Wauw, wat een prachtig verhaal dit! Wonderen zijn allesbehalve de wereld uit. Van harte gefeliciteerd!
Wauw super dat je toch zwanger ben! Gefeliciteerd. Ik heb het zelfde meegemaakt. Allerlaatste cyro van mij laatste ivf poging zwanger geraakt. Had echt alle hoop opgeven en ben toch bevallen van een prachtige jongen. Maar geloof me de wachtdagen van het testen zijn hels maar de weken tot 12 weken zijn nog erger. Ik had ook nog eens bloedverlies tot 13 weken gehad. Probeer echt zoveel mogenlijk afleiding te zoeken en ook niet teveel op het forum te zitten. Je kan er heel veel steun uit krijgen maar ook jezelf knettergek meemaken. Hou je sterk meis ❤ Ik ben nu zelf weer zwanger (4.4 week) en van de eerste verse ivf terugplaatsing! Kan het gewoon niet geloven dat het zo vlekkeloos verloopt
Hi! Wat lief dat je er naar vraagt. Het was inderdaad gisteren, ik ben nog steeds in ongeloof! Het hartje klopt en het formaat past precies bij het termijn. Door al die jaren ellende en met lege handen te hebben gestaan, heb ik een masker opgezet. En dat zorgt er nu voor dat het lijkt alsof het niet over mij gaat, langzaam went het denk ik/hoop ik.. HIeronder een screenshot van “het” filmpje. Waar ik normaal gesproken prima uit mijn woorden kom, kon ik niet meer praten en moest ik huilen van ontlading. Ik ging he-le-maal kapot in de wachtkamer.
Als eerste bedankt voor je lieve woorden, ik ben flabbergasted. En sluit me inderdaad nog een beetje af van alles. Het is dus niet dat ik hier niet kom, maar wel even wat minder. Even de gedachten verzetten. Het kloppende hartje met 6 week en 3 dagen gisteren was wel rustgevend. Volgende week donderdag weer een echo op 7 week 6 dagen, dus spannend, maar ook wel fijn.. Ik hoop echt dat de 12 weken rust geven. Zo onwerkelijk dit.. Bizar.. Jij bent dus ook zo’n succesverhaal, prachtig! En gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap, voelt het nu anders en voel je je goed?
Bedankt, wat zeg je dat mooi. Het lijkt erop he. Het gaat nog even een beetje aan mij voorbij, maar een wonder is het zeker!
Wat fijn! Herkenbaar hoor, opeens is het tastbaar. Je ziet het hartje (ik mocht het zelfs horen) en opeens besef je dat het echt zo is! Die testen zijn leuk en eventuele klachten ook maar dat is niet "the real deal". Ik kom even niet op betere woorden. Ook heel fijn dat je zo snel weer een echo hebt. 12 weken gaat zeker wel een beetje rust brengen maar hier was het niet de rust die ik hoopte. Dat kreeg ik pas met het voelen bewegen en de 20 weken echo. Ik hoop voor je dat hij bij jou wel die rust gaat brengen maar schrik dus niet als dat niet gebeurt. Het is een lang traject geweest en dat ingebouwde zelfbeschermingsmechanisme is sterk. De muur hoog.
Nou... vanmorgen stap ik mijn bed uit en voel een onheilspellend gevoel van onderen. Namelijk hetzelfde als wanneer ik ongesteld ben. Loop naar het toilet. Gewoon echt veel bloed! Wel donker, maar slierten, stolsels alles... Nou dan weet je het wel. Vriend gebeld en toen het ziekenhuis. Kon vrij snel terecht. Meteen een echo en guess what?! Alles ziet er goed uit! Hartje klopt stevig, lengte is goed, vruchtzakje goed zichtbaar. Dus nu de angst er wel even weer goed in. Maar het bloed wel stukken minder, dus ik probeer maar wéér vooruit te kijken. Heb op dit moment ook geen kramp gelukkig. Ga nu wel opnieuw beginnen met het gebruik van Utrogestan op aanraden van het ziekenhuis.
Nee! Dat gaan we niet doen hoor. Het gaat gewoon ophouden en je baby blijft gewoon zitten. Wat eng zeg ik snap wel dat de angst er goed in zit. Sterkte! Nee niet echt sterkte want er gaat niks gebeurd met de baby, succes beter?
Super eng en het gaat op en af. Ene moment voel ik me prima, andere moment heb ik er geen vertrouwen meer in. Dit is toch niet wat je hoopt dat er gebeurd. Ondank de hartactie van gisteren heb ik natuurlijk garantie tot de deur en is geen bloed 100.000 x hoopvoller. Dit was het laatste waar ik op gehoopt had, maar ik kan niks anders dan afwachten. Maandag wel weer een echo, dus dat wordt weer lekker stressen als het zo blijft doorgaan. Het is ook wel onrustig daar beneden, dus ook daarvan weet ik even niet wat normaal is. Morgen 7 weken. Fingers crossed.
Een beetje buikpijn en krampjes had ik ook. Voelde alsof ik ongesteld ging worden en dat blijkt je baarmoeder te zijn die groeit. Dus een beetje onrustig hoeft niet meteen het slechtste te betekenen. Maar ik had er alleen een klein beetje bloed bij en niet zo heftig. Ik ga verder duimen dat je maandag een goede echo hebt. Het is nu even dag voor dag kijken en niet meteen naar de toekomst. Kleine stapjes zijn ook stapjes.
Ooooh nee meis weer bloedverlies, leef echt met je mee. Ik weet echt wat voor angsten je doormaakt. Je durf dan gewoon bijna niet meer naar de wc om maar geen bloed tegen te komen. Ik had dan vanaf 13 weken geen bloedverlies meer maar de hele zwangerschap in angst geleefd. Zat echt tot de 26 weken te tellen dat het levensvatbaar is. Wat ik al eerder zei: zorg voor veel afleiding! Mja in deze klote Corona tijd zou het niet meevallen. Ga echt voor je duimen dat je zwangerschap goed verloopt! Hier gaat het tot nu toe goed aankomende dinsdag met 6 weken de eerste echo ivm met meerdere buitenbaarmoederlijke zwangerschappen. Ben zelf ook wel als de doods nog voor een miskraam maar sta er nu wel echt anders in als toen met mijn zoontje want dat was toen net zoals jou alles of niks. Hou je sterk ❤
Sorry was even offline maar ik heb een fantastische echo gehad vandaag dus ik ben weer rustig. Er was geen reden tot paniek. want ze kon het bloeden niet verklaren. Ze vertelde dat het zelfs nog bloed van de innesteling kon zijn. Het kleine krummeltje (Drents?) is goed gegroeid en groeit precies volgens het boekje! Wat vreemd is dit allemaal en wat ontzetten dankbaar ben ik!
Ja joh, ongekende angsten. Alsof het nooit goed is ofzo. Maar het zag er fantastisch uit vandaag, dus dat geeft de burger moed en geen bloedverlies meer, dus dat werkt ook wel ontspannend. Heel veel succes morgen en hopelijk vooral genieten van wat heeeeel bijzonders. Laat je morgen weer van je horen? liefs ❤️ Ik
Ik krijg weer geen meldingen van dit topic helaas, maar jeetje wat ontzettend spannend! Ik hoop dat je geen bloed meer hebt gezien en alles goed is met het krummeltje (ken het woord niet maar klinkt wel heel schattig !)
hi! Ik krijg ze ook niet, heul apart . Ik heb tot nu geen bloed meer gezien en afgelopen maandag een extra echo gehad op 8 week en 3 dagen en het bewoog zelfs, heel bijzonder om te zien. Morgen al de intake bij de verloskundige en dan weer even een echo, dat is wel heel fijn! Ook krijg ik 6 mei nog weer een echo vanwege de lange weg en onzekere tijden, ze gunnen mij dat. Ik durf wel te zeggen dat ik het echt getroffen heb met al mijn behandelaars op dit gebied. Ze zijn zo ontzettend lief, zorgzaam en meelevend. Ik zie in je omschrijving staan “eerst opereren?” Mag ik vragen wat voor operatie? lieve groetjes!
Ohh wat fijn! Ik ben zo blij voor je! En ook ontzettend prettig dat ze zo met je meedenken en betrokken zijn. ❤️ Ik heb een niche overgehouden aan de keizersnede van mijn zoon. Daardoor blijft er telkens vocht/bloed in die holte achter en verlies ik ongeveer tot m'n eisprong wel wat bloed, naast dat het heel vervelend is, hebben ze bij de uitgangsecho afgelopen week gezien dat er nu ook echt vocht tussen het baarmoederslijmvlies zit. Hierdoor kan het embryo niet goed innestelen. Ik zou woensdag een terugplaatsing krijgen maar dan moet het vocht echt weg zijn uit het slijmvlies. Als dat niet zo is dan gaat de terugplaatsing niet door en willen ze me doorverwijzen naar een ziekenhuis in Amsterdam die hersteloperaties aan de niche kunnen uitvoeren. Dit is echter nog in onderzoeksfase en het is niet zeker of dit het probleem ook daadwerkelijk op gaat lossen. Er is ook erg weinig over te vinden op internet. We hebben het al eerder gehad over een mogelijke hersteloperatie maar mijn behandelend arts raadde dit in eerste instantie af en pas te doen als de kinderwens voltooid is. Het kwam ook nogal rauw op m'n dak vallen afgelopen woensdag en ik had dit niet zien aankomen. Nu eerst dinsdag afwachten, hopelijk is het vocht dan weg en kunnen we de operatie uitstellen.