De laatste weken, Klaagtopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Alieke, 11 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    hee luna, inderdaad wat heleen zegt. Beebje is wel gedeelte ingedaald maar kan er nog uit schieten, dus als de vliezen breken moet ik meteen de verloskundige bellen en die komen controleren of dat de navelstreng niet tussen het hoofdje of de bekken klem zit. Anders krijgt het kindje het benauwd. Als de verlos zegt dat alles goed is mag je weer uit bed.
    Verder is net mijn lieve schoonbroer een telefoon komen brengen dus ben weer mobiel gelukkig hihi
    ga zo toch nog maar even wat shoppen, moet iets doen om me tijd door te komen hihi...
    veel liefs rensje

2. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

hey dames

wat een gezellige drukte hier alweer , super dat jullie lekker hebben geslapen en nu volhouden zo haha

voor degen met verlos. afspraak succes en veel plezier met luisteren naar je kindje , ik mag vanmiddag ook weer heen tijd vliegt echt zo als je elke week heen moet ;)

x

3. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    #543 Huismus, 4 sep 2009
    Laatst bewerkt: 4 sep 2009
    :D Hahahahaha, wat vreselijk irritant zeg, ook dat nog!

4. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    hey dames,

ik heb hier toch een aanval van harde buiken!! niet meer normaal! afgelopen uur echt om de twee minuten een keiharde buik! hebben jullie dit wel eens gehad?? vind t maar erg vreemd. ze doen niet echt pijn ofzo, maar voelt wel heeeeeeeel vervelend. Ik heb niks geks gedaan verder, niet te veel bewogen, niet gestresst.

pffff echt heftig zeg, zo veel harde buiken heb ik nog nooit gehad in zo´n korte tijd.

xxx

5. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    heee meis,
    ja heb ik regelmatig, zoals vorige week.
    Dat ik echt een paar uur achter elkaar een harde buik heb zonder tussenpozen. Is niet pijnlijk maar ook echt niet fijn!!!
    Dus weet hoe je je voelt, volgens verlos alleen maar goed want je lichaam is aan het oefenen. En blijkbaar mag dat op het termijn dat wij zijn. Soms zetten ze door te echt weeen!!! maarja wil je natuurlijk niet te veel hoop geven haha.
    Oja trouwens over de telefoon, kpn blijkt in brabant een flinke storing te hebben dus daar heb ik last van... fijn!!!
    veel liefs rensje

6. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    oh dat hoorde ik net op het nieuws ja, van kpn!

Nou, ik heb hier effe zitten timen, omdat het zo´n heftige harde buiken zijn (zo krachtig heb ik ze nog niet eerder gehad namelijk)

12.17 uur

12.20 uur
    12.24 uur
    12.29 uur
    ze zijn wel heavy zeg... poeh poeh...

misschien is dit toch een voorteken... he bah, was net helemaal overtuigd dat het nog 2 weken ging duren ,en nu dit weer! :(

7. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Net groeiecho gehad: Wurm groeit nog steeds, maar iets langzamer. Het koppie ligt zó laag, dat ze geen betrouwbare meting meer kon doen en voor de rest lag de kleine zó op een hoopje, dat ook de resterende metingen wat moeilijk gingen. Geschat gewicht op dit moment 3467 gram..bijna 7 pond dus. Het is met een goede 2 ons per week gegroeid, dus als het blijft zitten tot week 42 schat ik dat het zeker een dikke 8 ponder wordt. Wel had ik minder vruchtwater, maar dat schijnt niet zo apart te zijn in dit stadiujm van de zwangerschap.

De echoscopiste zei al: ik denk niet dat ik je nog ga zien...let's hope so!

Straks naar de gyn!

8. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Hallohallo,

ik ben weer terug van de vk en mijn bloeddruk was nog hoger dan vorige week. Normaal is tíe 120/70 gemiddeld, vorige week was tíe 120/80 en vandaag was tíe 130/85.
    Dus beduidend hoger!
    Morgenochtend komt vk weer even bloeddruk opmeten, als tíe dan nog te hoog is dan moet ik naar het ziekenhuis voor bloedtest! Dus spannend!

Beebje ligt nu wel mooi ingedaald, ben ik blij om. Was vorige week nog niet zo. Ik dacht het al wel, want had ineens veel last van bekken en heupen hihi.

MamatoB, ik heb ook veel harde buiken de laatste tijd, volgens vk is het normaal de we nu meer harde buiken gaan krijgen!

9. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ helen: super dat het zo goed gegaan is !

@ pippeloentje: wat vervelend dat je bloeddruk weer te hoog was :( hoop voor jou dat het morgen weer wat beter is. wel goed dat ze het zo goed in de gaten houden he. voel je je verder wel goed?

wat betreft mijn harde buiken ,ze blijven maar komen, om de paar minuten, al anderhalf uur zoiets, ik vraag me echt af of dit een voorteken is, want zo heftig en vaak heb ik ze nog nooit gehad in mijn hele zwangerschap.

10. Geekess

Geekess Actief lid

13 mei 2009
    185
    0
    0
    Den Haag
    Mij hebben ze verteld in het ziekenhuis dat ik echt moest bellen als ik in dit stadium van de zwangeschap voor langere periode harde buiken zou krijgen die kort op elkaar volgen. Dat zou ik dus als ik jou was doen, al is het maar voor je eigen geruststelling.

Edit: Uh... je mag je *eigen* ziekenhuis/verloskundige natuurlijk ook bellen, hoeft niet de mijne te zijn ;)

11. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Ja voel me verder niet slecht hoor, beetje onrustig alleen!

Als je je zorgen maakt gewoon even je vk bellen! Ik zou het doen als ik jou was!

12. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    hi dames,

oh echt waar geekess? daar had ik geen idee van... hm... dan ga ik toch misschien de VK maar eens bellen straks...
    ben net even in bad geweest, dat deed wel goed, hoewel buik wel gespannen bleef, en nu ik er uit ben gekomen heb ik een erger menstruatie gevoel onder in... :) zou het dan toch?? ik denk de hele tijd ´nee joh, dat duurt nog 2 weken´ ... maar ondertussen wel buiten adem van de harde buiken...

xxx

13. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    hey dames

heb toch maar even naar de praktijk van de VK gebeld. de assistente vertrouwde het toch niet helemaal en zou de dienst doende VK mij mobiel laten bellen... :$ zou het dan toch... of zou het toch vals alarm zijn... heb ze in elk geval nog om de paar minuten en het menstruatie gevoel wordt nu wat heftiger... maar geen pijn hoor.
    Ik hou jullie op de hoogte! :)
    xxx

14. Geekess

Geekess Actief lid

13 mei 2009
    185
    0
    0
    Den Haag
    @MammatoB: Succes! Misschien is het niks, maar altijd beter dat er even naar gekeken wordt. En die twee weken, tja, als ze er aan toe zijn, komen ze hoor ;)

15. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ Geekess,

dankjewel!

ben wel even benieuwd; hadden ze bij jou gezegd dat dat het begin van de bevalling kon betekenen dan? dat ze je zeiden dat je dan direct moest bellen naar het ziekenhuis?

16. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    haai,

de verloskundige stond opeens aan de deur, dacht dat ze me zou bellen, maar ze kwam voor alle zekerheid meteen even langs... wat een service!

ze zei dat het waarschijnlijk voorweeën zijn, voorwerk om de baarmoeder mond te verkorten / te verweken. dit kan betekenen dat als het aanhoudt, vanavond, vannacht of morgen doorzet in ontsluitingsweeën (die dus wel pijn gaan doen dan), ....maar het kan ook zijn dat het weer weg trekt en nog een week of twee duurt.

Ik moet nu dus gewoon even rustig aan doen en afwachten wat vanavond / vannacht brengt... en anders is het vals alarm... maar vd andere kant is het wel goed dat de baarmoeder al wat voor werk is aan het doen natuurlijk.

ik moest bellen als de vliezen breken, ik bloedverlies heb OF als de weeën om de paar minuten kwamen en pijnlijk waren (dan zijn het ontsluitingsweeën) en als ik twijfelde of het ontsluitingsweeën waren of niet, moest ik in bad gaan. als het in bad erger wordt, zijn het ontsluitingsweeën. wordt het minder in bad, dan is het waarsch. nog steeds voorwerk.

kortom ik weet eigenlijk nog steeds niks zeker, kan vriezen kan dooien ;)

moest wel in de gaten blijven houden of ik ukkepuk nog regelmatig voel.

we wachten het maar weer af!!

17. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    heey meiden,
    weer terug van het shoppen!! nog even een mooi pakje gescoord hihi..
    @mamatob, oooooooooooooh meis je houdt het zo wel spannend hoor. Hoop het wel echt voor je want het mag nu!!! Houden je in de gaten hoooor.

Ik weet even niet meer wie het net schreef maar die moest voor de bloeddruk naar het ziekenhuis morgen omdat dit 130/80 ofzo was??? Bij mij is hij ook een stuk hoger geworden woensdag 145/84 en volgens de verlos was dit niet om zorgen om te maken omdat je op het einde liep van de zwangerschap. Urine enzo was ook gewoon goed dus snap niet dat je daarvoor naar het ziekenhuis moet?? Of zijn er meerdere klachten???
    groetjes rensje

18. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Ja mijn schildklier werkt ook wat te traag en die combi is niet goed ofzo.
    Als ik naar het ziekenhuis moet dan krijg ik daar een bloedtest, dus best kans dat ik gewoon weer naar huis gestuurd word hoor!

19. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Wel de check bij de gyn was goed. Vooral voor wurm. (bloeddruk voor mijn doen netjes: 145/88) De groei is netjes, hartslag was goed te horen, baarmoeder okee maar helaas.....mevrouw is nóg niet ingedaald. Verder dan een BIBI kwamen we niet. De moed zonk me even in mijn schoenen, want waar komt dan al die extra pijn in onderbuik en bekken vandaan? En ik begin nu toch echt bang te worden, dat ons kind zich lekker tot oktober in mijn buik gaat verschansen! Het is natuurlijk fijn te weten, dat die kleine het nog naar de zin heeft, daarbinnen, maar voor mama wordt het wel slopend zo! En dat het nog niet is ingedaald is ook niet fijn, want bij brekende vliezen mag ik dus wel meteen plat gaan. Fijn hoor..als je als doordeweekse alleenstaande alles allen moet doen. Straks loop ik door de C1000 en dan is het bingo...

Maar goed. de gyn was begripvol, maar grijpt vooralsnog echt niet in (en dat had ik ook wel verwacht). Voor de zekerheid moet ik nog wel een glucose dagcurve laten doen en dan mag ik over 2 weken pas weer terugkomen.

20. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    heey hellen1971,
    nou bij mij was het dus precies hetzelfde. Dacht ook dat de beeb ingedaald was maar ook nog niet helemaal. Ze konden hem/haar er zo weer uitwippen. Beebje ligt wel goed maar niet vast. En ik mag dus ook plat, vond het ook een domper want vorige week dacht ik echt dat de bevalling begonnen was. Had zoveel buikpijn en rugpijn soort menstruatiegevoel. En erg veel harde buiken. Ik heb dus nu ook echt het idee dat ik vollopig nog niet beval. Denk dat ik de hele tijd ga uit zitten.
    Dus weet hoe je je voelt. Volgens de verloskundige was het niks om zorgen over te maken want veel kindjes dalen pas het laatste moment in. Alleen dat je dus plat moet....
    Vandaag lag dus netwerk van de kpn plat en was alleen thuis. Hebben dus ook geen vaste lijn, denk fijn als nu mijn vliezen breken moet ik meteen gaan liggen en bellen maar heb geen bereik. Tja de hormonen sloegen meteen op hol. Heb mijn mannetje verplicht om regelmatig zijn mail te checken, gelukkig doet het netwerk het weer hahah. Niet dat het zon vaart loopt maar je zult net zien.
    veel liefs rensje

Deel Deze Pagina