De laatste voeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Cookie, 13 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Hoe laat geven/gaven jullie de laatste voeding bij ruim 6 maanden? Wij zitten maken Arend nu iedere avond rond 22:30 uur wakker. Soms wordt hij zelf wakker om die tijd. Tot hoelang hebben jullie zo laat gevoed?

Ik vind het geen probleem hoor, ik wil alleen een idee krijgen tot wanneer Arend steeds wakker gemaakt moet worden voor de laatste voeding. Dat is zo zielig omdat hij altijd moet huilen.

2. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik heb hem nooit wakker gemaakt maar hem zelf laten komen. Hij verschoof zijn voeding steeds verder naar voren. OP een gegeven moment, ook rond de 6 maanden, kreeg hij 6 voedingen, waarvan de laatste 3 na 17:00 waren. De laatste verschoof hij zelf van ongeveer 23:00 naar 21:00, toen naar 20:30 en op een gegeven moment, met bijvoeding, liet hij er overdag eentje vallen en verschoof de laatste naar een uur of 19:00 en nu zitten we op 18:30.

Kun je hem gewoon eens niet wakker maken en kijken wat er dan gebeurt?

3. Ik kan je ook niet helpen, want heb Liene ook nooit wakker gemaakt.

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Uh ik heb niet echt een laatste voeding want meneer komt ook nog meerdere keren per nacht. Heb dus niet een advies voor jou.

Persoonlijk zou ik hem niet meer wakker maken denk ik en kijken wat hij zelf doet.

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ben met een maand of 4 gestopt... sinds die tijd drinkt hij om 19u ong. Soms zit er ook nog wel eens een nachtvoeding bij maar wakker maken doe ik sinds 4 maand niet meer.

6. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Ik heb van het weekend voor het eerst een voeding laten vallen. Ipv 5 naar 4 voedingen. Heb het wel zelf gedaan en heb nu om 21 uur een voeding en die van 19.30 uur laten vallen en die van 22.30 uur. Vind het nog niet ideaal, mede omdat ze nu 2 uur vroeger wakker wordt en ze ook eerder in bed ligt en langer. De avond slaap gaat nu al om 17.30 uur in. Anders kwam ze er om 19.30 uur nog een uur uit. Tja wat is wijsheid. Volgende week begin ik met bijvoeden, dus misschien dat het dan allemaal wel weer anders wordt. Maar worstel er nu ook wel mee hoor. Had misschien beter nog even kunnen wachten totdat ze volledige bijvoeding krijgt.

7. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    En dat gaat over bv? Vind 4 voedingen persoonlijk wel erg weinig

8. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ik heb jonathan ook steeds een laatste voeding gegeven, dat ging half slapend. ik ben daar tot hij 7 maanden was en goed bijvoeding at mee doorgegaan (hier toen een beetje bang dat hij anders niet genoeg kreeg, hij sliep namelijk wel door). ik begon toen ook te merken dat hij echt die voeding niet meer wilde/hoefde, hij werd minder gretig zeg maar.

9. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    ik ben er mee door blijven gaan totdat Steven zelf niet meer wilde drinken.... wij maakten hem ook wakker tussen 22:00 en 23:00 uur... denk dat we het tot ruim 7,5 mnd gedaan hebben

Nu komt hij opeens zelf weer rond die tijd... en s nachts ook 1 of 2 keer pfff wel weer vermoeiend....

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Vanaf 3 maanden ongeveer ben ik gestopt met de 22.30 voeding,en ben die gaan afkolven ( nog steeds trouwens). Jelte kwam er toen niet meer voor.

11. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Wij maken ons meisje ook rond 23u wakker, dan kan ik daarna tenminste slapen.
    Als ik ze niet wakker maak moet ik 2x wakker worden voor een voeding. En nu is het wisselend 1 of 0 keer.
    Soms wordt ze zelf al wakker voor 23u, Er zitten ook nachten tussen dat ze 2x komt, kortom er is geen pijl op te trekken.

12. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden!
    Iedereen doet het toch wel verschillend merk ik.
    Gisteren kwam Arend zelf al om 21:30 uur. Daarna is hij gaan slapen tot 6:30 uur. Ik wil hem vandaag ook zelf laten aangeven of hij honger heeft 's avonds/'s nachts. Zo doen we het overdag ook. Ik ben benieuwd.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb nooit een laatste voeding gegeven. Ja OK er was op een gegeven moment een laatste voeding voor de oudste, maar toen was hij al een paar jaar en dat was zijn allerlaatste voeding :)

14. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    :) ja... verwarrend die termen. zo denk ik altijd: 'je kind kwam voor een voeding'? de mijne komt nooit, ik moet hem altijd zelf gaan halen (okee, nu hij kruipt zou het kunnen). maar hij roept me wel als ie wakker is :p

15. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    haha ja...... nou gisteren kwam hij ook voor het eerst om een voeding... :)
    zaten we te spelen, en klautert hij opeens op mijn been en hapt zo door mijn trui heen.... nou ja dat was geen subtiele hint meer ;)

16. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Ahhh! Schattig! :D

Soms bijt Arend ook in de bh+zoogkompres, als hij erge honger heeft en mama doet het 'luikje' niet snel genoeg open ;) .

Deel Deze Pagina