijk verhaal Ach misschien het wel helemaal niet nodig, maar dan weet ik dat ik me in ieder geval geen zorgen hoef te maken over strippen. Maar dat zal dan toch pas volgende week zijn, en ik hoop gewoon dat ie nog vóór het weekend komt

Goh jongens, ben echt beniuewd naar Sinem. Hopelijk alles goed en is ze lekker aan het knuffelen

19. Roxyroxx

Ja ik ben ook benieuwd naar Sinem!!! Die zal het waarschijnlijk te druk hebben met van de kleine genieten!

Ook benieuwd naar Saga, hoop dat alles gewoon goed is met haar!

20. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Hier, zoals verwacht niks aan de hand!

Geen eiwitten, bloeddruk van 125/70 , baby hartje was goed, schopte flink toen ze wou luisteren. Had hem hele dag nog bijna niet gevoelt en wat denk je, zit ik daar, krijgt ie onwijs de hik haha!

Op naar volgende week afspraak.

Deel Deze Pagina