De laatste weken, Klaagtopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Alieke, 11 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Middenvoor onderin, net boven het schaambot. Ik heb flinke BI, maar dit voelt anders! Vaak had ik ook nog last van de banden, maar dit zit echt midden onderin.

2. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    MamatoB en Luna1, nou mijn humeur is ook niet om over naar huis te schrijven! Ik ben dan wel opgelucht maar tegelijktijd ook doodvermoeid. Vannacht maar 2 en een half uur geslapen, en de hele dag gister harde buiken en diarree! Dus ga zo lekker weer even naar bedje toe.
    Mijn man is net weg, dus heb ff de rust. Hij heeft vanmorgen de klossen onder het bed gezet, dat zal wel ff wennen zijn hihi.

Luna1, leuk he om te shoppen en ook zo handig om dat online te doen! Ik heb laatst leuke kleertjes bij de H&M besteld! Leuk hoor die mc gregor shirtjes.

Hellen, zal je nu niet meer last hebben van je ingedaalde beebje, heb ik namelijk wel. Idd vervelend die pijn, maar tís maar tijdelijk moeten we maar weer denken!
    Sterkte!

Liefs Pip

3. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Hellen, hier ook BI zoals je weet en ik herken dat gevoel bij het schaambot wel! Ik heb het ook sinds een paar dagen heel erg. Ik kan daardoor gewoon niet meer draaien in bed en voel het vooral met lopen. Tja hoe moet ik het gevoel verwoorden...alsof er iemand een paar keer tegenaan heeft geschopt ofzo.... Voel je dat?

@Pippeloentje, haha het is inderdaad al klossentijd voor jou. Ben benieuwd hoe je ermee slaapt. Niet uit bed vallen hoor!
    Bedankt, ik vind die merkkleding zo stoer voor jongens. In de winkel was ik 120 euro kwijt geweest voor beide truitjes en nu op marktplaats 32,50 euro. Scheelt weer ;)

Mijn naambordje is klaar. Nu nog even drogen en dan kan hij op Bumba geplakt worden.

4. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    hoi dames,

Ik ben weer een beetje boven water ;)

Hellen, ik hoop dat je inmiddels al wat minder pijn hebt?
    Kan het misschien met indalen te maken hebben? Hoe beter kindje in daalt, hoe meer druk er komt op bekken en schaambot, toch? Sterkte meid!

Hier is mijn manlief de hele dag aan het klussen geweest, heeft op de kinderkamer nog wat laatste dingetjes vast geschroefd en opgehangen, daar ben ik nu toch wel heel blij mee. Ik heb alleen wat boodschappen gedaan en wat gestofzuigd, dat vind ik wel weer even genoeg ;) Heb gewoon zo´n laag energy level he! Kan wel de hele dag pitten!

Ik ga vanavond lekker in de pyjama op de bank hangen en films kijken en gewoon chips eten (heb ik echt eens zin in) en misschien nog even in bad, of manlief eens aankijken of hij mijn schouders eens wilt masseren... :D heb besloten me te laten vertroetelen omdat ik dat verdien!

Dus dames: mijn advies om de humeuren op te vrolijken: laat je eens lekker masseren of knuffelen en vertroetelen, we hebben het verdiend!! Wij lopen negen maanden zwaar te zeulen voor de mannen, dus mogen ze er ook wel eens iets voor terug doen! :D

tot later!!!

5. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    iemand ondertussen al bevallen??

hier nog steeds ziekjes.. pff.. t valt niet mee!

6. Momfulness

Ja hoor, ben al vanaf 04.00 uur wakker. Man heeft overal jeuk (?!) waardoor ik de hele tijd naar zijn gekrab lig te luisteren. Wordt er gek van. Ook heb ik flinke krampen in mijn buik die om de zoveel tijd helemaal samentrekt. Nu ik zit gaat is het net wat beter te doen.

Ga even mijn rennies pakken en hoop straks nog even te kunnen slapen.

7. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    hee meiden,
    denk zal eens even checken hoe het met jullie is??? zitten allemaal in zón spannende tijd. Krijg er zelfs af en toe de kriebels van... vind het echt een apart idee dat ik ieder moment kan gaan bevallen. Zoals jullie zien ben ik dus ook al wakker, maar moet zeggen dat ik toch niet echt verkeerd geslapen heb.
    maar vind 1 ding zo raar van mezelf, voel me een beetje wazig. Niet alleen nu maar gister overdag ook en nu weer. Het gaat allemaal zo langs me heen. Beetje dromerig erg apart. herkennen jullie hier iets in, dat wazige??? Voel me dus ook totaal niet opgefokt ofzo alleen sloompjes en rustig en wazig.... echt zo raar, terwijl ik normaal altijd zon zenuwpees ben. Meiden succes vandaag, hou een beetje dit topic in de gaten want ben benieuwd of dat er nog veranderingen zijn.
    groetjes rensje

8. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    goedemorgen allen!

na 5 uurtjes slaap heb ik t maar opgegeven.. kben zo moe, maar kan egt niet slapen door de verkoudheid! mn neus zit potdicht waardoor ik telkens moet snuiten anders krijg ik t zo benauwd.. resultaat: zware hoofdpijn en droge pijnlijke neus! moet ook steeds hoesten.. en telkens niezen.. voel dat steeds in mn buik.. hoop dat de kleine dr niets van merkt! eet al sinds ik verkouden ben slecht... alleen 's avonds n beetje maar probeer wel ong 1,5 liter water binnen te krijgen.. is dit slecht voor de kleine? heb GEEN koorts!

9. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    heey moesch,
    volgens mij is het niet slecht voor de kleine, als je maar genoeg drinkt. Dat is het belangrijkste, kindje pakt toch wel wat hij/zij moet hebben. Ben zelf ook erg ziek geweest tijdens de zwangerschap met veel overgeven en diarree maar dit kon ook geen kwaad. Als je jezelf zwakt voelt helpt vaak een glaasje cola wel, dit kan ook echt geen kwaad als je maar niet de hele fles opdrinkt. Hielp bij mij supergoed, ook voor de keel.
    succes meid,
    veel liefs rensje

10. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    En die verstopte neus kan ook een zwangerschapskwaal op zich zijn..ol heb er al maanden last van, met name met slapen!

11. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    thnx rensje! ik zal s proberen met cola.. t is niet dat ik me zwak voel.. maar ik voel me wel ziekkkkkkkkkkk.. ik denk ook wel dat t geen kwaad kan voor de kleine, die beweegt volop maar vindt t wel zielig als ik telkens moet snuiten en niezen want dan trekt mn buik zo samen.. ik hoop dat ik me snel beter voel.. heb t na 4 dagen verkoudheid wel gehad!!

12. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    denk je? wat doe jij er tegen?
    t is niet zo dat hij alleen maar dicht zit, wat natuurlijk al zwaar erg is.. maar t kriebelt ook zo!

13. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    #593 mamatoB, 6 sep 2009
    Laatst bewerkt: 6 sep 2009
    Goeiemorgen dames,

Ik zie dat we allemaal vroeg op zijn deze zondag... zou dat wat te betekenen hebben? ;)

@
    Luna eh ik bedoel MoesCH sorry, correctie ; wat shit dat je nog steeds ziek bent... maak je geen zorgen, jouw kindje krijgt heus genoeg binnen, de reserves gaan eerst naar het kind en daarna pas naar de moeder namelijk. Wat Rensje ook al zegt, wel genoeg drinken inderdaad, dat is wel heel belangrijk. Misschien kun je overdag ook wat beschuit of bouillon nemen wat licht verteerbaar is? Zo krijg je toch wat meer binnen, want als je zo weinig eet verzwak je nog meer natuurlijk.. sterkte!

@ Rensje; ja, die wazigheid die ken ik wel... het ene moment is het erger dan het andere, maar toch... ik denk dat je onderbewustzijn zich ook steeds meer op de bevalling voorbereidt, en daardoor minder oog heeft voor andere zaken. Dat is natuurlijk ook goed want je moet er mentaal en lichamelijk klaar voor zijn...

Vanochtend werd ik om 8.00 uur wakker van PIJN in mijn baarmoeder, echt een zware menstruatiekramp, die ongeveer een minuut duurde. Ik schrok er gewoon echt wakker van. Daarna naar het toilet gegaan, wat gelezen, geprobeerd weer te slapen maar dat lukte niet. Mijn buik voelt gewoon echt ongesteld. om half negen meende ik weer een kramp te voelen, maar niet zo heftig als die om 8.00 uur.

Maar... aangezien ik me had voorgenomen dat ik niks geloof totdat er een halve emmer vruchtwater wegloopt of er een hoofdje uit komt, ga ik dus nergens van uit!!! Zal wel weer eens het zoveelste vals alarm zijn!

groetjes en dikke knuffel voor de dames

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Spannend MamatoB!

Moesch: tja ik doe er weinig aan, want je mag geen neussprays gebruiken...dus ik probeer gewoon te snuiten. Maar soms lukt dat niet en dan word je wakker met een kurkdroge mond ..of erger..dan ga ik snurken ...

15. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    mamatoB wat spannend meid! hoop dat t vandaag voor je doorzet!

hellen71 erg lastig! ik doe idd ook alleen snuiten! en merk dat spoelen ook iets helpt,, fftjes maar.. maar voor de rest is t niet te doen!
    jij hoeft nog maar ff!

16. Momfulness

MamatoB, ik denk dat je berichtje voor Moesch bedoeld was. ;)
    Wat naar dat je zo'n pijn hebt gehad! Gaat het nu wel weer beter.

@Rensje, lijkt me heerlijk zo'n "joint" gevoel. Hier het tegenovergestelde.

Hier helaas een rotnacht gehad. Heb vannacht mijn man wakker gemaakt. Zo'n krampen. Ik dacht nee hé...het is begonnen. Nu gaat het wel weer. Ga zo weer op bed liggen. Om jullie even een beeld te kunnen geven van de badkamer en waarom ik er zo over loop te zeuren. Hier een foto...

17. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Oooh arme jij!!
    Wat een ellende zo'n niet afgemaakte badkamer :(
    Hoe lang zullen ze er nog over doen?
    Ik snap niet dat die mensen niet wat sneller doorwerken met een hoogzwangere dame in huis! ;)

18. Momfulness

haha erg hé!
    Mijn man denkt dat het morgen klaar is. Hij werkt zelf ook mee. ;)

19. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    wow, dat is een optimistische, die man van jou :D:D of het ziet er veel erger uit dan het is, of ik ben weer een echte vrouw aan het wezen en ik zie niet dat het niet meer veel werk is ;)
    In elk geval zou het super zijn als het morgen af is, toch!

Hier nog steeds ongesteldheidsgevoel. Heb echt de neiging om een maandverband in te gaan doen, haha.

20. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Heb nog wat gevonden op internet over echte en valse weeën:

Echt versus vals

De enige betrouwbare weeën zijn deze die regelmatig komen. Dan pas is de bevalling begonnen, omdat ze leiden tot de opening van de baarmoedermond. Bij elke wee trekt de bovenkant van de baarmoeder samen en wordt de baby naar beneden geduwd, naar de baarmoederhals. Door de druk van het hoofdje van je baby ontsluit je baarmoederhals zich.

Om zeker te zijn dat je echte weeën hebt, neem dan een pijnstiller voorgeschreven door je arts of een warme douche ter ontspanning. Als dit niet helpt en als je minstens een uur lang regelmatige weeën hebt, stel dan je ziekenhuisbezoek niet langer uit. Bij een tweede kind vertrek je best nog vroeger, omdat de geboorte sneller kan gaan.

Vals alarm:
    Onregelmatige weeën: oefenweeën zijn niet constant;
    Tussen twee weeën zit 1 uur of meer;
    De weeën zijn meestal kort: 20 tot 40 seconden;
    Ze versterken niet en worden zelfs minder intens als je actief bezig bent of van positie verandert;
    Valse weeën voel je alleen in je onderbuik;
    De weeën komen zonder slijm of bloed;
    De weeën zijn beheersbaar en meestal kan je er zelfs doorheen slapen.
    Vrouwen die voor de tweede keer zwanger zijn krijgen sneller valse weeën. Ze worden veroorzaakt door de indaling van het hoofdje van je baby in je bekken en zorgen ervoor dat de baarmoedermond weker wordt. Deze oefenweeën treden vooral 's avonds en 's nachts op en kunnen enkele uren tot enkele weken voor de bevalling beginnen.

Echte weeën:
    Komen regelmatig: eerst om de 10 minuten, dan iedere 5 minuten en tegen het einde om de 2 minuten of zelfs sneller;
    Een echte wee begint zachtjes, maar wordt steeds krachtiger en heviger;
    Je voelt ze in je onderbuik, onderrug en bovenbuik;
    De baarmoedermond gaat zich openen tot je een volledige ontsluiting hebt van 10 centimeter;
    Ze duren 45 à 60 seconden;
    Ze volgen elkaar steeds sneller op: van elke vijf tot zeven minuten tot elke twee tot drie minuten;
    Weeën nemen niet af als je loopt of rust.
    Als de weeën iedere 3 tot 5 minuten terugkomen, meer dan een minuut duren en de ontsluiting beïnvloeden is de bevalling begonnen.

Deel Deze Pagina