even niet meet zindelijk

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door krummeltje, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. krummeltje

25 jul 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon van 3 is al een tijdje zindelijk. Hij had het in drie weken door. Zelfs de nachten gingen erg goed. Riep dan 's nachts dat hij naar de wc moest en de volgende ochtend was zijn luierbroekje nog droog.
    Maar sinds een paar dagen gaat het slechter. Wel 5 x een broek moeten verschonen. Hij gaat wel naar de wc, maar daar komt hij erachter dat zijn broek toch nat is.
    Ik zeg er niet veel van, geef schone kleding en klaar. Maar komt dit vaker voor? Heeft iemand ervaring en tips om mijn zoon te helpen weer goed zindelijk te worden.
    Ik merk dat hij het ook vervelend vindt. Vanochtend had hij een onderbroek uit zijn kast gehaald met een brandweerauto erop, helemaal blij. Bedacht dat hij nog moest plassen en gaat op de wc, maar bedacht te laat dat zijn onderbroek dan wel naar beneden moet.
    Je had dat koppie moeten zien, zo teleurgesteld dat zijn mooie onderbroek meteen weer nat was.

2. tido

tido Actief lid

21 aug 2013
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee. Mijn dochter vwas net voor haar 3de verjaardag zindelijk. Overdag en nacht en de hele vakantie door. Ze gaat naar school en in 1 keer is het over. Ze draagt weer een luier en plast er ook weer in. Zij plast gewoon in haar broek en vindt het niet eens meer vies.
    Nu moet ik wel zeggen dat school wel een heel moeilijk iets voor haar is.

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon is sinds februari dit jaar zindelijke maar heeft twee maansen terug even een dip gehad. Op psz paar keer in zm broek geplast en thuis vergeten dat hij moest plassen of te laat doorhebben. Geen idee wat er was het was ook zo weer ineens over. Duurde een week of twee. Merkte ook wel dat hij zichzelf niet helemaal was, inslapen ging wat lastiger en hij werd ineens wakker 's nachts (normaal is hij echt k.o en wordt van niks en niemand wakker) om even in de oei-ik-groei-termen te gaan: misschien was hij even bezig een spong te maken en was hij meer bezig met dat nieuwe dan met plassen.

Ik liet hem vaker naar de wc gaan om teleurstelling te voorkomen (hij is zo trots dat hii geen luier meer hoeft) en gaf ook duidelijk aan dat het niet erg is/was en ik werd niet boos.

Is er missch een verandering geweest of komt er iets spannends aan?

4. krummeltje

25 jul 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zijn geen veranderingen geweest waardoor hij van slag kan zijn. Wel al twee weken verkouden, misschien daardoor wat moeier en voelt hij het niet goed aankomen. Ik wordt ook niet boos, maar na 1,5 week wordt ik het wel een beetje zat.
    s'Nachts wordt hij nu ook sneller wakker en huilt dan erg. Ik kan dan bijna niet tot hem door dringen, slaapt volgend mij nog half, maar blijft huilen. Misschien toch niet lekker in zijn vel.
    Als de huisarts terug is van vakantie wil ik zijn urine laten onderzoeken, misschien een blaasontsteking o.i.d.

Deel Deze Pagina