De laatste weken, Klaagtopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Alieke, 11 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noolaa

Noolaa Actief lid

6 mrt 2009
    186
    0
    0
    Den Haag
    @Lynn77: Oh jee, het is net alsof ik mezelf hoor praten....haha.. Ben nl ook zo'n controlfreak. Maar je moet het echt proberen los te laten hoor. Je hebt straks wel wat belangrijkers aan je hoofd dan de was of dat de plintjes wel goed mee gestofzuigd worden..haha...
    Ik zit zelf ook een beetje met het eten tijdens de kraamweek. Mijn man kan echt niet koken en volgens mij kookt de kraamhulp ook niet. Je kan natuurlijk ook de komende dagen soep/macaroni/stampot oid maken en dat invriezen. Als ik het red wil ik dat morgen ook gaan doen....ben bang dat ik anders de hele kraamweek patat of pizza moet eten....haha...

2. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hebben jullie geen ouders/schoonouders/vriendinnen die dat zouden kunnen doen?

3. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    @lafo en Noolaa
    dank voor jullie reacties
    Ja heel erg controlefreak hier...oh ik vind het zelf echt zo vermoeiend!

Nee hier geen hulp ofzo behalve de kraamzorg, al onze familie woont een eind weg...nou kan mijn vriend best koken hoor, maar de vorige keer dat hij dat deed, ging hij gehaktballen maken, hij gehakt kneden en vervolgens met die vleeshanden op zoek in de keukenkastjes naar zout en peper, oftwel alle kastjes en ook alle kruidenpotjes aangeraakt met rauw-vlees-handen....dan denk ik echt: HELPPPPPP
    Dus ja heb er een beetje een trauma van. Ik denk dat ik hem maar boerenkool en zuurkool laat maken met rookworst, daar kan niet zoveel fout aan gaan, en dan verder maar af en toe pizza ofzo hoor...of zo'n magnetronmaaltijd van de appie.

Ja ik weet het, ik moet het loslaten maar ben er echt zooooo slecht in...

4. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Kijk Lynn zo moet je denken, komt echt goed en anders een simpel biefstukje laten bakken met champions en wat gebakken aardappels, macaroni of spaghetti, of van die wereld gerechten, lekker simpel!

5. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Ik hoop dat ik hier nog mag posten nu na mijn bevalling :D:D

Lieve Lynn, ik ben zelf niet met een keizersnede bevallen, maar had een totaalruptuur waardoor ik de eerste twee weken bijna niks kon, mocht maar 1 keer per dag de trap op en af, en dat was het, dus was grotendeels boven in mijn bed OF de hele dag beneden op de bank liggend... ik kan je vertellen dat het inderdaad vrij frustrerend kan zijn als je alle regie uit handen moet geven, maar op het moment dat de bevalling achter de rug is en je je kleintje hebt, dan spaar je vanzelf je krachten en energie voor hem of haar, de rest is dan allemaal opeens veel minder belangrijk, dat beloof ik je!! :) Ik ben zelf echt een 100% controlefreak en wil altijd alles in de hand houden, maar die twee weken dat ik fysiek bijna niks kon (liep als een oud vrouwtje, haha) ging het vanzelf omdat ik merkte dat het gewoon weg niet anders kon. Bovendien vond ik het zonde om de weinige energie die ik had, op te maken aan iets anders dan ons dochtertje, dus hield ik me vanzelf koest. En onze kraamhulp deed de was nog veel beter en strakker strijken dan ik dat zelf doe, en het poetsen deed ze ook geweldig, dus wat dat betreft mocht ik echt niet klagen :) Ik bedoel maar te zeggen, probeer je er niet al te druk om te maken, ik weet dat het moeilijk is,maar je leert straks vanzelf loslaten! Echt waar. I Promise! :)

liefs
    mamatoB

6. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ Noolaa:

Je bent heus geen mietje hoor :p maak je daar maar niet druk om. Die voorweeën heb ik drie weken gehad, elke avond en nacht, en ik werd er helemaal gek van. Ik vond ze ook echt pijnlijk! En de weeën die je krijgt als je gaat bevallen zijn in eerste instantie niet veel anders dan die voorweeën. Je moet maar zo denken; al die voorweeën doen ook al werk, voorbereidend werk voor jouw bevalling. En nu ben je ook al wat gewend, dus dat is ook al heel goed! :) Heus, de bevalling gaat echt niet boven je krachten uit, ik was er heel bang voor, maar het is mij heel erg mee gevallen allemaal achteraf. Ik heb tijdens mijn bevalling een ruggenprik gekregen, maar dat was omdat mijn bevalling heel erg lang duurde, als ie maar 6 of 7 uur had geduurd had ik het makkelijk volgehouden. En de persweeën vond ik geweldig!!
    Als je nog vragen hebt of zo, stel ze gerust, ik vind het helemaal niet erg. Ik was zelf ook blij dat ik met mama's kon praten die al bevallen waren om te vragen hoe het was en zo! :p

7. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Tnx mamatob!! Ik hoop dat ik straks ook zoiets over me heen krijg, dat ik het allemaal gewoon over me heen kan laten komen...nou ja het duurt niet lang meer, dus we zullen het zien!

8. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Wat lief mamatob om hier nog te posten en te reageren en het is zeker waar wat je zegt!

9. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ Lynn: ik weet zeker dat je dat gaat lukken. Je zult zien dat het allemaal heel snel gaat en na een paar dagen voel je je al weer een stuk beter, en sommige dames zijn ook na een keizersnede al heel snel weer fit, je weet maar nooit, komt vast en zeker goed!! Wat betreft kraamhulp, ze zijn er niet voor niets, onze was echt een KEI leuke meid die super goed was in haar werk, en bovendien was ze zo rustig en lief dat ik er meteen 100% vertrouwen in had, en het dus ook goed kon loslaten. Een goede kraamhulp is dan ook goud waard. Als het niet klikt met je kraamhulp, moet je ook gewoon met het bureau bellen dat ze iemand anders moeten sturen, want je kraamperiode is veel te belangrijk en bijzonder, daar hoort een goede samenwerking bij..super belangrijk. Neem gewoon alle hulp die je kunt krijgen, hoe beter je in het begin uit rust, hoe fitter je je dan snel zult voelen. Als je te snel vanalles wil gaan doen tegen je lijf in, dan kom je jezelf echt tegen. Ik heb dan twee/drie weken héél rustig aan moeten doen, maar daarna ging het ook opeens een STUK beter, net toen ik dacht 'het komt niet meer goed met mij' :D maar dan merk je dat het rustig aan doen toch echt wel zijn vruchten af werpt! :)

10. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    En zoiets als dit krijg je er allemaal voor terug :D

11. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Wat een schatje!
    Mooie naam ook, stond ook op ons lijstje!

12. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Wat een lieverd zeg!!!! Oh zucht....ja dat is ook waar, daar doe je het allemaal voor he?

Gelukkig weten mijn HA,VK en de kraamzorgvrouw die de intake deed, dat ik een hele erge stresskip ben en heel erg 'netjes' ben, de kraamzorg houdt er ook rekening mee, dat ze iemand plaatsen hier die mij dus goed kan ondersteunen, dus ik denk dat dat wel goed komt...tis meer mijn vriend waar ik moeite mee heb, tis een lieverd hoor, maar door mijn eigen 'controlefreakerige gedrag' heb ik hem natuurlijk eigenlijk ook verwend, hij hoeft weinig te doen hier normaal gesproken...dus ja nu moet ik het aan hem overlaten, en hij is een beetje gemakkelijker met alles dan ik, en dat vind ik dus wel moeilijk...maar ja, zoals jij ook zegt, misschien ben ik wel te uitgeput om dáár dan uberhaupt over na te denken.

13. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Dankjulliewel voor de complimenten :) ze is ook echt ontzettend lief...

Ik was me van te voren ook druk aan het maken over vanalles, en ik weet nog dat ik de dag na mijn bevalling er aan dacht hoe druk ik me had gemaakt, en dat het allemaal zo ontzettend mee viel, en dat ik me eigenlijk helemaal niet meer druk maakte om al die dingen die van te voren zooo belangrijk leken. Vanaf het moment dat Britt geboren was, was er nog maar één ding echt belangrijk en dat was zij. Al het andere komt dan op een lager plekje op de ladder te staan, let maar op :) Sowieso ben je dan zooooo ontzettend tot over je oren verliefd op je kindje, (dat gaat spontaan en vanzelf!) dat de rest van de wereld je nog maar heel weinig interesseert :D

Ik wil niet zeggen dat ik niet snap waar je je zorgen om maakt hoor, want dat snap ik heel erg goed :p, maar ik wil je alleen maar gerust stellen dat het straks allemaal reuze mee zal vallen. :)

14. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik hoop dat ik het ook zo mag ervaren allemaal...lig nu in ieder geval weer wakker en de denktank gaat maar door en door...

15. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    @Lynn: Grappig om te lezen dat je zo alles in controle wil houden. Ik heb het wel heel erg met andere zaken dan het huishouden. Ik heb een huishouden van, nou misschien net nog niet Jan steen. Het is optisch netjes.
    Ik hanteer het inzicht; loopt het wel de soep in... ach ja, dan is er altijd wel weer iets positiefs te vinden. Leermoment, positieve draai etc etc, hoe dan ook; de wereld vergaat er niet door en word ik er echt minder van?

@nolaa: Ik heb volgens mij ook voorweeen (geen ervaring, dus helemaal zeker weet ik het niet... maar het lijkt op wat ik lees op internet van wat andere vrouwen als voorweeen zien), maar niet het idee dat het nu elk moment komt. Het is ook erg onregelmatig hier... wel heel lastig als je even niet thuis bent trouwens.

Ik word ook zo snel moe in mijn benen... gister door de stad even heen geschuifeld, was elke keer zo blij als ik even kon zitten. Men begint nu ook op te staan in de tram voor me. Een paar weken terug was dat nog niet denkbaar... en ik zie in mijn buikomvang geen verschil. Over een mooie buik; Lynn... ziet er goed uit!

16. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Dankje mejosje!
    Nou ik heb nog helemaal niet meegemaakt dat mensen 'rekening houden met' mijn dikke buik, nee ik moet me soms zelfs tussen mensen door wringen omdat ze gewoon niet eens aan de kant gaan ofzo...
    Nou ja dat alles zal ook snel voorbij gaan, straks rijd ik ze gewoon met de kinderwagen omver haha.

Oja wat betreft die controle, omdat er al eens (voor mij) erge dingen zijn fout gegaan, ben ik daarom zo ongerust over mijn afwezigheid door de zkh-opname...
    Mijn vriend heeft nml. bijv eens per ongeluk de kat opgesloten in de slaapkamer, met gevolg: mijn bed onder gepoept en mijn kleding onder gepiest. Ik kon alles weggooien, en had toen net een week ofzo gloednieuw beddengoed en nieuwe dekbed, het kon zo de vuilnis in...

Dus ja ik ben daar heel bang voor, mijn vriend let nooit zo goed op namelijk met deuren dichtdoen/waar de katten zijn, en ik heb twee katten, waarvan eentje echt OVERAL probeert in te glippen als het even kan, je kan hier nog geen 5 seconde een deur open laten of hij zit er al. En ik wil de katten gewoon niet in de slaapkamers en de badkamer hebben, want dat vind ik niet zo fris. Dus ja ik ben echt panisch dat ie bijv. per ongeluk een kat in de babykamer opsluit, of in de trapkast (waar nu de kinderwagen staat)

Ik ben iemand die altijd de tijd neemt voordat ik van huis vertrek, oftwel, even nadenken heb ik alles, zijn alle deuren dicht, waar liggen de katten, enz. Maar mijn vriend is sochtends altijd ten eerste te laat pas uit bed, met gevolg dat ie snel snel alles moet doen, en het huis achterlaat met het koffiezet app. nog aan, de vuilniksbakdeksel open, de handdoek in een prop in de badkamer gegooid en dus niet oplettend waar de katten zitten....

En ik ben straks 4 dagen niet thuis, maar hij natuurlijk wel savonds en snachts, en ik maak me gewoon zoooooo druk dat hij sochtends te laat het bed uitrolt en denkt: ojee ik moet snel naar het zkh en met alle gevolgen van dien dus het huis niet fatsoenlijk achterlaat...en dat ik dan na 4 dagen thuiskom en ergens een ramp aantref...dan zou ik werkelijk echt uit mijn stekker gaan als dat gebeurd...ik ben echt een neuroot in die dingen, en ja ik weet het, ben wel iets té, maar dat komt momenteel ook echt door de hormonen (=de hele zw.schap al zo erg) dus hoe vaak ik ook tegen mezelf zeg: laat het los, het komt wel goed, het lukt me niet om me daar niet druk over te maken.

17. Noolaa

Noolaa Actief lid

6 mrt 2009
    186
    0
    0
    Den Haag
    @mama2b: Bedankt voor je opbeurende woorden! Goed te weten dat echte weeën in eerste instantie als voorweeen voelen. Wat ik trouwens wel echt 'fijn' vind is dat een wee echt in een golf komt, dat je weet dat die na een aantal sec weer afzakt...voelt dan echt als een opluchting!
    En het is waar...zodra je je kindje in je armen hebt is alles zo relatief... Wat een prachtige dochter heb je!

Hoop dat dit voorwerk niet voor niets is en de bevalling straks een beetje vlot zal gaan.
    De voorweeen duren nu ong 50 sec en komen om de 5/6 min... Hoop dat het nu gaat doorzetten...!

@Lynn77: Oh ik kan het mij wel goed voorstellen hoor dat je je zo druk kan maken..! Je vriend en zijn 'rauwe gehakt vingers'....haha Zou daar ook echt niet tegen kunnen. Mijn man is er ook zo een...die veegt gerust met een vaatdoekje iets vd grond om het daarna weer op het aanrecht te gooien...uiteraard zonder uit te spoelen en in een prop... Lekker als ik daarmee dan weer het aanrecht doe....
    Maar ach, uiteindelijk is het allemaal niet zo belangrijk natuurlijk. Hoop zelf dat als die kleine er straks is ik de boel wat meer kan loslaten. Wil er ieg voor waken dat ik met haar niet zo neurotisch zal doen, dat kan ik haar echt niet aandoen...;)

18. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Volgens mij zijn bijna alle mannen hetzelfde, hier niet veel beter hoor en ook ik moet misschien een aantal dagen in het zh blijven, maar heb daarna de kraamverzorgster en die zorgter vast voor net als de vorige keer dat me huis er tip top uitziet.

Noolaa zo erg heb ik nog geen voorweeen gehad, zo begon het echte werk bij mij, dus hoop bij jou ook.
    Hier af en toe gewoon druk op me onderkantje wat komt en gaat maar geen enkele vorm van regelmaat en ze duren ook zeker niet zo lang.

Een echte wee duurt alles bij elkaar een minuut en heeft echt een aanloop naar een piek en weer terug.

Lynn nog een beetje kunnen slapen?

Hier niet veel beter, was vanmorgen om 06.00 bruut gewekt door mijn dochter, krijg straks ook nog visite en voel me een dweil....

19. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Goedemorgen! Druk geschreven hier zeg!

@lynn: Ik had er voor mijn bevalling ook moeite mee om alles uit handen te geven en los te laten, maar toen mijn dochter er was, ging het vanzelf.. Was veel te druk met genieten en alle indrukken, heb me lekker laten verzorgen. En geloof me: Ik ben een controlfreak! Komt allemaal goed!
    Wel spannend nu he? Nog 1 nachtje...

@ mammatob: Wat een prachtige dochter.

@ noolaa: hoop voor jou dat de voorweeen overgaan in het echte werk! Maar dat voorwerk kan al flink ellendig zijn, dus daar mag je best over klagen!

Wij hebben van de week een hele voorraad diepvries groenten enz. ingeslagen. Allemaal dingen waar mijn man zich ook mee kan redden. Verder probeer ik alles maar los te laten. Heb alles netjes, maar er wordt wel gewoon geleefd bij ons.
    En in de kraamtijd kun je alles in overleg doen met de kraamhulp, het komt vast goed.

Hier vannacht weer hele nacht druk geweest. Dochter nu echt ziek, overgeven en veel buikpijn. Leek gister even goed te gaan...Heb nog geen 3 uurtjes geslapen.
    Ben nu dus gebroken, kunnen we samen dweilen lafo!;)
    Tot overmaat van ramp ook nog wakker geworden met een dikke koortslip!:x Laat beeb nu nog maar even fijn zitten dan!

20. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hey Lynn,

Arme meid, ik denk dat het ook komt omdat je weet dat morgen de grote dag is.
    Als je precies weet wanneer je kleintje komt ga je je daar ook heel druk om maken denk ik.
    Probeer toch lekker rustig te blijven, ga nog eens lekker in bad of een dutje doen, of lees een lekker spannend boek ofzo (dat hielp mij altijd heel erg, als ik een boek lees ben ik helemaal van de wereld), iets wat je een beetje afleidt van je gedachten.
    Je zult zien dat het allemaal SUPER zal gaan... echt... en vanaf morgen krijg je zoiets bijzonders in je leven... het is iets om je ontzettend op te verheugen, echt waar, het komt allemaal goed!!

liefs
    mamatoB

Deel Deze Pagina