Margriet streep je slank

Discussie in 'De lounge' gestart door Rabia, 26 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Wie heeft hier ervaring mee? Wat zijn jullie afgevallen en in hoeveel tijd?
    Krijg je echt recepten van hun wat je dagelijks moet koken en is het te eten? Hou je je er strak aan?
    Ik wil het namelijk ook volgen om niet te dik te worden. Ik heb geen zin om teveel aan te komen ben nu al vier kilo aangekomen namelijk.
    Wie kan mij er meer over vertellen?
    Vind het namelijk nogal duur om me meteen in te schrijven dus vandaar dat ik eerst wat reacties zou willen hierover.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik vond het feit dat je er voor moest betalen.. genoeg reden om me er niet onbezorgd in te storten :)

heb me wel ingeschreven op http://eetenbeweegwijzer.nl

Geen echte dieet site.. maar je kan wel heel makkelijk bijhouden wat je elke dag eet
    En of je op of onder je streefcalorieen zit :)

je moet dus ook opgeven hoe lang je bent, hoe zwaar en ruwweg hoeveel je gemiddeld beweegd :)
    en hoeveel je eventueel per hoeveel tijd wil afvallen.

Vind het wel een prettige site eigenlijk.
    Je kan direct zien of je te veel eet of te weinig.. en rapportjes per dag/week etc

3. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Rabia, tijdens je zwangerschap is het geen goed idee om aan een dieet mee te doen. Je komt nu eenmaal aan en dat is niet voor niets. Je kunt ervoor zorgen dat je niet té gek veel aankomt door gewoon gezond te eten en veel fruit en groente te eten ook als tussendoortje. Dat moet nu even voldoende zijn hoor. 4 kilo is niet veel meid maak je geen zorgen, het zal allemaal wel loslopen. Dus gewoon gezond leven en na je bevalling (én bv periode!!) pas op dieet als het dan nog nodig is.

4. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Ik ga toch even op die site kijken.
    Ik weet dat je niet mag lijnen tijdens je zwangerschap maar dat wil ik ook niet. Ik wil alleen niet weer zoveel aankomen als bij de eerste. Toen was ik 28 kg aangekomen. Ik merk dat het een obsessie wordt iedere keer dat ik snoep zit ik er een hele dag mee.
    Ik vind dat ik nu al veel ben aangekomen die vier kilo en ik moet nog vijf maanden. Ik ben niet lang 1.63 dus ben bang dat ik een dikkertje wordt.
    Bij de eerste (meen ik serieus) heb ik er 2 jaar overgedaan om het eraf te krijgen. Niks hielp ook al ging ik lijnen en heel veel sporten. Ik ben er zo bang voor.....

5. Saskia78

Is het geen optie om dan bijvoorbeeld een bakje kersen, druiven of iets dergelijks te kopen.
    Als je dan zin hebt in snoeperij... neem je er zo eentje.
    Formaat snoepje.. alleen ontzettend veel gezonder en beduidend minder dikmakend
    En nog steeds erg lekker op zich :)

6. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Ja dat eet ik ook. Kersen, druiven en appels als ik echt zin in iets lekkers heb. Alleen als ik dan buiten ben en die honger overvalt me(ook al heb ik dan al gegeten) dan zie ik net toevallig alleen die ene hotdog of kroket of patatje. En als ik vriendinnen over de vloer krijg gaat er toch weer een koekje in. Of als ik bij mijn vriendin ben dan komt ze weer met taart aanzetten net zoals mijn zus overigens. De kunst is om nee te zeggen maar dat kan ik dus op die momenten niet.

Zal ook wel komen omdat ik voorheen rookte en nu mis ik dat deel dus en ga ik eerder snoepen.

7. Saskia78

Mja ik ken dat :)

Probeer het toch zo min mogelijk te doen
    Maarja.. gister op werk vlaai omdat het hier zo'n zooitje was geweest voor 2 dagen.
    Tja.. dan neem je toch een stukje

En het is o zich maar 1 stukje.. maar dat doet weer een dagje fietsen te niet volgens mij.

Probeer nu te ontbijten, 1 appel/plak ontbijtkoek, lunch diner
    maar ik denk dat ik nog even wat t ussen lunch en diner moet stoppen.. dan heb ik wat minder honger savonds :)
    En wat je savonds eet.. tja dat sla je op... want je verbruikt het niet meer.

Zou het liefst smiddags warm eten..
    Dat doe ik in de vakantie altijd en val er steevast vanaf :)
    Nahja.. 11 uur warm eten dus.. (eerder sochtends dan lunch dus.. want ik zit ook een tijdzone die uurtje verder is. dus voor het gevoel eet ik om 10 uur sochtends warm)
    Maarja.. dan eet ik rond vieren nog wat.
    En rest van de dag heb je eigenlijk niets nodig.
    Alleen ga ik vaak savonds nog naar de sauna dan.. en soms eet ik dan nog even sneetje brood met kaas.
    Lege maag + sauna combineert niet.

Vervelende is.. in nl is zo'n leefstijl natuurlijk onmogelijk.
    En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat ik ook nog 5 dagen in de week werk ;)

8. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Rabia, dan zou je toch moeten leren om nee te zeggen tegen een stuk taart... hoe moeilijk soms ook ;) En probeer altijd iets bij je te hebben voor als je ineens trek krijgt als je buiten bent, stop een bakje fruit of een appel, stuk ontbijtkoek oid in je tas, dan hoef je niet te zwichten voor die hotdog. Ik begrijp je angst wel, al ben ik zelf nooit veel aangekomen tijdens mijn zwangerschappen daar was ik weer te ziek voor.

Succes meid!!

9. Saskia78

Mja ik heb vaak kauwgom in mn tas.. dat helpt ook wel.

Al hoor ik veel mensen zeggen dat ze juist van die kauwbeweging meer honger krijgen.

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik ben met SJS in totaal 28 kg afgevallen. Mijn laatste periode is net afgelopen. Ik ben er héééél erg tevreden over. Jammer dat je moet betalen, maar het is het zeker waard.

Als je niet wilt betalen voor de online versie, dan kun je ook een dagboekje kopen en met potlood strepen.

Ik vind het echt een aanrader.

Oh, er is binnen SJS-online een zwanger-clubje, dus je bent niet de enige.

11. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Kauwgom is niet echt ideaal nee, komt overigens niet door de kauwbeweging maar door de slijmvorming die erdoor ontstaat dat je honger krijgt.

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Voordeel van SJS is dat je zeker weet dat je van alle voedinsstoffen voldoende binnen krijgt. Je eet op die manier iig verantwoord.

13. Saskia78

Mja.. ik doe nu braaf bijhouden wat ik eet..
    En de combi van beweging en eten.. zou ongeveer 10kg in 3 maanden moeten kunnen "opleveren"
    Nahja ik merk het wel
    Deed het er eigenlijk niet speciaal voor... maar volgens job werkt het wel

14. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Loeki2 moet je dan koken wat zij aangeven per dag? Dus stippelen zij ook een recept voor je uit?

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    NEE, je moet gewoon eten waar je zelf zin in hebt. Geen voorgeschreven gerechten. Je blijft gewoon binnen de 2000 kcal en hebt daar bij een goede verdeling in koolhydraten, vetten, groente, fruit en alle extra's die je wilt eten.

Ik kwam er achter dat ik veel te vet at. Veel vleeswaren en kaas e.d., dus nu eet ik 's morgens fruit en zuivel en tussen de middag brood met pindakaas, jam of sandwichspread. Og anders magere vleeswaren. Zeker de hoeveelheid kaas die ik at moest ik behoorlijk terugschroeven. Ik ben ook meer fruit gaan eten.

Succes er mee als je er aan wil beginnen. Kies voor het Op-gewicht-blijven programma als je er aan wil beginnen.

16. Saskia78

loeki: die conclusie begin ik ook te trekken uit die eetenbeweegwijzer.nl
    Die geeft ook aan of je te veel vet eet.. en daar zit ik vaker aan dan aan het aantal calorien
    die calorien gaan wel.. m.aar dat vet zit ik best vaak op.. dus dat moeten we wat minderen vrees ik :)

17. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Saskia, begin dan met kaas en vette vleeswaren te minderen. Dat was bij mij de grootste boosdoener.

Ik heb even gekeken op eetenbeweegwijzer.nl en het lijkt erg veel op SjS. Er zit wel een verschil in bijvoorbeeld het sporten. Dit vul je bij SjS per dag in en bij EeBW berekend hij een gemiddelde over een bepaalde periode. Bij SjS is het erg fijn om streepjes te kunnen 'verdienen' met sporten.

18. Saskia78

Hmm ik eet inderdaad aardig wat kaas.
    Das toch redelijk mijn favoriete broodbeleg :S

Maar idd.. ik vond het wat flauw dat je alleen gemiddeld per week kon invullen.
    Maarja.. ik "sport" nu vrij stabiel dus dan kom je daar wel overheen op zich.
    Zegmaar elke dag 1-1,5 uur fietsen (5 dagen per week dan) en 1 avond 1 uur dansen.
    Dus dan is het wel vrij duidelijk.

Misschien eens kipfilet halen voor op brood.. dat is ook lekker :)

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Kipfilet, rookvlees, achterham, fricandeau allemaal beter dan kaas, want in 1 broodbeleg 20+ kaas zit nog altijd 3x zoveel kcal als in 1 broodbeleg ham.

Voor wie SjS eens wil proberen heb ik wel een lijst om te strepen.

20. Saskia78

phoe dat gaat hard dan ja

*mopper* *kijk naar zielig kaasje*

Bij dat eetenbeweegwijzer staan ook kcal erbij altijd.
    Maarja.. dat zie je natuurlijk niet van de dingen die je niet eet :)

Deel Deze Pagina