De laatste weken, Klaagtopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Alieke, 11 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Even klagen: ben het zat! Alles is klaar, ik ben er klaar voor, ben erg nieuwsgierig naar m'n boeleke en wil gewoon bevallen! Helaas denkt kindjelief daar anders over... Volgens mij ga ik de 41 weken ook nog wel halen. Zou wel weer eens willen bukken zonder m'n ribben pijn te doen ;) En klaar met klagen.

2. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    OOOHHHHHH WAT DUURT WACHTEN LANGGGG!!!!

(*helemaal als je niet weet hoe lang het nog duurt*).

En ook hier einde klaagmodus.....

3. Sammy1986

Sammy1986 Lid

17 aug 2009
    45
    0
    0
    Gelderland
    Ohh... ik ben het nu ook al zo ontzettend zat... er komen steeds meer kwaaltjes bij... denk je van, nee nu kan er vast toch niets meer bijkomen, tuurlijk gooi dat er ook nog maar even bij... Ik heb nu al sinds maand 1 ernstige bekkeninstabiliteit... ik heb zwangerschapsdiabetis, sinds een week bloedarmoede geconstateerd heb de afgelopen dagen veel in het ziekenhuis gelegen, omdat ik weeën had, maar toch ook weer niet... ik ben het nu echt zat :( het enigste erg positieve wat ik telkens hoor van de gyn is dat de baby het super doet, zeer netjes geroeid en en gewoon erg gezond is. Dat is dan nog iets waar ik me vast aan kan houden. Ook weet ik gelukkig al wel dat ik zowiezo niet overtijd ga lopen, omdat ik met 40 weken ingeleid zal worden, omdat ik zwangerschapssuiker heb. Maar de gyn zei ook dat als de baby nu komt, dat ze het niet gaat tegenhouden... is dat wel normaal?

Sorry voor het lange verhaal en mijn geklaag :(

4. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Helleu ladies,

Hier weer een goede nacht gehad, maar een paar keer op om te plassen. Verder wel al weer direct van af het opstaan buikpijn en menstruatiekrampen. Het blijft maar duren. Nou ja, het zal wel allemaal voorwerk zijn, dat houd ik mezelf dan ff voor, dat het allemaal wel ergens goed voor is!

@ Sammy, bij mij zeiden ze met 34,5 week al dat ze het niet tegen zouden houden als ik weeën zou krijgen, omdat het kindje toen al op 3 kilo werd geschat. Het is natuurlijk altijd beter als ze langer blijven zitten (tot minstens 37 weken) maar als je kindje al zo goed gegroeid is is dat wel een heel goed teken, dus alleen maar positief....

Nou dames, ik hoop dat vandaag veel baby's geboren gaan worden! :D

Dikke knuffel,

5. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@mamatoB, het lijkt inderdaad wel allemaal voorwerk. Kan me voorstellen dat het nu ook wel heel erg spannend wordt. Sterkte met de pijntjes. Ben wel benieuwd hoe lang het nog duurt. ;) Liefs Luna

6. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    hee meiden,
    nou wil ook weer klagen, slechte nacht gehad.
    Het gaat echt met ups en downs.... de ene dag/nacht gaat het goed en de andere is het weer helemaal niets.
    Heb vandaag gewoon echt een griep gevoel. Heb vannacht gewoon paracetomol gepakt omdat ik zon druk in mijn hoofd had. Daarna wel lekker ingeslapen. Maar heb nog steeds een druk in mijn hoofd. Voel me echt lamlendig. Soms kan ik me ook druk maken of dat ik geen zwangerschapvergiftiging heb ofzo. Moest het wel in de gaten houden volgens verlos.
    heb nu bloeddruk van 145/85, en geen eiwit in mijn urine dus ze gaan er nog niet van uit. Verder gaven ze aan dat als ik een band om me ribben voel (net alsof ze riem aantrekken) moest ik ook meteen bellen. Nu voel ik wel vaak als ik een harde buik heb bovenin mijn ribben. Voelen julllie dat ook daar??? soms ga je gewoon twijfelen want als je dan gaat google vind je toch wel wat dingen die je hebt. Nou ben weer uitgezeurd, probeer me maar rustig te houden. Maar soms slaan de hormonen op hol. Terwijl ik gister nog zo rustig was haha..
    Ben zo blij als ons ukkie er is, want ben dit gevoel ook wel zat!!
    veel liefs rensje

7. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ rensje,

Arme meid! ik kan het me helemaal voorstellen hoor, hier maak ik me ook veel meer zorgen dan normaal door de hormonen. het is ook het moederinstinct al denk ik dan maar, dat is al volop in ontwikkeling. Je wilt gewoon het beste voor je kindje.

Om je vraag te beantwoorden; als ik een harde buik heb, voel ik dat vooral boven aan bij de ribben. Dan trekt het helemaal samen ter hoogte van de maag / ribben. Dus ja, volgens mij is dat normaal... ik voel de harde buiken vooral boven in!

Ik denk dat ze echt bedoelen als je continue een strak gevoel om je ribben krijgt. Maar als je twijfelt moet je dat gewoon even navragen joh.

8. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    Hey meiden na altijd klagen heb ik nu wellis een keer goed geslapen ook al ben wakker gemaakt eindelijk heerlijk nacht gehad.mocht wel ;) vanaf begin kon niet goed slapen maar goed hopelijk blijft zo maar kan ook verandere mijn kleine is sávonds nu veel rustiger en me ribben laat ze eindelijk heel.
    ze rekt haar beentjes vaak geeft paar trapjes de hik wrimelt met haar handjes draait haar billen verder doet ze niet veel meer eerlijk gezegd vind wel fijn ;) voel me wel beetje slechte moeder nu dit zeg maar wil zo graag haar kunnen knuffelen en mijn eigen lichaam kunnen terug hebben niet kwa bouw maar gewoon gevoel van beetje rust ben ik aleen hier in.als tegen niet zwangere zeg dan is meteen van ja je wou dit toch alsof ik dan niks meer mag zeggen erop ik wou ook wel maar wil niet zeggen dat altijd makkelijk is of zie ik dta verkeerd?

liefs

9. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ Brasilprincess

Tuurlijk niet, dat is heel normaal joh. Dat gevoel heb ik ook, en ik weet dat heeeeeeeeeeel veel zwangeren dat hebben vooral op het einde. Dan wil je gewoon je lijf weer terug voor jezelf. En als je dan bevallen bent, schijnt het dat je na een week die buik al weer mist :p:D

10. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    whahaha ja had gehoord me vriendin heeft 2 weken lopen huilen maar dat is denk ik juist missen wat je niet meer hebt.maar goed ik zal alle kwaaltjes niet snel vergeten ;) maybe helpt het en eindelijk de oogjes van je kleine kunnen zien daar kan niet op wachten eerste keer dat ze ogen open doet.

hoe voel jij je trouwens je loopt zo te zien 1 dag voor op mij?
    en helemaal klaar om te bevallen teminste voor zover je er klaar voor kan zijn ;)

11. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ brasilprincess,
    ja, we lopen zowat gelijk op he!! Ja, ik ben wel klaar er voor, voor zover je er klaar voor kunt zijn als je niet weet wat je moet verwachten :) ik verheug me niet bepaald op de bevalling maar wel op daarna! dus het is een heel dubbel gevoel, van de ene kant denk ik continue 'begon het maar al' en verheug ik me ontzettend op het moment dat we ons kindje in onze armen kunnen sluiten... van de andere kant zie ik wel op tegen de pijn van de bevalling en maak ik me zorgen of alles wel goed zal gaan... heel dubbel gevoel dus...

En jij?

xxx

12. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Tot mijn stomme verbazing zie ik net, dat ik vanochtend op de badkamer mijn slijmprop ben verloren. Niets van gemerkt! Hij lag op de wc bril (bleh!) Maar...wél een teken dat er iets gaande is, ook al weet ik dat het ook nog rustig 2 weken kan gaan duren.

En lang dacht ik dat het aan mij voorbij zou gaan..de nesteldrang. Maar sinds vanochtend heb ik dus ook nesteldrang. HELLUP!

Ik wilde alleen even mijn gootsteenkastje uitruimen en uiteindelijk had ik binnen een mum van tijd alle kasten en laatjes leeggeruimd, gesopt en geheel georganiseerd op rij en al weer ingeruimd. En ik een paar weken geleden nog smakelijk lachen om iemand die zelfs de diepvries helemaal ge-reorganiseerd had en nu word ik er zelf door gegrepen.

Het moet niet gekker worden!

13. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    ohh helen1971,
    Heb toch sterk het vermoeden dat er bij jou iets staat te gebeuren dan. Mijn moeder is ook s'morgens de slijmprop verloren en heeft toen die dag de hele dag lopen poetsen enzo, dag later ben ik geboren!!!! Wel spannend hoor.
    Vind het zoiezo wel leuk om te zien wie er hier als eerste gaat bevallen. Want we lopen allemaal zo dicht bij elkaar. Volgens mij zijn we allemaal rond 15 t/m 25 september uitgeteld!!!
    Hoop dat het bij mij ook een keertje door gaat zetten.
    Misschien een vieze vraag, maar had je wel een slijmprop met bloed erin???? Ik heb namelijk 2 weken geleden wat verloren ook vrije harde slijmprop maar daar zat geen bloed in. En tot nu toe dus nog niks.... alleen erg veel afscheiding, zelfs zoveel dat ik het wel ooit eens denk dat mijn vliezen gebroken zijn (sorry erg onsmakelijk hihi).
    @mamatob, dacht ook wel dat dat een harde buik is, maar twijfel soms gewoon en dat komt inderdaad door die hormonen. Mijn tentakels staan gewoon de hele dag paraat. haha.
    Dus doet me goed om te lezen dat dat bij jou ook zo voelt. Als ik echt twijfel ga ik wel bellen. Maar heb net lekker gedoucht en voel me nu weer een ander persoon gelukkig.
    Meiden ik hou deze topic in de gaten want ben zo benieuwd....!!! Hoop voor ons alle een goede en voorspoedige bevalling... en natuurlijk een gezond kindje.
    veel liefs rensje

14. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ rensje, ja tuurlijk dat heb ik ook meid. Daarom ben ik ook zo blij met dit forum; je kan ervaringen uitwisselen en mekaar gerust stellen, en daarnaast is het ook nog eens een gezellige manier om je zwangerschapsverlof door te komen zonder je pyjama uit te hoeven doen :D

Ik ben ook echt benieuwd wie als eerste gaat bevallen hier. Zo leuk om zo met elkaar mee te leven he?

xxx

15. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Nee er zat geenh bloed bij. Het was gewoon een hele lange, dikke en zeer taaie klodder wit-gelig slijm. Er ka'n bloed bijzitten, maar het hoeft niet!

16. o0mandy0o

o0mandy0o Lid

3 jan 2009
    68
    0
    0
    limburg
    t zou indd kunnen maar ik heb nu al 3 keer een slijmprop verloren en ik moet nog 5 weken
    ook had ik hele erge last van vocht verlies
    de vk d8 dat t een schimmelinfectie was omdat ik eiwiten in de urine had maar ben naar4 de dokter geweest en heb geen schimmelinfectie heel raar dus want als je eiwitten in de urine hebt is t een schimmelinfectie of een hoge bloeddruk en men bloedruk was ma 99 over nog wat
    weet t ook niet meer haha
    we w8ten maar totdat t zover is en laten ons versassen
    (K)

17. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    bluuuhhhh ff klagen, hier nog steeds krampjes... :(

18. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    heey mamatob,
    haha ik moet echt lachen met ons....!!! soms als jij iets schrijft is het net alsof ik het geschreven heb haha.
    Het enigste wat we kunnen doen is afwachten. Nu krijg je ook dat mensen gaan bellen van ben je nog niet bevallen!! Ik heb ook hyves en die staat ook helemaal vol met mensen die je sterkte en succes wensen. Is hardstikke lief maar word er ook een beetje griebelig van hoor. En dan komt net schoonmoeder binnen, ohhh het zal wel deze week worden want volgens mij duurt het niet meer lang als ik naar je kijk. Denk zie ik er dan zo verrot uit. Heb ik zón dikke kop gekregen. Heb je wel alles geregeld, geboortekaartjes alles..??? Wij zijn de laatste week nog geswitcht van jongensnaam!! (gelukkig). Ben wel benieuwd hoe de kleintje hier gaan heten en of dat het jongens of meiden zijn. Wel lekkker tijdverdrijf dit he...
    veel liefs rensje

19. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ rensje, hihi, ja herkenbaar he? We zitten echt in dezelfde flow / fase :p

Ik ben net heel eventjes voor een klein boodschapje naar de winkel geweest, nou, alsof ik een kermis attractie ben man, zo word je nagestaard. Maar je even voor laten gaan of hoffelijk zijn voor een zwangere dame, ho maar.

Het liefst zie ik gewoon helemaal niemand nu,behalve mijn mannetje en mijn moeder. De rest kan me gewoon even gestolen worden. Heb geen zin om 'gezellig te doen' met bezoek en zo. Ook geen energie meer voor.

Zo sociaal als ik voor de zwangerschap was, (altijd wel wat op de agenda staan) zo a-sociaal ben ik nu geworden, heb gewoon geen behoefte aan andere mensen! Echt raar! Deze week hebben we helemaal niks op de agenda staan en dat vind ik HEERLIJK.

Van de andere kant verheug ik me er op dat ik mijn lijf weer terug krijg en dan leuke dingen doen met hummeltje er bij, bij mensen op bezoek gaan en bezoek krijgen, als het eenmaal geboren is lijkt me dat dan wel weer leuk!

Wij hebben voor beide de namen klaar. We wisten namelijk pas met 34,5 week wat het geslacht was , dus we hadden beide namen al klaar staan. Nu hoeft er dus nog maar één :p

Wij willen dus niemand zeggen wat het wordt, omdat we het eigenlijk zelf ook liever als verrassing hadden gehad, maar het verbaast me echt hoe schaamteloos mensen toch nog gaan raden naar het geslacht, OOK als je nét gezegd hebt dat je het geheim wil houden! Ik vraag dan ook echt aan mensen om NIET door te vragen omdat ik het helemaal niet WIL verklappen... en tóch kunnen veel mensen het niet laten om door te blijven raden, vet irritant!!!

Nou, ik ga maar weer eens een bammetje eten en wat tv kijken of (positieve!) bevallingsverhalen lezen :p
    xxx

20. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    heey,
    nou wij weten dus echt niet wat het gaat worden, en het is zelfs zo erg dat niemand dat gelooft!! Krijg dan te horen je mag wel zeggen dat je het weet, nou we weten het ECHT niet! ah laat de mensen maar lullen toch. Ga ook nog een beetje opruimen. Weet je waar ik wel blij om ben, dat het nieuwe tv seizoen is begonnen. Tenminste weer leuke programma en niet die herhalingen!! tot snel..
    veel liefs rensje

Deel Deze Pagina