De laatste weken, Klaagtopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Alieke, 11 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    AAh jij bent nog vroeger wakker, al kan ik niet zien hoelaat, want de tijd staat niet goed op deze site! Is dat bij jullie ook zo??

Het is nu 5:58 en linksbovenin staat zo een andere tijd!

Ik lig dus al vanaf 5 uur te spoken. Werd wakker omdat ik moest plassen en was zo aan het zweten. Laat eindelijk wat vocht los, fijn maar ik kan er niet door slapen!
    Dus nu maar even hier klagen en rondloeren en dan ga ik het straks maar weer eens proberen!

Zijn er nog meer nachtbrakers in tha house??

2. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    hihi...ik klaag even met je mee hier!! Hier hetzelfde probleem...ben ook alweer aan het spoken vanaf 05:00
    Moest ook plassen (again!), ging toen weer liggen en voelde me opeens wat misselijk worden....ben maar even naar beneden gegaan, misselijkheid zo goed als weg, maar ben wel KLAARWAKKER!! Morgen komt vast de man met de hamer weer aanzetten hahaha....(hulde aan het verlof en de middagtukjes in ieder geval! ;)

Sterkte meis!

@mamatoB: die mij van mij hoor ik hier beneden snurken!! grrr.... :)

3. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Ooh gelukkig snurkt mijn man niet, dan zou ik gek worden. Maar die van mij heeft lange armen (is sowieso lang) en die ellebogen vinden vaak hun weg in mijn rug of op mijn hoofd. Moordwapens noem ik ze! Dat is dus ook niet prettig!
    Ik ga om 7 uur toch weer even proberen te slapen, want vanaf 11 uur is mijn tante hier. Die komt de gordijntjes van de babykamer naaien. Dan kan ik moeilijk gaan liggen slapen haha. Ze blijft tot een uur of 6, dus het zou daarna evt nog kunnen!

4. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Trouwens even wat anders. Hebben jullie ook dat je de laatste tijd zomaar een huilbui voelt opkomen? Ik heb dat de laatste dagen ineens, ik moet zeggen dat ik er niet altijd aan toe geef.
    Maar dan voel ik zomaar om niets ineens een krop in mijn keel.

Ook ben ik ineens een heel stuk onhandiger geworden. Laat werkelijk alles vallen, ik knoei gigantisch, struikel elke keer over de tafelpoot, hoor dingen slecht, struikel over mijn woorden enz.

Herkenbaar???

5. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    hee meiden,
    ben er ook weer.... na 2 nachten echt super goed geslapen te hebben was het vannacht weer drama!!!! Heb met mijn mannentje gewoon om 3.00 s'nachts animal planet zitten kijken hihi... Heb soms het idee dat hij ook last heeft van zwangerschapskwaaltjes haha. Moest gister op controle bij verlos, en heb aantal weken geleden gehoord dat de kleine was ingedaald. En nu was hij/zij dat in 1 x niet meer, ze kon het hoofdje er zo uitwippen. Echt raar gevoel. Nu moet ik dus meteen plat als de vliezen breken. Vond het echt raar. Meiden hoop dat jullie een goede dag hebben. Het weer is in ieder geval prima voor ons zwangere...
    groetjes rensje

6. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Wonder boven wonder heb ik nu wel eens tot maar liefst 08.30 in bed gelegen. Ondanks dat ik vaak wakker ben geweest i.v.m. plassen en de bekkenpijn voel ik me eindelijk toch weleens uitgerust. Om 09.00 uur begonnen ze hier met de klopboor in de badkamer die grenst aan onze slaapkamer. Niet dat het geluid hier beneden minder is hoor. Ben nog bang dat hij straks spontaan in stuit gaat liggen....
    Man moet vandaag en morgen van 14 tot 22 werken en is pas om 22.30 uur thuis. Wordt dus weer gezellig...
    Om 12.00 uur mijn ouders naar het vliegveld brengen, die gaan tot maandag naar ierland... Kon ik maar mee. haha

@MamatoB, heb je nog meer kinderen. Anders moet je toch echt eens oordopjes proberen! Dat helpt bij mij echt super.

Hier trouwens ook af en toe huilbuien. Gisteren weer een domper gekregen toen de hypoheekadviseur weg was. Ik dacht dat we met ons inkomen genoeg konden lenen maar dat gaat in deze tijd echt niet meer op. dan nog maar even blijven zitten in ons hoekwoninkie....wil er wel op vooruit gaan als we verhuizen.... dus even gejankt want we hadden ons er al best wel op ingesteld om ons huis te koop te gaan zetten.

7. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    @ Pippeloentje: ik heb ze zelf (nog) niet die huilbuien (maar wat niet is kan nog komen, sta nergens meer versteld van nu ik zwanger ben hihi), maar je hoort het vaak hoor!! Toch die tergende hormonen denk ik....misschien toch maar proberen eraan toe te geven als het lukt, hoe naar misschien ook....
    en jezelf lekker extra verwennen met lekkere dingen!! ;)

Veel sterkte, nog even...we zijn er bijna!! :)

8. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Hey dames
    Vanaf de hoeveelste week mag je hier beppen?

:D

9. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    haha vanaf week 1??

10. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ Luna, wat rot voor je dat dat niet doorgaat met verhuizen meid :( die rot stomme crisis ook!!! Ik had het je gegund meid! Misschien als alles over een jaartje wat positiever uit ziet, dat het dan gewoon zonder problemen wel zal kunnen... ik hoop het voor je...

@ Pippeloentje: mega herkenbaar! Zowel het op voelen komen van een huilbui als het onhandige gedrag, alles laat ik uit mijn handen vallen! Gisteren nog een halve pot erwten op de keukenvloer. Ik laat overal in winkels geld vallen. De helft van mijn avondeten belandt op mijn buik. Vorige week had ik zo geknoeid met de aardappelen, dat ze van mijn buik af gerold waren en op mijn been hingen, waar de kat er meteen aan ging ruiken :D
    Ik denk dat het ook te maken heeft met mijn verstrooidheid (ben zo vergeetachtig als wat) maar ook met mijn pijnlijke handen (die heb ik sinds week 30 geloof ik), ik heb er minder gevoel in.

En die huilbuien; die voel ik dus ook regelmatig op komen. Vaak bijv. als ik heel geconcentreerd aan het ontspannen ben (ademhalingsoefeningen) en heel erg met mijn kindje bezig ben, dan voel ik ze vaak opkomen. Soms geef ik er aan toe, soms niet. Ik denk dat dan opeens alle spanning vrij komt - het straks moeten bevallen, de veranderingen in mijn lijf en leven - alles wordt me dan even 'te veel'.

@puzzcat: er is geen vereiste dat je een bepaald aantal weken zwanger moet zijn voordat je mag klagen; ookal staat in het topic onderwerp 'de laatste weken. ...' zwanger zijn kan in alle fases voor klachten zorgen dus je bent altijd welkom :)

Nou dames, ik heb uiteindelijk van zes tot acht op de bank geslapen, en van half negen tot half elf in bed... dat wordt weer een vermoeid dagje, denk dat ik vanmiddag ook maar weer er in kruip om de schade in te halen...

Oh ja, ik weet niet meer wie dit vroeg :D (hoezo zwangerschapsdementie!), maar de tijd kun je goed instellen bij 'Gebruikersinstellingen' en dan op GMT (Amsterdam) selecteren, dan kloppen je tijden wel... zo heb ik het in elk geval gecorrigeerd. :D

11. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Wil jullie niet ontmoedigen meiden, maar ook gewoon ff klagen!

Na de bevalling wordt het slapen er echt niet beter op! Ben dol gelukkig met ons zoontje hoor, maar heb sinds de bevalling geen 3 uur achtereen meer geslapen.

Het is het allemaal waard (soory, las net dat ik dat niet mag zeggen :D) Maar soms zoooo vermoeiend.

12. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ Suzie, haha is niet erg hoor :) dat lijkt me inderdaad ook vermoeiend! Heb je wel de mogelijkheid om overdag even te slapen als de kleine ook slaapt? Om de schade van 's nachts in te halen?

13. cle23

cle23 Actief lid

10 dec 2008
    420
    0
    0
    Dag dames,

Ook ik heb het even helemaal gehad. Net een lekkere huilbui gehad. Ik zit al weken vol vocht in mn voeten enkels en benen. Net een poging gedaan om mijn schoenen te passen (want ja wat doe je als het weer ineens minder word en je geen slippers meer kunt dragen?). Maargoed na de paspoging is gebleken dat ik niks aan kan. Toen werd het me duidelijk even te veel. Meer dames met dit probleem? En hoe lossen jullie dit op?

14. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

ik pas al mijn schoenen ook niet meer..
    dus blijf maar gewoon op slippers lopen ook al word het weer minder..ik vind het nu alleen irritant dat ik geen vest of jas aankan..niks past er nu dus in me tshirt..ga toch proberen om deze week nog ergens een goedkoop xxl vestje te scoren:D

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Ik pas mijn schoenen ook niet meer, dus hier eentje die zelfs in de regen met birkenstocks loopt... Ik hoef echter nog maar max 2 week ofzo, maar jij moet nog een aantal week, misschien toch een goedkoop paar in een maatje groter bij halen?

16. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ze zeggen toch als je vocht in de benen hebt dat je dan moet gaan liggen met de voeten omhoog?
    Dat doe ik al een hele tijd
    En heb zelfs reuma het helpt echt!

Nu ik even klagen:
    Vandaag 32 weken,en kan niet meer normaal liggen op bed
    Krijg het steeds benauwd,en wil bij het groene kruis gebouw een soort brug/schans halen voor je kussen
    Want als ik beetje meer zit dan lig begint de benauwdheid aftenemen
    Hebben jullie dit ook gehaald?
    Of hebben jullie een andere tip voor mij :D

17. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

werd net gebeld door de verloskundigepraktijk..moest voor een dagcurve naar het ziekenhuis..sochtends was me suiker 9,2 en smiddags 7,1..
    ze vinden het aan de hoge kant dus nu moet ik maandag weer naar het ziekenhuis voor een advies gesprek en evt weer een dagcurve..
    maar ik wil even klagen..ik had nog tegen dr gezegd dat ik sochtends boterhammen met nutella had gegeten..en ik vind eigenlijk dat ze nu een beetje laat zijn als ik evt zwangerschapssuiker zou hebben..(dat hadden ze toch dan al eerder moeten merken?)
    weet iemand toevallig wat ze dan gaan doen..moet ik dan voor die paar dagen nog op dieet?

18. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    die rot aambeien ook kan nu niet zitten/liggen /staan doen echt zeer
    ze kwamen spontaan gister middag ik tilde mijn zoontje bij de trap naar beneden en pong aambeien zo heb ik ze nog nooit gehad maar er zitten er veel bijna netzoveel als na de bevalling van onze eerste bah bah bah auw auw auw
    zo ff geklaagt

19. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    hallo dames,

ook hier net een flinke huilbui gehad. Heb gewoon al nachten lang achter elkaar nauwelijks geslapen en dat begint me echt op te breken. Ik word er ontzettend depri en chagi van, en jankerig dus. ik ga zometeen maar weer eens wat proberen te slapen..

liefs

20. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

@mamatoB. Ik probeer zo veel mogelijk te slapen idd. Als de kleine slaapt doe ik ook even een hazeslaapje. Vind het wel erg lastig, het huishouden enz gaat ook gewoon door. Maar goed, met Milan gaat alles goed en dat is toch het belangrijkste. Hoop gewoon dat hij snel door gaat slapen zodat ik ook weer een beetje aan mezelf toekom.

Succes met de laatste lootjes, voor je het weet is je kleintje er! (Al lijkt het nu vast erg lang te duren)

@Mrij. Had je wel nuchter laten prikken dan? Want dat is toch wel de bedoeling bij een dagcurve.

Bij mij was de glucose nuchter ook wat te hoog. Ik heb toen in het zkh een gesprek gehad over voeding enz, en heb nog een keer bloed laten prikken. Toen was de uitslag gelukkig goed.

Heb je al eerder in je zwangerschap een dagcurve laten doen? Het kan zijn dat je uitslag toen wel goed was en het pas later verhoogd is. Dus dan kunnen ze er niet echt iets aan doen dat het nu ondekt wordt. Tenzij je in een korte tijd veel aangekomen bent of je niet goed voelt. Dan hadden ze het wel eerder moeten controleren.

Hoop voor je dat het meevalt. Succes op je afspraak!

Deel Deze Pagina