Hey hey, Twee weken geleden ben ik naar de VK geweest en alles was prima in orde. Hartje horen kloppen, alles goed. Ik zat me echter de afgelopen dagen af te vragen hoe het zit met het groeien van je baarmoeder. Op het formulier van de vk staat niets ingevuld helaas... Heb wel het gevoel dat ik groei en het ook licht voel (de kleine), maar toch slaat ineens de onzekerheid toe. Stomme hormonen ook. Ben van binnen vrij rustig, maar misschien kunnen jullie me helpen. Bij het voelen naar de rand van mijn baarmoeder voel ik twee vingers onder mijn navel iets hards... niet echt een goede rand ofzo, maar wel iets hards. Een stuk lager (4 of 5 vingers vanaf navel ongeveer) voel ik wel een rand, kan dit dan de onderkant zijn? Stom he dat ik me daar dan ineens druk over ga maken.... Alvast dank! xxx Denise
Hoi Denise. Ik denk niet dat je de onderkant van je baarmoeder kan voelen hoor die zit achter je schaambeen. Als je op je rug gaat liggen en je gaat onder je navel voelen de eerste harde rand zal dan je bovenkantbaarmoeder zijn. Ik heb effe op mijn kaart gekeken en met 20 weken en 4 dagen zat ik 2 vingers boven mijn navel. Inmiddels zit hij dicht tegen mijn ribben au au. Hopelijk heb je iets aan mijn antwoord en ik zou zeggen vraag het de eerst volgende keer aan je verloskundige die kan je vast wel helpen! Groetjes Loes
dank je wel voor je berichtje. Ik heb een dikke buikwand, dus bij mij is alles sowiezo moeilijker te voelen. Maar volgens mij zit het wel goed als ik voel. Bij mij zit de baarmoeder nu 2 a 3 vingers onder mijn navel als ik goed voel. Ik voel ook wel licht een rand, maar ik durf niet te hard te drukken haha. Die rand die ik meer naar beneden voelde zal dan wel wat anders zijn. Ik vraag het zeker volgende keer mijn VK. Ze kan me vast wel helpen! Het is zo irritant dat je van zoiets helemaal onzeker wordt zeg. Maar ja, mijn kindje is ook zo ontzettend welkom...
Ik heb ook een spekrandje op mn buik en gisteren op controle was de baarmoeder 1 vinger onder de navel te voelen. Hoe ik het zelf voel als ik thuis ben is van boven naar beneden drukken in je buik. Dan voel je, je eigen weefsel, en je merkt dan direct wanneer het hard word dat je bij je baarmoeder bent aangekomen enne.. hard drukken kan best hoor (let maar eens op hoe hard je VK drukt), je kleine wordt erg goed beschermd voor het vruchtwater, en water kan niet indeuken, dus je kleintje zal hoogstens opzij geduwt worden. Niet bang zijn, gewoon proberen, zo leer je, je lichaam het best kennen
Ik kon het zelf heel goed voelen (zelfs zien), maar dit soort dingen kan je ECHT gerust aan de vk vragen. En reken er maar op dat ze het echt wel zeggen als je te hard of niet hard genoeg groeit Volgens mij zat ik met 20 weken op 1 vinger onder de navel... ik weet het niet zeker, maar ik weet wel dat het ook uitmaakt hoe groot je bent (verhoudingen!).
Hoi , mijn baarmoeder ligt ook ver naar achter...zat vanmorgen zo'n beetje te voelen, en voel hem een beetje..dus gaat al een beetje naar voren haha...is heel verschillend natuurlijk bij iederen..gewoon even rustig de tijd voor nemen en op je gemak voelen..dan weet ik zeekr dat je hem wel voelt!
Bij mij zijn ze de baarmoeder pas vanaf week 21 ongeveer gaan meten toen was ie 23 cm. Nu bij 31 weken 29 cm. Ik heb een dikke buik van mezelf en ik kan het wel goed voelen. Als je hard drukt voel je echt z,n harde rand.
Hoi Frummeltje. Ik was afgelopen week bij de VK en ik zei dat ik mijn baarmoeder ook niet kon voelen, zij voelde het meteen en heeft het mij ook laten voelen. Ik voelde ook geen rand, maar 'stuitte op weerstand'. Daar kun je het ook aan voelen. Misschien heb je er wat aan!
meiden echt super bedankt voor jullie berichtjes. Heb er gisteren inderdaad de tijd voor genomen en het ook gevoeld. En volgens mij zit hij gewoon op "schema" ! Stom he dat je ineens zo onzeker kan worden over dat soort dingen. Twee weken geleden was alles prima en dan ineens slaat de onzekerheid toe. Komt denk ik ook omdat ik de kleine nog maar heel af en toe voel (komt dus door die dikkere buikwand en de placenta die er voor ligt) en als dat nou wat regelmatiger zou zijn, haha. Ach jullie weten vast wel hoe ik het bedoel. Maar in ieder geval super bedankt voor de tips, ik heb er zeker wat aan! Voel me weer een stuk rustiger en ben blij als het 29 december is, dan kan ik de kleine tenminste weer zien! xxx Denise