ow ik weet het echt niet meer.. Had vandaag van alles op het programma staan en nu weet ik niet of ik dat door moet laten gaan of niet.. K ben namelijk al vanaf 4 uur wakker, moet telkens naar de wc en ik heb iets wat op (voor)weeen lijkt... Om de 6-8 minuten heb ik een pijnlijk samentrekkend gevoel in mn buik dat doortrekt naar rug en benen.. Bleeh wordt hier echt onzeker van... Manlief is net gewoon naar zn werk gegaan (10 min rijden) en ik zit hier onzeker te zijn op de bank wat te doen?
goeiemorgen dames hier zijn vanmorgen volgens mij de vliezen gebroken , pfff nadat ik voledig in paniek raakte gaat het nu weer beetje. heb nog geen last van ween ofzo pfff wat spannend allemaal
Goedemorgen dames!! Ik zie een hoop onrust hier vandaag op t forum al! Zouden dan vandaag toch een boel kindjes geboren gaan worden? Ik had gisteravond en vanochtend bij het opstaan weer ontzettende menstru-krampen, vraag me af of het vandaag door zal zetten, zal wel weer niet.... @ pip ja dat klopt, inderdaad, het komt vaker voor bij kindjes. Vroeger zagen ze dat allemaal niet maar nu tegenwoordig met die echo apparatuur zien ze veel meer natuurlijk. Als het goed is trekt het ook voor of na de bevalling vanzelf weg. Maar ja dan wil je wel zo snel mogelijk bevallen @ Brasilprincess Proficiat meis!! Fijne dag vandaag he!! @ engeltje, wat spannend meid!! Heb je de VK al gebeld? Zou ik wel even doen! @ Loeloe, zeker even je VK bellen meid!! Ik wil je niet ongerust maken, maar een kennis van me had ook voorweeën, dacht ze, maar toen ze in het ziekenhuis aan kwam bleek dat ze al 8 cm ontsluiting had... dus als je echt regelmatig terugkerende samentrekkingen voelt, niet lang hellen, VK bellen!! Succes! Nou dames, ik moet gaan, moet zo bij de VK zijn, dus ik wens jullie veel succes en ik kijk straks snel weer hier, hopelijk worden er een paar prachtige baby's geboren vandaag!!!
Ja, dat had ik vannacht! Flinke indalings-/oefenweeën en het dametje maar druk bewegen en uitrekken. Alsof ze wilde ontsnappen. Zit je aan de ene kant met die vervelende krampen en aan de andere kant met een zwaar protesterende uk die de andere kant op probeert te gaan, wat niet kan, en dus hard tegen je vagina aanbonkt. Auch. Ik had dit nog niet eerder zo heftig gehad, maar "troostte" me maar met de gedachte dat het nog geen echte weeën waren (dan protesteren ze toch niet zo?). Wist gewoon niet wat ik moest doen, kon niet liggen, kon door mijn megaopgezette voeten ook niet staan. Uiteindelijk was (gek genoeg) de meest comfortabele houding voor mij gewoon op mijn rug liggen met mijn voedingskussen in mijn knieholtes. Geprobeerd rustig te ademen... het zijn oefenweeën dus dan kan ik ook oefenen, niet alleen mijn lichaam, maar dat is echt niks. Was vannacht en vanochtend zo verschrikkeld benauwd, inhaleren kreeg het vannacht niet weg. Nu ik overeind ben en opnieuw geinhaleerd heb krijg ik pas meer zuurstof. Bleh. Werd gillend en huilend uit een nachtmerrie wakker, arme manlief die kwam aanstormen en dacht dat de bevalling begonnen was ofzo Een ding weet ik nu na deze nacht, iets wat mijn roze wolk aardig donkerder heeft gemaakt: Vooral mijn onderbewustzijn heeft heel sterk het gevoel dat ik er nog niet aan toe ben, dat ik alle controle kwijt ben en dat ik praktisch gezien op dit moment er gewoon nog niet klaar voor ben. Ik denk dat de meeste aanstaande moeders dat gevoel wel ergens diep hebben zitten, maar als je de hele zwangerschap op happy hormones zweeft, is dat even een wakeup call.
@engeltje87: spannend! Ik hoop voor je dat het nu gaat beginnen. @Brasilprincess: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! doe rustig aan, doe alleen dingen die jij wil doen en waar je van geniet. Laat je vandaag maar extra in de watten leggen.
Ik heb vd week de waterdichte molton van de HEMA op mijn bed gelegd, ben er wel over te spreken, wat het kraken, zweterige en schuiven betreft. Misschien is dat iets voor je.
Meid, ik ken het... die angst heeft denk ik elke zwangere moeder die vlakbij de bevalling aan komt... het gevoel van 'kan ik het wel, zal ik het aankunnen, is mijn conditie goed genoeg' etc... maar let maar op, uiteindelijk kun je het, zeker weten, je zult jezelf verbazen hoe goed je het zult doen! Typisch trouwens; Ik heb ook dat ik tijdens die voorweeën op mijn rug ga liggen met het voedingskussen onder mijn knieën. Op de een of andere manier kan ik dan zo toch het beste een beetje ontspannen en me concentreren op mijn ademhaling. Dat helpt. Op mijn zij kan ik dan toch niet echt ontspannen. Misschien helpt het je om nog een voedingskussen te kopen en dat in je rug te leggen, zodat je wat rechter op ligt (krijg je meer lucht)? Het is altijd het proberen waard, toch? Sterkte meis... moet nu gauw naar VK vliegen, straks weer terug!
Grappig dat meer mensen dat hebben Ik zag gisteren ook dat mijn buik inderdaad flink naar beneden gezakt was. Dat is een heel gewicht dat opeens gaat hangen zeg. Daar is mijn voedingskussen op mijn zij dan weer perfect voor, voor ondersteuning. Ik zeg al de hele zwangerschap: beste aankoop voor mezelf tijdens de zwangerschap was het voedingskussen! Er gaat waarschijnlijk wel een tweede kussen komen, maar dan voor mijn man die pikt de laatste tijd steeds de mijne in. Wat betreft omhoog liggen: ik heb een prachtige supersonische alle kanten op elektrisch verstelbare bedbodem, waarmee ik mijn hoofd- en voeteneind al wat omhoog heb staan. Maar wanneer ik een paar dagen bijna zittend slaap, krijg ik teveel last van mijn rug, dus moet het wat platter. Wat gek genoeg wat opluchting gaf tegen die oefenweeën, waren kleine slokjes cola. Ik drink al jaren geen cola meer, alleen nog maar spa rood of gewoon water, maar mijn man heeft de switch nog steeds niet kunnen maken. Vannacht kwam in me op dat het zou kunnen helpen, tegengas (hahaha letterlijk) geven. En inderdaad. Wel hele kleine slokjes, in totaal ook niet teveel. Maar dat gaf me voldoende rust om weer snel in slaap te kunnen komen. Misschien een tip. Spa rood heeft ook bubbels, maar ik wilde blijkbaar ook iets zoets Spannend!
nou, hier is na alle heftigheid van vannacht niks meer aan de hand.. Af en toe nog een flinke harde buik maar verder niks, ben aan de ene kant wel blij, want anders had ik naar het ziekenhuis gemoeten en ik wil juist graag thuis bevallen.. Een ding is duidelijk voor ons allemaal; het zit er aan te komen maar nu nog ff niet.. @engeltje87 spannend zeg dat je vliezen zijn gebroken, dan weet je in ieder geval zeker dat het gaat beginnen.. Mn man zei vanmorgen toen ik zei dat ik dacht dat ik weeen had: "huh maar je vliezen zijn toch niet gebroken, dus dan kun je toch geen weeen hebben???" zucht... dacht ik toen...
@Brasilprincess gefeliciteerd en een hele fijne dag !!! hier is net verlosk. geweest en nu is het wachten op de weeen , bah krijg helemaal de zenuwen hiervan haha
Mn man zei vanmorgen toen ik zei dat ik dacht dat ik weeen had: "huh maar je vliezen zijn toch niet gebroken, dus dan kun je toch geen weeen hebben???" zucht... dacht ik toen...[/QUOTE] haha ik verloor gisterenavond laat een soort van vocht..maar t was niet wit het was gewoon doorzichtig en rook helemaal nergens naar ik vriendlief wakker gemaakt die rook en zei ja miss is het wel vruchtwater en ging gewoon weer slapen..mannen hahaha @brasilprincess: van harte gefeliciteerd en een fijne dag!! @mammatob: veel plezier bij de verloskundige! @ engeltje87: spannend, veel plezier en hoop dat je snel je kleine in je armen heb!!
@ Engeltje, wat spannend meid, ik kan me voorstellen dat je nerveus bent! Probeer maar te denken, als het goed is heb je binnen nu en twee dagen je kindje in je armen liggen!! @ mannen: haha, hou op, mannen kunnen soms zo lekker simpel reageren alhoewel die van mij inmiddels een ware expert is geworden, hahaha, maar ze zijn een stuk relaxter natuurlijk (of course, zij voelen geen pijn!!! wij wel )
PS; bij VK was alles goed. Kleintje ligt nog steeds mooi ingedaald, hartje klopte mooi en bloeddruk was 120/60 dus perfect. Hoe is het eigenlijk met rensje??? alles goed meid???
@ Engeltje, wat spannend idd! Ik zou ook nerveus zijn hoor. Hoe voel je je nu? @ Geekess, als het goed is ga ik vanmiddag even bij de hema kijken naar zo'n molton! Want dit is niets! Was het een dure molton? @ mamatoB, hoe laat moet je bij de vk zijn? Ik moet om 11:20 bij de vk zijn, moet dus ook zo weg! Ze gaan even mijn urine op eiwitten weer checken en mijn bloeddruk meten! Hoop dat hij nu goed is!
@ pip Ben al geweest bij de VK! Alles was goed. Zie boven ; onze postings hebben zich net gekruist geloof ik! Veel succes bij de VK!
wat een onrustigge nacht gisteravond begon t met harde buiken , buikkrampen ,diaree. vanacht de hele nacht wakker gelegen met steken in men zij misselijk en een hele onrustigge baby hij is altijd wel heel bewegelijk maar nu echt extreem sinds vanmorgen ook weer hevigge krampen alsof ik ongi moet worden ben eens benieuwd maandag pas naar de vk
Pippeloentje: Waterdichte moltons liggen net wat prettiger, hoewel ik merk, dat je daar toch ook wel wat aan vastplakt. Ze kraken in ieder geval niet! Chantal: hoe is je bloeddruk???? LoeLoe: hoe is ie? Engeltje: waaaaahhh spannend!!!! Mandy..ben jij ook niet stiekum bezig met bevallen? @mannen: de mijne dacht nog een hele tijd, dat bevallen alleen het persen was. Ik heb hem toch maar snel uit die droom geholpen en hij was oprecht verbaasd over het feit, dat de ontsluiting wel uuren kan duren...
...vraag me af of Rensje misschien ook al bezig is met bevallen???? dat zou toch wel super zijn voor d'r...
haha hellen, dat heb ik ook maar ik weet hoe rensje er naar uit kijkt en dat ze al zo vaak vals alarm had gehad... en nu ze al sinds gisteravond niet meer heeft gereageerd ga ik toch denken dat er misschien al wat aan het gebeuren is daar... hier sinds een half uur ongelofelijke rugpijn, onderin mijn stuitje...bahhhh ik ga zo meteen even naar een vriendin, even bij kletsen ... tot later! xxxx