De laatste maand van 2017 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Wenda, 9 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Ja weet ik niet of hij wel echt effectief drinkt. Ik heb best veel melk en het stroomt ook snel. Maar omdat hij zo snel stopt met drinken vraag ik mij af of hij de achtermelk wel binnen krijgt. Hij is nu ook wat verkouden, hij heeft er niet echt last van gelukkig maar hij klinkt echt als een klein varkentje tijdens het drinken.
    Gister had vriend een late dienst voor het eerst. Nou ik was toch redelijk gestrest met mijn oudste naar bed brengen.. ik was boven bezig met het bed ritueel en begon de baby natuurlijk heel hard te huilen :(. Die moest helaas even wachten tot ik klaar was boven. Moet er nog even handigheid in krijgen hoe ik dat het best kan doen.

2. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    @Monet, ah sneu is dat. Hopelijk gaat het maandag wel goed

@Torretjeee , A doet ook niet lang over een voeding. 10 minuutjes over 1 kant ongeveer. En dan nog een paar minuten de andere kant.
    Ze groeit prima dus ik maak me geen zorgen.
    Als hij gele ontlasting heeft kun je ervan uitgaan dat hij genoeg vette melk binnen krijgt! Als hij alleen de voor melk krijgt word z'n ontlasting groen.

Ja lastig is dat hè als je met de andere bezig bent. Hier moet A ook regelmatig wachten hoor. Het is niet anders.
    Ik neem haar ook wel eens mee zodat ik wel tegen haar kan praten.

@MirW , fijn dat het goed gaat! Ze groeien hard hè

@hier, vrijdagmiddag ben ik behoorlijk ingestort. Was echt op. Heb even een potje flink gehuild. Savonds zouden we weg maar we zijn thuis gebleven.
    Gelukkig was A lief voor me want vannacht heeft ze van 22uur tot 8.30 geslapen :eek: ik heb wel even in de wieg gekeken of alles nog goed was om 8uur.
    Ik ben er echt van opgeknapt van zolang aan 1 stuk slapen :)

Deze week ben ik 2 avonden alleen dus hoop dat de jongens dan gewoon fatsoenlijk gaan slapen :rolleyes: we gaan het zien:)

3. Torretjeee

@Wenda ja ontlasting is geel. Dat het groen zou worden dan wist ik niet. Hij drinkt vaak maar 1 kant en soms maar 5 min.. maar als hij dan binnen het uur weer wilt drinken bied ik dezelfde kant aan. Ik ben ook nu vaak de avonden alleen en dat is soms best lastig. Hoop dat je jongens braaf gaan slapen. ;)

4. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Dan is het volgens mij prima hoor. Dan krijgt hij toch genoeg achtermelk.

Ja lastig is dat hè. Het is hier ook nog steeds elke aclvond gedoe.
    Nu ligt alleen J nog maar op bed en die maakt al drama.S moet nog en dat duurt meestal ook wel een poos:rolleyes:

5. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    556
    113
    @Torretjeee, het hele voor- en achtermelk verhaal is een beetje achterhaald. Als je regelmatig voedt is de melk voldoende 'gemengd' en gaat het verhaal van voor- en achtermelk niet op.
    http://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/85-voormelk-en-achtermelk

Dit is een mooi artikel van de LLL erover, misschien stelt het je gerust.

@Wenda , wat heerlijk dat je zo lang kon slapen! Daar kun je inderdaad van opknappen. Zijn de jongens uiteindelijk wel gaan slapen gisteravond?

@Monet , succes met bloedprikken vandaag met je kleine mannetje...

@Elisabetta , hoe is het bij jullie, gaat het wel goed met je?

Hier: vandaag is ML weer aan het werk gegaan. Ging om 6.30 weg en is rond 23 uur weer thuis. Tot nu toe liep het gesmeerd. Ben er om 6 uur uitgegaan omdat R. zijn flesje wilde en verschoond moest worden. Om half 7 L. wakker gemaakt en zijn kleren gegeven, daarna de tafel gaan dekken en samen gegeten. C. werd pas om 8.20 wakker en die zit nu aan tafel. R. heeft al die tijd geslapen... Die leg ik overdag op zijn buik te slapen (in de box, dus ik ben erbij) en dat scheelt echt! Hij slaapt een stuk rustiger dan.
    Ik heb zelfs al de keuken aan de kant, de vaatwasser schoon en de wc`s gepoetst. Er staat ook een luierwas te draaien. Ik vind mezelf echt goed... :roflmao::thumup:
    R. sliep vannacht het grootste deel in zijn wieg, kwam vannacht wel 2x, rond 0.30 en tegen 3.30. De 2e fles deed ML en die gaf hem rond 4 uur aan mij, toen heb ik hem op mijn borst laten liggen. De wekker voor ML stond toch om 5.15, dus dat duurde ook niet meer zo lang...

6. Torretjeee

@MirW dank je voor het artikel. Dat geeft weer nieuw vertrouwen dat het goed gaat.

Wat fijn dat de ochtend zo lekker loopt dan kan je je echt een powermoeder voelen :D.

De nacht hier gaat redelijk tot een uur of 04.00, dan begint hij onrustig te worden en lijkt wat last te hebben van krampen. Sinds gister geeft hij ook steeds wat voeding terug, wat dan al half verteerd is. Veder is het een tevreden baby die veel slaapt. De wijkverpleegkundige is geweest net, hij is weer goed gegroeit. Dus zal wel goed zijn met de voeding :)

@Wenda nog een avond kunnen hebben? Hier heeft mijn vriend vanavond de laatste late dienst en is dan weer twee dagen vrij.

7. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    @MirW , fijn dat het vanmorgen zo goed ging! Lekker is dat hè

@Torretjeee , ja uiteindelijk sliepen ze allemaal om 21uur en toen zijn wij ook lekker naar bed gegaan.
    Alleen doet J sinds zaterdag ook geen middagdutje meer dus dat is wel echt balen. Ik kan nu ook niet meer even op de bank liggen smiddags want ze halen samen continu kattekwaad uit:cool:

Vanmorgen A lekker samen met de jongens in bad gedaan. Die zijn dan ongeveer net zo nat maar goed :D
    A kwam vannacht alleen om half 6 dus was weer een lekkere nacht!

Ik heb nog regelmatig buikpijn. Hebben jullie dat ook?
    Ik begon ook ineens weer wat te vloeien terwijl het al een week over was.

8. Torretjeee

Vanacht om half 6 :D. Zo laat is mijn oudste altijd wakker om de dag te beginnen :cool:.

Buikpijn heb ik ook wel eens nog.. bloed verlies varieert ook steeds tot bijna niks en ineens een stuk meer.

9. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Haha nou hier is dat nog nacht hoor. Ze worden hier meestal rond half 8 wakker. Echt super fijn.

Hmm ja maar jij bent natuurlijk een paar weken later als mij bevallen. A is woensdag al 6 weken. Gaat veel te snel:(

10. Torretjeee

Ja ik heb mij er maar bij neergelegd half 6 opstaan. In de zomer gaat mij dat beter af als in de winter. En door de wisseldiensten van mijn vriend wisselen we de ochtenden af.

Ja A. al bijna 6 weken dat gaat echt al vlot. Ze blijven maar zo kort echt klein.

11. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ja is wel echt vroeg zeg

Hoe gaat het vanavond bij jou? Jij bent ook alleen toch?

Hier is het 1 groot drama:( Ze willen allebei niet slapen. S is al 10 keer uit bed gekomen en staat nu alweer voor de deur en J huilt al sinds hij op bed ligt.
    En A herft krampjes

Ik kan ondertussen zelf ook wel huilen. Ik ben het zo zat dat het elke avond gedoe is. Ik zie smorgens alweer tegen de avond op

mir85 vindt dit leuk.
  12. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    556
    113
    Wat vervelend @Wenda ! Helpt het als je ze simpelweg negeert? C. huilt ook altijd als ik hem op bed leg en niet ML. Maar die is er vanavond niet dus hij zal met mij genoegen moeten nemen. Ik laat hem huilen, nadat ik heb uitgelegd dat papa er niet is en dat hij moet gaan slapen. Vanavond ging hij zelfs zo te keer dat ik weer terug gegaan ben om hem op stenge toon duidelijk te maken dat hij gewoon moet gaan slapen. .. ik hou wel de tijd in de gaten en hou max. een kwartier aan, maar zo lang duurt het nooit.

De buikpijn herken ik niet, misschien eens met je vk bespreken? Het vloeien is hief soms weg en soms ineens weer terug. Maar R. is pas 3 weken.

Poeh, blij dat ML zo weer thuis komt. Heg ging best maar eind van de middag ben ik gewoon moe en de jongens niet meer zo gezellig en R. krampjes. Vond dat stuk pittig, en had ook nog gedacht verse soep te koken voor ze...

13. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ja ik heb inderdaad geprobeerd om ze te negeren. Maar S komt steeds uit bed en naar beneden en J bleef maar krijsen.
    Uiteindelijk is S gaan slapen en heb ik J even mee naar beneden genomen en daarna is hij ook gaan slapen.
    Ik word er echt zo moedeloos van. Heb er ook echt geen geduld meer voor en schiet vaak uit m' slof:( voel me echt een behoorlijk slechte moeder

Ja ik moet volgende week voor nacontrole dus zal het dan wel vragen.

Ja snap ik. Het is best pittig hè alleen met 3 kinderen. Soms loopt m'n hoofd echt even over

14. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Hi dames, met mij gaat het ook goed. Sorry dat ik zo weinig reageer, maar nu man weer is gaan werken ben ik druk hier met alles.

Onze kleine doet het goed. Het is zo'n lief jongetje en we genieten erg van hem. :) Hij is rustig en groeit goed.
    Wat jullie schrijven over de oudere kids die niet willen slapen herken ik wel. Vooral als papa ze naar bed brengt is het brullen, weglopen,uit bed komen enz. Vermoeiend hoor!

Met mij gaat het ook goed. Heb steeds meer energie en het vloeien is zo goed als gestopt. Af en toe nog een beetje bruinverlies. Ben benieuwd wanneer mijn menstruatie weer op gang komt.

15. Monet

Monet Bekend lid

13 nov 2012
    586
    225
    43
    Gister weer bloed geprikt met de kleine man vanwege zijn geligheid.. geprobeerd weer in zijn hiel maar er kwam heel moeizaam wat uit dus toen in zijn vingertje.. hij brulde het uit, zo sneu...

Vandaag gebeld door de dokter.. die had overleg gehad met de kinderarts. Zijn waarden zijn wel verhoogd maar niet te. Dus het is goed zo. Naar alle waarschijnlijkheid zal het nu afnemen.. Maar evengoed in de gaten houden natuurlijk!

16. Torretjeee

@Wenda ja maandag was ik ook alleen in de avond. Hier juist andersom, als ik mijn oudste op bed breng gaat hij gelijk slapen. Nu was mijn vriend gister avond gewoon thuis en die bracht hem op bed, en dan is het steeds drama. Mijn vriend was uiteindelijk pas om 21.30 uur beneden.

@Monet wat naar zeg zo vaak prikken, wel fijn dat het gelukt is en meer duidelijkheid.

17. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    556
    113
    Arm mannetje, gelukkig dat het goed was @Monet!

@Elisabetta, fijn dat het goed gaat!

@Wenda , hopelijk gaat het gauw over, die dwarse kids. .. ik snak in de avond ook naar rust...

@Torretjeee fijn dat je kleintje goed gegroeid is! Hier juist andersom, C. wil het liefst door ML op bed gelegd worden...

Hier alles best. Gistermiddag was lastig. R. Veel huilen door krampjes en ik had een driedubbele wasmand met was om te vouwen, dus overal stapeltjes die C. dan weer omver trok en die er om 19 uur nog lagen omdat ik er gewoon niet aan toe kwam om het af te maken... koken, huilende baby, drukke ruziënde jongens... en om 20 uur bezoek voor de deur
    Maar het is goed gekomen.
    Vandaag lekker gestart met slapende kleintjes toen L. Naar school was dus alvast gestoft en gedweild.
    C. En R. allebei gebadderd, dus gaat best!
    Ik ben alleen best moe door de gebroken nachten. R. komt echt stipt om de 3 uur...

18. Torretjeee

@MirW als ik hem laat kiezen wil hij ook altijd dat zijn vader hem op bed legt. Die blijft nog bij hem zitten en soms haalt hij hem er nog uit om te knuffelen. Dat is veel gezelliger dan wanneer ik het doe :D. En mijn vriend kan dan wel klagen dat het bij hem zolang duurt...
    Vervelend zulke dagen dan hè, dan lijkt niks te lukken. Vanacht ging redelijk hij laat er eerst 2.5 uur tussen en dan wordt het steeds korter. Dus ben wel 4 a 5 keer wakker om te voeden. Vanacht voor het eerst dat ik door de voedingen heen kan slapen, aanleggen en doorslapen :D. We raken wat meer aan elkaar gewend.

19. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    556
    113
    Nou, net terug van het cb. R. is weer goedgekeurd, groeit netjes op de middelijn van de tno curve. Op de WHO lijkt hij wat af te buigen, maar die gebruiken ze niet en zij was tevreden. Flessen houden we even zo. Vond het wel fijn even de bevestiging te krijgen dat het goed ging. Merk dat ik me toch wel wat onzeker voel soms, alsof het een eerste is...

Vandaag krijg ik de newborn overbroekjes binnen, kunnen we met R. ook over op wasbare luiers. De overbroekjes die ik had zijn veel te wijd voor zijn spillepootjes.
    Heb ook wasbare inlegkruisjes meebesteld, benieuwd hoe dat gaat bevallen...

20. Torretjeee

Fijn dat alles goed was bij het cb, en prettig als je bevestigd krijgt dat je op de goede weg zit. Wasbaar maandverband lijkt mij ook wel wat, ga even onderzoeken hoe dat werkt.

Deel Deze Pagina