Hey trappelkontje, Heel begrijpelijk dat je ermee inzit en dat je de muren oploopt. Zou ik ook doen hoor. Maar laat ons positief blijven en hopen dat alles goed komt. Probeer je gedachten toch een beetje te verzetten en te rusten zodat je straks uitgerust aan de bevalling kan beginnen. Veel succes en sterkte! Nanske.
Hey loeloe, Ik heb dit ook heel af en toe hoor. Dat ik mijn polsslag voel tot in mijn keel. Maar ik denk dat het een beetje normaal is dat die hoger ligt tijdens een zwangerschap. Uiteindelijk moet je lichaam hard werken om die kleine donder goed te doen groeien en dat vergt natuurlijk veel energie van je lichaam. Ik zou vooral proberen van goed je rust te nemen en toch wat vitamienen bij te nemen. Let wel op wat je neemt, vraag advies aan de apotheker of je ha. Succes! Nanske
@rilana, het klinkt misschien raar, maar astma medicijnen helpen bij ook als ik gewone hoestbuien heb, hoe heet dat ook al weer????(zoekt het even op) ventolin 20 En ik heb daro tabletten, die moet je half uurtje voor slapen gaan innemen, en je mag ze slikken tijdens zwangerschap, en verder weet ik het ook niet, hoestdrankjes helpen hier ook niet hoor!
Nou ik zou het ook echt niet erg vinden als het bij af en toe bleef, maar het is bij mij heel de dag door...! Ik ben helemaal niet zo dat ik me ergens druk om maak, ben juist heel nuchter wat dat soort dingen betreft. Maar het bestempeld nu echt mijn dag...Gisteren heel de dag thuis geweest en dan gaat t het beste, maar op een gegeven moment komen de muren wel erg op je af... Ik neem inderdaad goed mn rust en verder kan ik er weinig aan doen volgens ha.
en mag ik dat hebben tijdens de zwangerschap dan ? want dan ga ik het er met mijn ha over hebben word er nu echt gek van ik ben vandaag de 5de maand van hoesten in gegaan (!!!)
Ik ga het gewoon maar ff van me af schrijven!!! Ben er echt ff zat van! Ik voel me gewoon bleh!! ik heb overal kramp vooral in mijn benen en handen en dan vooral ook snachts, dus ben zeer vermoeid aangezien ik snachts dus om de zoveel tijd ff wakker word en ook met elke draai! Ik voel me compleet onaantrekkelijk!als ik een foto van mezelf maak dan vind ik dat echt niet mooi... behalve een foto van alleen mijn buik, dat vind ik wel mooi.. Ik hou ook best veel vocht vast, vooral de enkels en voeten dus een leuk jurkje met een legging zit er niet in..Draag mijn positiebroeken maar die beginnen te knellen bij mijn schaambeen dus ja thuis loop ik nu in een joggingbroek. Ik wil ook niet meer kopen want zolang hoef ik niet meer! Maar verder lijk ik zo dik naar mijn idee.. mijn man vind me heel aantrekkelijk nog steeds en snapt niet waarom ik me zo druk maak! Hij zegt je bent zwanger .. straks komt het goed... Ik ben op zich niet eens heel veel dikker geworden, wel mn buik maar ja dat is alleen maar goed! Ik kan lastiger lopen, krijg heel snel last van harde buiken..en van mn heupen of het gevoel dat het enorm trekt en de laatste week enorme steken, in mn baarmoedermond denk ik! Ik ben nu 31 weken zwanger en verheug me nu al op het bevallen(niet op de gebeurtenis) maar wel dat ik me dan weer een beetje IK voel! weet niet of iemand me begrijpt en het zullen misschien wel weer de hormonen zijn maar voel me er echt naar onder... Gewoon zo rot om veel te moeten laten omdat mijn lijf niet wil meewerken! ik moet nog 8,5 week.. en dat is naar mijn idee op deze manier erg lang! Als ik weer klachten heb en ik zeg dat, dan krijg ik te horen :ja dan moet je rustiger aan doen! en ik doe al niet zoveel!! Ik krijg alleen al last als ik de was aan het strijken ben, half uur strijken is een uur op de bank!! bah.. zou willen dat mijn lijf wat meer mee zou werken zodat we lekker weg konden gaan zonder dat we eerder weg moeten of wat dan ook... Begrijp me trouwens niet verkeerd ik ben zo blij dat ik zwanger ben, en verheug me echt op die kleine!!!!! alleen had niet verwacht dat mijn lichaam me zo in de steek zou laten... Mijn buik is naar mijn idee ook echt zwaar, zou wel eens een paar bretels willen met een band dat ff mn buik opgetild kon worden.. ff de druk eraf! Nou ja het spijt me van deze uitbarsting maar het is af en toe lekker om het van je af te schrijven.. liefs
@ Angel het is zo herkenbaar.. ik vind t ook geweldig om mama te worden.. maar als ik het zwanger zijn had kunnen opverslaan had ik het niet erg gevonden. Terwijl ik me nu sinds een week eigenlijk sinds een week goed voel. ( of ik ben gewoon gewend aan het overgrootmoeder gevoel en gewaggel) @ R1lana Ik heb een goede griep gehad met hele benauwde longen in het begin van mijn zwangerschap. Ik mocht absoluut geen ventolin toen, aangezien ventolin de bijwerking heeft dat het je bloedvaten vernauwt. Is niet geheel bevorderlijk voor de doorbloeding van je baarmoeder. Ik kreeg beclometason Sandoz aërosol ( moeilijke woorden ), t komt er op neer dat het een ander soort inhalator was. Deze moest ik echter wel opbouwen en afbouwen als ik me niet vergis. Ik weet het niet precies meer, het is alweer 6 maanden geleden.
Hier nog 1 die er ff helemaal klaar mee is :x ! Ik sterf van de pijn in me bekken/schaambot weet ik veel wat het is ! Heb het gevoel alsof alles zwaar gekneust is van onderen , kan geen eens meer normaal lopen.. Alles doet zeer , die hardebuiken word ik ook helemaal gek van ! Ik hoop echt dat als mn vriend thuis komt maandag , ik tot rust ben en die kleine zn werk gaat doen daar in mn buik.. Als ik nog langer met deze pijn moet rondlopen word ik gek ! *auw auw auw auw auw auw auw* :x Zo.. dat is er even uit..
Ik mag wel ventolin hebben van de huisarts, en heb hogere dosering omdat die andere niet genoeg helpen, maar daro tabletten staat in de bijsluiter dat je het mag hebben tijdens zwangerschap, en die helpen bij mij bij hoest, geen astma aanval hoor, voor astma MOET ik ventolin hebben. Maar ventolin krijg je alleen op recept voor astma, daro tabletten kun je kopen in de apotheek. Voor mijn hooikoorts tabletten heb ik ook toestemming gekregen om ze te gebruiken, erg blij want andere meds helpen bij mij gewoon niet. Dus ik denk dat je het beste toch daro tabletten kunt proberen. En gelukkig hoef je niet zo lang meer, (zeg ik ook tegen mijzelf, maar het helpt mij niet, ik wil niet meer uit mijn bed om te plassen!!!!)
dank je wel ik heb net de ha gebeld en morgen ga ik ze halen bij de drogist, ik mag ze van hem gaan proberen ook omdat ik al vanaf 16 maart hoest (!), ik hoop echt dat ik vanaf morgen een beetje mag gaan slapen voor de bevalling
Ik klaag ook even! Pfff wat is het warm, wanneer gaat het nou regenen! M'n rechterbil doet pijn, ik kan niet normaal zitten en dat begin ik nu na ruim 10 weken toch wel heeeel irritant te vinden! Zo dat was het, einde klaagbericht. Liefs Huismus
Hmmm ik ben hier ook nog eens. Het was me het nachtje wel! Heb bijna heel tijd last van brandend maagzuur. Zoveel dat ik vannacht moest overgeven. Ik kon de pijn niet meer verdragen en natuurlijk heb ik net nu geen maagtabletjes meer in huis hé... Nu ook weer, heb net ontbeten en ja hoor, de oprispingen zijn daar weer.... ik kom er echt gek van! Spruitje, wanneer kom je nou????? Zo, wel leuk dat je het hier even van je af kan schrijven!
Heerlijk he ff klagen en dan ook nog reacties krijgen dat anderen zich ook zo voelen!!!Youre not alone!!!! Maar om ook even terug te komen op de inhalatoren... Ik gebruik zelf buclametason.. ik ben namelijk overgevoellig voor ventolin! Ik ben astma patient al vanaf mn geboorte maar de laatste jaren haast geen last! ik werd zwanger en boem met de 8e week een longonsteking.. met benauwdheidsklachten tot gevolg! Waardoor ik dus ook al haast niet meer werk vanaf die tijd! De bijwerkingen zijn nihil, de kleine zou alleen evt een groeiachterstand op kunnen lopen, hiervoor moet ik elke maand naar de gyn voor een groei echo en moet ik onder medische indicatie bevallen! stel dat ik het namelijk wel heel benauwd krijg kunnen ze me meteen helpen!! liefs Tot nu toe heeft die kleine geen groei achterstand, en heb woensdag weer een echo.. dus afwachten weer!! Liefs
ik kom ook even klagen!! Heb zowat de hele nacht wakker gelegen omdat ik zo'n verschikkelijke pijn heb in mijn schaambot/bekken whatever.. alles tussen mijn knieen en navel doet pijn! Omdraaien kan zowat niet, ben dr 5 minuten mee bezig! En dan is het ochtend, heb je iets geslapen.. is het zo warm buiten dat je het liefst op de noordpool gaat zitten! Ik wil dat het gaat regen, en dat het zeker 10 graden minder word! haha xx
Een beetje off-topic, sorry, maar ik heb een lichte vorm van astma en mag wel gewoon ventolin gebruiken. Mijn huisarts vertelde dat de enige bijwerking van ventolin is dat het je hartslag kan verhogen (en dus die van je kindje), maar dat gebeurt natuurlijk ook als je wandelt/fietst/huishouden doet/etc. Vreemd die tegenstrijdige adviezen over medicijnen... Edit: ik lees nu in de laatste berichtjes dat er meer mensen wel gewoon ventolin mogen, maar ik probeer het wel te beperken tot momenten dat ik het echt nodig heb. Zuurstof is ook best wel belangrijk. On topic: ik ben ongeduldig!!! En mijn man ook helaas, die vraagt ook de hele dag of ik al weeen heb en wanneer die kleine nou eens komt (ben 37+3). En ik ben in 1 week ruim 2 kilo aangekomen, ik dacht dat het aan het einde niet meer zo hard zou gaan. Ik dus lekker snoepen , want moet je anders doen als je de hele dag thuis zit op de bank series te kijken?
ik klaag alvast voor as woensdag en donderdag met tropische temperaturen....neeeeeeeeeeheee.. wie gaat er toevallig naar de noordpool? ik ga mee
Ik heb ook een boel te klagen , maar ik zwijg wijselijk Wel leuk dit topic, ik ben niet de enige natuurlijk
Ja vreselijk he, ik zag het ook al op teletekst, totaal geen medelijden met ons! Noordpool klinkt goed.. verkoelend.
tja warmte hebik geen probleempjes mee, maar snachts warmte vind ik dus wel om te janken. En mijn kids ook want ook hun slapen niet. We zijn bekkaf sochtends en de rest van de dag, en als hun zo moe zijn hoe kunnen ze nou goed presteren op school?