ik ben ook kei ongeduldig nu haha.. ik sta 's morgens altijd op met de gedachte.. zal t vandaag dan gebeuren.. maar dan denk ik weer, ach ik zal zeker wel bij diegene horen die 2 weken overtijd zal zijn.. ik kan t me eigenlijk helemaal niet voorstellen dat ik binnenkort ga bevallen van een babytje dat van MIJ is!! nog 5 dagen en dan mag jij ook al bevallen!! spannend!!!! meld t ff als je iets leest daar over mamatoB!
ow jammer.. d8 egt dat ze aan t bevallen was... Ik ga zo nog ff ATWT kijken en dan zoek ik mijn bedje ook op! slaap lekker luna!
haai dames, wat lief dat jullie al bezorgd waren om me , maar ik ben inderdaad niet aan het bevallen helaas... Ik heb bijna de hele avond wat duf op de bank gelegen bij mijn man. Ik ben nu aan t twijfelen of ik nu naar bed zal gaan, of over een half uurtje, hoop dat ik dan wat vaster zal slapen, want heb heel veel op bed gelegen vandaag al... echt een baaldag gehad hier, ook behoorlijke hoofdpijn, buikpijn etc. dus wil eigenlijk nog even genieten van mijn mannetje want overdag verveel ik me zo in mijn uppie ...
@ Helene E Mijn advies: Gezien dat je nog maar 31 weken zwanger bent, zou ik het toch even bij je VK melden hoor dat je denkt dat je al weeën hebt?? Dat is natuurlijk niet wenselijk voor de 37 weken. Ik hoop voor je dat het over gaat. Maar als je twijfelt zeker altijd even je verloskundige inschakelen!
heey meiden, ben weer even online??? was jullie niet vergeten hoor. Maar ben vrijdag bevallen van een gezonde zoon Enzo!!! Ben sinds gister weer uit het ziekenhuis. Kan maar 1 ding zeggen meiden, het is geweldig....mama zijn. Hopelijk zet het voor jullie ook zo door. Kom snel weer online, maar op dit moment word je een beetje geleefd...dusss als het weer rustig is kom ik weer gezellig beppen. Zal mijn bevallingsverhaal plaatsen in het bevallingsforum als jullie het willen lezen. veel liefs rensje
Jaaahoeeee!! Rensje van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Enzo!! Ik ben benieuwd naar je bevallingsverhaal, dat zal ik zeker gaan lezen als je het gepost hebt. Doe lekker rustig aan en geniet van het moeder zijn meid!! We spreken je gauw weer als je in wat rustiger vaarwater bent gekomen (voor zover dat bestaat als je een kind hebt ) Hele dikke knuffel mamatoB
JEEEJ van harte meid ik zei het toch vandaag of morgen komt ze ons vertellen dat alles goed is positief blijven dus vandaag al Geniet er lekker van meid voor mij nog zo onwerkelijk echt moeder zijn van eigen kindje. Ik ga je beavallings verhaal zeker lezen Nou ben echt blij weer iemand die mama mag zijn . Dadelijk lekker met zijn alle kletsen over de kleintjes kan niet wachten tot we dat met zijn alle kunnen doen. Ik ben weer lekker laat wakker slaap nu express later dan kan straks slapen als een roos hopelijk weer.Jullie zijn allemaal al in dromenland hoop ik MamatoB: nou wij jij mag eerst kan niet wachten tot te horen dat je bent bevallen is je gegund want dit is niet meer leuk pijn en beroerd voelen voel echt met je mee meid.Maar kamillethee is erg fijn voor slapen gaan merk echt nu alweer voel me relaxt ook al heb mijn gewoonlijke krampjes mijn hoofd is rustig.
@Rensje, Van harte gefeliciteerd met je zoontje Enzo. Fijn dat je het goed maakt. Rust maar lekker uit en geniet ervan. @Meiden,ons wachten is beloond @Mamatob, Brasilprincess, jullie tijd komt snel. @MOesch, ik zag "kei ongeduldig" staan bij jou. Kom je ook uit Limburg of Brabant? Ik zeg ook altijd kei. Nou meiden zoals jullie zien ben ik weer om 4 uur wakker. Heb last van jeuk aan mijn benen en maagzuur dat steeds omhoog komt. Nu maar even een bekertje melk en zo weer proberen te slapen. =(
@Rensje, gefeliciteerd met jullie zoon! Geniet maar lekker van je gezinnetje... Wat een nachtbrakers hier zeg...ik weiger er snachts uit te gaan. Ookal grabbel ik regelmatig in t nachtkastje naar een Rennie, moet ik eruit om te plassen en lag ik vannacht wakker van de honger.....Ik weet n.l dat dochterlief zo rond een uur of 7 naast mijn bedje staat en ik helemaal geen slaap meer krijg!
@rensje: super zeg van harte gefeliciteerd met jullie zoontje!! Ben benieuw naar t verhaal! vannacht echt een woel-en draainacht gehad...bleeh..Ben er niet uitgegaan maar t scheelde niet veel..Veel harde buiken telkens en kramp in mn liezen (hebben jullie dat ook wel eens?) nu lekker op de bank wakker worden en we doen het weer lekker relaxed vandaag!
MamatoB; NOu zeg! Nog niks.. Ik hou je (jullie) in de gaten Rensje; Gefeliciteerd met jullie zoontje!! Laat je lekker verwennen en inderdaad, moeder zijn is geweldig
Goedemorgen dames, hier weer eens lekker geslapen, 7 uurtjes, maar geslapen! Dus mag niet klagen! Ik voel me alleen momenteel wel errug dik en opgesloten thuis! Pfff @Rensje, van harte gefeliciteerd met je zoon Enzo!! Mooie naam! Ook ik ga zeker je bevallingsverhaal lezen, ben erg benieuwd! @MamatoB, potdorie, nu nog niks? Je weet dat ik gezegd heb dat we eerst op jou wachten he! Misschien dat ik boos moet worden en jij dan weeen krijgt!? Nou ik ga eventjes ontbijten en kom straks weer eens kijken hier! Liefs Pip
Goeiemorgen dames... Moet nog even alles bij lezen dadelijk, maar wou alvast even wat van me laten horen. Vanochtend bij de verloskundige geweest, en we hebben flink zitten rekenen met zijn drieën. De uitgerekende datum van 19-9-2009 klopte namelijk niet! Ik was al op de 15e uitgerekend! We hebben zitten tellen als een gek en kwamen echt op de 14e/15e uit. Dus heb mijn ticker maar even aangepast ... ben gewoon al over de datum! Ik weet niet waarom maar op de een of andere manier geeft mij dit even een positieve boost, ben gewoon al verder dan we dachten... geen wonder dat het zo zwaar is nu en dat ik zo veel voorweeën heb al, ik ben gewoon al te laat, haha!! In elk geval moet ik woensdag terug naar de VK (tenzij hopelijk de bevalling al eerder spontaan begint) en dan volgende week vrijdag naar het ziekenhuis voor hartfilmpje en echo, en een gesprekje met de gynaecoloog, want als kleintje er dan nog niet is moet ik uiterlijk de dinsdag er na worden ingeleid. Ik weet niet waarom maar ik ben heel erg blij hier mee, dus ik geniet er maar effe van liefs en dikke knuffel mamatoB ***met aangepaste ticker! ***
@mamatoB nou dat is toch goed nieuws?! Dan heb je in ieder geval eerder je beebje in je armen, ksnap heel goed hoor dat je blij bent, fijn voor je meid! Maarre hoe ben je daar dan achtergekomen? Ik heb namelijk ook altijd het idee gehad dat ik verder ben doordat ik al vroeg een positieve test in handen had en mn ongi-dag was eind december..Maar met de echo (met 10wk) zei ze dat ik echt nog niet zover was. Dus ik ben wel benieuwd hoe jij daar achter kwam? tis misschien wel n beetje off-topic..
@ loeloe Mijn VK zei dat ze als meest betrouwbare echo die van 14 weken aanhield, en daar op stond de berekende uitgerekende datum 15-09... bij de eerste echo was die 13-09 maar de tweede echo nam zij als meest betrouwbaar. Daarbij weten wij wanneer we ukkie verwekt hebben, dus dat scheelde ook wel, alleen omdat er nog geen week tussen onze berekening en die van de VK zat toen, hebben ze 19-09 aangehouden,wat dus niet klopte, maar dat maakt nu pas echt iets uit omdat we al over de 40 weken zijn... Maar je moet dus uitgaan van de echo die rond de 12 weken is gemaakt. De EDD (estimated delivery date) die daar op staat (op het rapportje dat bij de echo foto zit meestal) is het meest betrouwbaar! Succes!
ok thanx voor je uitleg.. nu hebben wij dus de pech dat er alleen echo's zijn gemaakt met 10 (bij verlos), 19 en 29 weken(bij gyn).. alleen die laatste echo's zeiden dus telkens dat ik verder was, vandaar dat ik wel eens meer ga twijfelen.. Maar we zien het wel.. als het me te lang gaat duren zal ik het nog wel eens aankaarten bij vk..
mamatob: vraagje hoe doen ze bij jou dan je cyclus aan houden of de echo's want bij mij was steeds ze hielden cyclus aan en niet echo want echo ben ik juist 18e uitgerekend maar goed ik snap de ballen zowieso niet van geloof VK op wat ze zegt.maar irritant dat ze bij jou op einde pas mee komen vind dat wel erg slecht maar wel echt fijn voor jou aan ene kant hoe sneller het opgewekt gaat worden als niks gebeurd.je lichaam wou je waarschijnlijk al duidelijk maken joehoe ik ben er klaar voor nou meid toi toi laar die kleine van jou maar komen loeloe:Wat houden ze bij jou aan echo of cyclus telling? En als je niet week voorop de datum die je dacht loopt houden ze gewoon cyclus datum aan dat je uitgekrend bent klopt dat ook echt dames nu begin te twijfelen? chantal26: Is ze bevallen want kon niet vinden?
Ik zal proberen het uit te leggen voor zover ik het weet... maar het is n beetje ingewikkeld hoor ... hoop dat ik het goed uit kan leggen. Als je niet weet wanneer de conceptie was (bevruchting) vragen ze je naar de eerste dag van je laatste menstruatie. Dat pakken ze dan als startdatum en tellen daar 40 weken bij. Ze gaan er dan van uit dat de conceptie 2 weken na die datum was. Bij ons was de conceptie al eerder, namelijk iets meer dan 1 week na die datum. Dus zijn wij vijf dagen eerder uitgerekend dan volgens de 'standaard' telling. Daardoor kwamen wij aan het twijfelen. Een zwangerschap duurt eigenlijk maar 38 weken namelijk, alleen omdat ze vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie tellen, tellen ze 40 weken. Omdat wij wel precies wisten wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden, en de eerste echo ook iets minder dan een week eerder aangaf, weten we dus dat dat klopt met elkaar. Alleen omdat het niet meer dan een week af week van de uitgetelde datum hebben ze de 19e aangehouden wat dus de 15e had moeten zijn. Maar dat is pas echt belangrijk op het einde omdat je dan niet te lang over tijd mag dragen... vandaar dat het nu pas echt ter sprake kwam. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd...
@brasilprincess: bij mij houden ze de eerste echo aan; 6 oktober uitgerekend. als ik van mijn cyclus (en de conceptiedatum die ik denk dat het is) uitga; dan ben ik 1 of 2 oktober al uitgerekend...