De laatste weken, Klaagtopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Alieke, 11 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    idd en bedankt ...

2. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @ bellaluna

met zulke familie heb je geen vijanden meer nodig :$

3. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    ja idd :$

4. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

Onze familie is verder op vakantie en zij woont om de hoek... Dus ze zei: "Als d'r wat is dan bel maar hoor, ookal is het midden in de nacht. Als ik je moet brengen naar het ziekenhuis doe ik het zo..."

Nou na die opmerking... No way! Wil d'r niet aan m'n bed hebben als ik aan het bevallen ben hoor..........

Kan om dit soort reacties echt pissed worden........... ;);) Ze heeft zelf 3 volwassen kinderen die nog geen kinderwens hebben, en haar broer (mijn schoonpapa dus) wordt voor de 5e keer opa... Tja dat steekt toch wel een beetje, en nu heb ik zo het idee dat ze een beetje bijons probeerd aan te kloppen.. Omdat ze toch een straat achter ons woont. Nou, khou de boot af hoor... Sjongejonge. :$

5. Esin

Esin Niet meer actief

Mag ik ook meedoen om even een potje te klagen..?

Ben de 1e weken enorm moe, moe en nog eens moe geweest...

Met de 20 weken echo kwamen we erachter dat onze beeb een groeiachterstand had van 2 weken en het hoofdje was veel te klein..

Een aantal weken in en uit het ziekenhuis geweest en met enorme zenuwen en spanningen rondgelopen, omdat we bang waren dat ons kindje een ernstige afwijking had...

Gelukkig heeft onze beeb geen afwijking en heeft ze inmiddels haar groeiachterstand weer ingehaald!

Heb op dit moment enorm veel pijn aan mijn bekken..
    Ik kan amper lopen van de pijn..
    Voel me enorm moe en lusteloos en heb steeds het gevoel dat mijn buik op knappen staat..
    Ik ben soms erg depri en voel me niet lekker in mijn vel..
    Verder moet ik net als de meeste zwangere vrouwen veel plassen en voel ik steeds een vervelende druk op mijn blaas..

Maar ondanks alles ben ik heel blij en dankbaar dat ik zwanger mag zijn... :) Tis gewoon fijn om soms even te mogen klagen.. :D

6. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

Kan me idd de 'stress' van de groei-achterstand indenken ja, jeetje. Ziekenhuis in en uit ja, pff.. Dat probleem heb ik helaas ook.

Nog 2 maandjes Esin! Je doet 't voor 'n goed doel! :D

7. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Winkelen in de supermarkt bij ons in het dorp doe ik nu bijna dagelijks. Is mijn uitstapje nu en haal dus veel verse dingen.
    Maar soms is het winkelen ook erg vervelend omdat er hier maar 1 supermarkt is. Waarom? Nou mensen gaan je in de gaten houden! Ik krijg regelmatig opmerkingen van mensen over het eten of drinken dat ik koop! Ik durf bijna niets ongezonds meer te halen joh.
    Hey pip, het moet er ook allemaal weer af he!!! Zoooo, jij hebt zeker vreetbuien? En dan haal ik bv 1 zak chips, waar ik dan niet zo van hou en mijn lief wel!
    Mensen vergeten ook weleens dat ik nog een man thuis heb bv.
    Ik haalde laatst 3 biertjes, zegt iemand tegen me: 'Dat mag je nu niet drinken hoor!!'. Ik: Heb je er weleens bij stil gestaan dat ik niet alleen thuis woon? En dat ik dit soort dingen echt wel weet!? Ja grr, waar bemoeien ze zich soms mee!
    Nu durf ik dus geeneens meer een pizza te kopen, waar ik zo'n zin in had vanavond!! Dus eet ik maar weer gezond! :D

Ff een stukje uit een blog van mij! ;)

8. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    @ Pippeloentje,

ik woon in een dorp en ook hier maar 1 supermarkt waar ik dagelijks kom.
    En ook ik word nauw in de gaten gehouden, vooral door de dames achter de kassa's....
    'Ben je er weer?'
    'Je gaat toch niet in de supermarkt bevallen he?'
    'Sjouwen met die zak is niet zo goed voor je he!'
    'Hoe lang nou nog?'

Oeffff...soms zie ik er echt tegenop om die super binnen te wandelen. Al die blikken op mijn buik en die blikken van: Goh is ze er weer, echt niks te doen zeker? Arm kind..

9. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ik ben nu ook zover in een fase dat ik ook wil en moet klagen!!! :D

Wil wel even voorop stellen dat ik suuuuuuuuuuuuuperblij ben met beeb in me buikje en dat ik straks mama ben :), maar zo een zwangerschap is tch zwaarder dan ik in t begin erover dacht.

Ik dacht eerst: ooooww dat doe ik wel ff, nou niet dus !:(

1ste 3 maanden erggggg moe en misselijk van bijna alle soorten ete en geuren/kruiden.

Na die 3 maanden ff goed gevoeld alsof ik niet zwanger was en kon alles weer doen en eten, maaaaaaar dit mocht helaas maar even duren...

Ik zit nu al 2 maanden thuis vanwege bekkeninstabiliteit, verveel me dood !!! Maar het allerergste zijn: superslecht slapen (maar dan ook echt superslecht) erge pijn in rug, ribben en natuurlijk vooral mijn bekken. Kan niet op mijn rug/linkerzij/rechterzij liggen dus blijf hele nacht woelen en draaien en vloeken :), onrustige benen maar vooral voeten die ik dan niet stil kan houden, warm hebben in bed, om de uur naar de wc rennen alsof ik hele dag niet heb geplast, vocht vasthouden in voeten waardoor ik na 10 min lopen nie meer kan....

Pffff, ik stop maar want lijkt geen einde aan te komen :). Maar toch zeg ik elke x tegen mezelf en mensen om mij heen: tis voor een goed doel en ik wil supergraag mijn beeb dus heb t er allemaal voor over met het vooruitzicht dat het tijdelijk is :D

En dat supermarktverhaal...: ik kom altijd bij de Appie Heijn hier bij ons in de stad en erger me ook hoor aan mensen die opmerkingen maken. Een meisje achter de kassa( altijd dezelfde) of ik er nou alleen sta of hele rij achter mij...zoo jij word ook dikker met de dag! Of: je bent wel een zoetekauw he, hoelang moet je nou nog? Hey was je er weer! En ga zo maar door...Nu elke x dat ik haar zie loop ik snel door en kies andere kassa whahaha :D.. Ik oog best jong ( maar ben echt 26 jr) stonden laatst een oude dame en haar dochter ietsje verderop van me( maar niet al te ver) zegt die oude dame tegen haar dochter: word steeds gekker he, al die tienermoederss, ze zouden er iets aan moeten doen kijk weer zo een jong grietje met dikke toeter en vast nog geen 18 jr oud!!!:(:$:x... Ik dacht ik loop maar door want anders sta ik niet in voor mezelf tttssssss tienermoeder??? Ik ben 26 jaar hoor en heb zelfs al grijze haren!!!:p

OOhhhh, wat heerlijk zo een klaagtopic;) Sorry voor het
    lange verhaal, maar ik ben opgelucht hihi

10. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    @ Snoopy82,

wat een achterlijk wijf die dat zei over tienermoeders. Wat een doos!
    Wowww, ik denk niet dat ik mijn mondje had kunnen houden.

11. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Hier in drenthe zijn ze ook asociaal, ook al megemaakt dat er een meid in de rij stond met een dikke buik en een kleintje van net 1 jaar, begon ook een oudere te zeuren, nou die meid heeft dat wijffie toch een hartaanval bezorgt, prachtig was dat, die was zo kwaad, kleintje van een jaar bleek niet eens van haar te zijn, maar van haar zus, maar dan alsnog waar bemoeien die ouderen zich mee, als het bij mij raak mag zijn, heb ik me woordjs nu al klaar liggen.

12. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

#112 Momfulness, 19 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jul 2009
    Quote Snoopy: Ik oog best jong ( maar ben echt 26 jr) stonden laatst een oude dame en haar dochter ietsje verderop van me( maar niet al te ver) zegt die oude dame tegen haar dochter: word steeds gekker he, al die tienermoederss, ze zouden er iets aan moeten doen kijk weer zo een jong grietje met dikke toeter en vast nog geen 18 jr oud!!!:(:$:x... Ik dacht ik loop maar door want anders sta ik niet in voor mezelf tttssssss tienermoeder??? Ik ben 26 jaar hoor en heb zelfs al grijze haren!!!:p

Wat een k* wijf zeg! Knap dat je zo rustig bent gebleven! Ik zou de neiging hebben gehad erheen te lopen en te zeggen "weer zo'n oud wijf, blijft maar doorgaan die vergrijzing, en maar lekker allemaal al die grote huizen bezet houden..... Ze zouden er iets aan moeten doen!!"

13. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Arrgh ik had er ook iets van gezegd! Vind het ook zo respectloos dat zo'n mens dat dan ook nog eens hardop zegt! Bah.

Ik heb in de winkel waar ik werk gehad dat een vaste klant tegen me zei:'Jee jij zwanger, was het gewenst? Ik: hoezo vraagt u dat? Zij: Nou ja, je oogt zo jong! Ik: mevrouw, of ik nou 23 of 33 ben, u hoort zo'n vraag niet te stellen, vind hem kwetsend en denigrerend!
    Ze stamelde sorry en droop af!
    De brutaliteit zeg!
    Ik sta echt verbaasd over wat mensen tegen je durven te zeggen als je zwanger bent!

Zo hee, jou tieten zijn ook je bh uit geknald!!!
    Heeey dikzakkie, hoe is het?
    Niet alleen je buik is dikker geworden he!
    Ben je zwanger van een 3-ling?

enz enz enz.

Toch blijf ik lachen hoor, en ben ik een positief mens! :)

14. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Aaaah, heerlijk, een klaagtopic:)

Waar zal ik beginnen...
    Mijn eerste is met 38 weken geboren...je hoort vaak dat de 2de dan ook rond die tijd zal komen...nou niet dus!aargh...nog 2 dagen en ik ben al meer dan 40 weken:$
    Ik leefde helemaal naar de 38 weken toe en was er redelijk van overtuigd dat ik dan zou bevallen...is dat ff een domper!!

Ik heb inmiddels een aardige buik(logisch natuurlijk)en ik word me toch aangestaard!Vooral in winkels is het niet te doen.
    Ik lijk wel een kermisatractie:$
    Soms staan mensen me gewoon 5 minuten aan te staren, eerst naar mijn gezicht, dan naar mijn buik en weer terug, enz.
    Of mensen zien mij aankomen in de verte en staren dan heel lang en als ik vlakbij ben dan opeens de andere kant opkijken en loop ik dan vlak langs dan opeens weer opkijken.
    Echt erg!soms wil ik uitschreeuwen:"Nog nooit een hoogzwangere gezien of zo ????"zo heb jij er ook ingezeten hoor!!!!:x
    Gisteren stond ik in de etos, staat er een meisje van een jaar of 10 naast mij en staat me gewoon aan te gapen, van buik naar mijn gezicht en weer terug, dus ik kijk haar strak aan van"kan je het zien?"blijft ze gewoon naar mijn buik staren en mij weer aankijken...we hebben zo een paar minuten naar elkaar gekeken, toch niet normaal?

Ik vind het best vleiend als mensen even naar mijn buik kijken, tis toch een bijzonder iets, dat snap ik best.
    Maar hebben zoveel mensen niet geleerd dat staren heeeeeeel onbeleefd is???
    Blijkbaar gaat die regel niet meer op als je hoogzwanger bent of zo?;)

O'ja en nog een klaagzang, mijn man die maar blijft roepen dat de tijd zo snel gaat!!al weeeeer een week voorbij, wat gaat het toch snel...
    AAArgh, Ja voor jou misschien, niet voor MIJ!!!!:x

Ooh, ik heb er nog 1, mijn moeder die nu al 2 weken lang elke ochtend belt met:"EN??"
    Als je er zelf niet gefrustraard van wordt, wordt je het wel gemaakt8)

Zo, heerlijk:)

15. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    @Pippeloentje dat is nu net de rede waarom ik niet naar de supermarkt ga hier in het dorp.
    Ze zitten niet te zeuren wat ik eet, maar wel als ik een tas til of zo.
    En ook van zo jij heb ook nog geen dikke buik, en jij bent ook niet veel aangekomen. Gaat alles wel goed.
    Grrrrrr gek wordt je ervan.

16. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    ik ben het zat om elke nacht wakker te worden door die maagzuur bleeehhhhh, eerst de hoestbuien al meer dan 4 maanden lang en nu weer het maagzuur .. IK WIL SLAPEN !!
    zo dat lucht op hahaha

17. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    chantal, dat komt er idd ook nog eens bij! Mag jij nog wel tillen? Lief bedoeld hoor, maar ben zwanger niet ziek! Dat zeg ik ook gerust! Zeg het alleen dan niet zo kattig! :D

En iedereen vraagt nu om de haverklap: 'Hey, hoe is het?'. Ik steek tegenwoordig alleen nog mijn duim op en loop dan snel door hihi.

Vandaag hoeven we even niet naar de supermarkt, rust! ;)

18. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ja meiden, achteraf stond ik ook versteld van mezelf hoor!!! :)Ze verdienen wel een woordje terug en wel meer dan 1 !

Normaal heb ik mijn woordje gelijk al klaar en verdedig mezelf altijd, maar dit x draaie ik mij om naar die oude tang en zijn dochter die ook al oud was (zeker een jr of 50 al) keek ze aan en moest gewoon lachen om de domme opmerking dat ik dacht ach laat ook maar is zonde van de energie die ik nu moet verspillen en erin moet stoppen.

Ik ken mezelf namelijk, dan fokk ik mezelf helemaal op en blijf dan praten hahaha :D
    Had er op dat moment gewoon totaal geen zin in! Maar tienermoeder of niet, respect moet je hebben..Er zijn negatieve verhalen over tienermoeders, maar ik heb zelf ook genoeg positieve tienermoeders gezien die t super doen!!! Mensen moeten zich niet bemoeien met anderen en zomaar wat eruit floepen zonder te weten hoe of wat!

Ik liep vd wk ff in de stad om wat te halen en kreeg ineens een steek van onderen dus onbewust liep ik met mijn handen onderin mijn buik( lijkt alsof je dan je buik vasthoud). Loopt ene vrouw mij tegemoet en zegt: hou m goed vast hoor...:( WAAR BEMOEI JE JE MEE, EN WAAR SLAAT JE OPMERKING OP????!!!

ppffff meiden, als je zwanger bent kom je hoop mensen tegen die wel wat domd te zegge hebben en zo kan ik wel doorgaan met vele meegemaakte momenten, maar ik heb mezelf maar aangeleerd om erom te lachen en gewoon doorlopen, is de moeite nie waard ;)

19. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    hey

even een reactie op die berichtjes over tienermoeders

ik vind het echt ongehoord dat mensen daar opmerkibgen over maken
    ok, mss is het niet zo slim om als tiener zwanger te raken
    maar he, wie zijn anderen om te oordelen?

veel tienermoeders doen het heel goed als mama
    en het is hun keuze, daar kan niemand anders over oordelen
    en zeker geen oude zakken!
    ik had toch wel een antwoord klaargehad denk ik ;)

zelf ben ik 20 (word in oktober 21)
    en das idd best jong
    en zie veel mensen zo es kijken van 'amai, hoe oud is die?'
    maar het kan me geen reet schelen

dan denk ik van 'als ons kindje 20 is, ben ik 40
    heerlijk toch, een jonge mama?
    zal zijn omas en opas lang kennen
    zal zelfs zijn overgrootouders lang kennen!

een jonge mama heeft ook vel voordelen, je bent zelf nog jonger en dan is de generatiekloof ook niet zo groot

maar het meest van al zou ik die mensen willen toeschreeuwen; het was dan wel (nog) niet gepland, maar meer dan welkom en bovendien zou het er toch in de eerste 2 JAAR een kindje gekomen zijn (voor mijn 22e dus)

nah

hehe
    sjance dat da mens mij niet is tegengekomen
    ze had zeker een hartattack gekregen!

20. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Ff offtopic, sinds wanneer is een vrouw van 20/21 eigenlijk een tienermoeder?? Dat ben je toch als je 15/16/17/18 bent?
    Mijn zusje is 21 met 2 kindjes, je kan zeggen dat het erg jong is. Maar ze is dol op haar kindjes en ik ben erg trots op haar, ze doet het erg goed als mama!

Deel Deze Pagina