De laatste weken, Klaagtopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Alieke, 11 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjees

Sjees Niet meer actief

Celia, gefeliciteerd!!!!!!!En wat fijn dat je weer thuis bent.

crisje, ach meis, ik kan me voorstellen hoe je je voelt, dan denk je..er gebeurd wat, en dan blijkt het toch weer weg te trekken,maar nog even dan is het echt zover hoor!

Ik zag dat bij de december mama's er 2 aan de weeen zijn nu en 1 wordt ingeleid in het zkh vandaag,dus wie weet vandaag drie beebjes op komst, IK WIL OOK!!!!!!

2. dejide

dejide Lid

3 mrt 2009
    93
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd Celia!

Geniet ervan!!

3. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Proficiat Celia! Geniet ervan! Lees graag je verhaal als je daar tijd/zin in hebt ....

Hier ff klagen hoor. Ik wil nog zoveel doen hier in huis, maar heb er gewoon echt geen puf voor! Alles kost me moeite, bah bah! Moet mezelf zo toch maar ff naar de strijk schuppen

4. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    @Celia, gefeliciteerd met jullie dochter!! Geniet er van!!

@Crisje: Heel herkenbaar! Vannacht precies hetzelfde verhaal hierzo, krampen/steken en dan denk je eindelijk dat het zo ver is, trekt het weer weg:x. Maarja, baby's wil is wet blijkbaar!

Hierzo is het dus ook wat aan het rommelen, en dan met name s'nachts. Iedere avond wanneer ik in bed stap hoop ik dat vannacht de nacht is, maar dan word ik helaas toch weer zonder weeen en met dikke buik wakker. Mij hoor je nu ook niet meer juichen en hopen bij elk pijntje, want het trekt allemaal toch weer weg:(.

Een lichtpuntje is wel dat ik daarnet een gigantische aanval van nesteldrang kreeg!:$ Klusjes waar ik al een paar dagen gigantisch tegenaan zit te hikken heb ik nu allemaal weg gewerkt. Alles moest schoon, inclusief mezelf. Heb na alle klusjes even een lekker verwen momentje genomen, maskertje in mijn haar, nagels gedaan en gelakt etc. etc. Ben nu best wel trots op mezelf:p.

En nu lekker rusten, want mn rug voelt na alle klusjes aan alsof ie op 45 plaatsen gebroken is, en ik heb een buik van steen. Fijne avond allemaal!

xxx

5. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    @SYRV
    Lijkt alsof ik mezelf zie typen, en wat een fijn onderwerp wil bij het bevallingstopic ook niet elke keer klaagertje zijn....

Ik voel me eigenlijk nog erg goed alleen merk dat ik gestressed wordt van het bevallen tijdens of tussen de feestdagen. Ik zou gewoon graag dit weekend nog moeder worden. Stom natuurlijk want je kunt het niet afdwingen....

Het rommelen waar iedereen over schrijft heb ik ook wel een beetje. Ik heb gisteren voor het eerst een wee gehad (wist gelijk dit is een wee?!) en ben mijn slijmprob 3 dgn geleden verloren....

Ik wordt er gewoon helemaal jankerig van bah.... en waarom? dat kleintje komt wel als het er klaar voor is.......daar gaat het om.

Nou goed genoeg geklaagd,

Groetjes

6. Sjees

Sjees Niet meer actief

Mispoes,geloof me je krijgt vanzelf in eens die vlagen van nesteldrang,ik heb er sinds een dag of 3 last van en alles moet schoon,terwijl ik daarvoor niet eens de puf bij elkaar kreeg om de vaatwasser in te ruimen:p

SYRV, hihih ook al lekker aan de poets geslagen en heel goed dat je daarna even een verwenmomentje hebt gehouden,ik ga zo even douchen en dan ga ik ook maar weer toegeven aan de schoonmaakbleus,en dan ter afsluiting een gizichtsmaskertje,goed plan!

Zwanger worden,je klaagt heel niet hoor, je bent het gewoon zat en dat mag toch,je hebt negen maanden met een kleintje rondgezeuld en op een gegeven moment houd het op en wil je je eigen lijf weer trug,en je kleintje in je armen houden en eindelijk kunnen knuffelen,ik moet zeggen dat ik echt het meest ongeduldige typ ben wat er maar rondloopt,ik kan geen verrassingen bewaren,als ik bv een kado voor mijn man heb gekocht en het duurt nog 3 dagen eer hij jarig is,dan kan ik gewoon niet wachten en moet hem het kado vast geven:D
    Als ik iets in mijn hoofd krijg bv ik heb zin in de dierentuin,dan kan ik dat niet meer uitstellen maar moet er eigenlijk die zelfde dag nog naartoe.
    Mijn vriend moet er soms wel vreselijk om lachen.

Nu ben ik al 9 maanden aan het wachten en dit is echt een beproeving voor me,ik weet ook niet of ik dit nog wel een keer kan doormaken hoor.:p:p

7. Susan09

Susan09 Niet meer actief

Ik moet ook even m'n ei kwijt! :) Ben vandaag 37+1 weken zwanger en heb sinds donderdag enorm last van aambeien! Ze doen enorm pijn en bloeden nu ook!

Sinds vannacht ook last van opkomend maagzuur en heb net zelfs overgegeven, voor het eerst in m'n zwangerschap!

Zijn er meer mensen die dit herkennen?

8. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.107
    0
    0
    Hallo meiden!!

Celia: van harte gefeliciteerd met jullie dochter!

Inmiddels ben ik zelf ook bevallen van een dochter, Lieke! Ze is 16 december om 6:49 uur geboren, ze weegt 3915 gram en is 51 cm lang.
    Het begon dinsdag 15 december rond 22:00 uur wat te rommelen toen ik op bed lag. Om 23:30 had ik weeën om de 5 minuten. Om 00:45 uur was ik in het ziekenhuis en kwamen de weeën al om de 3 minuten. Heb een tijd lang persweeën weg moeten puffen. Omdat haar hoofd te groot was moest ik geknipt worden. Na 20 minuten persen is ze geboren! Ik heb behoorlijk wat bloed verloren en mijn onderdruk ging ineens van een erg hoge naar een erg lage bloeddruk. Ze zijn 1,5 uur met mij bezig geweest om mij weer te hechten. Door alle zwellingen aan de onderkant wou dat allemaal niet echt lukken. Heb die 1,5 uur ook niet echt bewust meegemaakt. Had zoveel pijn dat ik steeds bijna wegviel. Vervolgens 2 dagen in het ziekenhuis moeten blijven en nu sinds vrijdagmiddag weer thuis. Kan nog steeds niet zoveel dingen doen, dus ben erg afhankelijk van mijn vriend en de kraamhulp die we nu nog hebben. Langzaamaan knap ik wel wat op.

Voor de meiden die nog even vol moeten houden... het is heel erg cliche, maar waar... zodra je de kleine in je armen hebt ben je de ergste pijn alweer vergeten en na de bevalling kun je de pijn echt niet meer beschrijven.

Liefs Lexy

9. Sjees

Sjees Niet meer actief

Lexy,gefeliciteerd!
    Het was zo te lezen wel heel heftig maar je hebt nu een echt wondertje in handen,hopelijk knap je snel weer op,en kun je echt volop gaan genieten!

10. Sjees

Sjees Niet meer actief

susan, heel herkenbaar hoor,hier al wekenlang maagzuur de hele dag,en vooral snachts,ik heb een abbonement op rennies,zijn al heel wat doosjes door gegaan,ook sinds 2 dagen aambeien,en sinds een week blaas en nierbekkenontsteking,dus aan de antibiotica,alles lijkt hier wel op t endje te komen,maar we zijn er bijna!!!

Succes,en gooi het er lekker uit hier!!

11. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Lexy van harte.

Zelf ben ik afgelopen woensdag moeder geworden van een zoon. Tieme. Dit via een ks en wat voor 1!!!! Allemachtig, ik heb er 2x eerder een gehad maar deze spande de kroon. Wat een pijnlijk gebeuren. De ruggenprik was al niet zo fijn, hij kroop ietwat omhoog de verdoving dus ik kon mijn eigen ademhaling niet controleren. Daarna werd er flink getrokken en gesjord aan mijn buikt, ook omdat hij al flink was ingedaald. Ik werd daarna niet lekker op de tafel, misselijk en duizelig. Dus kreeg ik extra spul ingespoten via het infuus.

Ze moesten flink snijden want er was nogal wat littekenweefsel en ze zagen ook dat ik een hele dunne baarmoeder had aan de onderkant dus het was maar goed dat ik geen echte weeen heb gekregen want dat was mss niet goed afgelopen. Afijn in de recovery had ik flink bloedverlies dus weer extra spul gekregen via het infuus.

Ik heb in het zk flinke pijn gehad maar ze waren daar allemaal zo lief en behulpzaam, niets was teveel. En nu weer thuis, gelukkig heb ik extra kraamzorguren gekregen. Mijn man had 3 weken zorgverlof opgenomen dus dat kwam ook mooi uit.

Ik heb nog steeds last van mijn buik maar langzamerhand komt er wel goed. Moet alleen wel mijn rust nemen terwijl ik het liefste van alles wil doen ook vanwege de kerst.

Iedereen die op zijn eind loopt, succes!!!!

12. Sjees

Sjees Niet meer actief

evamere, wat een heftig bevallingsverhaal zeg,maar van harte gefeliciteerd,en nu lekker genieten van jullie kleine wonder!

Hier is ook een en ander gaande, ik moet al de hele dag naar toilet voor grote boodschappen,en sinds 3 uur flinke diarree,ik had ook extreme nesteldrang vandaag,heb echt heel mijn huis op orde gemaakt,en heb gewoon het gevoel dat er vannacht of morgen iets te gebeuren staat,dus ik hoop dat mijn lijf me niet voor de gek houd;)

13. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Allereerst voor de dames die bevallen zijn: Van harte gefeliciteerd!! Ben heel erg jaloers op jullie:)!

Ik ben vandaag uitgerekend en kom net van de verloskundige. Alles was goed gelukkig. Ik heb ook even flink lopen miepen, dat ik er toch wel echt zat van ben. Blijkbaar vond ze dat ik er niet zat genoeg van was want ze zei nog even lachend: Nou, vandaag komt ie sowieso niet hoor, je bloeddruk is nog mooi laag!! Dat wilde ik nou net niet horen:x. Wel wil ze me volgende week dinsdag strippen als de kleine er dan nog niet is. Toch nog een lichtpuntje dus, ookal wil strippen niet altijd helpen maar toch! We wachten maar weer ongeduldig af!

xxx

14. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    @lexy
    vn harte gefeliciteerd met je dochter;)
    eindelijk zijn we ervan af he? pfff
    Nou geniet ervan en neem je rust zal je wel nodig hebben

liefs celia

15. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @lexy: eindelijk ben jij ook bevallen! gefeliciteerd en wat een mooie naam! je hebt het ook zwaar gehad zo te lezen.. ik hoop dat je gauw wat op knapt en plaats maar eens een foto als je daar aan toe bent! ik ben benieuwd

16. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Aan iedereen die al bevallen is: van harte gefeliciteerd hoor!! Superfijn!

Ik moet ook nog even klagen hier hoor... Heb al langere tijd last van flink wat afscheiding, maar sinds een dag of 2 is het echt onvoorstelbaar veel... Met name als ik 's ochtends opsta. Ik moet (natuurlijk...) altijd eerst even plassen en voor dat ik dan beneden ben heb ik echt een zeiknatte onderbroek als ik geen inlegkruisje indoe (wat ik 's ochtends gewoon standaard vergeet....). Heel erg ranzig vind ik zelf. Het is zowel slijm als vocht, dus of nou m'n vliezen al gebroken zijn, ik weet het niet, maar het is zoooooooooo smerig!!!!!

En daarnaast krijg ik mijn schoenen bijna niet meer zelf aan. Zeker nu niet, nu ik stevige stappers met veters aandoe als ik naar buiten ga. GGGGGGGGGGGRRRRRRRRRRRRR!!! Zo irritant!!

17. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    En hier ook weer die vreselijke aambeien.... Waar ze ineens vandaan komen???? Maar doet zo'n zeer bij de grote boodschap. Had er 1tje sinds vorige bevalling, maar nu zijn het er ineens een paar.............Pfffff en ik hoop zo dat die nog ooit weggaan.
    Ik smeer al 3 weken met curanol zalf en heb ook de tabletjes, maar lijkt niet te helpen......

18. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Wil niet klagen, want ik ben heel blij met de kleine!!! En ik heb het er graag voor over :)

Maar....kan niet meer lopen. Ik heb zo'n druk van onderen.
    Het lijkt of de baby er ieder moment kan uitkomen. Dus zit nu een beetje aan huis gekluisterd.

Schoenen aan doen....gaat hier ook errrug moeilijk. Manlief moet soms helpen. En soms ga ik bukken om iets uit een kast te pakken en dan kom ik niet meer overeind.:p

Ik heb vaseline-lidocaine van mijn huisarts gekregen. Die creme werkt heel goed ;)

Alle dames die al zijn bevallen: GEFELICITEERD

19. Sjees

Sjees Niet meer actief

Goedenavond allen,

Nou hier een drukke avond gehad,om 4 uur was ik bij de vk,daar verteld dat ik sinds 3 dagen de baby veel minder voel,en sterretjes zie en misselijk ben.
    Ik kon meteen naar het zkh voor een ctg,deze was prima,vervolgens kreeg ik een echo, en daar bleek uit dat ik haast geen vruchtwater meer heb,dus de baby moet hoe dan ook voor vrijdag komen,helaas is het echt topdrukte in het ziekenhuis dus ze konden me niet meteen inleiden,ivm geen personeel genoeg, ze hebben ook inwendig gevoeld want ze wilde me gel vast geven om de bmm week te maken,maar toen bleek ik al 2 cm ontsluiting te hebben.
    Ik mocht kiezen of in het zkh blijven,of vannacht nog naar huis en morgenochtend terug komen om 11 uur voor een ctg en echo om te kijken of het nog goed gaat met de baby,heb voor het laatste gekozen,behalve als de weeen nu doorzetten moet ik meteen terugkomen.
    Mocht er morgenochtend toch een plekje vrij komen dan wordt ik na de ctg meteen ingeleid en anders zowieso donderdagochtend,dus heel spannend allemaal.

20. ikke8

ikke8 Lid

1 mei 2009
    15
    0
    0
    Jee Sjees wat een verhaal spannend allemaal, sterkte en suc6 iig!!

Deel Deze Pagina