Hoi Dames, Ik wou maar even snel laten weten dat hier niet meer geklaagd hoeft te worden! 5 dagen geleden is ons zoontje Alexander geboren, we zijn sinds gisteren thuis uit het ziekenhuis. Ik was 39.6 weken zwanger en ging op controle bij de gyn. We waren erop voorbereid dat hij ging zeggen wanneer hij de bevalling zou inleiden. Maar eerst nog even een onderzoek zei hij. Bij het onderzoek bleek dat ik 3 cm ontsluiting had. Hij had de woorden nog niet uitgesproken en mijn water brak op de onderzoekstafel! Nog even thuis m'n spullen gaan ophalen en meteen daarna naar het ziekenhuis gereden. Na 2 à 3 uur kwamen de weeën nog altijd niet echt op gang, dus dan maar aan een infuus om ze op te wekken. Een uur later had ik mooie, sterke weeën en nog een uur later is onze kleine man geboren!! Zonder problemen, vrijwel pijnloos bevallen, zo wil ik er meteen nog wel eentje!! Onze zoon doet het heel goed, huilt bijna nooit, slaapt mooi door, kortweg een droom van een zoon!! Veel succes voor alle dames die aan de laatste loodjes bezig zijn, ik hoop dat jullie ook snel van jullie kleintjes mogen genieten!!
gefeliciteerd meid!! hoop dat ik ook zijn mooie bevalling heb.. hier gebeurd er nog helemaal niks.. baby is ingedaald, maar ze wilt niet komen! vanochtend en gisteren avond last van harde buiken gehad, maar verder niks helaas.. ga zometeen op visite bij opa&oma, maar ben als de dood dat het daar begint hahaha het liefst blijf ik heel stilletjes thuis op de bank zitten, zit zo vol met zenuwen!!
lijkt me egt zwaar zo op t eind! ik begin t nu ook wel zat te worden en tel de weken al af (stiekem tot de 37e week in de hoop dat ie dan komt).. ik hoop zo dat ik niet nog overtijd ga en voor jou natuurlijk ook niet! ik hoop dat de kleine zich bij jou snel aankondigt!
@ Nathalie... arme jij... ik hoop echt voor je dat er snel een eind komt aan het wachten voor je. Hier gaat het wel ja, heb alleen sinds vanochtend rommelend gevoel hier... menstruatie krampjes, diarree, spanning op de buik en onderin, dus ik ben mezelf een beetje gek aan het maken of ik weeën heb... ben nog snel even de badkamer gaan poetsen net (hoezo nesteldrang) maar moest tussendoor af en toe echt even stoppen, pff... @ Lies : GEFELICITEERD!!! Wat een geweldig nieuws! En wat grappig dat je vliezen braken bij de VK! Ik zou direct tekenen voor zo'n bevalling, wow... dat geeft de (klagende) zwangere moed!
ik heb de hele dag al een raar, apart gevoel in me buik.. geen voorweeen, dit is anders.. indalings weeen ook niet want ze is al ingedaald.. maar nou ga ik zo op visite, maar is dat wel verstandig als ik zo'n raar gevoel heb? ben zo bang dat het ineens begint!
@ Renate, ik zou zeggen meid, volg je gevoel. Als je het niet prettig vindt als het ergens anders begint dan thuis, dan blijf je lekker thuis. Iedereen zal er begrip voor hebben als je af belt - zeker nu in deze situatie. Als je denkt dat het niet zo erg is als het begint als je op visite bent, en je kunt je dan snel naar huis laten brengen; dan ga je gewoon lekker... Ik ga voor je duimen... heb zo het gevoel dat er vandaag veel bevallingen gaan beginnen, weet niet hoe dat komt...
Hier een zo mogelijk nog weer slechtere nacht gehad. Ik dacht, dat ik wel aardig aan de max zat met de bekkenpijn, maar ik heb gister echt gejankt van de pijn, nadat ik in bed was gaan liggen. Ik wist me geen raad meer. En de gedachte dat het zo nog rustig 5 weken kan duren (en dus NOG erger kan worden) stemde me even diep verdrietig en wanhopig. Ik heb nu ook weer meer pijn aan stuit en schaambeen. Ik neem vandaag dus maar ff een baaldag op....want ik zie het echt even niet meer zo zitten... Nou ja...morgen is er weer een nieuwe dag. En de kleine heeft het nog hartstikke naar de zin daarbinnen en dat is dan wel weer het belangrijkste nu.
ja... ik kom ook weer een keer klagen mega enkels.. toch leuk dat t menselijk lichaam vierkante vormen aan kan nemen.. weer wat geleerd elke avond drukke harde buiken.. geen idee meer hoe ik moet zitten...of mijn buik zit in de weg ..of ik hang op mijn rug.. en had ik al gemeld dat mijn rug al mega pijn doet? Lijkt wel alsof er niet alleen mijn buik aan hangt.. maar een gehele kindercreche was ik gisteren bij mijn vk.. zegt ze dolblij.. leuk je weer te zien...en agh meid.. je bent pas 39+1 je hebt nog 6 dagen tot je uitgerekende datum.. dat is ontzettend lang......neehheee...dacht ik..dat is niet ontzettend lang..dat is gewoon veel TE lang... gromz sjow.. moest ik weer ff kwijt
@ MoesCH ; Jaaaaaaaa het is zo zwaar ! Dacht altijd dat zwangere vrouwen overdreven , maar het is echt zo ! Als die van jou tot week 37 ongeveer blijft zitten , kan ie daarna gerust komen ! Ik dacht in het begin ook dat die kleine van ons eerder zou komen , maar helaas.. En ik zou er ook maar niet vanuit gaan als ik jou was haha , als je dan nog zo lang moet valt het zo tegen.. @ MamatoB ; Pfffff.. ik ken het.. nesteldrang heb ik al 9 maanden ! Heb vamidag ook alles gedaan in huis , van stofzuigen tot stoffen , me beddengoed uitgegooit en gewassen.. Ik kan niet meer stoppen.. loop ook 50 x per dag de babykamer in en uit ! Wat ik daar nou moet zoeken.. wil denk gewoon zo graag dat er een baby in 't wiegje ligt.. haha.. 8) Nou meid , take care & en hopelijk zet het lekker door ! Ben je nog steeds aan de race ? (diaree ) mischien wel een teken dat het niet meer zo lang gaat duren ! Voor alle andere (hoog)zwangere dames , HOU VOL !
heey mamatoB, ik ben gewoon gegaan, en het is ook goed gegaan al durfde ik soms niet op te staan van de bank omdat ik bang was dat bijv de vliezen zouden breken ofzo haha. maar het is goed gegaan, en ik denk niet dat er vanavond iets bij mij gebeurd.. al hopen we dat natuurlijk wel! xx
nathalie01.. i know.. maar blijf stiekem tog hopen dat ie na de 37e week zich snel aankondigt.. zal een zware teleurstelling is ie 2 weken later komt hahaha!
Ahhh wat goed te lezen dat ik niet de enige zwangere ben die de laatste loodjes zwaar (en gewoon niet leuk) vind. Ik kan nog weinig en wil zoveel! Mijn rug doet zeer, mijn bekken doet zeer, heb al sinds wk 17 last van ischias dus zitten op iets anders dan de bank doet zeer.. Slapen is een hel geworden. Maar het voordeel van een tweelingzwangerschap is dat ik weet dat ik niet langer dan de 40 wk zal lopen deze keer..
Hey ladies, Hier nog niks geboren hoor Het rommelt wel nog steeds vrolijk, maar er komt niets door... Wel ga ik morgen aan de VK vragen of ze eens wil voelen of ik soms toevallig toch al wat ontsluiting heb... want het zou me eerlijk gezegd niet verbazen als ik stiekem toch al een klein beetje ontsluiting heb Ben inderdaad ook nog steeds aan de race... elke ochtend lijkt mijn lichaam te denken ´zo, nu eerst leeg maken!´ Pfff... Maar goed, ik moet er gewoon niet aan denken dat dit kleintje nog 5 weken zou kunnen blijven zitten!! Dat trek ik echt niet!!!
Spannend ! Het schiet nu zo op , hier nog 4 dagen tot de ''officiele'' uitgerekende datum.. Ik hoop zó dat ie vóór 40 weken geboren word ! Nu tel ik af , straks moet ik misschien weer optellen.. Hier nog weinig ''gerommel'' , voel die kleine ook een stuk minder lijkt wel.. Ga het toch eens in de gaten houden , anders maar even de vk bellen.. Vriendin ligt in het ziekenhuis (41.5 weken zwanger & word ingeleid) Ik vraag me af of ze al mama is.. ze loopt al anderhalve week met een halve cm ontsluiting.. Moet er niet aan denken dat ik dat straks ook heb ! pfffffff.. Ik wil ook snel mama worden , kleintje kom nou ! Alles is klaar.. *hoopt dat de kleine dit gehoord heeft*
@ Nathalie, arme jij, kan me voorstellen dat je echt loopt af te tellen nu! Ik hoop ook heel erg voor je dat je kleintje zich zo snel mogelijk zal melden, mét een fijne en voorspoedige bevalling natuurlijk!
PS @ Nathalie, Ik sta ook heeeeeeeeeel vaak op de kinderkamer aan het wiegje... me voor te stellen hoe het dadelijk is als ons kleintje er in ligt (poging tot)... is gewoon leuk om je er op te verheugen he!
@ MamatoB ; Jaaaaaaa het is zo spannend ! En dan loop ik die kinderkamer in en uit en dan denk ik ''ER MOET ALLEEN NOG EEN BABY IN'' ! haha.. Heb net wel een grote wandeling gemaakt , hopelijk heeft het geholpen en gaat het dan een beetje rommelen bij bij in me buik..
@ Nathalie, Ik hoop voor je dat het helpt die wandeling!! Hier is het weer een beetje rustig. Heb net gedweild en geschrobd, maar moest na twintig minuten toch echt stoppen, het zweet brak me uit!!! Pfff!! Ik ben al weer klaar om te gaan douchen! Ik douche me wat af de laatste dagen! Lijk wel aan één stuk door te zweten... bluh!
Hahaha nesteldrang ! wel rustig aan doen hoor.. Ik heb die periode ook gehad dat ik echt de hele dag aan het poetsen was , En s'avonds uitgeteld op de bank zat met ONTIEGELIJKE pijn in me rug.. :x is geen pretje ! Ik douche ook het liefst 4 x per dag helemaal als het warm is ! Lekker die koude douchestraal op me buik mmmm Hier nog steeds geen tekenen van bevallen helaas , Kleine is wel drukker als gister heb ik gemerkt. Voel me nog prima , heb geen krampen niks.. Straks nog maar even een goed stuk lopen met de honden , en dan me bed in.. Jij ook rustig aan , en ik duim voor je & je kleintje ! Laat het maar lekker rommelen