De laatste weken, Klaagtopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Alieke, 11 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ francis: arme jij! Je dochtertje ziek en nu ook nog een koortslip.. :x hoop voor je dat ie snel weg zal trekken!!

beterschap,ook voor je dochter!

2. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    @mamatoB: dankje voor je lieve woorden, ik heb vandaag wat dingen om te doen dus hoop daar een beetje afleiding van te hebben...

@francis: arme dochter!! hoop dat ze snel opknapt, en jouw koortslp verdwijnt, dat wil je idd niet zo vlak voor je bevalling!
    'goed' te lezen dat ikniet de enige controlefreak ben...en dat jij het ook los hebt kunnen laten in je kraambed...nou ik nog, maar goed nu precies over 24 uur gaat mijn buik open...ahhhh

@Noolaa:: oh herkenbaar van dat vaatdoekje, ik heb inmiddels van die weggooi hygienische doekjes en gelukkig gebruikt ie die nu altijd overal voor!!
    Ik waak er trouwens ook voor dat ik het niet over laat slaan op mijn kindje, daarover met HA al afspraken gemaakt, dat zodra deze overneurotische vertoningen niet verminderen na de zw.schap, k toch aan de tijdelijke medicatie ga...

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    o lyn lyn je bent er bijna!het komt allemaal goed. en een geplande KS is toch prachtig voor n controlefreak? we moeten allemaal in onzekerheid wachten en wachten en proberen de tekennen ontcijferen...trouwens, mannen kunne soms ineens wonderbaarlijk recoveren van onoplettende, blinde, werk half afmakende hulpeloze wezens tot uitmuntende verzorgers! maar het moet dan echt 'moeten,moeten' maak je dus geen zorgen!

ziek kind thuis moet moeilijk zijn nu francis. slechte timing. hoop ze snel weer goed gezond is.

hier weer zo een slechte nacht.

4. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    @ Lynn: Ik heb geen huisdieren: ik ben allergisch voor katten, vriendlief voor honden en daarnaast heb ik niet het geduld om beesten de aandacht te geven die ze verdienen. Maar van vroeger kan ik me de extra zorg wel voorstellen... de vriendperikelen zijn volgens mij voor veel vrouwen heel herkenbaar. Alles op het laatste moment en rennend de deur uit, pfff... hoe moeilijk kan het zijn om 5 minuten meer de tijd te nemen & iets zorgvuldiger te zijn.

Ik heb net maar weer boodschappen gedaan, maar koop momenteel alles wat los en vast zit en ik uiteindelijk weer baal dat ik niet met de auto ben gegaan, want de tassen zijn eigenlijk te zwaar om te tillen daardoor. Ben gelukkig met veel horten en stoten toch weer thuisgekomen en weer een voorraadkast gevuld met allemaal spullen die we zeker niet nodig zullen hebben de aankomende tijd, omdat ik het 1. nog niet mag eten, 2. niet mag drinken 3. überhaupt eigenlijk nooit gebruik, maar dacht "goh, je weet maar nooit" -> laatste is merendeel. Schoonmaken, doe ik dus niet aan... maar supermarkten zijn niet veilig voor mij.

5. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    @mejosje: nou ik had nu ook liever geen huisdieren gehad, deze katten zijn nog van mijn vriend van zijn vorige relatie...dus echt gekozen heb ik er zelf ook niet voor, en ze zijn zo ongemanierd!! Ik heb al wel een hoop 'eruit' gekregen hoor, want ze waren echt gewend om overal in en op te gaan, maar ja, tis niet anders, ik moet het er maar mee doen.

Dat van alles inslaan herken ik heel goed, ik heb hier ook echt voor honderden euro's voorraden staan, allemaal in aanbieding gekocht, maar achteraf: ehmmmm heb ik dat allemaal wel nodig?
    Ik kan tot januari 2010 wassen en babybillen verschonen, wc schoonmaken en het hele huis poetsen!

Nou moet ik wel altijd met de auto want ik woon achteraf, dus gelukkig geen te zware tassen slepen hier...

@belize: ja idd eigenlijk is die geplande ks wel zeer handig voor mij als controlefreak, maar toch ook weer niet, als je het niet hebt kunnen voorbereiden geef je je misschien juist makkelijker over aan 'wat je overkomt' ??

6. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ lynn:

Wat betreft je katten zou ik je toch wel echt aanraden om eens een heel hartig woordje met je vriend/man te spreken, want daar moet hij wel echt op gaan letten straks met de kleine. Ik wil je niet onnodig nog ongeruster maken, maar vind wel dat je dit moet weten: Katten vinden het namelijk heerlijk om in kinderwagens en ledikantjes te gaan liggen bij de baby, omdat dat lekker warm is, maar naast het feit dat het niet hygienisch is, is het ook gevaarlijk, vanwege verstikkingsgevaar als de kat op het gezichtje van de baby gaat liggen. Dus wat dat betreft vind ik je zorgen zeker niet overbodig en zou ik je echt aanraden om hier echt op te hameren bij je vriend! Wij hebben drie katten en letten altijd erg goed op of de deur naar boven dicht is, want ik wil ze absoluut niet in het wiegje aantreffen.

@ voorweeën/weeën:

Ik heb de eerste uren weeën (van half zeven 's ochtends tot vijf uur 's middags) heel erg makkelijk op kunnen vangen. Ik voelde ze wel, maar ze waren echt heel goed te doen. Heb nog gezellig een broodje zitten eten met mijn man op de bank en een paar Friends afleveringen gekeken! :D
    Dus dat geeft wel aan hoe goed ze te doen waren!
    Als ik een wee kreeg, sloot ik even mijn ogen, ademde diep in en uit, en dan was ie al weer weg.

De ontsluitingsweeën die om vijf uur 's middags kwamen (om de vijf minuten) waren wat krachtiger, die zaten ook in mijn rug, en rugweeën zijn lastiger op te vangen dan buikweeën. De meeste vrouwen krijgen buikweeën en die zijn veel beter op te vangen.

Maar intussen had ik wel al aan de weeën kunnen wennen en dus was ook dat wel te doen. Nogmaals, als het bij mij niet zo lang geduurd had allemaal (24 uur in totaal) dan had ik echt geen pijnstilling gevraagd.

Maar omdat ik om tien uur 's avonds nog maar 3 cm ontsluiting had, werd me de ruggenprik aangeboden en die heb ik ook genomen. Ontzettend fijn trouwens, die ruggenprik. Het deed geen pijn bij het zetten van de spuit en ik vond het heerlijk dat ik de weeën niet meer voelde. Ik zag ze wel nog op het ctg scherm ('kijk! daar is weer een wee!') :D maar ik voelde er niks meer van!! Heerlijk!

Ik zou echt iedereen ruggenprik aanraden (alleen als het nodig is natuurlijk), en dat voel je zelf wel of dat zo is... ik vond het heerlijk! En toen uiteindelijk de persweeën begonnen om drie uur 's nachts, werd de ruggenprik uitgezet, (persweeën moet je wel voelen om te kunnen persen) maar die persweeën vond ik veeeeeel fijner dan de ontsluitingsweeën eerlijk gezegd, omdat ze A) anders voelen (minder pijnlijk) en B) omdat ik wist dat het einde in zicht was en dat ons meisje er aan kwam! Dat gaf me zoooo'n motivatie boost!

En inderdaad, het is echt zo, er komt echt een oerkracht in je naar boven tijdens het persen, die heel prettig aanvoelt, je kan het dan echt op dat moment. Ik weet nog dat ik de hele tijd naar een rompertje lag te kijken (dat hadden we opgehangen in de verloskamer, een roze rompertje) tussen de persweeën door, te denken 'dat kunnen we haar dadelijk aan doen!' dat gaf zo'n motivatie!

Je krijgt weer heel veel kracht en ontzettend veel energie, en je geeft gewoon alles op dat moment. Dat gaat vanzelf! Ik was daar ook heel bang voor vantevoren, maar achteraf viel het me zo 100% mee!!

Het persen vond ik ook helemaal geen pijn doen, ik ben zelfs ingescheurd (Totaalruptuur) en zelfs daar heb ik niks van gevoeld! Ik kwam er pas achter toen naderhand tegen me gezegd werd (Britt lag al op mijn buik!) dat ik gehecht moest worden! Toen heb ik heel verbaasd gevraagd 'oh, ben ik ingescheurd dan?' Bleek dat Britt met haar schoudertje scheef lag en ik compleet ingescheurd was inderdaad, haha, niks van gevoeld!!

Ook het hechten deed geen pijn trouwens, want dat verdoven ze plaatselijk zodat je er niets van voelt.

Dus dames, maak jullie echt niet te veel zorgen, het is zooo'n bijzondere ervaring, zo mooi om mee te maken, en het klinkt cliché maar is echt waar: zodra je kindje op je buik ligt en voor het eerst naar je kijkt, ben je zo verliefd dat je alles al weer vergeten bent! :)

7. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn bevalling ook helemaal niet dramatisch vond (heb alleen een enorme nasleep gehad maar dat bespaar ik jullie haha)
    Ik heb er maar 4,5 uur over gedaan, geen knip en geen scheur, zo thuis bevallen zonder pijnstilling dus dat is ook een positief verhaal!
    De tweede duurt de helft heb ik gehoord dus ik ga met volle moed er tegenaan!

Francis oh wat vervelend dat je dochter ziek is, dat kan je er 's nachts niet echt bij hebben.
    Heb je steun ook van je man?
    Dan vergen ze ook zoveel aandacht...
    Hoop dat het ergste nu geweest is en dat ze maar snel weer opknapt, hoe oud is ze?
    Die koortslip had ik 2 weken geleden ook, in geen 10 jaar last van gehad....
    Heb er van die compeed pleisters voor gebruikt en binnen een week weg.
    Moest ook nog uitkijken voor Amy en als je moet bevallen dan zeiden ze tegen mij dat je met een mondkapje op moet bevallen...
    Ik hoop voor je dat het snel wegtrekt en dat je nu nog even niet gaat bevallen helaas....

Lynn oh wat spannend morgen heb jij je beeb in je armen!!!

Huisdieren heb ik wel een hond en die vergt ook een hoop aandacht en zeker nu...maar ja tis een schat van een beest dus doe het met liefde maar komt er ook weer allemaal bij....

8. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    @mamatoB: mijn vriend let nu al wel veel beter op dan voorheen hoor, en het is ook niet zo dat het continue gebeurd, en daarom heb ik ook de kinderwagen in de trapkast staan, en de box staat midden in de huiskamer, al 10 weken, en tot nu toe heeft 1tje er twee keer naar gekeken, maar omdat ie niet langs een muur/kastje o.i.d. staat, is het ook niet makkelijk om erin te komen voor de katten, dat scheelt al een hoop, en sowieso laten wij kindje niet alleen in de box/kinderwagen liggen als de katten ook in de huiskamer zijn hoor! Nee daar ben ik heel strikt in, en dat weet mijn vriend ook wel dat ie daarvoor op moet passen. De laatste tijd doet hij ook wel erg zijn best om heel goed op te letten ivm de katten omdat hij weet dat ik er helemaal neurotisch van wordt...
    Ik heb er idd flink op gehamerd bij hem dat ie daarvoor goed op moet passen, mijn angsten zijn nu ook meer over de 4 dagen dat ik er dus niet ben, dan als ik en kindje wel thuis zijn.
    En mijn vriend is het ook gewoon compleet met mij eens hoor, dat de katten niet ergens in mogen gaan liggen...maar ja het blijft natuurlijk een man, en mannen zijn wat minder oplettend (nou ja niet iedere, maar de meeste wel...)

9. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Ik snap helemaal wat je bedoelt. Super toch dat hij er ook al goed op let. Dan komt het straks vast en zeker goed. En als jij er vier dagen niet bent, voelt hij zich vast en zeker nóg verantwoordelijker en zal hij er nóg beter op letten, dat komt vast goed.
    Onze box staat ook in het midden van de kamer, met niets er naast waardoor ze er makkelijk in kunnen springen. Maar toch is het één van de katten al gelukt om zichzelf op te sluiten in de onderbak :D het arme beestje was helemaal over de rooie... toen was Britt nog niet geboren overigens :)

10. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Ik krijg vanavond bezoek dus ik weet niet of ik nog online kom, maar ik wil je alvast heel veel succes wensen morgen!!! Meid geniet er van!!! En geniet van jullie kindje!!
    We horen graag weer van je als je kindje geboren is, laat je dan even wat weten hier ? (mits je fysieke herstel dat toelaat uiteraard)

En het komt echt allemaal helemaal goed!! :D

Hele dikke knuffel!

mamatoB

11. dejide

dejide Lid

3 mrt 2009
    93
    0
    0
    Dag dames mag ik al een beetje met jullie mee klagen? ;) Ik weet dat ik nog niet zover ben als de meeste van jullie, maar het voelt nu al als de laatste loodjes. Kan echt niet wachten totdat het zo ver is!

Nou ja mag ook weer niet te veel klagen, want op de harde buiken, het maagzuur, last van mijn bekken, en luchtwegen na is het een super zwangerschap! :D

12. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

hallo dames ,nog geen beebjes hier zo te lezen :) schiet lekker op zo he pffffffffff lol :( ik heb er ook genoeg van,kan me niet meer bewegen en ben al dagen aan huis gekluisterd :$ bleeeeeeeeeeeeeh ik mis mijn oude ik :) gewoon weer een broek aan trekken en mijn laarzen en vooral gewoon sex met mijn mannetje hahahaha :p

klaag klaag klaag :( moet wel nog ff :x

13. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    dankjewel hoor! Super lief van je! Ik laat zeker van me horen, maar denk dat het pas van het weekend word als ik weer thuis ben, ga niet de laptop meeslepen naar het zkh...

Ik heb een box met platte spijlen en onderin zit niks, ze kunnen er onderdoor kruipen, maar dat doen ze ook niet. Idd hier ook, ze kunnen nergens op zitten en dan de box in springen, omdat ie dus compleet op zichzelf in het midden van de kamer staat, denk toch dat dat best scheelt, als je hem langs de muur en een kastje hebt staan, dan gaan ze toch sneller kijken wat dat nou is denk ik.

14. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ik heb af en toe een pijntje... niet eens last van maagzuur of mijn bekken (al voel ik ze wel losser worden met de dag) en kan ik alle adem halen die ik wil & ik ben ondertussen ook begonnen met klagen.

De vraag die constant door mijn hoofd banjert is: Wie heeft 9 maanden zwanger ooit bedacht? Waarom konden we niet volstaan met 7 maanden ofzo!

@Lynn: Ik ben waarschijnlijk vannacht of in de ochtend weer eens online... dus voor ik het vergeet: sterkte morgen; ik hoop dat het allemaal voorspoedig gaat en je kan genieten van je mooie kleine.

15. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Lynn idd alvast heel veel succes en we horen het wel van 't weekend komt allemaal goed!

Cindybaby herkenbaar hoor allemaal!!

Dejide iedereen is welkom hier die het zat is, hoe ver je ook bent haha.
    Mijn beeb drukt enorm op me onderkant/blaas ook geen lekker gevoel, lijkt de hele tijd of je moet plassen.
    Gelukkig dat ik er maar 1x per nacht uit moet en dat vind ik al een heel gedoe om uit me boomhut te klimmen haha

16. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

nou heb je geluk als je maar 1x per nacht eruit moet :p ik moet elk uur:$ daarom ben ik natuurlijk overdag kapot:x

17. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Elk uur nee dan zou ik gek worden, drink je zoveel voor je naar bed gaat?

18. dejide

dejide Lid

3 mrt 2009
    93
    0
    0
    Ik hoef er idd gelukkig ook maar 1 keer per nacht uit te klimmen! Haha Er zijn vrouwen die wel eeuwig zwanger zouden willen zijn, nou daar ben ik er niet 1 van. Zou zo graag mijn baby in mijn armen houden, en mijn eigen lichaam weer terug krijgen!

@Lynn heel veel succes morgen, en geniet er van die tijd krijg je nooit meer terug.

19. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Ik ga me langzamerhand ook maar aansluiten hier, al valt het klagen hier nog erg mee ;)
    Merk wel dat ik sinds een paar dagen begin af te tellen, dus ik leef er wel steeds meer naartoe..
    Nog 10 dagen voor ik 37 weken ben en mag bevallen, zal je net zien dat ik rustig 42 weken rond hobbel.
    Kwaaltjes hier vallen gelukkig mee, alleen moet ik er snachts 1a4x uit, wisselt nog weleens bij mij ;)
    Verder snel last van mijn rug als ik lang zit en tijdens het slapen krijg ik steeds meer last van mijn heupen.
    Tegen de ochtend heb ik zo'n last van me heupen dat ik wel uit bed moet gaan, kan dan gewoon niet meer liggen..
    Gelukkig kan ik het nu nog wel rekken tot 8 uur, dus nog een redelijk normale tijd om op te staan ;)

20. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    @ Lynn: Alvast heel veel succes morgen! En vooral: Geniet van je kleintje!!!! Hoop dat je vannacht wat kunt slapen nog, maar kan me voorstellen dat dat errug lastig is nu...

@ Lafo: Mijn man doet zijn best, maar hij is chauffeur, dus 's nachts vroeg weg en laat weer terug. Moet wel zeggen dat ik soms zoiets heb van: Hallo!! Ik ben hoogzwanger, snap dat eens een keer!! De verwachting dat alles gewoon doorgaat zeg maar, dus daar werk ik niet aan mee..

Ik hoop dat mijn koortlip idd snel weg is, zal ook eens pleisters halen, heb nu zalf. Bevallen met mondkapje...iiieeeuw!!
    Morgen de vk maar eens vragen.
    Morgen komt mijn moeder de hele dag, heerlijk!! Kan ik bijslapen...

Zal een paar mensen vergeten zijn, maar mijn hoofd voelt nu als een pak watten, dus iedereen een rustige avond of goede bevalling gewenst!!!

Deel Deze Pagina