De laatste weken, Klaagtopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Alieke, 11 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    @loeloe ja hier ook !! scherpe steken in de onderkant...:S Ook dat ik soms niet verder kan opstaan of lopen omdat dan het hoofdje echt diep in mijn bekken zit! echt niet prettig!!

Sinds gisteren trouwens voor het eerst weer sinds hele lange tijd harde buiken! Vooral vannacht!was niet pijnlijk maar viel gewoon op..en ook echt de hele avond en nacht door... had het er net met een vriendin over gehad, dat ik ze al een tijd niet gehad had..haha zal je altijd zien..
    Hoop dat de combinatie met steken en harde buiken het voorwerk een beetje is begonnen!

2. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    @loeloe Die steken zijn echt rot he?! Ik heb er nu al meer dan een maand last van en ik ben het echt spuugzat. Doet zo'n pijn! En je weet nooit wanneer het weer gaat steken..

Ben het sowieso goed zat. En de hele dag gaat de telefoon met allemaal goedbedoelende mensen die willen weten of "het" er al is.. Heeft iemand anders ook wel eens de neiging om heel hard NEE te gillen en de hoorn er op te flikkeren? Of is dat mijn gefrustreerde koppie weer?

3. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Hey meiden,

ik kom ook weerr eens even om een hoekje kijken bij jullie! Zal hier nu wel minder komen aangezien ik niet meer zwanger ben. Maar ben wel nieuwsgierig naar jullie!!
    Ik heb me net aangesloten bij een topic met september mama's die al bevallen zijn, dus zal daar wat vaker gaan schrijven.

Maar:

@mamatoB, wat knap dat jij nu al de keuze hebt gemaakt om flesvoeding te geven. Ik kan dat nog niet en moet zeggen dat die bv mij ook best veel stress geeft hoor! Het kwam bij mij ook niet goed op gang. Moest voeden op schema en moest kolven! Uiteindelijk heb ik zelf de kolf eruit gegooid en voed nu op verzoek van Vasco. Heb het idee dat dat beter gaat. Heb nu iig wel genoeg melk. Maar het is wel een gevogel!
    Lekker he dat je nu zo kan genieten van je meissie!!

@MoesCH, ik geloof dat ik jou nog niet gefeliciteerd had met je kleine man, dus bij deze!!! :D Lekker he om eindelijk je kereltje in je armen te hebben!
    Hoe gaat het verder?

@Loeloe en huismus, ik hou jullie in de gaten!! Zo spannend!!!

Iemand nog iets van Booboo en Esin gehoord?

Iig succes allemaal nog voor diegenen die nog moeten bevallen!!

Liefs Pip

4. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    @loeloe: Ik ben nu 2 dagen overtijd, ik was 30 september uitgerekend, dus het valt nog mee. ;)

Vannacht had ik wel weer zo'n zeurderig ongi gevoel en harde buiken, net als de nacht ervoor, was best wel vervelend, denk dat het oefen/voorweeën zijn.
    Ben al lang blij dat het een beetje rommelt, want heb het niet eerder gehad, ook niet met indalen.
    Heb lekker uitgebreid gedouched en getut, alles weer geschoren, wat een klus zeg, ben er gewoon moe van. :p
    Lig nu lekker met laptopje in m'n bed, ga zo denk ik maar even een dutje doen, was vanmorgen vroeg wakker.

@Pip: Van booboo en Esin niks meer gehoord, maar denk dat Esin sowieso wel bevallen is hoor.. maar die ging naar het kraamhotel volgens mij, dus zal dan wel even duren voordat ze weer wat laat horen.
    Fijn dat het goed met je gaat en met je kleine man! :)

Liefs Huismus

5. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    Hey hier ben ik:D:D

Was vanmorgen naar de verloskundige geweest, en hij ligt mooi vast ingedaald, de steken en krampen heb ik nog steeds flink, ze zei dat het voorweeen zijn en dat het meestal wel voortekenen zijn van een vlotte bevalling...

Gister enorme krampen in de winkel dat ik niet meer kon lopen, dus het is wel aan het rommelen daaronder, ook continu met lopen voel ik iets drukken op mn baarmoedermond, echt zwaar irritant.. maar we wachten geduldig af...
    Wil mn kleine mannetje wel zien hoor... bij jullie ook alles goed??

6. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hallo dames!
    hoe gaat ie hier? nog iemand bevallen?

met mij en de kleine gaat t goed.. ben al heel wat opgeknapt van de bevalling!

mamatoB.. ik begrijp wat je bedoelt.. kvond t ook heel stressvol dat t herstel niet snel genoeg ging.. kon amper zitten van de knip + aambeien.. maar gelukkig ben ik al wat hersteld.. doe rustig aan meid!

Pip.. hier ook flink wat stress rondom de borstvoeding.. het kwam bij mij ook niet goed op gang waardoor ik heel de dag gestrest was en zelfs 2 keer bijgevoed heb met flesvoeding.. gelukkig is t nu wel goed op gang.. alleen t aanleggen gaat nog nie egt goed wat me dus ook wat stress bezorgt! ik moest ook eerst op schema voeden maar de VK vindt nu wel dat ik op verzoek kan voeden.. alleen ben ik soms n uur bezig met alleen t aanleggen.. maar goed, ik hou vol!

7. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Best lastig allemaal he! Met aanleggen heb ik niet meer zo'n probleem! Moest alleen ff wennen aan het nijptang effect haha.
    Maar ben gewoon steeds onzeker over vanalles! Krijgt ie genoeg binnen? Ik heb 3 dagen antibiotica gehad, dus...krijgt ie geen spruw nu? Ik voed hem nu op zijn verzoek en er zit soms 4 uur tussen, is dat niet teveel tijd? enz enz enz. Wordt er soms niet goed van! 8)

8. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ MoesCH ik zie dat we ongeveer tegelijkertijd zijn bevallen !! Proficiat!!!

@ Loeloe: ja, mijn borstvoeding was dus totaal niet op gang gekomen, heb ook helemaal geen stuwing gehad toen ik gestopt was... dus dat zegt genoeg denk ik ;)

Ik heb net een heel stuk op septembermama's getikt, maar ik plak het ook even hier want het is nogal veel en ik ga het niet allemaal op nieuw tikken :D

Hallo dames,

Daar ben ik weer eens... en ja wel hoor, om 3.20 uur 's nachts... moet even van me af tikken :)
    Ik had wel al mijn bevallingsverhaal geplaatst in het bevallingstopic maar verder nog niet veel energie gehad om te internetten. Niet dat ik nu meer energie heb, maar oké... ;)

Aangezien ons kleine mupke nu lekker slaapt en mijn man 'besloten' heeft te gaan snurken, kwam ik alsnog niet in slaap. Je zou denken dat de slapeloosheid zou komen door huilend baby'tje, maar nee, nu is het mijn man die me uit mijn slaap houdt. Ik ben dus maar opgestaan en naar beneden gekomen voordat ik echt helemaal gek werd.

Het is zo'n rare week geweest... als ik bedenk dat ik precies een week geleden nu ongeveer persweeën begon te krijgen en Britt bijna geboren werd... heb in de afgelopen week misschien in totaal 15 uur slaap gehad, de eerste drie dagen na de bevalling heb ik sowieso totaal niet kunnen slapen. De eerste nacht kwam denk ik door de adrenaline en omdat ik met Britt in het ziekenhuis moest blijven vanwege mijn (sub)totaal ruptuur, ik moest even in de gaten gehouden worden zoals dat heet. Ik heb die nacht alleen maar liggen kijken naar dat hummeltje in het bedje naast mij, en haar getroost omdat ze zo veel huilde, en om de drie uur werd ze aangelegd aan de borst.

Omdat de verpleegsters in het ziekenhuis erg weinig tijd leken te hebben is ze vaak verkeerd aangelegd geworden, en aangezien ik zo zwak was had ik geen idee er van, totdat een verpleegster de dag er na constateerde dat ik al een enorme blaar had op mijn tepelhof omdat ze verkeerd had liggen zuigen.... dat was al het begin van de ellende met de borstvoeding... halverwege de nacht was ze zo overstuur en aan het huilen dat ik heb gevraagd om een flesje bijvoeding, omdat ik zeker wilde weten dat ze wel iets binnen kreeg. Dat heeft ze gekregen en daarna werd ze iets rustiger.

Op zondag zijn we naar huis gekomen en die nacht was al niet veel beter. Ik was enorm emotioneel, had aan een stuk door kraamtranen en het aanleggen aan de borst was een drama. We bleven dus maar telkens 30cc bijvoeding geven om haar enigszins rustig te houden, wat niet genoeg was. Na een paar dagen wanhopig proberen de borst te geven, niet slapen en aan een stuk door huilen door zowel haar als mij, heb ik besloten te stoppen met de borstvoeding.

Het kwam gewoon totaal niet op gang, ik heb elke voeding liggen kolven en er kwam geen druppel uit. Toen ik tegen onze kraamhulp (oftewel de reddende engel) zei dat ik stopte met de borstvoeding zei ze, dat ze al overlegd had met de kraamverpleegkundige omdat ze zag dat het helemaal mis ging met mij, en dat ze heel blij was dat ik zelf die beslissing genomen had. Niet alleen was ze heel onrustig, ze hield ook haar temperatuur niet goed omdat ze te weinig binnen kreeg. Aangezien ik na het stoppen met de borstvoeding poging ook totaal geen stuwing heb gehad, geeft dat ook al aan dat het bij mij gewoon niet op gang kwam.

Vanaf dinsdag zijn we dus volledig overgestapt op flesvoeding en sindsdien doet ze het 100x beter, ze slaapt, drinkt, poept, plast super. Ze slaapt echt 9 van de 10 keer haar 3 uurtjes netjes door tot aan de volgende voeding. De controles van de verloskundige en de huisarts, de hielprik, de gehoortest, alles vindt ze prima en door de meeste dingen slaapt ze gewoon heen. Donderdag was ze al weer boven haar geboortegewicht van 3640 gram. Ik ben zo trots op onze meid...

Met mij gaat het nog niet helemaal geweldig. Ik heb van de subtotaal ruptuur nog niet eens zo heel veel last, maar heb wel ontzettend veel pijn aan mijn bekken en had ook hevige buikpijn. Mijn kraamhulp vermoedde een blaasontsteking en achteraf bleek dat ik al een week er mee liep, dat was de doktersasssistente even vergeten door te bellen :$ dus vandaar mijn buikpijn... ik dacht dat ik naweeën had maar dat was het niet dus... het was gewoon een verwaarloosde blaasontsteking. Sinds vandaag ben ik dus ook aan de antibiotica dus als het goed is moet dat snel beter gaan.

Wat ik het aller ergste vind en wat mij ook heel veel verdriet en frustratie oplevert momenteel, is dat ik door mijn bekkenklachten de trap maar maximaal 2 a 3 keer per dag op en af mag. Ook ivm de sub totaal ruptuur en de hechtingen trouwens. Hierdoor ben ik beperkt in mijn bewegingsvrijheid en dat is heel frustrerend als je gewoon even naar boven wil rennen om te kijken of ze goed slaapt, of om een luier om te doen... mijn man is wel super, en de kraamhulp ook, ze verhuizen Britt gewoon vaak naar beneden zodat ik haar toch de voeding kan geven... maar toch mis ik haar dus heel veel en heel erg. Ik moet echt heel vaak huilen hier om.

Ze is zoooo mooi, zooooo lief, en ik ben zooooo gek op haar, ik wil gewoon zo veel mogelijk bij haar zijn, en dat gaat lichamelijk niet. Als ik te vaak doe verschonen kan ik niet meer lopen van de pijn, ik loop sowieso als een oud vrouwtje door de bekkenpijn. Volgens de huisarts duurt dit nog wel een week of twee dat ik het rust moet geven. Gelukkig heeft mijn man volgende week nog vrij, en de kraamhulp heeft uit zichzelf extra uren gevraagd zodat ze tot maandag kan blijven.

Kortom; ik heb me nog nooit zo tegenstrijdig gevoeld; van de ene kant de gelukkigste vrouw van de wereld met onze dochter, tot over mijn oren verliefd op haar... (en ook op mijn lieve man)... van de andere kant gefrustreerd en gestresst en uitgeput van de pijn en frustratie...

Vandaar dus dat ik ook wat minder vaak online ben en niet zo veel op het forum zit; ik probeer de tijd dat ik 'actief' ben 100% aan ons kleine meisje te spenderen momenteel, omdat ik al zo beperkt ben momenteel.

Ik hoop gewoon echt dat ik me snel fysiek beter ga voelen zodat ik een fitte, zelfverzekerde en vrolijke mama word, in plaats van een moe figuur met wallen tot op d'r knieën en een en al kraamtranen. Voel me ook nog heel klunzig en onzeker met verschonen en omkleden, omdat ik dus niet heel veel kan oefenen. :(

Nou, het is een heel verhaal geworden, :$ maar ik ben wel blij dat ik het even van me af heb getikt....

Voor alle lieve mama's hier heel veel liefs, een dikke knuffel, en geniet lekker van jullie spruitjes... dat doe ik ook :)

xxxx
    mamatoB
    (mijn naam klopt niet meer eigenlijk he, to B is al een beetje achterhaald :D)

9. loeloe

loeloe Actief lid

25 nov 2008
    228
    0
    0
    hey ladies wat is het rustig hier..:) nog iets te melden of zijn jullie stiekem aan het bevallen?:D

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Nou ik denk dat ik nu toch ook maar eens dagelijks kom klagen!
    Hallo, we hebben niet voor niets een uitgerekende datum!!!!!
    Ik wil de kleine man zien..aaahhh...

Heb uit wanhoop de laatste dagen al t hart van een ananas gegeten, taai! Bitter Lemon gedronken, me daarna suf geboerd.
    De volle maan aanbeden, die was niet te zien door t slechte weer!

Morgen heb ik mijn 2e voetreflexmassage om de baarmoeder te stimuleren. Vrijdag de 1e gehad. Gevolg toen was een middag en avond vol fikse harde buiken. Lag er toen om 21.00 dan ook in, hondsmoe, hoofdpijn, maar geen bevalling!!!!
    Dus maar eens kijken wat er morgen gebeurd.
    En ander eis ik dinsdag van de VK dat ze kijkt of ik gestript kan worden.

Verder voelt mijn buik en onderkant de hele dag beurs door t gewicht van mijn buik en de kleine....zucht.....die laatste weken zijn echt een drama;)

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hey mama2Be... Ik vind het echt ECHT stom dat de bv nu verpest is door een stel stomme verpleegsters. Belachelijk!!! Zij zouden toch beter moeten weten?

Maar goed, fijn dat je nu weer lekker thuis bent met je man en kind! Probeer maar zo veel mogelijk te genieten!

Ik heb ergens een bon liggen voor een zwangerschapsmassage. Ik heb sinds 2 dagen echt enorm last van mijn onderrug! Vooral 's nachts, als ik lig (!). Dan doet mijn heup en een bilspier veel pijn. En als ik er uit moet om te plassen, dan kan ik haast niet lopen van de pijn!
    Nu weet ik dus nog niet of dit tijdelijk is, of dat het voor de laatste paar weken zo blijft... Even aanzien dus.

Verder gaat het wel oké. Af en toe een klein beetje misselijk, maar verder dus niets te klagen ;)

12. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    @booboo: Rommelt het nog steeds? Hopelijk duurt het niet te lang voor het echte werk begint. ;)

@mamatoB: Meid, ik heb eigenlijk wel een beetje met je te doen.. eerst al die toestanden voor je bevalling en dan heb je na de bevalling geen makkelijk start.. het zit je niet mee he.. :(
    Ik hoop echt dat je snel opknapt en je beter gaat voelen.

@loeloe: Nee helaas niet stiekem aan het bevallen, zit er wel stiekem een beetje doorheen, ben het echt zat!
    Hoe is het met jou?

@Wendelaa: Ik voel helemaal met je mee meid, ik ben het ook zooooo zat! Heb echt 24/7 last van brandend maagzuur nu, of ik nou lig of zit, maakt echt niks uit en niks helpt.. gadver.. :x
    In geen velden of wegen voortekenen van de bevalling te bekennen, dus ben niet erg hoopvol dat madame uit zichzelf komt.
    Morgen moet ik naar de gyn, hopelijk kan ze me strippenen doet het wat, anders zal ik woensdag of donderdag denk ik ingeleid worden.. nog een paar daagjes dus.. pfff.. nog even volhouden. ;)

13. Pff ik hoop dat die van mij ook wat eerder komt.
    Op het moment heb ik een heftige verkoudheid en lig ik het grooste deel van de dag in bed. Slapen is nu niet een enorm probleem, maar ik voel me liever gezond.
    Ik ben echt uitgeput van de vehuizingen en wil nog zoveel doen voor het kleine mannetje komt.
    Ik weet op het moment ook niet of ik me rot voel van wege de zwangerschap of de verkoudheid.
    Ik had al last met adem halen en mijn maag speelt ook steeds meer op.
    Mijn blaas was al een ramp. Als ik boven naar de wc ben geweest kan ik beneden weer en ik zit hier om de haverklap tussen de wijn bomen haha als ik me hondje uitlaat.

Liefs,

Helene

14. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    .llp

15. parmessar

parmessar Niet meer actief

bij mij rommelt nog niks, vreselijke jeuk op mijn buik. heb beginnend bekkenpijn en rugpijn bij lopen.

succes met de laatste loodjes dames!

16. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    Moesch nog gefeliciteerd meid,jij ook snelle bevalling ik ook ;) was je ook zo verbaasd toen ze kind bij mij op mijn buik legden zei ook nu al?en toen ze zeiden ik zie een bos hjaar heb 4 keer gezegd niet liegen dat is niet grappig.hoe ervaar je het nu kon jij snel geloven dat echt zo ver was?
    en voor de oude meiden ;) die bevallen zijn wie kan al geloven dat je nu moeder bent ik besef nog steeds niet vraag mij af hoe bij jullie is en zijn alle kwaaltjes weg?(mamatob bij jou niet las ik meid respect hoor zit allemaal niet mee behalven die meid van je ;) alles voor haar hoop dat snel beter mag gaan en jij alles kan n
    doen wat je wil en gwn lkkr alles zelf doen voor je kleine)

liefs,

17. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Dat had ik bij de oudste ook,....kreeg ik in mijn kraamweek de vraag; hoe voelt dat nu? moeder zijn...
    Ja weet ik dat! Hoe leg je dat nu in hemelsnaam uit.
    Duurde ook even voor ik aan dat woordje gewend was; mama haha

18. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ben terug van de gyn, tegen alle verwachtingen in.. heb ik 1 cm ontsluiting, dus ze heeft kunnen strippen. Hopelijk doet het wat, ik ben benieuwd. Anders mag ik woensdag komen en word ik ingeleid. :)
    Hoe is het hier verder??

Liefs Huismus

19. loeloe

loeloe Actief lid

25 nov 2008
    228
    0
    0
    hey huismus, dat is nog eens een verrassing! spannend joh, hopelijk doet het wat!

Hier weer flink aan het rommelen sinds gisteravond, maar nog niets noemenswaardig...

20. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Huismus, duim voor je dat t doorzet.
    Zie dat je 5 dagen overtijd bent dus mag nu wel komen he;)

Hier ook nog geen teken van een beeb, wel onwijs pijnlijke ribben. Zit ie de hele dag tegen aan te duwen....
    Morgenvroeg naar de VK, vraag ik of ze ook ff wil spieken daarbinnen hihi

Deel Deze Pagina