Hahaha, geweldig zo'n klaagtopic! Wil ook nooit teveel zeuren, omdat ik erg blij ben met de kleine in m'n buik, maar soms is het toch wel heerlijk! Zeker nu ik het toch wel steeds zwaarder begin te vinden. Komt ie dan : hoe warmer het weer, hoe dikker m'n enkels en voeten! Zo erg dat er zelfs vochtrolletjes op zitten, waardoor ik m'n voeten bijna niet meer kan bewegen en dus ook bijna niet kan lopen! Verder ook veel last van vocht in m'n polsen, waardoor deze vrij pijnlijk zijn en ik ook m'n handen bijna niet kan gebruiken. Vingers zijn ook erg stijf en pijnlijk en ze tintelen ontzettend. Slaap erg slecht 's nachts doordat alles zeer doet. Wordt om het half uur wakker om te draaien omdat dan m'n ene zij weer zeer doet, dan de andere, dan m'n rug en ga zo maar door! Ben ook erg onrustig, vind het allemaal super spannend en loop soms echt te stuiteren. En ik voel me echt zo'n waggelende eend ! Ach als ik het allemaal zo lees valt het best mee !
erge toename van mijn bekkenpijn, waardoor ik me alleen kreunend kan omdraaien 's nachts...... Het lijkt wel of ik uitscheur van voren/onder....
@Sitara jee meis dat is echt vervelend ! misschien komt het wel snel is wel te hopen voor je en zeker met dit weer !
wel de kogel is door de kerk zaterdag ga ik opnieuw naar de gyn als er nog niks gebeurd is ben dan 40 weken en 4 dagen zal nog eens polshoogte nemen hoe het ermee staat en vragen om in te leiden (of een datul ervoor) ze hadden gezegd niet langer dan 5 dagen overtijd te lopen nu hopen dat ze hun aan hun woord houden! had het liever natuurlijk gezien, omdat er eig gn medische complicaties zijn (fgezien die verchrikkelijke jeuk en niet meer slapen) maar als het zaterdag nog steeds niet ingedaald is, geen opneing enzo, dan gaan ze er wel iets moeten aan doen (zeiden ze) wat ik wel merk is een heel verschil in beweging de afgelopen dagen hij is altijd heel erg actief geweest de laaste weken, maar sinds maandag toch wat rustiger geworen voel hem wel nog hoor, maar niet meer zoals vorige weken mss dit ook es aangeven, hoewel het wss komt door plaatsgebrek, maar toch je leest zo vaak dat het mis gaat na 40 weken, dat ik me toch meer zorgen maak naarmate ik meer en meer overtijd loop ivm verminderde werking placenta, meconium in het vruchtwater, ...) of ben ik nu helemaal paranoia? xxx
als ik berichten zie staan van meiden overtijd voel ik me zuur om nog te klagen. helaas verandert dat er niets aan dat ik al dagen niet lekker slaap, s avonds van jeukige ellende vroeger naar bed ga en dan het zuur me te grazen neemt, beebje is gedraaid en mn blaas alles voelt beurs ik kan niet wachten tot ik de kleine op mn buik heb liggen zuchtje..................... sterkte voor een ieder...
Mijn stuitje voelt alsof die zwaar gekneusd is, heel pijnlijk Kan niet lang zitten, echt irritant! verder nog niks te klagen Is daar nog iets aan te doen? vast niet iedereen sterkte met de (zware) laatste loodjes
BI wordt nu met de dag ondraaglijker Doe al maanden niks meer (op wat kleine stukjes lopen na om niet vast te roesten) maar het blijft erger worden. Ondanks alle oefeningen en het constant recht zetten door de osteopathe is de pijn nu echt verschrikkelijk en constant. Zelfs een uurtje stil (want draaien is natuurlijk ook niks) op bed liggen om bij te komen van de pijn of de slechte nachtrust is niet leuk meer. Bah! Was het al beu, maar nu nog meer! Oeh en werd ik eerst bespaard van vocht, nu heb ik ook nog worstenarmen, worstenvingers, worstenenkels en worstentenen Ben nog niet compleet veranderd in worst!
Nou, ik ben in ieder geval af van die verstopping. Dus kan gelukkig weer normaal naar de w.c. Wat een verademing, zeg! Verder geen klachten. Behalve dat ik iets slechter slaap in de nachten waardoor ik dus de afgelopen dagen pas rond 11.00 uur uit mijn bed kom. Maargoed, hoef toch nergens heen
Oh geweldig zo'n topic ik ga ook even meedoen - Eerste 3 maanden alleen maar gespuugd - met 14 weken ziekenhuisopname voor het plaatsen van mijn cerclage, waarvoor ze lekker mijn darmen en blaas opgetild hebben en ik dus een week lang ondragelijke buikpijn heb gehad, - met 20 weken echo waarop ernstige hartafwijking is geconstateerd - daarna iedere 2 weken controle en gesprekken in het ziekenhuis - met 32 weken vruchtwaterpunctie (gelukkig geen afwijkingen gevonden) - met 35/4 weken verwijdering cerclage, wat overigens niet helemaal gelukt is omdat ie vastgegroeid zit in het weefsel, volgens de gyn is ie wel los en kan het verder geen kwaad - loop nu met 2 a 3 cm ontsluiting rond en heb al 2 dagen regelmatige contracties die echter niet voor verdere ontsluiting zorgen dus mocht ik toch heerlijk naar huis - iedere harde buik moet ik echt wegpuffen, omdat het aanvoelt als weeen - mijn huishouden ligt op zijn gat - dat gezeik van iedereen om me heen werkt op mijn zenuwen, de eerste de beste die een vervelende rotopmerking maakt lust ik rauw..... En het allerergste van alles vind ik nog wel dat ik niet voor mijn zoontje kan zorgen, hij is nu lekker aan het spelen bij de buren want mama kan hem niet eens optillen......... Oh wat is het toch heerlijk om zwanger te zijn!!!!! Zo en nu ga ik weer heerlijk verder genieten van mijn zwangerschap want dat schijnt van iedereen om me heen te moeten.....
nu neem ik me elke ochtend voor..als ik weer eens goed klote geslapen heb..en me dus k&^%$# voel om te gaan klagen hiero.. t ff van me af te schrijven.. en dan lees ik de verhalen van de anderen en dan denk ik ...agh... t valt allemaal wel weer mee.. grin.. dus wat dat betreft is dit forum ook wel een mooie..om mij in iedergeval elke keer een hart onder de riem te steken
Nou hier mijn verhaal. De eerste 16 weken ben ik alleen maar ziek geweest, ik heb de hele tijd gespuugd en was daardoor ook nog 10 kilo afgevallen. vanaf week 17 ging het eigelijk steeds beter. Ik ging me ook lekkerder voelen. En nu ik de laatste weken in ga moet ik zeggen dat ik me behoorlijk goed voel. Ik moet vanwege een beperking 2 keer in de week naar de therapie, en dat moet ik echt blijven doen. Het is dan fitness onder begleiding. En ik moet zeggen dat het super goed gaat nog. Ik merk wel als ik lang sta of lang loop dat ik wel klachten begin te krijgen onder in mijn buik. En ik ben wat meer moe. Ik heb ook niet zo'n hele dikke buik die echt heel erg in de weg zit. Wat mijn grootste probleem is, is dat ik slecht slaap. ik kan niet normaal liggen.
@ chantal, dat slechte slapen ken ik, dat doe ik al sinds ik zwanger ben Eerst waren het gele gekke dromen die ik snachts had, daarna kwam de banden pijn waar ik van wakker werd, toen het stipt om 0.00 en om 4.00 uur moeten plassen ( waarna je natuurlijk niet meer kan slapen ) en nu is het om de twee uur plassen, wakker worden van de pijn in je heup en sinds vannacht zelfs het pijnlijke gevoel alsof je heup uit de kom draait zodra je je omdraait...inc krakend geluid Zal dus maar niet beschrijven hoe ik snachts dus ook naar het toilet waggel grin..
Slapen gaat hier nog wel redelijk. Heb alleen last van mijn man die knarsetandend de nacht doorgaat... Brrrrrrrrrrrrr daar kan ik zo slecht tegen! Verder klaag ik over de reacties. Mensen zien me echt als publiekelijk bezit.... Stond van de week bij de cafetaria en een man kwam naar me toe gelopen om te vragen of ik in verwachting was.... Ik antwoordde beleefd en hij vroeg of ik al leven voelde, en terwijl ik antwoord wil geven legt hij zo zijn hand op mijn buik... Dat soort dingenv ind ik dus niet prettig..> Brrrr...
Ojeetje ik heb dus precies hetzelfde probleem. Vooral dat mijn heup dan erg pijn doet. En je moest eens weten hoe ik mezelf omdraai, dat kost me vreselijk veel moeite. S,morgens moet ik gewoon aan mijn man vragen of hij me wil helpen om uit bed te komen, alles doet dan zoveel pijn dat ik gewoon niet overeind komen.
@ BellaLuna Ik had vandaag de twijfelachtige eer om voor het eerst aangesproken te worden door een wildvreemde over mijn buik... denk dat ik t lang heb kunnen uitstellen omdat ik bijna nergens kom zonder mijn oordopjes van mijn foon in.. kennenlijk zeggen die redelijk duidelijk.. laat me met rust Wat mij trouwens helpt tegen het omgevingsgeluid in de slaapkamer zijn.. sjucht.. oordopjes van het kruidvat..slaap er al ehm..zo een week of 19 mee ..erg aantrekkelijk , maar wel rustgevend. @ chantal Grin.. klinkt gek dit, maar ben blij dat jij hetzelfde hebt.. wilde mijn vriend al naar de ikea sturen voor een nieuw matras Ook ik moet me aan de muur en de kast vasthouden als ik mn bed uitstap om te plassen.. maar ook als ik langere tijd stil zit in de bus of zo..dan is het het ergste. Vermoed dat het bij mij, omdat mijn schaambeen ook beurs aanvoelt, het te maken heeft met het indalen. Ik weet niet of jij ook een heup hebt die pijnlijker is dan de andere, maar bij mij was mijn linker heup erger dan de rechter en wij zijn dus van bed kant gewisseld, zodat ik automatisch minder op mijn linker heup lig enne.. t helpt ..een beetje dan ..
@Sweet ik kan het beste op mijn linker zij liggen, als ik rechts ga liggen doet het het meeste pijn bij mij. Nee ik zal echt geen ander matras kopen, want het hoort toch echt bij de zwangerschap.
Mijn tante stond net op de stoep... "Zoooooo wat heb jij een dikke kop gekregen, je houdt zeker vocht vast!!!?" En bedankt..
die last van je heup dat ken ik en ik lig op links want ze raden aan dat dat de beste houding is maar omdat ik hoestbuien heb die opkomen als ik op de andere zij ga liggen moet ik mijn bed uit anders verga ik helemaal van de pijn in mijn heup