De laatste weken, Klaagtopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Alieke, 11 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @saskia: nou wel een gerusttelling dat alles goed is.. hoewel je mischien ook wel had willen horen dat er al een begin is. maar goed kan nooit lang meer duren toch?

ik had gisteravond 1,5 uur om de 7-10 min een harde buik en toen ik op bed lag zakte het weer af helaas

2. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Ben nu vooral blij dat alles goed is met de kleine, van mij mag hij nog 4 weken blijven zitten als hij me maar niet meer zo laat schrikken..
    Ben alleen bang dat ik vanzelf weer ongeduldig ga worden ;)

3. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ja tuurlijk dat spreekt voor zich toch..zo bedoelde ik het ook niet hoor.. ja ongeduldig word je vast wel weer maar ook logisch toch.. je bent zooo benieuwd natuurlijk.. vind het ook raar idee dat er al een compleet mensje in me groeit

4. pina123

pina123 Bekend lid

30 jun 2008
    598
    0
    0
    Saskia
    fijn dat het goed is! Ja soms kun je de dingen niet plaatsen en wordt je ongerust!
    Ik merk wel dat nu bij de twee keer ik me minder druk maak om elk dingetje.. Valt wel wat mee denk ik dan, maar dat kan ook weer een valkuil zijn.

Mijn eerste bevalling was vanaf het eerste moment heel heftig. Heb alleen maar rugweeen gehad en had ze meteen zeer regelmatig en om de 3 a 4 minuten!
    Dus ik weet niet wat voorweeen zijn, of lichte weeen hahaha!

Ik denk steeds maar dat het hetzelfde zal gaan als met mijn 1ste.. maar dat is natuurlijk niet zo!

@Missflower, jeetje zo regelmatig! Da's wel spannend dan hé!
    Jullie zijn er maar vroeg mee, allemaal zo'n 2 weken voor de uitgerekende datum al allemaal symptomen!

Is dit voor de meesten hier de eerste?

@Lafo,
    Ze zeggen dat baby's wel dikker worden naarmate ze langer zitten.. Dat was met zoonlief ook zo, ze stoppen niet met groeien zeiden ze tegen mij. De gyn dan hé!
    Zal wel alleen spekvet bijkomen!hihi

5. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @pina123; het is voor mij de tweede.. ja was wel regelmatig idd maar helaas is het niet doorgezet

6. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

het is voor mij de derde bevalling :$ alleen zijn de andere 2 al een tijdje geleden haha:D

7. pina123

pina123 Bekend lid

30 jun 2008
    598
    0
    0
    Yeah, volgende week wordt ik met 40 weken gestript!! Yeah!
    Heb het wel gehad, en ik wil niet dat het met Sinterklaas komt... Ojeeeeee! Ben benieuwd of het wat helpt!

8. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.107
    0
    0
    Pina: het voedingskussen neem ik vanavond mee naar bed! Heb er vanmorgen even mee op de bank gelegen en moet zeggen dat dat wel lekker voelde, al was het maar voor een half uurtje. Vanavond eens kijken of het ook voor langere tijd lekker is en anders moet ik maar wachten tot de kleine meid het tijd vindt om te komen :S
    Voor mij is het trouwens de 1e ;)
    Volgende week beginnen ze met strippen dus, spannend!!!

Cindy: een te laag ijzergehalte? Wat kan dat betekenen dan?? Bruistabletten nu dus. Als ik al aan bruistabletten denk wordt ik al niet goed. Vind die dingen zo smerig.

Lafo: ook bekkenpijn dus... schijnt dus toch echt niks aan gedaan te kunnen worden he. Maar gewoon nog even pijn lijden.. :(
    En heb je de inleiding besproken. Ideaal dat ze je niet verder door laten lopen dan 41 weken! Jij weet dus al waar je aan toe bent.

Saskia: vk is dus geweest. Gelukkig viel het allemaal mee! Je kunt beter te vaak bellen dan helemaal niet bellen, of te laat! Nu weet je tenminste wat het is.

Missflower: spannend gisteravond!! Jammer dat het niet doorgezet heeft! Nu weer afwachten dus.

Vanmorgen ben ik bij de gynaecoloog geweest. Ik krijg geen terugverwijzing naar de vk :( Mijn bloeddruk was inmiddels gestegen naar 91 en ik kom van 65! Behoorlijke stijging dus. Ze heeft besloten dat ik op medische indicatie in het ziekenhuis moet bevallen. Heb daarna een rondleiding gehad over de verloskamer. Wel jammer, had gehoopt thuis te kunnen bevallen, maar niet dus. Aan de andere kant ben ik wel blij dat als er iets mocht zijn alle hulp gelijk aanwezig is. Het is alleen te hopen dat mijn bloeddruk niet blijft stijgen!
    Ook zei ze dat ik inderdaad last heb van bekkenpijn. Helaas zei ook zij dat ze er niks aan kon doen, ja bevallen... maar ja dat laat waarschijnlijk nog wel even op zich wachten.
    Heb momenteel erg het gevoel dat de kleine mijn linker ribben kort en klein geslagen heeft. Kan bijna niet normaal zitten en als je er maar een klein beetje op drukt dan doet het al zeer, lekker dan ;)

9. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    @Missflower: Kan het me ook nog amper voorstellen dat er straks een compleet minimensje uit mijn buik komt.

@Pina: Voor mij is het idd de eerste, ben normaal iemand die overal mee doorloopt tot ik bij wijze van spreken omval..
    Maargoed als het om de beeb gaat dan ben ik dus wel snel bij de telefoon ;)
    Wat fijn dat ze je volgende week al gaan strippen, nog fijner als het voor die tijd al spontaan zou beginnen ;)

@Lexo: Vervelend zeg van je bloeddruk, maargoed het is idd fijn dat je straks bij de bevalling wel alles bij de hand heb wat hulp betreft.

Hier: Nog steeds het gevoel dat iemand hard in mijn zij heeft getrapt, zit dus de hele dag met een kruik tegen me aan.
    Hopen dat ik vanacht een beetje kan slapen..
    Maargoed alles voor de kleine, dus zolang ik de beeb voel bewegen ben ik ook gelukkig :)

10. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Zo meiden een hoop geschreven hier vanmiddag!

Saskia gelukkig alles goed, een hele gerusstelling!

Lexy balen zeg dat je niet thuis kan bevallen, 1 troost maar 1 op de 4 mensen bevallen daadwerkelijk thuis die thuis willen bevallen.
    Ik toevallig wel maar moet deze keer ook vanwege medische indicatie in het zh, het is niet anders, wel een veilig gevoel hoor!

Pina hier ook mijn tweede en ben ook minder angstig als toen.
    Net als jij kwamen de weeen uit het niets, maar deze keer al veel meer voorweeën gehad, schijnt normaal te zijn bij een tweede.
    Wel fijn dat ze je volgende week gaan strippen!
    Hoe oud is jouw zoontje nu?

Ik word dus woensdag om 07.30 verwacht in het zh om in te leiden, spannend hoor!
    Een datum om naar toe te leven, maar heb vandaag wel weer veel last gehad van voorweeën, dus wie weet hebben we die afspraak voor niets gemaakt.
    Maar er zit totaal geen regelmaat in helaas.

11. pina123

pina123 Bekend lid

30 jun 2008
    598
    0
    0
    Lafo,
    Ik hoop van harte dat de natuur nog zijn eigen gang gaat voor woensdag! Inleiden lijkt me ook geen pretje!

Mijn zoontje is nu straks 16 maanden! Een druk baasje! hihi

12. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Hallo mensen!
    Ik kom ook even om de hoek kijken!
    Het is net 5u geweest en ik ben alweer klaar wakker, terwijl ik nu nog de kans heb om lekker uit te slapen, boehoe!

@ pina: 1 dagje verschil!
    Ben je het ook zo beu?

Fijne dag alvast meiden, gaat iemand nog wat leuks doen dit weekend (voor zover het kan met zo een dikke pens)?

13. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Hallo dames,

Ik heb zo'n rotgevoel al de hele nacht. En al twee dagen dat ik alleen maar thuis wil zijn, moe ben en wil wortelen thuis..

Hebben jullie daar ook last van gehad en gaat dat weer over?

14. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.107
    0
    0
    Goede morgen meiden,

Saskia: heb je kunnen slapen vannacht?

Lafo: woensdag is het dus sowieso zo ver!! Misschien nog wel eerder, maar je weet in ieder geval dat je donderdag je kleine hebt!

Faye: bah, om 5 uur dus al wakker! Hoop je inderdaad nu nog wat slaap te kunnen pakken, maar nee hoor!

Joycje: ken het gevoel nog niet echt.

Vannacht heb ik een keer wel goed geslapen! Heb wel enorme last van mijn rug, maar heb wel het idee dat het voedingskussen iets geholpen heeft voor mijn bekken. Dus heb weer iets slaap ingehaald van de nacht ervoor (toen was ik er dus om 4:30 al uit :x)

Ik ga morgen misschien met mijn moeder mee een pup kijken. Vandaag eventjes de stad in, muts omruilen, en verder niet veel bijzonders eigenlijk.

15. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    @Lafo: En hoe was jouw nacht?
    Wil het al een beetje doorzetten of denk je dat het woensdag word?
    Ik hoop dat het alsnog spontaan op gang komt bij je.

@Faye: Wat vervelend dat je niet meer uit kan slapen, gaat hier ook al steeds moeilijker ;)
    Ik heb nog geen plannen voor het weekend..

@Joyce: Ik heb dat gevoel wel af en toe, meestal is dat zomaar een dag en is het daarna weer weg ;)

@Lexy: Heb vanacht goed geslapen (natuurlijk met de gebruikelijke nachtelijke uitstapjes naar de wc en daarna weer even zoeken naar een goede houding)
    Leuk, wat voor pup ga je voor kijken?

Hier: Heerlijk geslapen tot 10 uur, dat is een zeldzaamheid de laatste tijd ;)

16. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.107
    0
    0
    Saskia: 10 uur :$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$!!!!!!!!!!!!! Nou ik zou niet weten wanneer ik voor het laatst tot 10 uur geslapen heb! Lekker hoor! Hier ook elke nacht de nodige uitstapjes naar de wc hoor. Zal wel lekker zijn als we dat straks niet meer hebben.
    Mijn moeder is helemaal Schotse Collie verslaafd (lassie honden voor de mensen die dit niet weten). Ze heeft nu nog een blauw/grijze en een bruine. Ze had er nog een zwarte bij maar die heeft ze moeten laten inslapen. Nu heeft ze een nestje gevonden met zwarte puppies waar ze gaat kijken. Altijd leuk om even mee te gaan! Wil later zelf ook een hond, als het te combineren is met werk etc.

17. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Half 10 red ik nog vrij regelmatig, maar dan moet ik er wel snachts even een uurtje uit zijn geweest..
    Als ik te lang lig krijg ik namelijk last van mijn heupen, maar als ik er even uitga dan trekt het weer langzaam weg ;)

Leuk hoor puppies kijken :)
    Wij hebben zelf katten, al vind ik honden ook best leuk hoor..
    Katten zijn alleen net wat makkelijker als je beide werkt ;)

18. pina123

pina123 Bekend lid

30 jun 2008
    598
    0
    0
    Hey Faye,
    Ja ik ben het ook beu hoor! Wil nu wel weer gewoon mezelf zijn eerlijk gezegd. En deze dagen zijn zo nutteloos heb ik het idee!
    Ja voor de beeb waarschijnlijk niet, maar ik heb er een onbestemd gevoel bij.. Je zit tegen een nieuw begin aan te hikken..Wil het liefst dat het allemaal al voorbij is!
    Natuurlijk komen dan de slapeloze nachten ook. Maar ik zal me er nu minder op moeten instellen want mijn zoon is ook nog wel vaak wakker. En nu met dat geplas steeds naar de WC pffffff.
    Naja.. nog even!
    En vanaf 5 uur wakker, tsja, da's hier ook normaal..
    Moet zeggen, ik heb het idee dat ik de laatste twee nachten beter heb geslapen. Volgens mij is ze gezakt, niet veel maagzuur meer. etc.

Saskia jeetje tot 10 uur, geniet er lekker van hoor!

Lexy, leuk hoor een nieuwe pup, da's ook altijd weer een hele nieuwe start met zo'n puppie!!

Hé dames even jullie mening hier in dit kleine gezellige groepje. Wil niet een topic erover openen, maar wat vinden jullie mooier:

Aline of Alyne (spreek wel hetzelfde uit hoor!)

Gaan jullie allemaal "normaal" bevallen?
    Ik ga proberen in mijn eigen bevallingsbad te bevallen, heb er best wel zin in!! Is vorige keer door meconium mislukt helaas, ritje ziekenhuis!

19. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.107
    0
    0
    Pina: ik vind zelf Aline mooier. Vind dat meer bij de naam passen. Lekker dat ze meer gezakt is en je minder last hebt van maagzuur. Ik kan helaas het verschil niet echt merken :(
    Bedoel je met normaal bevallen een gewone bevalling liggend? Ik ben dan wel van plan om normaal te bevallen, maar dan dus in het ziekenhuis.

Saskia: wij wonen in een flat en hebben ook 2 katjes. De ene is 3 jaar oud en de ander 7 maanden, ook nog een kleintje dus. Ben met honden en katten opgegroeid en zou er ook niet meer zonder kunnen. Ben helemaal verliefd op mijn katjes.

20. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Ff kort: Alyne vind ik veel mooier, maar ik hou dan ook niet zo van 'standaard'.

Deel Deze Pagina