Hallo Ik ben nu 33 weken zwanger en ga steeds meer vocht vasthouden. Ik merk het aan mijn onderbrengen en polsen met name als ik wakker wordt. Ik ben helemaal niet bekend met vocht vasthouden dus vind t wel gek om te zien. Maar hoort erbij. Hebben jullie er ook last van? Ik ben de laatste paar dagen ook een stress kip. Bloeddruk zie ik alleen maar stijgen, en dan dat vocht... Mag vandaag weer op controle. Gelukkig want door stress kan je bloeddruk ook behoorlijk stijgen. Laatste week werken nu en ook dat is aan de ene kant erg lekker maar ook weer heel spannend.
Dat moeten ze in combinatie met de hogebloeddruk goed in de gaten houden. Vocht vasthouden is verder wel normaal ik begin nu ook overal vocht vast te houden zelfs in mijn knieholtes striemen erdoor gekregen hihi sexy is het niet maar het zij zo.
Ik kreeg het bij mijn dochter ook vanaf 33 weken. Mijn bovenbenen en enkels waren 1 rechte lijn! Wel goed in de gaten laten houden in combinatie met je bloedruk..
Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties. Ik hield bij mijn vorige zs extreem veel vocht vast. Ik had olifantenvoetjes en was helemaal opgezwollen. Mijn bloeddruk bleef wel keurig, dus was dat een heel fijn onderdeel van mijn zs...ik ben weleens extra bij de vk geweest voor bloeddrukcontrole omdat ik het niet vertrouwde. Als je twijfelt, gewoon bellen!
Ik heb het vanaf het begin eigenlijk al, de eerste weken heel erg maar was toen ook nog warm buiten, toen trok het best goed weg en nu sinds een week of 4 gigantisch, kan helaas niet eens meer al mijn schoenen dragen Als het avond is en ik doe mijn sokken uit dan heb ik echt olifantenpootjes, mijn god, verschrikkelijk Mijn bloeddruk is goed, verleden week maandag nog gecontroleerd en is 110/60 dus perfect, iets lager dan wat ik normaal (niet zwanger) heb. Ik weet dat vocht vast houden erbij hoort maar dit is toch wel heel vervelend, doet me gewoon pijn aan mijn voeten en enkels, je voelt dat de huid erg gespannen is dan.
Ik heb er ook sinds het begin van de zw last van! 2 dingen die mij erg hielpen (en helpen!) : - s Avonds je benen laten masseren. Nee mijn vent is daar totaal niet van maar het kost hem 3 minuten om even met een creme naar boven te wrijven over mn benen. (en het is ZO lekker!) - een kussen onder je matras. Heb ik nu sinds een paar weken. In het begin ligt t raar maar went snel en ik heb het idee dat het helpt!