Wie ook zo uitgeput? heb beetje wazig gevoel alsof alles beetje langs mij heen gaat. vraag mij af hoe voelden jullie bij eerste zwangerschappen voor dat je beviel? was je opgepompt door nenergie of juist helemaal op? liefs
Ik voel me ook moe hoor... is denk ik heel normaal tegen het einde. Hier kramp onder in de buik, en volgens mij slijm verlies, maar zit geen bloed bij, kan dat?
Waar is Rensje nou toch? MamatoB, komt me niet bekend voor maar ben ook nog niet zo ver in de zwangerschap. Bij twijfel gewoon bellen naar vk en anders kun je het ook even in het topic "na de bevalling" vragen. Dat doe ik steeds als ik iets aan ervaringsdeskundigen wil vragen. Brasilprincess, herken je gevoel niet echt. Lijkt me wel raar zo wazig. Hopelijk betekent het iets )
luna 1: is het ook snap ook weinig van maar goed zal wel bij horen.moet nog aantal dingen doen maar mijn hoofd staat meteen niet meer na helft vergeet ik. ik ga ook is in na de bevalling vragen ik steel die tip even dankje
Nou dames, ik begin toch wel een beetje nerveus te worden, want heb het idee dat ik mijn slijmprop in delen ben aan het verliezen vandaag... vanochtend zat er wat in mijn onderbroek en net op het toilet met afvegen ook op het toiletpapier.. (sorry voor details) het is wittig /gelig en dik, maar er zit dus geen bloed bij... begin nu toch wel echt zenuwachtig te worden, vooral omdat ik me vandaag ook anders voel dan andere dagen, beetje krampjes onder in bij vagina.. zou het dan toch snel gaan beginnen..????
@Brasilprincess, steel de tip maar hoor! Mag wel. @MamatoB, dit wordt wel erg spannend allemaal. Hou het goed in de gaten hoor! Ik blijf vanavond even volgen want ben benieuwd. Ik zal voor je duimen.
mamatoB:dat hoeft niet perse slijmprop te zijn want heb ook gehad vk zij is door hormonen verlies je ook dik geel slijm,en slijmprop verliezen kan nog hele tijd duren voor begint maar maybe is bj jou wel teken van begin van bevalling zal ook voor jou duimen net als bij rensje
hallo dames, mag ik hier even mee komen kletsen en klagen??? ben vandaag al 1 dag overtijd en dit is mijn 3de kindje!!! had wel verwacht dat dit babytje toch iets vroeger zou komen,maar nee,ik denk dat ze daar nog wel even wil blijven zitten! maandag moet ik even aan de monitor en als alles gunstig is wil mijn gyne eventueel dinsdag of donderdag inleiden,maar het liefst zou ik willen dat ze op een natuurlijke manier zou komen,liefst nog voor maandag. ben het nu wel een beetje beu aan het worden,die buik zit overal ook in de weg!! pfff gelukkig heb ik mijn ventje nog die veel van en voor mij kan doen. allè ik heb weer even mogen klagen (sorry),maar dat kan toch deugd doen!! groetjes sofie
@ sofie Tuurlijk mag je hier komen klagen, daar is dit topic speciaal voor gemaakt En zeker aangezien je al over tijd loopt kan ik me voorstellen dat je het wel gehad hebt er mee! (heb ik nu al soms ) Heb je al vaak 'vals alarm' gehad, dat je dacht dat het begon? Ik heb hier al een aantal keer vals alarm gehad, echt minder, dan ben je daarna zo teleurgesteld. Heb tegen mijn man gezegd, totdat ik lig te creperen van de weeën of een plens vruchtwater verlies, ga ik nergens meer van uit!! Dat ik vandaag in deeltjes mijn slijmprop aan het verliezen lijk te zijn, helpt niet mee, want dan word ik toch weer even zenuwachtig... maar het zal wel weer niks betekenen!!! groetjes!
@mamatob: heb al van vorige week vrijdag wel al een paar dagen last van zo'n paar uur (soms pijnlijke) harde buiken die toch met regelmaat komen,maar dan val ik elke keer terug in slaap of trekken ze weg en dan ist gedaan!! heb net hetzelfde gezegt tegen miojn vriend:vanaf het moment dat ik vruchtwater zie of ik kan niet meer lopen van de pijn,dan is het voor mij pad echt begonnen!! en over dat slijmprop:bij mijn 2de kindje verloor ik rond 14u de slijmprop en ben ik daarna een flinke wandeling gaan doen en tegen 19u s'avonds begonnen bij mij de weeen! nu ben ik de slijmprop ook al kwijt,maar hier gebeurd er nu niet veel!! ppppffffff dat wachten elke keer is niet leuk,maar vanaf het moment dat de bevalling begint,zal ik toch blij zijn hoor!!!! groetjes sofie
@ sofie, Ja precies, haha, je durft op een gegeven moment gewoon niks meer te denken he? Ik heb nu wel wat krampen die op beginnen te komen, maar ja voor het zelfde geld zijn het weer voorweeën en trekt het vanzelf weer weg. @ rensje: Ik vraag me echt af of alles goed met je gaat, ik hoop dat alles goed is en dat je inmiddels bevallen bent van je kleintje, en dat met mama en ukkie alles goed gaat!!
sofie 28: welkom en hebmet je te doen ik ben nu al zo zat laat staan als je overtijd loopt en dan ook al 2 kindjes rond hebben lopen.kom maar lkkr klagen samen met ons is heel gezellig elkaar een beetje steuenen. mamatoB:nou meid waneer moet je naar verloskubndige?ik pas dinsdag weer.als nog lang duurt kan je vk niet bellen om eerder langs te mogen komen want dit is ook niks zo in onzekerheid en steeds loos alarm.
@mamatob: ik heb wel gelezen in een boek dat s'avonds de voorweeen en weeen vlugger zullen komen omdat je lichaam dan meer ontspannen zou zijn en s'nachts zou dit nog erger worden! daarom dat de meeste bevallingen s'nachts beginnen!! ach we zullen wel zien hè hopelijk zet het toch èèn van deze dagen eens door. groetjes sofie
ja, hoe minder adrenaline in je lijf, hoe sneller de weeën op gang kunnen komen. dat komt omdat adrenaline (wat je lijf aanmaakt bij stress) de weeën afremt, omdat dit biologisch zo bepaald is (als moeder in een stress situatie zit kan ze niet bevallen dus stagneren de weeën totdat ze veilig kan bevallen) Dus 's avonds / 's nachts, als je volledig rustig in je bedje ligt, veilig, komen dan de weeën sneller op gang omdat er geen 'gevaar' dreigt. Goed geregeld van de natuur he?
ja,dat is zeker goed geregeld van de natuur!! maar toch spijtig dat dat zoveel voorwerk is hè!?pppfff groetjes sofie
ja, dat voorwerk mogen ze van mij afschaffen maar ook daar van zeggen ze dat het wel degelijk nut heeft.. (ik hoop t maar! )
pip wat jammer meid dat t geen vruchtwater was.. de kleine laat dus nog ff op zich wachten hahah.. Hellen1971 van harte gefeliciteerd meid met jullie dochter! Geniet van je kraamtijd en van de kleine!! zo zie je maar dat t elk moment kan gebeuren! en dat nog wel in 2 uur! wat n super bevalling! mamatoB had verwacht dat jij al bevallen zou zijn! de kleine houd je nog ff in spanning zo te zien! Is rensje al bevallen? Ik wordt nu wel ongeduldig.. t mag nu wel beginnen, die bevalling!
@ MoesCH, Hee hallo Van rensje niks meer gehoord, hoop dat ze inmiddels ook bevallen is!! Cool he van Hellen? Zo snel in een keer! Ik plak hier ff de tekst die ik net ook bij sept.mama's heb geplakt, anders moet ik alles weer opnieuw typen: daar ben ik weer. Mijn god ik word gek van mezelf onderhand, maar ja.... Ik heb om de zoveel tijd (om de vijftien / twintig minuten ongeveer) hele erge steken opeens, echt in de vagina en trekt omhoog in buik, kan dat ook een wee zijn??? Dit heb ik nog nooit gehad. Ben net even met manlief 15 minuutjes gaan lopen blokje om, en had er in die tijd twee. Echt dat ik 'auwaa' er van moest zeggen (doe ik niet gauw namelijk). Kunnen weeën ook als steken voelen? Of moet het per se als zware menstruatiekramp voelen? want ik voel wel iets krampen maar niet echt zoals menstru-kramp... Misschien waren het wel steken omdat ukkie diep ingedaald ligt, maar ik snap niet waarom die dan nu opeens plots op komen zetten. Maar weten jullie dat, of een wee ook als stekende pijn kan voelen?