Ik snap er niks van met die grafieken.. Rood blauw zwart.. Wie kan mij dat uitleggen hoe dat nou precies werkt?
DL staat voor didactische leeftijd, dus het aantal maanden dat een kind onderwijs heeft gehad. 1 schooljaar is 10 maanden, de telling start bij aanvang groep 3. DLE staat voor didactishe leeftijd equivalent. Dit geeft het niveau van een kind weer tov de didactische leeftijd. Heeft een kind eind groep 3 een DLE van 8, dan heeft het een onderwijsachterstand van 2 maanden. Immers, de DL aan het eind van groep 3 is 10. Heeft een kind eind groep 3 een DLE van 12, dan heeft het een voorsprong van 2 maanden. Kun je hier iets mee? Heb je een foto van de grafiek?
Ik denk dat de gekleurde lijnen voor de A, B, C, D,E's of Romeinse cijfers staan en de zwarte lijn voor de resultaten van jouw kind. Denk ik, ik heb het zo nog nooit gezien.
De kleurtjes zijn de ondergrenzen van de scores, de zwarte lijn zijn de scores van je kind. Hij/zij scoort dus flink hoog.
De grafieken ken ik niet, maar ik weet wel wat DLE's zijn en ik kan je de scores wel uitleggen. Oh....mosterd. Je bericht is van gisteren, zie ik nu pas.
De telling start al voor groep 3 hoor. In groep 1 werken wij er ook al mee. Alleen zal dit niet met de ouders naar huis gaan.
De telling start bij aanvang groep 3 op 0. In de kleutergroepen gaat de telling negatief, dus eigenlijk beginnen ze op -20