Er zijn best veel leden die in min of meer dezelfde woorden roepen: ah nee waarom hebben jullie Mint afgeschreven? Dus @Nina Sanders : toch wel een duidelijke voorkeur van velen
Jep, maar die bleef onvoldoende hangen en vooralsnog: dat zie ik mezelf uiteindelijk toch niet zo gauw roepen Vind de naam uiteraard nog steeds erg leuk, maar het is niet dé naam voor ons.
Ja en niet uit te spreken hier. Krijg je dat iedereen m anders uitspreekt. Niet oke. Half NL heeft problemen met de th klank op het einde. Dit ga ik mijn kind echt niet aandoen. Een simpele uitspraak is echt ook een voorwaarde. De Luuna / Loena kwestie speelt hier eigenlijk niet en ik ga er ook vanuit als je 1x tegen iemand zegt dat het Loena is qua uitspraak, wat gewoon echt de gangbare uitspraak is, dat dit gewoon duidelijk is. Anders is het gewoon dom vind ik
Helemaal eens met dat laatste. Hier helaas zat mensen die na 6,5 jaar (!!!) nog altijd niet kunnen onthouden hoe je het uitspreekt De vlieger: 1x zeggen en ze snappen het wel gaat dus niet altijd op.
Persoonlijk zou ik kijken of je niet iets aparters kunt vinden of Filippa als 1e naam. Vind het zo sneu voor de 2e O dat die dan als enige een niet voorkomende naam heeft en de rest allemaal populaire namen... Qua combinatie is Luna Filippa "correcter" beide Spaans en past daardoor beter. Alhoewel ik het op de 1 of andere manier met Lily beter vind rollen..maar ja wanneer zeg je nou de 2e naam erbij, is meer voor op papier dus dan Luna..
Luna-Lily vind ik echt niets. Net zoals bij de kinderen van .... hoe heet ze ook alweer? Kiki Kate, Lola-lily etc. klinkt zo vreselijk kinderachting. Luna vind ik ook echt geen leuke naam, blijf een afkorting van Lunatic. Lily vind ik wel een leuke naam. Filippa heb ik niets mee, maar als tweede naam prima toch.
Waarom vind je dat sneu? Ik vind dat echt complete onzin. Het is ook weer niet zo dat iedereen een top 10 naam heeft en mini O een zeer zeldzame naam heeft. Bovendien ga ik nu niet meer opzoek naar een andere naam omdat 'dat zo hoort'. Mini O heeft idd een unieke naam, die ook met een O begint (men vond het ook logisch dat zoon 3 een naam met een O zou krijgen).. maar dat is gewoon puur omdat die naam op dat moment gewoon echt goed voelde voor ons. Het had ook gekund dat het een super populaire top 10 naam was geweest. En bij M was de inspiratie een beetje op, maar vonden we dat wel gewoon een mooie naam die bij ons past. Ons eerste kind hadden we geen M genoemd nee, maar uiteindelijk wel heel blij met de naam want hier horen we hem helemaal niet en ik vind de klank, ondanks dat ie hard klinkt, echt nog steeds mooi!
@Youtan snap je punt al wordt een dubbele naam in de praktijk wel vaak afgekort tot 1 naam. Alhoewel.. niet altijd bedenk ik me nu
Ik ben benieuwd of ik voor de bevalling nog een sterkere voorkeur voor een van de namen ga krijgen.. het wisselt een beetje per dag. Man gaf aan gisteren een lichte voorkeur voor Luna te hebben, maar vandaag weer voor Lily We zijn het er wel over eens dat mocht het Lily worden, het wel die spelling wordt.
Je kunt ook een muntje opgooien. Kop wordt Luna, munt Lily. De naam die je hoopt dat 't wordt voor het muntje op de grond valt, moet je kiezen
Toen ik niet kon kiezen uit 2 namen bij mijn dochter heb ik ze allebei op een briefje geschreven en onder mijn kussen gelegd. Gevraagd of het zich wilde aandienen in mijn droom en dat lukte. Ben nog steeds mega blij met haar naam. (Vroeger ook ooit gedaan met 2 jongens waar ik een crush op had ik kon geen keuze maken dus zo gevraagd HAHAHAHA )
Ik zou eigenlijk zo graag haar gezichtje zien en ik denk dat ik het dan wel weet. Maar dat verandert na de geboorte zo snel! Heb wel een paar keer op 3D beeld gezien dat ze erg op M lijkt. Ach als ik heel eerlijk ben kan ik niet fout kiezen.
Maar er bestaan ook gewoon veel domme mensen Mijn man heeft een naam met een ou, wat als oe wordt uitgesproken. Maar sommigen bleven toch echt volharden met een au Zo typisch...