De laatste weken, Klaagtopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Alieke, 11 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dejide

dejide Lid

3 mrt 2009
    93
    0
    0
    Goede middag dames,

Hier ook nog steeds baby in mijn buik. Ik heb ook echt het gevoel dat het gewoon niet meer gaat gebeuren. Morgen word ik gestript, maar ook daarvan denk ik dat het niets uit gaat halen. Ben er zo verschrikkelijk klaar mee!

@evamerel ik vind dat je groot gelijk heb. Ik denk dat ik een ander slot op de deur zou zetten als mijn vriend de deur nu nog uit durft te gaan, en niks kunnen hebben van je kids is ook zo herkenbaar. Die van mij zijn wel iets ouder maar ik word helemaal gestoord van ze af en toe. Ik moet heel erg in mijn achterhoofd houden dat het voor hun ook heel spannend is.

@lexy ik kan op dit moment hele dagen slapen. Dat is eigenlijk ook het enige wwat ik wil totdat de bevalling begint! Hahahaha gewoon even een winter slaap totdat ik mijn kleintje in mijn armen heb.

@ saskia gefeliciteerd! Ben erg benieuwd naar een fotootje!

2. Mamasab

Mamasab Actief lid

17 jul 2009
    183
    0
    16
    TBM en Postbode
    Utrecht
    Zo dan kom ik ook maar ffies...

Ik ben nu 38 weken en 4 dagen zwanger.

- al 1 week lichte weeén in de nacht dat ik ff lekker 3uur lang wakker ben.

- slaap slecht, veel moe, maar dus niet kunnen slapen
    - last van steken in de onderbuik (is al volledig ingedaald)
    - voel der weinig overdag maar s'avonds begint het feestje in de buik
    - misselijk van de staalpillen (bloedarmoede)
    - die verdomde maagzuur
    - het geplas de hele dag en in de nacht ff lekker om het uur

Ik ben het helemaal zat van mij mag het komen, maar ja ik denk dat het na me uitgerekende datum zal zijn.. 20 december. Hoop alleen niet met kerst want dat is voor ouders op moment misschien leuk maar voor het kind de rest van zijn leven niet! Want ja wie komt er dan nou op een verjaardag he!

Zo.. dit was het dan :p

3. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Mijn verhaal:
    Zondag 29 november
    0.30 Ik ga naar bed en heb nog geen enkel vermoeden wat me deze nacht te wachten staat..
    3.00 Zoals wel vaker word ik weereens wakker om te plassen, niets aan de hand tot ik in bed stap..
    3.05 Heb ik nou net in bed geplast of zijn mijn vliezen gebroken, heel onwerkelijk.
    3.05 Ja hoor, de eerste wee..
    Vanaf toen ging het snel, elke 3 minuten een flinke wee van ruim 1 minuut dus direct de vk gebeld ipv een uur wachten.
    Binnen een half uurtje is de VK aanwezig en ik blijk al 3,5 cm ontsluiting te hebben..
    Ze wou eigenlijk eerst nog naar huis om af te wachten, maar binnen een paar minuutjes komen de weeen zo snel en zijn zo heftig dat we direct naar het ziekenhuis mogen.
    Daar aangekomen gaat het alleen maar steeds sneller en krijg ik amper de tijd om op adem te komen..
    6.45 Ik mag gaan persen, hoewel ik het enorm moeilijk heb omdat alles zo snel gaat lijkt alles nog goed te gaan.
    7.00 De baby blijkt klem te zitten en de gyn word gebeld..
    Rond 8.15 begint de tijd te dringen, baby vangt de weeen steeds minder goed op en er is nog steeds geen vordering bij het persen (al vlogen de aambeien eruit..)
    De vacuumpomp word erbij gepakt en schiet er zelfs nog 3 keer af, zo hard gaat het eraan toe.
    Ergens tussendoor is er nog een flinke knip gezet (volgens mijn man met een grote heggeschaar, maar zelf heb ik dat moment gemist)
    Ik weet ook nog dat ik twee handen naar binnen voelde gaan, daarna lag er iemand op mijn buik en werd er met grof geweld nogmaals getrokken..
    9.32 Op dat moment was het alles of niets, gelukkig lukte het nu wel..
    Ik heb ons wonder 2 seconden kunnen zien toen ze werd afgevoerd, slap, blauw en geen geluid.
    Gelukkig was papa direct met ons wondertje mee en hoorde ik vrij snel toch wat geluid.
    Ondertussen werd ik gehecht en kwam iemand vertellen dat het een meisje was van 3515 gram, maar ze had wel haar armpje gebroken met mogelijk zenuwschade.
    Ook hoorde ik dat de navelstreng twee keer rond haar nekje had gezeten, gelukkig wees een bloedtest uit dat ze geen schade had door het korte zuurstofgebrek.
    Hierna heeft het 1,5 uur geduurt voor ik Lana eindelijk weer zag en bij me kreeg..
    Vanwege de heftige bevalling en moeilijke start moest ze helaas wel naar de coufeuse afdeling terwijl ik ergens anders lag, gelukkig hadden ze er een camera boven haar hangen en kon ik haar 24 uur per dag op tv bekijken.
    Die dag ben ik wel nog een paar keer in me rolstoel bij Lana geweest, maar helaas niet in staat zelf veel te doen..
    Maandag 30 november
    Ik ben weer wat bijgekomen en ga smorgens naar Lana, de coufeuse staat al uit en ze mag vandaag naar een normaal wiegje.
    Kinderarts is geweest en armpje is in het verband gedaan en gespalkt.
    Zelf ben ik nog niet in staat haar op te pakken, maar mag haar wel al zelf het flesje geven (borstvoeding kwam niet op gang..)
    Dinsdag ochtend weer een tegenvaller, ze hadden me lactulose moeten geven om mijn ontlasting wat dunner te houden maar zijn dit vergeten?!
    Gevolg een flinke drol (sorry voor de details) waarbij mijn hechting knapt, meteen een directe terugslag op wat ik alweer kon..
    Met kolven geen enkele druppel, toch elke 3 uur volhouden..
    Woensdag, vandaag horen we of we naar huis mogen..
    Ondertussen weer een klein beetje borstvoeding, dus Lana mag weer aan de borst.
    Ondanks alles hapt Lana heel goed aan en lijkt alles er weer positief uit te zien.
    Lana word geprikt omdat ze wat geel ziet, maar de waardes zijn zo laag dat we toch naar huis mogen!
    Thuis
    Omdat we een speciaal geval zijn krijgen we alsnog het max aantal uren kraamzorg.
    Ten eerste vanwege Lana haar moeilijke start en armpje en omdat mijn hechting intussen gewoon was verdwenen dus ik met een open wond zat waar ook nog eens een beginnende infectie is bijgekomen.
    Eerste nacht zijn we redelijk doorgekomen en donderdag kregen we onze vaste kraamverzorgster, echt een topper!
    Elke dag ga ik met stappen voorruit en begin me weer mens te voelen.
    Naast de nachtelijke verzorging doe ik nu ook overdag al bijna alles alleen voor Lana, zelf word ik nog wel lekker verwent.
    Dinsdag ritje ziekenhuis voor een foto van het armpje, het zit al aan elkaar maar ze houden het nog even gespalkt, volgende week nieuwe foto..
    Volgens de chirurg komt het vrijwel zeker weer 100% goed, het gaat alleen nog aardig wat tijd kosten.
    Ook was dinsdag de laatste dag met de kraamzorg, heel jammer want het is een ontzettend lief mens en we gaan haar zeker missen..
    Ze heeft ons veel vertrouwen gegeven, dus we zitten vol goede moed..
    Gister..
    Paniek, de spalk ligt eraf dus mama overstuur en weer terug naar het ziekenhuis..
    Echt ontzettend eng, zeker omdat dat armpje nog zo slap is (Lana heeft het natuurlijk nog nooit goed kunnen bewegen)
    Volgens de arts kan het gelukkig geen kwaad en we hebben er nu een betere spalk omheen zitten.
    Dan komen we bij vandaag:
    Ze was gister nog wel wat mopperig, maar vandaag weer heel tevreden..
    Vanmorgen is de navelstreng afgevallen, dus misschien dat ze daar wat last van had.
    Ik heb haar vandaag ook lekker gewassen en nieuwe kleertjes aangedaan, weer erg goed voor mijn zelfvertrouwen dat het nu wel zonder problemen ging!
    Ook kan ik weer normaal zitten, dus weer af en toe online komen.

En meiden: Ik hoop dat jullie allemaal een vlotte "makkelijke bevalling" mogen meemaken, dus niet mijn voorbeeld opvolgen..

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    stommebanner!pfff

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    eindelijk!dames het herstel na de zwangerschap is wonderbaarlijk snel! dus ff volhouden.

6. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.107
    0
    0
    Saskia: jeetje meis wat een verhaal zeg! Hadden ze niet beter voor een keizersnede kunnen kiezen! Lana is een leuke naam. Hopelijk herstelt haar armpje snel en houdt ze er niets aan over. Ook bij jou gaat het allemaal lekker! Hechtingen geknapt :S Lekker dan. Je zou toch denken dat ze dat allemaal wel goed in de gaten houden! Ik hoop dat je steeds meer kunt genieten van je kleine meid en dat je snel weer de oude bent!

Mamasab: inderdaad een kerstkindje is niet handig ivm verjaardag. Maar ja, daar kun je niks aan doen als het zo moet zijn. Leuk he dat plassen de hele dag en nacht door! Om gek van te worden inderdaad!

dejide: bij jou ook nog een baby in de buik dus :S. Morgen wordt je dus gestript! Wellicht dat dat wat uithaalt! Hoop het voor je meid!

Celia: denk dat wij ons een beetje hetzelfde voelen. Hier ook nog niks geen tekenen van een bevalling hoor. Maar het kan allemaal als we naar Saskia haar verhaal kijken. Die had ook niet door dat haar zo'n nacht te wachten stond... dus wie weet is het vannacht onze nacht!

7. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Ze zat al te diep voor een keizersnede, anders was ze idd via keizersnede gehaald..
    Mag volgende keer ook niet meer zonder gyn bevallen zodat ze eerder kunnen ingrijpen mocht het nodig zijn..

En idd je hoeft dus echt niets van tevoren te voelen, ik voelde zelfs 5 minuutjes van tevoren nog niets ;)

8. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Nou dames, net even boodschappen gedaan en heb toch maar een ananas en bitterlemon gehaald. Ik geloof eigenlijk niet in die fabeltjes, maar baat het niet dan schaadt het niet:). Mocht het wel helpen dan weten jullie wat jullie morgen in de winkel moeten halen!!

xxx

9. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    @ saskia gefeliciteerd met je kindje hoop dat ze snel hersteld;)

@lexy ik hoop voor ons beide dat het vannacht gebeurd word er nu wel depprie van eigenlijk:(
    Ik ben ook zo druk steeds en hyper terwijl ik normaal lui ben
    Heb echt een nesteldrang aanval de heledag al.

Ik eet al de hele week ananas help niks hoor.
    Maar ik moest het eten omdat het goed is tegen de vocht en ik vind het lekker ook.

10. dejide

dejide Lid

3 mrt 2009
    93
    0
    0
    @Saskia heftige bevalling hoor! Hoop dat jullie beide snel herstellen, en heerlijk genieten.

@Celia en Lexy als jullie gaan bevallen mag ik ook hoor! Niet beginnen zonder mij!

Nou ik ga voor ons allen duimen!

11. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Oh jee!!!!!!!!!! Hier zit er ook nog steeds een baby in!. Gisteravond best buikpijn. Maar ben gewoon in slaap gevallen en toch vandaag weer wakker met buik!. Beetje jammer dus ;).

@saskia, Heftig verhaal zeg!. Wat is er precies met haar armpje aan de hand dat die gespalkt moet worden? Is er een zenuw beschadigd tijdens de bevalling ofzo? Of heb ik er hartstikke omheen gelezen?

Voor de rest van de dames.. Ik ben benieuwd of hier vanacht nog iemand geworpen heeft ;)... Vol verwachting klopt ons hart.

Met inleiden of strippen houden ze dan rekening met de feestdagen? Dat ze proberen om daar een beetje omheen te plannen. Zodat ze zelf niet hoeven werken en je niet met zo'n verjaardagsdatum zit.. (uitzonderingen daargelaten)

Groetjes!

12. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.107
    0
    0
    Goede morgen!

Hier ook nog steeds een baby in de buik hoor :S Wordt dus toch voor controle straks. Hoorde van iemand van mijn cursus dat ze haar wilden strippen en zij loopt 1 dag op mij voor :) Straks eens even vragen hoe dat zit! Daarna even bij een vriendin langs die maandag bevallen is en nog in het ziekenhuis ligt.

Joycje: bij jou dus ook nog en baby in de buik.... hmm :S Ik neem aan dat ze daar wel een beetje rekening mee proberen te houden. Neem aan dat ze het ziekenhuis niet vol willen hebben liggen met de feestdagen.

dejide: we zullen niet zonder jou bevallen :D Jij ook niet zonder ons he ;)

Celia: ik wordt er ook soms behoorlijk depri van hoor. Nou moet ik zeggen dat ik gisteren wel een redelijke dag heb gehad. Hier ook weer een nesteldrang. Heb gisteren de wc en douche aangepakt, dag ervoor de slaapkamer afgestoft, daarvoor de keuken schoongeboend, ach ja hoort er bij denk ik dan maar. Vandaag is de woonkamer aan de beurt :D Even stofzuigen en de tafels schoonmaken. En dan moeten mijn vliezen breken en ga ik bevallen, weten jullie het alvast :D

13. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Armpje is gebroken, maar zover het te zien is gelukkig geen zenuwschade volgens de chirurg..

Ik hoop dat jullie allemaal wat makkelijker bevallen en dat jullie snel aan de beurt zijn ;)

14. dejide

dejide Lid

3 mrt 2009
    93
    0
    0
    Goede morgen dames,

Nou ik ben net gestript. Was niet echt een pretje, maar ja wel voor een goed doel. Ik heb al 2 cm ontsluiting maar blijkbaar krijg je die cadeau asl je al twee kinderen hebt. Verder is alles zo goed als verweekt dus het ziet er goed uit. Moet zeggen dat ik verder nog niet echt iets voel, maar ja wat niet is kan nog komen. Als het niks op gang brengt komt de vk morgen weer langs om nog een poging te wagen.

Ik houd jullie op de hoogte!

Grtz

15. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.107
    0
    0
    dejide: spannend meid! Hopelijk zet het nu wat in gang en heb je straks geen baby meer in de buik! Mag ook wel een keertje tijd worden he ;)

Ik ben ook net voor controle geweest. Ze hebben bij mij ook gevoeld of ze konden gaan strippen, maar helaas! De baarmoedermond lag nog te diep! Ze kon er dus nog niks mee :( Moet nu maandag weer voor controle komen en volgende week vrijdag hebben we een echo. We wachten maar weer af :S Zul je zien dat ze besluit te komen op mijn moeders verjaardag, de 15e....

16. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    @dejide spannend zeg!. Peynenburg ervoor he!. Misschien is die van jou er wel gevoelig voor?

@ lexy hoe lang ben je nu overtijd??? En nog steeds alles potdicht? Dat is ook iets zeg!. daar kan helemaal niks aan gedaan worden dan toch?

Hier harde buiken.. Maar het is het amper het vernoemen waard!. Gaat toch weer over...8)

17. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.107
    0
    0
    Ik ben nu net 1 dag overtijd. Als het nog potdicht zit kunnen ze inderdaad niks. Moet dus nog gewoon geduld hebben... en dat kan ik al zo goed! 8)
    Hier ook continue harde buiken. De verloskundige kon bijna niks met mijn buik, zo hard. Ze vroeg al, heb je dit vaker.... uh ja bijna de hele tijd! Daarom heb ik ook zo'n last van mijn vel! Dus haal haar er maar uit dacht ik ;)
    Bij jou zet ook nog niks door dus :S Balen is dat he!

18. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @lexy: balen zeg dat alles nog dicht zit! ik weet hoe moeilijk het is om te wachten en nu vliegt de tijd voorbij

19. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Lexy4, men zegt dat geduld een schone zaak is :D Nee hoor meid. Ik hoop dat er snel wat gebeurt.

Vandaag voor de allerlaatste keer controle in het zk gehad, alles goed. En dinsdag dan de prikken etc. Als ik woensdag als 1e op de agenda sta voor de ks, blijf ik overnachten in het zk.
    Oh, ik heb echt koudwatervrees. Ik heb de hele nacht wakker gelegen want ik zie er nu zo tegenop. Morgen nog een verjaardag van mijn vader en dan is er niets mee om mij af te leiden. Gelukkig is mijn man de rest van het jaar vrij (heeft zorgverlof gekregen) en kan mij geestelijk bijstaan.

Maar goed, dames ik hoop dat jullie allen een goeie bevalling hebben. Het eindresultaat mag er sowieso zijn.

20. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.107
    0
    0
    Hier nog een buik. Voel niks bijzonders. Hebben jullie ook zo'n last van een trekkend gevoel van je huid aan je buik? Kan er echt niet van slapen gewoon! Zo irritant.

Evamerel: kan me voorstellen dat je er nu een beetje tegenop gaat zien,. Jij weet immers wanneer het gaat gebeuren dus daar kun je dan naar toeleven. Brengt ook wel wat meer spanning met zich mee lijkt me. Maar komt helemaal goed hoor! Vriendin van mij zweert bij een keizersnede. Het herstel duurt misschien iets langer, maar daar denk je toch niet aan als je je kleine al hebt! Succes hoor meid.

Deel Deze Pagina