Cola slecht voor vrouw met kinderwens

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 40plusmama, 21 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

'Cola is slecht voor vrouw met kinderwens'

ALMELO (ANP) - Cola is slecht voor vrouwen die zwanger zijn of willen worden. Dat zegt zwangerschapsconsulente Diethild de Vries uit Almelo. Het fosforzuur in cola blokkeert volgens haar de opname van calcium dat nodig is voor het bot-, zenuw-, bloed-, en spierstelsel van het ongeboren kind.

Cola is slecht voor vrouwen die zwanger zijn of willen worden. Daarbij is het volgens haar ook slecht voor de hormoonhuishouding van de vrouw. De Vries sluit niet uit dat regelmatige colaconsumptie de oorzaak kan zijn van onverklaarbare onvruchtbaarheid bij vrouwen.
    De Vries heeft kort geleden het boek 'Zwanger worden doe je samen' gepresenteerd met daarin tips om op een natuurlijke manier zwanger te worden. Ze gelooft dat gezond leven en stress vermijden belangrijke voorwaarden zijn.
    De consulente voelt zich erg gesterkt door het advies dat de Gezondheidsraad deze week heeft gepresenteerd om mensen die zwanger willen worden beter voor te lichten over een gezonde leefwijze. Deze leefwijze zou een goed effect hebben op de ontwikkelingskansen van het (ongeboren) kind.
    De Vries zegt mensen op haar spreekuur te hebben gehad die zonder resultaat via kunstmatige bevruchtingsmethodieken geprobeerd hebben zwanger te worden. Pas nadat ze een andere leefstijl hadden aangenomen, lukte het volgens haar.
    De Vries ontraadt toekomstige ouders ook intensief te sporten, net als het gebruik van pijnstillers.

Bron: Brabants Dagblad

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    owjee, dat is dus slecht nieuws voor die twee ukkies van mij! haha! Heb toch heel wat cola gedronken afgelopen jaren!

3. Samama

Samama Niet meer actief

Ik drink zowat alleen maar cola, daar krijg ik het tenminste niet zuur van!

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    is al een topic over onder zwanger worden.

Deel Deze Pagina