De laatste weken, Klaagtopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Alieke, 11 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@MamatoB, kom je even een knuffel brengen. Wat vervelend dat het nog niet begonnen is, ik kan niet anders zeggen. Ik zou er ook stevig van balen!

Hoe gaat het hier verder?

Met mij wel redelijk. Gisteren bij vk geweest en ga nu turven hoe vaak ik de kleine voel op een dag omdat ik hem bijna niet meer voel. Verder ben ik kotsmisselijk en houd geen eten meer binnen. Dat komt door gigantisch pijnlijke buikkrampen. Ben het eigenlijk ook wel zat. Maar goed, moet nog minstens 3 weken en max 5. Heb ook aan eens stuk door onophoudelijk harde buiken!

2. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Ik wil ook even lekker klagen...

Ik ben er zooo klaar mee.. wil zo graag bevallen. maar ik moet nog zoveel doen..en mag nog niet eens bevallen.. pfff...over 3 wk mag ik wel.. maar de ervaring leert dat mijn kindjes zo rond de 42 wk pas mijn buik willen verlaten...dat zijn dus nog 8 wken.. sjonge zeg.. ik zie er nu al tegen op.. die lange dagen.. niks meer kunnen doen.. (kan nu al amper meer wat..) nog 8 weken slecht slapen.. maagzuur.. overal pijn.. etc.. bah..aan de andere kant kan ik ook nog wel genieten hoor.. maar dat zal niet zo heel lang meer duren denk ik.. als ik 37 wk ben weet ik zeker dat ik ook direct wil bevallen.. ik wil nu al zo graag.. dan duren nog eens 5 wk wel errug lang..

zo even lekker van me af gezeurd.. kan ik er weer heel even tegen..hihihihi....

3. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ luna

het kan ook door de harde buiken komen dat je kleintje minder voelt. dat zei de vk toen tegen mij omdat ik veel last van harde buiken had. door dat de baarmoeder telkens spant voel je de bewegingen van ukkie veel minder. Het enige wat je kan proberen is veel warmte (kruik, bad, douche) en heel rustig aan doen, verder zit er niet veel op helaas :( wel goed om even te turven, hoe vaak moet je ukkie voelen dan op een dag? Dat wisselt ook nog wel eens per VK geloof ik...

4. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@ichtus, lekker toch even van je af klagen!

@MamatoB, hier moet ik hem 10 tot 15 keer per 24 uur voelen. Denk inderdaad ook dat het door die stomme harde buiken komt.
    Zucht... Bedankt voor je tips. Ga vanavond weer in bad.

5. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ luna sterkte meid, leef met je mee:(

hier heb ik opeens wel hele harde harde buiken, mijn hele buik beweegt er van.

6. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hey dames! nog niks gehoord van pip?

@mamatoB heb egt met je te doen meid! vind t wachten nu al verschrikkelijk,, laat staan jij! ik hoop egt dat t deze week nog doorzet voor je!!

Ik voel de kleine wel.. maar niet meer zo vaak als eerst.. wel 10 bewegingen per dag.. maar omdat t tog minder is geworden maak ik me wel zorgen! morgen na de vk en ff navragen!

@esin! heerlijk zo'n tosti!! zit nu (alweer! oepsie!) aan de chips.. wordt zo moe van dat wachten dat ik vreetbuien krijg!
    Laat ff weten wat de vk zei!

heb zo'n last van mn darmen.. naar de wc gaan is egt een drama geworden.. vorige week nog soort van diarree, maar helaas is t om geslagen.. ga nu met moeite en nog komt er bijna niks.. pfff

7. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ moesCH : dankje... ja heb het echt wel gehad nu. Ik was met 37 weken al ongeduldig, haha, dus nu ben ik echt helemaal aan het eind van mijn latijn.
    wat betreft de stoelgang, daar is hier ook geen peil op te trekken. Dan weer diarree dan weer verstopping, ik denk dat het er bij hoort of zo. Maak je er maar niet ongerust over. Als de bevalling begint maakt het lijf zich vanzelf leeg.
    Wat betreft de baby voelen; ik denk dat 10 x per dag toch heel netjes is. Als je baby net als die van mij 's avonds en 's nachts het actiefst is, mis je de meeste bewegingen zelfs in je slaap. Ik voel die van mij overdag af en toe, en 's avonds regelmatig, maar volgens mij is ons ukkie 's nachts het meest actief.
    Als je twijfelt kun je natuurlijk altijd vragen om een extra echo of CTG. Zeker als je je zorgen maakt.

8. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    pip zou vandaag ingeleid worden toch?? hoop dat het allemaal goed gaat!

9. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    de kleine is hier overdag actiever als 's nachts.. ik hoor van heel veel dames dat ze 's nachts maar niet kunnen slapen door de bewegingen.. nou ik merk er niks van..
    Ik vraag t morgen voor de zekerheid tog ff na aan mn vk..
    Ik begin ook erg ongeduldig te worden.. was t al met 36 weken whahah.. maar ik had egt verwacht dat de kleine eerder zou komen omdat hij 2 weken voor loopt op groei.. maar dat zegt dus ook niks.. heb nog helemaal geen voortekenen ofzo en kan me eerlijk gezegd ook helemaal niet voorstellen dat t elk moment bij mij kan gaan gebeuren.. kan me ook niet inbeelden dat mn vliezen breken ofzo.. voel heel af en toe n ongi krampje maar dat is zo snel weer weg dat ik r amper last van heb! kga s vragen aan mn vk vanaf wanneer ze proberen te strippen:p heb er genoeg van hahaha..

ik d8 dat pip gister al ingeleid zou worden? ze zal vast aan het genieten zijn van dr beebje.. geen tijd meer voor i-net hahah..

10. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    ohw was dat gister al? ben de dagen een beetje kwijt geloof ik ;)
    nou dan hoop ik dat ze lekker van haar ukkie aan het genieten is!!

11. Esin

Esin Niet meer actief

Ik kom net van de verloskundige vandaan..

Mijn verhaal gedaan dat ik helemaal op ben en dat ik het niet meer trek... Verloskundige kon het ook aan me zien zei ze...

Heb vandaag ook weer een potje gejankt... :)

Verloskundige heeft gekeken of ze me kon strippen en ik had 2 centimeter ontsluiting en ze heeft me direct gestript...

Ik heb nu last van buikpijn en ik hoop dat het doorzet..

Bij mijn dochter ben ik toen ook gestript en de volgende dag bevallen... Laten we het hopen...

12. Esin

Esin Niet meer actief

Mijn kleine beweegt de laatste dagen een stuk minder...

Ik moet haar tot 20.00 uur nog 5 keer voelen zo niet moet ik vanavond naar het ziekenhuis voor een Ctg scan... :)

13. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ esin

nou meid, ik hoop voor je dat het doorzet dan en dat het strippen geholpen heeft.
    Ik moet morgen naar de VK en ga haar ook vertellen hoe ik me voel, want heb echt een ontzettend down dag hier vandaag, zie het gewoon niet meer zitten, ben het zoooo beu!!! Ben gewoon al 41 weken zwanger en ik wil nu bevallen! Hoop dat ik misschien al wat ontsluiting heb, en dat ze me misschien kan strippen morgen.
    Vraagje: Ben jij trouwens gewoon alleen gegaan? Ik wou gewoon alleen naar de VK gaan morgen, als ze me dan doet strippen, kan je dan wel gewoon zelf auto rijden terug? ik neem aan van wel? Of is het verstandiger als ik mijn man vraag mee te gaan?

14. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Hey mamatoB volgens mij zitten wij aardig in dezelfde situatie! Ik ben ook 41 weken vandaag en lichamelijk voel ik me nog wel goed maar psychisch gaat het me echt opbreken, ik wil zó graag dat hij komt.. Dat mondde dan ook uit in een huilbui bij mijn moeder gisteren :(
    Ik hoop voor je dat je morgen gestript kan worden!
    Bij mij kon het gisteren nog niet, donderdag komen ze kijken of het wel kan.
    Esin, sterkte vanavond, hopelijk zet het bij jou ook gauw door!
    Moesch, ik heb ook last van vreetbuien en diarree! Ik heb echt té veel junk in huis gewoon.. *shame*

15. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ sjors

ach jeetje, ja dan zit jij in hetzelfde schuitje meid. :( ik ben benieuwd wat de VK morgen zegt en of ik gestript kan worden of niet. Ik word ook gek van mijn eigen gedachten en heb nergens meer zin in. Ben altijd heel blij als mijn man weer thuis komt 's avonds want die kan ik wel nog verdragen ;) en heb hem graag om me heen. Ben niet meer graag alleen nu, de tijd duurt zo lang als je alleen bent...

16. loeloe

loeloe Actief lid

25 nov 2008
    228
    0
    0
    hallo allemaal.. tjonge nog niks van pip gehoord? ben nu echt wel benieuwd hoor!
    @mamatoB: ben benieuwd wat je vk gaat zeggen, hopelijk kan ze je strippen, weet je in ieder geval dat je er alles aan doet!
    @sjors: poeh jij loopt ook al zo lang! lijkt me zwaar hoor! Hoop voor je dat het snel gaat doorzetten!
    @iedereen; het valt niet mee zo op het laatst he? nog even doorbijten meiden!:)

@bijmij; Vandaag met manlief weggeweest, had een belangrijke afspraak en hij heeft chauffeur gespeeld.. Dus vanaf nu mag het wel gaan gebeuren!;) Heb heel de nacht al wel krampjes gehad onderin en nu begint het weer met veel harde buiken erbij.. Straks maar even een p.molletje en dan zien we wel wat het gaat doen! Straks ook nog gezellig samen uiteten dus afleiding genoeg! Maar daar doe ik het dan weer de hele week mee!:)

17. Esin

Esin Niet meer actief

Meestal ga ik altijd alleen naar de verloskundige, maar toevallig was vandaag mijn man mee...

Strippen is vrij pijnlijk en direct na het strippen heb je ook buikpijn (tenminste dat is mijn ervaring) je kan wel zelf auto rijden, maar misschien is het voor jezelf prettiger als je man meegaat..

18. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Hallo lieve dames,

@mamatoB: Ik hoop dat ze je morgen gaan strippen en dat het dan toch echt gaat gebeuren! Ik zal voor je duimen. ;)

@Esin: Spannend hoor, zou het doorzetten denk je? Alvast veel succes!

@MoesCH: Ik denk dat Pip al bevallen is hoor, die is al lekker van haar kleintje aan het genieten. :D

Ik ben moe! Ik heb echt m'n hele zwangerschap niet gezegd dat ik het zat was, maar vind nu dat ik dat toch mag zeggen.. ik begin het zat te worden.. die buik was erg leuk, maar het is tijd om afscheid te nemen ervan. Het is mooi geweest, van mij mag ze nu wel komen! ;)
    M'n oorpijn is gelukkig over, ben zo blij.. ben echt bang dat ik ziek ga worden, zit ik toch echt niet op te wachten nu.
    Morgen ben ik 39 weken.. jeetje, spannend he. :)

19. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    hey meiden
    even snel een berichtje van mij, ik kruip mijn nest zo weer in, ben helemaal bek af van vandaag en even geen energie om te forummen... hopelijk morgen een betere dag...
    ik wens jullie allemaal een fijne nacht .. welterusten!
    xxx
    mamatoB

20. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    goedemorgen dames!

En hebben jullie goed kunnen slapen?
    Hier een vreselijke nacht gehad.. werd om t uur wakker van pijnlijke krampen.. en tussen die pijnlijke krampen in had ik een zeurderig ongi gevoel.. d8 heel de tijd dat ik naar de wc moest,, maar niks.. daar lag t niet aan.. nu is t gestopt en is alles weer rustig.. maar jeetje wat kan zo'n nachtje zeg slopend zijn.. en dit maakt mamatoB al 2 weken mee.. kkan best begrijpen dat je helemaal op bent!!
    mag vanmiddag weer naar de VK.. ff navragen vanaf wanneer zij proberen te strippen..

Esin ik hoop dat het heeft doorgezet en dat je nu aan het puffen bent of aan het genieten bent van je kleintje!

Huismus.. kan me best voorstellen dat je t nu zat bent.. dat had ik al met 37 weken.. we wachten al 9 maanden op de kleintjes, dus zodra je weet dat t geboren mag worden en het duurt tog langer.. dan zijn die laatste weekjes wel zwaar hoor!

Deel Deze Pagina